Fals, daca intri prea tare pe rosu iti trage mai prost masina. Intr-adevar conteaza f. mult timpul masinii, dar in general se schimba inaintea liniei rosii, dupa aia trage mai putin masina comparativ cu viteza superioara la turatie mai mica. turatia optima nu este fixa, e in functie de raporturile in ficare treapta de viteza.
Mai pe romaneste, pur teoretic tre sa schimbi la turatia la care motorul are puterea maxima, dupa aia curba puterii si a cuplului cad tare de tot in jos. In general puterea maxima e obtinuta inainte de rosu, deci majoritatea oamenilor sfatuiesc sa schimb exact inaintea liniei rosii. Daca stii curba cuplului motor (asta conteaza de fapt nu puterea) si rapoartele cutiei de viteza poti calcula cuplul *LA ROTI* in fiecare treapta de viteza la o anumita turatie. Asadar vezi daca la 6500 rpm de ex. in a 2-a ai cuplu la roti mai mare decat in 4000 in a 3-a sa zicem.
E mult prea mult de discutat pe tema asta, insa nu scoti in general performante mai bune daca turezi prea tare motorul pe rosu (facand abstractie de uzura).