Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Drift Section - Sideways Action

Drift Section - Sideways Action Totul despre Drift: Proiecte, Evenimente, Poze, Filme, etc.

Reply
 
Thread Tools
Old 11-03-07, 19:35   #16
TigerGTS

Stage 5
 
TigerGTS's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 369
Default Re: Masini

Intrebare pentru expertul in domeniu cand are o clipa libera: Ce sanse am cu o europeana tractiune fata si cam de la cat in sus sa fie motorul ?
TigerGTS is offline   Reply With Quote
Old 11-03-07, 21:50   #17
HOT

Stage 5
 
HOT's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 883
Member of:
[Opel]
Default Re: Masini

Tine GTS_ul in ograda prietene,ca nu se preteaza deloc la drift.Crede-ma pe cuvant.
HOT is offline   Reply With Quote
Old 12-03-07, 02:19   #18
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

Quote:
Originally Posted by TigerGTS View Post
Intrebare pentru expertul in domeniu cand are o clipa libera: Ce sanse am cu o europeana tractiune fata si cam de la cat in sus sa fie motorul ?
Tractiunea fatza produce cel mult powerslide-uri, nici vorba de drift.
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 12-03-07, 04:27   #19
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

A sosit timpul pentru unul din cele mai celebrate modele sport japoneze ale tuturor timpurilor.

Nissan Skyline R32/R33/R34/V35

Istoria faimosului model de la Nissan e lunga, incepand inca din 1957, insa dintre toate Skylineurile generatiile R32, R33 si R34 ocupa un loc special in istroria motorsportului nipon, cat si in istoria tuningului mondial.
Skyline HR32 a debutat in luna mai 1989 si era disponibil sub forma de hardtop cu 2 usi (semi-coupe) si ca si sedan cu 4 usi.Noua masina poseda deja cunoscuta linie de motoare de la Nissan cu codul RB, in 6 cilindrii in linie, cu mici modificari pt a urca puterea noii masini.Majoritatea modelelor din linia Skyline posedau sistemul HICAS, sistem 4-wheel steering, cu rotile din spate legate hidraulic de directia fata.Versiunea care poseda motorul de 2.5 litrii a devenit printre primele masini din Japonia care sa foloseasca o cutie automata in 5 trepte de viteza.

Modele R32:

GXi Type-X - 1.8 L CA18i I4, 91 hp (67 kW)
GTE Type-X - 2.0 L RB20E I6, 125 hp (93 kW, 172 Nm)
GTS Type-X, S, J - 2.0 L RB20DE I6 155 hp (115 kW, 184 Nm)
GTS-25 Type-X, S, XG - 2.5 L RB25DE I6, 180 hp (132 kW, 231 Nm)
GTS-t Type-M - 2.0 L RB20DET turbo I6, 212 hp (158 kW, 263 Nm)
GTS-4 - 2.0 L RB20DET turbo I6, 212 hp (158 kW, 263 Nm) 4WD
GT-R - 2.6 L RB26DETT twin-turbo I6, 280 hp (206 kW, 368 Nm) 4WD plus variante NISMO, V-SPEC si V-SPEC II

Deasemenea bazate pe platforma de Skyline erau A31 Cefiro si C33 Laurel, toate trei dispunand de tractiune spate(exceptie Sky GT-R). Toate trei masinile se vindeau foarte bine in Japonia, si in alte tari unde se exportau ca si masini second-hand, in special pt a fi folosite in competitii de drift. In Japonia, o modificare care a dat rezultate considerabile in D1GP a fost uzul modelului GXi, singurul Skyline cu motor in 4 cilindrii, motor care era schimbat cu un SR20DET(4 cilindrii turbo), imprumutat de la sora mai mica Silvia S13.Rezultatul acestui swap era o masina mai usoara si mai bine echilibrata decat Skyline-urile cu motorizare RB in 6 cilindrii, dand astfel un avantaj in special in viraje foarte stranse de pe pistele montane din Japonia cat si pe circuitele special amenajate pt drift.Pe langa acest model GXi, cele mai intalnite modele pe pistele de drift au fost si inca sunt GTS-t si GTS-4, ambele dispunand de versiunea turbo a motorului RB in 6 cilindrii.Desigur nu e absolut nimic anormal sa vezi una din celelalte modele pe o pista de drift, avand in vedere numarul mare de schimburi de motoare efectuate pe aceasta generatie de Skyline, care este per total considerata de multi ca fiind cea mai reusita generatie de Skyline, iar de piloti ca fiind cea mai "racey" din cauza greutatii reduse (comparativ cu R33 si R34).

Skyline R33 a fost introdus piata in luna August a anului 1993.Ceva mai greu decat R32, si deasemenea disponibil in 2 sau 4 usi, toate modelele R33 acum folosesau motoare in 6 cilindrii.Sistemul HICAS 4WS a fost imbunatatit si redenumit SuperHICAS pt unele modele.Acest nou model folosea actuatoare electrice in loc de vechiul sistem hidraulic de pe HICAS.Ca si optiune R33 putea fi echipat cu un limited slip differential activ, in loc de cel vascos cu care venea echipat standard R33-ul.Acest nou sistem bloca diferentialul daca se detectau pierderi de tractiune de catre una din roti.Acest sistem a fost standard pe modelul GT-R V-spec.
Motorizarile RB25DE si RB25DET au primit un nou sistem numit NVCS (variable inlet cam phasing), care de asemenea le crestea puterea.
Notabil este ca Nissan au produs versiunea GT-R si sub forma de sedan cu 4 usi in doua versiuni, una produsa de Autech, iar a doua fiind un proiect comun intre NISMO si Autech.Bazat pe platforma R33, a aparut si o versiune break a Skylineului, numita Stagea, care a primit si motorul RB25DET, si desi nu seamana nici cu R33 si nici cu R34, se poate modifica usor sa copieze stilul celor doua, astfel avand un Skyline break.Autech au construit chiar un Stagea GT-R, care a beneficiat de aceleasi "goodies" ca si Skyline GT-R, anume 4WD, cutie manuala, motorul RB26DETT twin turbo, plus restul de electronica.

Modele R33:

HR33 GTS - 2.0 L RB20E SOHC I6, 130 hp (96 kW, 172 Nm)
ER33 GTS25 - 2.5 L RB25DE DOHC I6, 190 hp (140 kW, 231 Nm)
ENR33 GTS-4 - 2.5 L RB25DE DOHC I6, 190 hp (140 kW, 231 Nm) 4WD
ECR33 GTS25T - 2.5 L RB25DET DOHC turbo I6, 250 hp (184 kW, 294 Nm)
GT-R - 2.6 L RB26DETT DOHC twin-turbo I6, 305 hp (224 kW, 375 Nm) (desi cifra oficiala era "doar" 280 hp, dar cifra era doar o acoperire pt adevarata putere a masinii care trebuia ascunsa de asociatia contructorilor Japonezi care avea intelegerea ca nici o masina japoneza nu va trece pragul celor 280 de cai putere) 4WD
GT-R LM - 2.6 L RB26DETT DOHC twin-turbo I6, 305 hp (224 kW) FR
400R - 2.8 L RBX-GT2 DOHC twin-turbo I6, 400 hp (294 kW, 478 Nm) 4WD (versiune de curse)

La aparitia R33, aprinderea a fost modificata, odata cu noile ECU-uri aparute.Turbina de pe RB25DET cat si cele doua de pe GT-R au primit ugradeuri pt presiune mai mare.R33 a suferit numeroase schimbari estetice de alungul anilor de productie, dar masina a ramas la fel, mai putin aditia tarzie a unui LSD activ la unele modele fabricate catre finalul productiei R33, productie incheiata in 1998 cand Nissanul Skyline implinea 40 ani de productie.

In mai 1998, apare noul HR/ER/ENR34, model care pune mai mult accent pe sportivitate, si marcheaza introducerea noului RB25DET NEO, un motor mai econom si cu noxe reduse, dar pastrandu-si puterea initiala.De asemenea R34 marcheaza aparitia cutiilor tiptronice in 4 trepte la unele modele.

Modele R34:

GT - 2.0 L RB20DE NEO I6, 140 hp (103 kW)
25 GT, GT-X, GT-V - 2.5 L RB25DE NEO I6, 193 hp (142 kW)
GT-FOUR - 2.5 L RB25DE NEO I6, 193 hp (142 kW) 4WD
GT-T - 2.5 L RB25DET NEO turbo I6, 280 hp (206 kW, 343 Nm)
GT-R - 2.6 L RB26DETT twin-turbo I6, 332 hp (244 kW, 392 Nm) (vandut ca si cand ar avea 280 de cai putere)
GT-R V-Spec - kit aero, frane racite, diffuser.
GT-R V-Spec II - ca si mai sus + capota carbon cu aerisire.
GT-R N1 - motor N1 racing, fara A/C, fara stereo, fara stergator spate,greutate redusa(doar 45 produse)
GT-R M-Spec - interior de piele, suspensie mai moale, scaune incalzite etc.
GT-R V-Spec II Nür - Ca si V-Spec II plus motor N1, kilometraj pana la 300km/h (doar 750 produse)
GT-R M-Spec Nür - Ca si M-Spec + motor N1 , kilometraj pana la 300km/h. (doar 250 produse.)
GT-R Z-tune - 2.8 L RB26DETT Z2 twin-turbo I6, 500 hp (368 kW, 540 Nm) Z1 and Z2 (Nismo variant)(doar 20 produse)
GT-R R-tune (varianta NISMO)

Cea de-a 11-a generatie de Nissan Skyline numita V35, a fost introdusa in 2001 si e bazata pe platforma FM de la Nissan pe care o foloseste si 350Z.
Noile masini au motoare din seria VQ, tractiune spate, si o distributie a greutatii de 52% 48%.
V35 e si prima generatie de Skyline exportata in Statele unite si redenumita Infinity G35.
Acest model marcheaza un punct de turnura in istoria Skyline.Motorul nu mai e 6 cilindrii in linie, variantele turbo au disparut, iar varianta GT-R nu s-a fabricat.Desi 350Z si V35 folosesc aceleasi platforme, si chiar si aceleasi motoare, VQ35DE, 350Z e mai puternic, mai rigid, mai aerodinamic, si cantareste cu 100kg mai putin.Pana si Keiichi Tsuchiya a spus despre V35 ca seamana cu vechiul Cefiro ca si stil de condus.Tunerii din lumea intreaga au ignorat V35 in favoarea 350Z. Mines, Amuse, Hosaka, Garage Defend, M Speed, Nagisa, MCR, HKS, & Top Secret continua traditia cu vechiile R32-R34 GT-Rs. Top Secret a tunat un V35, dar au schimbat motorul VQ35DE cu un VK45DE motor V8 twin turbo.In statele unite masina a avut un sucess mai mare decat in Japonia, masina fiind folosita si in campionatul american de drift, dar de obicei dupa swapuri de motorizare cu seria de motoare RB sau chiar mai micile SR20DET.

Modele:

250GT - 2.5 L VQ25DD V6, 215 hp (158 kW, 270 Nm)
250GT Four - 2.5 L VQ25DD V6, 215 hp (158 kW, 270 Nm) 4WD
300GT - 3.0 L VQ30DD V6, 260 hp (191 kW, 324 Nm)
350GT-8 - 3.5 L VQ35DE V6, 272 hp (200 kW, 353 Nm)
350GT Coupe - 3.5 L VQ35DE V6, 280 hp (206 kW, 363 Nm)

Momentan in Japonia exista o a 12-a generatie de Nissan Skyline numita V36 care se vinde in statele unite ca fiind versiunea 2007 a Infinity-ului G35.Masina insa a pierdut mult din tenta sportiva a R32 sau R34, devenind un sedan cu 4 usi mai luxos si cu pedigree de sportiva(spune Nissan).Aceasta masina nu prezinta nici un interes pt tuneri sau pt drifteri, din cauza greutatii mari, a pretului mare de achizitie si din lipsa de elemente sportive.

Pentru drift cele mai uzuale platforme sunt cele de pe R32, din cauza greutatii reduse si a pretului scazut de achizitie.In schimb R33 in special GTS-T si R34 GT-T sunt niste platforme de dezvoltare extraordinare pt firme profesioniste de drift din lumea intreaga.Orice tanar drifter aspira sa ajunga sa poata controla un R34 GT-T impins la 500 de cai, costul mare de intretinere si al pieselor in schimb face ca doar drifterii de top din marile campionate ale lumii sa aiba sponsorizari destul de mari incat sa poata avea acces la o asemenea bijuterie.
De mentionat ca despre GT-R (R32-R34) erau multe de spus, pt ca defapt modelul GTR se afla intr-o liga mult mai inalta comparativ cu celelate modele mentionate, dar pretul urias al GTR-ului, cat si faptul ca e 4WD si are o stabilitate de neclintit (-nu tocmai bun pt drift), m-au facut sa-i omit puzderia de detalii si specificatii, castiguri atat pe pista cat si in presa auto mondiala(pt fanii inraiti GTR in schimb am pus o poza ).GTR-ul pt drifteri in schimb e o sursa foarte buna de piese, in special motorul RB26DETT, este deseori regasit sub capotele altor modele de Skyline pregatite pt drift.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	800px-R32_front.jpg
Views:	135
Size:	116.4 KB
ID:	230291   Click image for larger version

Name:	800px-R33_rear.jpg
Views:	111
Size:	137.7 KB
ID:	230292   Click image for larger version

Name:	800px-R34gtt.png
Views:	180
Size:	659.5 KB
ID:	230293  

Click image for larger version

Name:	800px-Nissan_V35_Skyline_350GT.jpg
Views:	99
Size:	49.9 KB
ID:	230294   Click image for larger version

Name:	V36.jpg
Views:	116
Size:	214.7 KB
ID:	230295   Click image for larger version

Name:	800px-SuperCars_011.jpg
Views:	123
Size:	91.6 KB
ID:	230296  

Click image for larger version

Name:	R33Skyline.jpg
Views:	170
Size:	162.2 KB
ID:	230297  
__________________
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way"
Keiichi Tsuchiya (土屋圭市, Tsuchiya Kei'ichi) Dori-Kin (DRIFT KING)
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 12-03-07, 08:15   #20
Tengu

Stage 5
 
Tengu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 806
Member of:
[Moderators]
[Kamikaze Racing Team]
Default Re: Masini

Quote:
Originally Posted by TigerGTS View Post
Intrebare pentru expertul in domeniu cand are o clipa libera: Ce sanse am cu o europeana tractiune fata si cam de la cat in sus sa fie motorul ?

Din pacate nu poti face drifturi propriuzuse cu FWD, dar asta nu inseamna ca nu te poti juca cu masina

Dupa o ploaie buna sau pe zapada sau cand e un pic de nisip pe asfalt etc

Frana de mana iei contra de volan si tot corectezi cu frana de mana cand vrea sa se indrepte

Sau daca ai mai mult tupeu, la viteza blocheaza frana de mana, las-o asa si dupa slide left right .. Do not try this at home )
__________________
Tengu is offline   Reply With Quote
Old 12-03-07, 14:22   #21
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

Nissan 300ZX Z31/Z32

Nissanul 300ZX, numit Fairlady Z in piata nipona, este o masina sport produsa in Japonia, pe platforma Z a compania Nissan.Cele mai notabile generatii sunt cea de-a treia si a patra, care au primit codurile de sasiu Z31 si Z32.

Sasiul Z31 a fost introdus in 1983 si era vandut ca si Datsun/Nissan 300ZX.S-a continuat sub acest nume pana in 1985 cand toate modelele companiei au purtat doar sigla Nissan, renuntandu-se la numele de Datsun. Noul Z31 s-a dovedit a fi o masina sport pura, foarte aerodinamica(coeficient aero 0.30) si folosea un motor V6 in loc sa foloseasca un I6 asa cum Nissan o mai facuse cu 280ZX-ul.Noul V6 de 2960cc era oferit in doua forme, aspirat VG30E sau turbo VG30ET, care produceau 160 de cai, respectiv 200 de cai putere, cifre date de Nissan America, modelele japoneze avand 180, respectiv 230 de cai putere.Modificari in sistemul de racire s-au adus de-alungul anilor de productie, motoarele in sine devenind mai puternice, turbinele de pe motoarele produse intre 83 si 87 fiind Garrett T3, dupa care s-a trecut la T25-uri cu compresii mai mari pana in 89 cand productia s-a stopat.

In 1989, noul sasiu Z32 apare pe piata auto mondiala.Productia modelelor cu motoare aspirate,VG30DE, incepe in primavara acelui an, pt ca in toamna sa apara primele modele twin turbo,VG30DETT.Modelul aspirat produce 222 de cai putere, in schimb modelul twin turbo produce 300 de cai putere, ajutat fiind de cele 2 turbine Garrett.Performantele acestui model sunt de invidiat pana in ziua de azi, cu acceleratia de la 0-100km/h data undeva intre 5.3 si 6 secunde, iar viteza maxima limitata la 240km/h.
Odata cu aparitia sa, 300ZX Z31 a fost un hit instantaneu, castigand premii si diplome de la presa auto mondiala.A fost votata printre in top 10 masini sport ale anului 1990, iar designul masinii, total conceputa in CAD (computer aided design), a castigat primul loc in acelasi an.
Pe deasupra varfului de lancie: motorul twin turbo twin intercooler dual overhead camshafts plus variable valve timing care dezvolta 300 de cai putere, masina era echipata cu sistemul super HICAS de 4WS pt o stabilitate mai buna.
Masina a fost produsa pana in anul 2000 desi ultimii 2 ani doar pt piata interna nipona, si s-au produs si modele cu targa top, in configuratii de 2 locuri sau 2+2 locuri,si model cabrio sau ca si coupe hardtop dar acestea din urma fiind foarte rare.
Z32 a cunoscut un succes enorm la inceputul productiei sale, atat in presa auto, cat si dupa nr mare de vanzari, cat si in diferite competitii auto.Din pacate pretul mare al masinii a dus la scaderea de vanzari si in cele din urma oprirea productiei.
LA curse 300ZX a avut doar succese, reusind sa castige cursele de 24 de ore de la Daytona si de la Le Mans in categoria ei de putere.De asemenea un 300ZX Z32 tunat de JUN-Blitz, pe desertul de sare de la Bonneville in Statele unite, atinge incredibila viteza de 419,84 km/h astfel creand un nou record mondial de viteza pt clasa E/BMS de autovehicule.Motorul VG30DETT de pe aceasta masina avea sa fie cativa ani la rand cel mai rapid motor V6 de pe planeta.
Acest bogat pedigree in competitii auto, au atras atentia drifterilor de pretutindeni asupra 300ZX-ului, in special asupra Z32 dotat cu motorul VG30DETT twin turbo.Centrul de greutate foarte scazut, cat si puterea imensa produsa de motorul V6 face din 300ZX o platforma foarte rigida de drift. In curbe,este foarte usor de derapat, iar body-roll-ul sasiului e minim si din cauza suspensiei care e foarte rigida.Numerele de masini convertite pentru competitii de drift sunt destul de scazute insa, din cauza raritatii acestor masini, a complexitatii mecanice si chiar a costurilor de intretinere care sunt mult mai mari comparativ cu masini gen Cefiro sau Laurel.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	300ZX.jpg
Views:	101
Size:	123.1 KB
ID:	230432   Click image for larger version

Name:	800px-87-89_Nissan_300ZX.jpg
Views:	85
Size:	56.5 KB
ID:	230433   Click image for larger version

Name:	800px-1986_Nissan_300ZX.jpg
Views:	95
Size:	84.5 KB
ID:	230434  

BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 12-03-07, 19:01   #22
Ionut90

Stage 3
 
Ionut90's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 137
Cool Re: Masini

dar ce spuneti de un porsche 911 din 82-84 are circa 200 cp
P.S imi puteti raspunde cat mai repede
Ionut90 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-07, 00:33   #23
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

Personal eu cred ca e o masina buna de drift...dar pune si tu niste poze...are cumva motorul in spate(asta ar putea afecta balansul si distributia de greutate pt drift e foarte importanta)?...aaa si da si o greutate a masinii...in teorie 200 de cai e destul de putin dar daca are sa zicem 1200 kg sau mai putin ai putea face niste "figuri" frumoase
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 13-03-07, 13:06   #24
Ionut90

Stage 3
 
Ionut90's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 137
Default Re: Masini

pai motorul e pe spate are rwd si sa zicem ca are cam 1500kg
Ionut90 is offline   Reply With Quote
Old 14-03-07, 04:27   #25
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

Sincer trebuie sa recunosc ca nu stiu mare lucru despre Porsche, dar din auzite in europa ar exista cateva modificate pt drift si folosite in campionatele europene de drift...deci, in mare, esti pe drumul cel bun.Conditia masinii depinde mult daca va rezista la drifturi in special ca in primul post ai zis ca e mai vechi, atentie insa la greutatea pe care o are masina in spate din cauza motorului, ar putea avea chiar prea mult tendinta de over-steer, adica fundul sa fuga mai mult decat vrei, in timpul driftului...
Oricum o sa ma interesez care e treaba cu Porsche la drifturi si revin cu detalii...
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 14-03-07, 15:51   #26
Ionut90

Stage 3
 
Ionut90's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 137
Default Re: Masini

nu stiu.Dar cred ca am sa ii fac o modifica panund ceva greutate pe fata pt ca m-am gandit la problema asta
Ionut90 is offline   Reply With Quote
Old 14-03-07, 18:59   #27
Trickz

Stage 5
 
Trickz's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,724
Member of:
[Moderators]
[Virtual Tuning]
[RENAULT]
Default Re: Masini

mai tarziu o sa scriu si eu un post despre toyota mr2, daca e ok:P
Trickz is offline   Reply With Quote
Old 15-03-07, 02:40   #28
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

Quote:
Originally Posted by Trickz View Post
mai tarziu o sa scriu si eu un post despre toyota mr2, daca e ok:P
Baga linistit,topicul e deschis tuturor iubitorilor de drift si oricum mr2-ul nu mi-era in planuri pt ca nu e asa de folosita pe-aici
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 15-03-07, 10:58   #29
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Masini

Lexus IS200/IS300-Toyota Altezza XE10

In 1998 Lexus lanseaza un concurent serios la adresa Europenelor sportive gen BMW seria 3 sau Audia A4.Codul IS vine de la Intelligent Sport.
Initial masina e vanduta in Japonia sub marca Toyota, si sub numele de Altezza.In europa se distribuie un an mai tarziu sub marca Lexus, departamentul de lux al marcii Toyota, si se numea IS200.In America de Nord se vindea din anul 2000 ca si Lexus IS300, o varianta putin restilizata fata de cea originala din Japonia.
Altezza avea 3 variante:
AS200 cu motor 1G-FE I6 de 160 de cai putere cuplat la o cutie in 6 trepte manuala sau 4 trepte automata
RS200 cu motor S-GE 4I de 210 cai putere(tunat de Yamaha) cuplat la o cutie in 6 trepte manuala sau 5 trepte automata
AS300 cu motor 2JZ-GE I6 de 215 cai putere cuplat la o cutii automate ori in 4 ori in 5 trepte(acest model este break denumit Gita Wagon)
Masina este importanta in domeniul tunningului auto dintr-un motiv pe cat de neasteptat, pe atat de interesant.In 1998 Toyota Altezza a fost prima masina care sa aiba stopuri transparente, stopuri care imediat au prins la public si desigur si la tunerii de specialitate care le-au copiat modelul si au inceput fabricarea a numeroase modele de stopuri clare pt diverse alte masini.Aceste stopuri sunt binecunoscutele 'Lexus-style' sau 'Altezza tail-lights' care inunda piata de accesorii aftermarket si site-urile de vanzari/cumparari gen e-bay.

Modelul posesor al motorului 2JZ-GE a foarte po****r printre tunerii americani din cauza celor 6 cilindrii in linie, dar si din cauza posibilitatii unui engine swap cu covetatul 2JZ-GTE de pe Toyota Supra, motor care e vazut ca un succesor al 4A-urilor de la Corolla AE86.Aceste detalii nu le-au scapat diferitelor cluburi de drift, masina fiind RWD din fabrica plus un motor de Supra care se stie ca poate duce puteri de pana la 1000 de cai putere, au facut din aceasta masina un drift car excelent.
Modelul RS200 din Japonia, are o piata de accesorii si piese aftermarket imensa, blocul motor fiind similar cu cel de pe ultima versiune de MR2 (SW20) si cu Celica ST202, dar are un sistem Dual VVT-i upgradat.Din cauza asta si acest model RS200 (cu motor in 4 cilindrii) are o la fel de mare priza la driferi ca si cel cu motor in 6 cilindrii, fiecare dintre motoare fiind usor de stors pt mai multa putere.Firme precum HKS, Blitz, Top Secret, Sard, Power Enterprise, sau chiar departamentul tuning al Toyota, TRD, au inceput manufacturarea de piese aftermarket in vederea cresteri performantelor masinii:kituri de kompresoare,de turbine, conversii complete de motoare, etc.
Acest interes sporit pe care marile firme de tuning ale Japoniei l-au aratat pt acest model a facut ca masina sa fie prezenta,cu succes limitat, ani la rand in D1GP.Totusi ea va ramane in istoria tuningului ca masina care ne-a adus stopurile clare.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	800px-2001_Toyota_Altezza_01.jpg
Views:	103
Size:	65.4 KB
ID:	231801   Click image for larger version

Name:	800px-Lexus_IS300.jpg
Views:	104
Size:	44.5 KB
ID:	231802   Click image for larger version

Name:	36605289_full.jpg
Views:	137
Size:	41.4 KB
ID:	231803  

BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 15-03-07, 13:25   #30
Trickz

Stage 5
 
Trickz's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,724
Member of:
[Moderators]
[Virtual Tuning]
[RENAULT]
Default Re: Masini

Toyota MR2 este un coupe cu motor plasat in spate, tractiune spate, produs de Toyota din 1984 pana in iulie 2007, cand productia se va opri in Japonia, in trei variante de design.

Prima generatie (AW10/AW11), 1985-1989, micul si usorul MR2, numit AW11, era diferit fata de restul masinilor japoneze, cunoscute ca fiind economice si practice. MR2 nu era buna ca masina de familie, avand doar 2 locuri, insa era foarte diferita ca design de restul masinilor. Calitatiile lui AW11 erau greutatea scazuta, handling superior si un motor de capacitate mica, dar puternic. Gratie acestora, AW11 este considerat de multi foarte placut la condus. Masina se comporta ca unele supercaruri mai scumpe.
AW11 foloseste motorul 4A-GE de 1587cc Inline4, 16 valve, initial introdus pe AE86. A mai existat si o varianta JDM (Japan Domestic Market) ce folosea motorul mai economic 3A-U de 1452cc, insa nu a fost prea po****ra.
In 1987 a fost lansata si o varianta a motorului 4A-GZE echipata cu supercharger si intercooler. Puterea acestui motor era de 145hp. De asemenea, au fost modificate si suspensiile si caroseria.

A doua generatie (SW20) 1989-1999, era mai mare si mai grea decat prima, de aceea a fost clasat ca o masina GT. Datorita asemanarii cu unele modele Ferrari, SW20 este poreclit ''Ferrari'ul oamenilor saraci''. Au aparut multe kituri aftermarket pentru a'l transforma in ferrari, unele greu de deosebit de un ferrari original.
SW20 avea motoare de 1998cc Inline4, DOHC, 16 valves, cel mai puternicmotor era 3S-GTE,turbocompresat, disponibil in Japan la 220hp si in USA la 200hp.
Prin SW20, Toyota a vrut sa copieze cat mai bine comportamentul supercarurilor. Au reusit sa o faca sa ''ia curbele'' excelent, dar asta, pentru un incepator, ducea la oversteer. Unele reviste au declarat'o periculoasa din aceasta cauza. Toyota a raspuns in 1993 prin schimbarea suspensiilor spate si a jantelor, cu unele de 15', pentru a acomoda noile frane, mai mari.

A treia generatie (ZZW30), 1999-2007, mult mai mic decat SW20, barfele spun ca ar fi inspirat dupa Porsche Boxter.
Motorul de pe ZZW30 este 1ZZ-FED, de 1794cc tot Inline4, din aluminiu, de 138hp (cea mai mica putere de pe un mr2), dar multumita greutatii reduse a masinii(975kg cu cutie manuala), masina poate accelera de la 0 la 100 km/h in 7.0sec.
MR-S al Techno Pro Spirit a fost si prima masina care a batut campioana AE86 a lui Tsuchiya pe teren propriu, la touge.

Productia a incetat in America datorita cresterii competitiei si lipsei de vanzari. In Anglia inca se mai vand ultimele modele, care beneficiaza de o editie speciala a motorului, turbocompresata, ce dezvolta 182 cai, numita TTE (Toyota Team Europe).
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	hass_mr2_s_turbo_kit_2.jpg
Views:	128
Size:	126.7 KB
ID:	231896   Click image for larger version

Name:	Imgp1140.jpg
Views:	89
Size:	171.1 KB
ID:	231897   Click image for larger version

Name:	Toyota_MR2_Spyder_ZZW30_racing.jpg
Views:	89
Size:	164.0 KB
ID:	231898  

Click image for larger version

Name:	Toyota_MR-2_SW20.jpg
Views:	94
Size:	224.8 KB
ID:	231899   Click image for larger version

Name:	MR2-AE033-05.jpg
Views:	100
Size:	44.4 KB
ID:	231901   Click image for larger version

Name:	MR2-Ferrari355.jpg
Views:	89
Size:	54.5 KB
ID:	231902  

Click image for larger version

Name:	MR2 wallpaper_1024x768.jpg
Views:	95
Size:	189.6 KB
ID:	231903   Click image for larger version

Name:	MR2.jpg
Views:	111
Size:	168.2 KB
ID:	231904   Click image for larger version

Name:	MR2_by_dangeruss.jpg
Views:	108
Size:	665.3 KB
ID:	231905  

Click image for larger version

Name:	mr2_big.jpg
Views:	135
Size:	229.4 KB
ID:	231906  
__________________
Retro? Yes plx.
Trickz is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -