Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > Constanta

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 18-12-05, 13:11   #61
D_M_X

Stage 5
 
D_M_X's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 2,485
Member of:
[VW]
Default

asa a cumparat-o si a vrut sa o schimbe dar vad ca s-a hotarat sa bage bani in ea...oricum a lui nu mai este nova decat la caroserie si asta la randu ei a suferit modificari majore
D_M_X is offline  
Old 11-02-06, 22:02   #62
SProTuning

Stock
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 7
Default Chiptuning si economie de carburant ?

Salutare, desi sunt nou la voi pe forum ca user, citesc cu mult interes posturile si topicurile de aici. Pe langa baieti priceputi vad si o sumedenie de smecherasi cu povesti numai bune de gura focului, mai ales acum cand e frig afara. Va invit aici sa va spuneti parearea, argumentat, in ceea ce priveste chiptuningul fara modificari structurare la motor (esapamente, turbine, etc...) si consumul de combustibil. Am impresia ca se propaga o idee mai veche cum ca prin chip tuning ar scadea consumul de carburant odata cu sporirea puterii motorului (defapt a cuplului). Cum s-a spus, tot aici, intr-o poveste frumoasa, cuplul creste prin marirea compresie (adica a umplerii cilindrului) si a arderii unei cantitati mai mare de carburant. Totul este OK pana aici, neinteresandu-ne crestearea puterii prin cresterea turatiei, ca asta o facem oricum apasand pedala de acceleratie. Insa de aici si pana sa spui ca masina va consuma mai putin pentru ca accelereaza mai repede si parcuge aceeasi distanta mai repede decat motorul fara chiptuning mi se pare un pic utopica (fara dovezi clare in acest sens) pentru ca nu se ia in calcul ce se intampla in motor cu pierderile mecanice, termice etc... Prin extrapolare ceva nu se leaga de faptul ca, dupa cum foarte bine se stie, daca parcurg autostrada in viteza a 5-a, la 3.000 rpm sau 4.500 pe aceeasi distanta sigur am consum diferit. Daca am un chiptuning pe masina, de ce oare l-am pus acolo, ca sa plec cu acceleratii lungi s-au sai dau jar sa iasa fum din caucioace ? E clar ca un chip tuning la un motor, fara a avea modificari (scumpe) structurale, o sa creasca putearea motorului (prin marirea cuplului) dar, ma indoiesc totusi ca va aduce si o economie de carburant. Oricum va invit sa va spuneti parerea si voi si poate vom afla impreuna ceva mai mult ! Va multumesc !
SProTuning is offline  
Old 11-02-06, 23:55   #63
Aurash

Stage 3
 
Aurash's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 107
Default

se precizeaza ca scade consumul la acelasi tip de condus, lucru logic care se explica prin puterea crescuta, fiindca o lege a fizicii spune ca daca scade puterea se mareste consumul si invers... dar daca vei merge la blana nu vei avea consum scazut, ci dimpotriva... insa, vei avea un demaraj mai bun
totusi nu sunt cel mai in masura sa explic...poate-ti explica chiar cineva care se ocupa cu asa ceva...
Aurash is offline  
Old 12-02-06, 05:47   #64
Nesanatosu

Stage 2
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 72
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Aurash\"
fiindca o lege a fizicii spune ca daca scade puterea se mareste consumul si invers....
Nope...nici o lege a fizicii nu spune ca daca cresti puterea scade consumul.Dimpotriva, daca cresti puterea acel motor va avea un consum mai mare atata timp cat folosesti acel surplus de putere.
Si de unde apare totusi acea economie de carburant.
Acest chip tuning in princpiu la marea majoritate a motoarelor ridica cuplul(dupa cum ai spus si tu) si mai ales iti permite sa-l obtii de la o turatie mult mai joasa( cuplu' maxim e momentul unde motorul are randamentul cel mai bun, adica pe intelesul tuturor la turatia de cuplu maxim componentele merg cel mai \"uns\").De aceea, in urma unui dopaj, daca este facut un pic prea agresiv primul care va ceda e ambreajul.
La ce te ajuta asta, si mai ales de unde scaderea consumului:In princpiu din reprize.Sa zicem ca vrei sa ajungi de la 80 la 120.
Cu motorul dopat acest lucru se va intampla mult mai rpd., motorul punand pe masa un randament mult mai bun, deci timpul in care esti cu piciorul la blana va fi mult mai mic mica decat in cazul motorului standart.Turatia si ea, in cazul in care conduci in aceleasi conditi in ambele cazuri, va fi ceva mai mica in cazul motorului chipuit

Evident acest chip tuning creste si puterea, care in princpiu are o mai mare legatura cu viteza maxima , viteza maxima care se obtine mai ales prin concentratia marita de amestec benzina-aer.Dar atata timp cat nu folosesti acest surplus de putere consumul va fi ceva mai mic, dar nu cine stie ce valori:intre 0.2 si 0.5 maxim daca toate sunt bine calibrate

Asta e teoria, practic diferentele de consum in aceleasi regimuri nu difera mult iar in cazul in care te folosesti de caii pe care ii ai in plus clar va creste consumul

Cele mai rentabile motoare de chipuit sunt cele pe motorina din cauza randamentului mult mai ridicat al acestui tip de motor fata de un otto desi eu sunt un fan otto inrait
Nesanatosu is offline  
Old 12-02-06, 05:50   #65
Nesanatosu

Stage 2
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 72
Default

Eventualele greseli sa-mi fie scuzate ca e totusi 6 dimineata dupa o seara de sambata
Nesanatosu is offline  
Old 12-02-06, 14:42   #66
needBrain
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
needBrain's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,911
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

pt motoarele mici pe benzina mie nu mi se pare rentabil chiptuning-ul......serios...se arunca prea multi bani pt......7-8 cai.....
needBrain is offline  
Old 12-02-06, 15:26   #67
kalvin77

Stage 5
 
kalvin77's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 209
Default

adica la o supernova cum am eu de exemplu , nu imi recomanzi need brain ?

de curiozitate intreb numai . Cam cit ajunge un asemenea chip tunning?
kalvin77 is offline  
Old 12-02-06, 15:58   #68
needBrain
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
needBrain's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,911
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

mi se pare ca vreo 400 de euroi....sincer nu ma prea intereseaza....stii de ce,scrie mai sus
needBrain is offline  
Old 12-02-06, 16:02   #69
kalvin77

Stage 5
 
kalvin77's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 209
Default

da intr-adevar ... cam substantiala suma , nu se renteaza, este o risipa de bani din punctul meu de vedere. Merci mult men !
kalvin77 is offline  
Old 13-02-06, 00:36   #70
x-28-TRA
X-Team Racing Club Member

Stage 5
 
x-28-TRA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 966
Member of:
[X-Team Racing Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[RENAULT]
Default

200 euro ptr dsn este un cip
x-28-TRA is offline  
Old 13-02-06, 00:38   #71
Mariomagic
PARTICIPANT CURSE

Stage 3
 
Mariomagic's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 142
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

asa si pana la urma care e concluzia? tuning pe nova? cip
GT...GTI...mai aveti putin si spuneti GTO...m-am stricat de ras
__________________
Nova 1.6 CT-84-COX a spus ceva in constantza
Solenza CT-80-MTD ... urmeaza ...
Mariomagic is offline  
Old 13-02-06, 02:12   #72
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default

nu stiu ce masina ai tu, dar poate n-ai vazut-o pe a lui lucian in actiune...s-ar putea sa-ti inghete zambetul pe buze si sa tinda spre \" \"
__________________
https://i1195.photobucket.com/albums/aa389/quick_5hifter/w191180452small-1.jpg
quick_5hifter is offline  
Old 13-02-06, 02:15   #73
needBrain
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
needBrain's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,911
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

@mariomagic:daca tot nu stii,de ce vorbesti....?
exact cum a spus quick_shifter sa o vezi la joaca,ca-ti strangi jucariile si pleci
needBrain is offline  
Old 13-02-06, 02:26   #74
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default

bine, nu il face pe dmx cu sfi-u, dar oricum....e o nova mai speciala
https://forum.4tuning.ro//upload/poza_8__149.jpg
quick_5hifter is offline  
Old 13-02-06, 02:48   #75
Psycho
2 Roti

Stage 5
 
Psycho's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 8,063
Member of:
[Super Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Echipa de sprijin]
[2 Roti]
Default

e o dacie autohtona .. un muscle car romanesc )
Psycho is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -