Quote:
Originally Posted by \"Aurash\"
fiindca o lege a fizicii spune ca daca scade puterea se mareste consumul si invers....
|
Nope...nici o lege a fizicii nu spune ca daca cresti puterea scade consumul.Dimpotriva, daca cresti puterea acel motor va avea un consum mai mare atata timp cat folosesti acel surplus de putere.
Si de unde apare totusi acea economie de carburant.
Acest chip tuning in princpiu la marea majoritate a motoarelor ridica cuplul(dupa cum ai spus si tu) si mai ales iti permite sa-l obtii de la o turatie mult mai joasa( cuplu' maxim e momentul unde motorul are randamentul cel mai bun, adica pe intelesul tuturor la turatia de cuplu maxim componentele merg cel mai \"uns\").De aceea, in urma unui dopaj, daca este facut un pic prea agresiv primul care va ceda e ambreajul.
La ce te ajuta asta, si mai ales de unde scaderea consumului:In princpiu din reprize.Sa zicem ca vrei sa ajungi de la 80 la 120.
Cu motorul dopat acest lucru se va intampla mult mai rpd., motorul punand pe masa un randament mult mai bun, deci timpul in care esti cu piciorul la blana va fi mult mai mic mica decat in cazul motorului standart.Turatia si ea, in cazul in care conduci in aceleasi conditi in ambele cazuri, va fi ceva mai mica in cazul motorului chipuit
Evident acest chip tuning creste si puterea, care in princpiu are o mai mare legatura cu viteza maxima , viteza maxima care se obtine mai ales prin concentratia marita de amestec benzina-aer.Dar atata timp cat nu folosesti acest surplus de putere consumul va fi ceva mai mic, dar nu cine stie ce valori:intre 0.2 si 0.5 maxim daca toate sunt bine calibrate
Asta e teoria, practic diferentele de consum in aceleasi regimuri nu difera mult iar in cazul in care te folosesti de caii pe care ii ai in plus clar va creste consumul
Cele mai rentabile motoare de chipuit sunt cele pe motorina din cauza randamentului mult mai ridicat al acestui tip de motor fata de un otto desi eu sunt un fan otto inrait