Go Back   Forum 4Tuning > Diverse > Tot ceea ce nu poate fi incadrat

Reply
 
Thread Tools
Old 03-07-05, 14:50   #16
orlando

Stage 5
 
orlando's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,595
Member of:
[Hyundai]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"Psycho\"
azi de dimineatza ma uitam la emisiunea aia de pe national automotor sau ceva d genu asta si era testat loganu .. si ziceau ceva de fortze G mari pe care pasagerii acestuia nu le`ar fii putut suporta in cazut impactului si bla bla .. de fapt fortzele erau prea amri si rezistentza mashinii multe prea mica ... si ei ziceau k 100 g sunt gradul max ... 50 e sigur .. si lunganu ar fii luat 79,97 sau ceva de genu asta adik risk foarte mare .. la testele euroNCAPE
si ca venind vorba de aceasta emisiune pe care si eu am vizionat-o...
testele au fost facute daca nu ma inshel de doua diviziuni ale EuroNCAP sper sa nu geshesc...nu mai stiu cum se numeau acele 2 diviziuni decat pe una dintre ele care se numea AUTOBILD si cealalta ceva cu D...
d c la un test facut de una din diviziuni a ieshit ca la un impact frontal usa shoefrului nu se deskide decat cu ranga si fortzata timp de 5 minute si la cealalta diviziune mai mult de 1 minut nu le-a luat mie imi miroase a ceva necurat in aceste stele acordate....
imi cer scuze de offtopic!
orlando is offline   Reply With Quote
Old 03-07-05, 15:04   #17
iasi_drifter

Stage 5
 
iasi_drifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 792
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

pai da psycho la masinile de strada la un impact al acesteia de 100 G nu rezisti pt. ca suprafata de contact a corpului cu centurile e mai mica si forta e repartizata pe o suprafata mai mica.
cu cat e mai mare suprafata de contact cu atat forta e repartizata pe o suprafata mai mare pe zona toracica si abdomen.
Centurile de la curse sunt ca niste bretele si sunt foarte late, spre deosebire de centurile de la vehiculele rutiere care au centuri cu prindere in 3 puncte. Plus ca la masinile de curse centura e mai stransa decat la masina de strada si este elminat unul din cele 3 impacturi care au loc intr-un accident (impactul masinii cu ce loveste, impactul pasagerii cu interioruil masinii -centura, volan, pedale, si impactul organelor interne ale corpului uman cu peretii cavitatilor in care se gasesc).
O alta diferenta mare intre masinile de curse si cele de strada e legata de faptul ca de la un moment dat la cele de strada celula de supravietuire (habitaclul) cedeaza si esti strivit si dezmembrat de caroseria care nu isi mai face datoria de a te proteja. Din cauza asta masinile de strada neavand rollbar si rollcage nu pot egala securitratea masinilor de curse.
Iar monoposturile, ca si restul masinilor de curse sunt f sigure si la alte genuri de impact (lateral, din spate) deoarece scaunul e mulat dupa forma corpului si practic e eliminat unul din cele 3 impacturi care au loc intr-un accident despre care am vb.
Asa ca e un pic diferit un impact de 100 G intr-o masina de strada fata de cum ar fi intr-o masina de curse care e gandita pt. siguranta din cauza riscului mult mai ridicat de accident.
iasi_drifter is offline   Reply With Quote
Old 04-07-05, 00:01   #18
Psycho
2 Roti

Stage 5
 
Psycho's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 8,063
Member of:
[Super Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Echipa de sprijin]
[2 Roti]
Default

oricum la o accelerare de la 0 la 9.6 mach .. nu rezishtzi .. te faci pilaf
Psycho is offline   Reply With Quote
Old 14-07-05, 21:00   #19
snip3r

Stage 2
 
snip3r's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 50
Default

Stiu ca am vazut pe discovery o emisiune cu saniile supersonice care ajungeau si la 10 mach. Si la teste au urcat oameni in ele. In urma franarii vasele de sange din ochi s-au spart, cateva oase s-au rupt si muschi rupti de pe oase. Nu stiu insa cati G au actionat asupra omului. Tipul din teste a supravietuit, nu a murit.

Avionul care a atins viteza de 9,6 Mach este o miniatura, am vazut niste poze si e mare cam cat un cart...deci a fost dirijat de la sol.

Navetele spatiale ating viteze de cam 20 Mach pentru a putea parasi atmosfera si pentru a invinge forta de atractie gravitationala.

Mai cititi si voi pe http://www.grc.nasa.gov/WWW/K-12/airplane/shortc.html
Vedeti la sectiunea SPEED REGIMES.
snip3r is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -