Go Back   Forum 4Tuning > Diverse > Tot ceea ce nu poate fi incadrat

Reply
 
Thread Tools
Old 22-03-11, 13:53   #1
bmwm5
Skoda Driver

Stage 5
 
bmwm5's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,261
Member of:
[SKODA]
Default GPL pe Diesel

Influentat de pretul motorinei am cautat pe net ceva legat de instalatiile gpl montate pe Diesel si am gasit un articol:

"Răspandire instalatii GPL Diesel
Acest tip de instalatii, s-au montat deja in tari care folosesc aceste sisteme alternative de alimentare,cum ar fi:Canada, Australia, S.U.A., precum si in tari din Europa: Danemarca, Italia, Germania, etc.

Descriere sistem GPL Diesel
Sistemul utilizat de noi foloseste un amestec de motorina cu GPL. Dezvoltarea acestui sistem dual, motorina+GPL (DFD = dual fuel diesel), a fost motivata de obtinerea unor cheltuieli mai reduse pentru combustibil, obtinerea unor emisii poluante mult mai mici, precum si a unei fiabilitati mai mari a motoarelor diesel. Motorina, care are o ardere de 82%, amestecata cu propanul dezvolta o ardere aproape completa de 97.5%, asemanatoare cu a benzinei.

Trebuie specificat faptul ca, instalatia gpl pentru diesel are o justificare importanta numai pentru masinile care circula mult in afara localitatilor. Functionand in sistem dual, senzorul de pozitie al pedalei de acceleratie, transmite calculatorului cresterea debitului de combustibil pe masura ce pedala este apasata. In acest moment, se schimba procentul de amestec motorina/gpl in favoarea gpl-ului. Adica, in momentul cresterii turatiei, se modifica procentul de amestec: cel de motorina scade si cel de gpl creste. Astfel se obtine si arderea completa si cresterea puterii motorului.

Beneficii ale sistemului GPL pentru motoare Diesel
Beneficiile folosirii acestui sistem sunt:

•economie de combustibil intre 5%-40%, in functie de sarcina;
•cresterea puterii motorului pana la 30%;
•cresterea cuplului motor pana la 40% ;
•uleiul se pastreaza mai mult timp curat(schimbul se face la un numar mai mare de kilometri);
•cresterea semnificativa a fiabilitatii motorului;
•reducerea costurilor pentru intretinerea motorului, datorate arderii complete ;
•reducerea emisiilor poluante si automat a mirosului specific al gazelor de evacuare;
•reducerea zgomotului motorului.
Elemente componente ale instalatiei GPL pentru motoare Diesel
Sistemul este format din:

•rezervor GPL
•electrovalva GPL,care deschide si inchide trecerea GPL, prevazuta cu un filtru

•reductor-vaporizator, care vaporizeaza gpl-ul si reduce presiunea la valorile dorite
•rampa de injectoare de gpl
•E.C.U.(calculatorul), care controleaza electronic sistemul
•buton de comutare diesel - L.P.G.
•senzor M.A.P.,care masoara presiunea G.P.L.transmitand semnal catre E.C.U.pentru calcularea cantitatii G.P.L. necesare motorului
•senzor de pozitie al pedalei de acceleratie"


Vreau sa va intreb daca ati auzit despre asta, daca folositi sau daca stiti pe cineva care foloseste si ce parere aveti.Va multumesc
__________________

My name is Beu...BomBeu!
bmwm5 is offline   Reply With Quote
Old 22-03-11, 14:06   #2
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: GPL pe Diesel

"Io" zic sa nu mai cititi rahaturi. Faceti-va abonament lunar la un jurnal tehnic auto si gasiti destule informatii. Am mai comentat pe un astfel de thread.

In primul rand, cum arde motorina in proportie de 82% ? Adica ce ramane dupa proces (NOx, CO, CO2, cenusa si alti produsi) sunt in procent de 18% ? Atunci toate dieselurile ar fumega ca o locomotiva.

Cum se creste puterea motorului cu 30% cand tu treci aproape in totalitate pe GPL care e calorific inferior motorinei. Poate doar dubland cantitatea injectata. Atunci unde dracului e economia ?

Alta tampenie. Cum cresti fiabilitatea in acelasi timp cu cresterea de putere ? Cum vine asta ?

Din toate studiile, mai mult de 6-7% putere si asta in sistem de fumigatie cu benzina nu am gasit. Nici emisiile nu scad toate. Unele cresc, altele scad.
__________________

low sau nu ?
Predator is offline   Reply With Quote
Old 22-03-11, 20:12   #3
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Re: GPL pe Diesel

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
"Io" zic sa nu mai cititi rahaturi. Faceti-va abonament lunar la un jurnal tehnic auto si gasiti destule informatii. Am mai comentat pe un astfel de thread.

In primul rand, cum arde motorina in proportie de 82% ? Adica ce ramane dupa proces (NOx, CO, CO2, cenusa si alti produsi) sunt in procent de 18% ? Atunci toate dieselurile ar fumega ca o locomotiva.

Cum se creste puterea motorului cu 30% cand tu treci aproape in totalitate pe GPL care e calorific inferior motorinei. Poate doar dubland cantitatea injectata. Atunci unde dracului e economia ?

Alta tampenie. Cum cresti fiabilitatea in acelasi timp cu cresterea de putere ? Cum vine asta ?

Din toate studiile, mai mult de 6-7% putere si asta in sistem de fumigatie cu benzina nu am gasit. Nici emisiile nu scad toate. Unele cresc, altele scad.
cuvantu marketing iti spune ceva?astia ar fi in stare sa-ti zica ca poti creste puterea motorului cu 30% si cu apa sfintita numai sa cumperi de la ei.aceeleasi porcarii ca si la gpl pe benzina.bine , acolo chiar faci economie dat cam atat , nimic mai mult.

eu totusi chiar nu inteleg.a ajuns lumea sa se planga de consumu unui diesel.cam toate motoarele diesel de generatie mai noua pana in 2.0 au un consum de 6%.daca si de un consum de 6 se plange lumea ce sa mai zica aia care au 10 pe benzina
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
Old 22-03-11, 20:24   #4
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: GPL pe Diesel

Solutia de fumigatie cu GPL se foloseste spre exemplu in Australia (bonificatie de 3000 dolari) la efectuarea unei astfel de adaugiri.

In mare parte este buna pentru emisii. Consumul nu scade dramatic. 7-8% fata de standard se arata prin jurnale.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 22-03-11, 21:48   #5
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Re: GPL pe Diesel

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Solutia de fumigatie cu GPL se foloseste spre exemplu in Australia (bonificatie de 3000 dolari) la efectuarea unei astfel de adaugiri.

In mare parte este buna pentru emisii. Consumul nu scade dramatic. 7-8% fata de standard se arata prin jurnale.

asa ma dispera pe mine notiunea asta de emisii sau protectie a mediului sau taxa de mediu sau orice cuprinde mediu si ne obliga pe noi sa platim taxe pt asta.am mai zis si mai zic , ce polueaza masinile e fix p... pe langa alti factori poluanti din industrie.uite acum de ex. ce-au crapat alea 2 reactoare din japonia.de enspee mii de ori mai daunator mediului decat masinile.si totusi oamenii sunt atat de usor influentati de diferite minciuni aruncate in stanga si in dreapta pt bani.
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
Old 22-03-11, 21:54   #6
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: GPL pe Diesel

Chiar nu e fix pix.

Am fost la o adunare acum o luna doua a car makerilor si catorva prof universitari si vorbeau despre poluare.

Nu stiu daca pot sa gasesc si prezentarea in sine, cert este ca se vrea reducerea CO2-ului pe km la 60gr si asta pana in 2014.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 22-03-11, 22:58   #7
bmwm5
Skoda Driver

Stage 5
 
bmwm5's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,261
Member of:
[SKODA]
Default Re: GPL pe Diesel

Quote:
Originally Posted by Tzzantaru View Post
cuvantu marketing iti spune ceva?astia ar fi in stare sa-ti zica ca poti creste puterea motorului cu 30% si cu apa sfintita numai sa cumperi de la ei.aceeleasi porcarii ca si la gpl pe benzina.bine , acolo chiar faci economie dat cam atat , nimic mai mult.

eu totusi chiar nu inteleg.a ajuns lumea sa se planga de consumu unui diesel.cam toate motoarele diesel de generatie mai noua pana in 2.0 au un consum de 6%.daca si de un consum de 6 se plange lumea ce sa mai zica aia care au 10 pe benzina
pai tot pe acolo iesi la pretul combustibilului si cu 6 la diesel si cu 10 la benzina.plus ca rezervele se cam duc
bmwm5 is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 00:10   #8
Tzzantaru

Stage 5
 
Tzzantaru's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 933
Default Re: GPL pe Diesel

Quote:
Originally Posted by bmwm5 View Post
pai tot pe acolo iesi la pretul combustibilului si cu 6 la diesel si cu 10 la benzina.plus ca rezervele se cam duc
nu iesi chiar acolo.e diferenta de 4l/100km in cazu in care pretu e aceelasi si la benzina si la motorina..bine cu 20bani mai scumpa motorina da la 5lei chiar nu se mai simt ).eu in momentu de fata cu 100lei fac ~220km..ce mi-ar conveni si mie sa fac 330km(adica un consum de 6) dar noh , asta e economia si tara in care traim si vrem nu vrem trebuie sa ne "adaptam"....

si asta cu resursele tare mi-e ca-i tot o strategie de marketing.ca se duc resursele ca sa poata marii pretu din ce in ce mai mult.urmaresc des discovery si culmea ca din toate emisiunile alea se spune ca orientu mijlociu inca are resurse destule , alaska e plina si inca n-au intrat sa foreze "ca-n paine" ca-s conditiile cam aprige , in platforma maritima iar e destula.iar la un calcul facut asa in graba stai linistit ca ne "gatam" noi inaintea resurselor.

revenind la subiect , nu cred ca se merita complicatia punerii unei instalatii gpl pe diesel.nu cred ca te-ar ajuta sa faci o economie atat de mare incat sa merite pretu de achizitie/montare/uzura in timp etc.
Tzzantaru is offline   Reply With Quote
Old 23-03-11, 00:35   #9
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: GPL pe Diesel

In 60 de ani se duce rezerva de petrol.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 31-03-11, 20:02   #10
GAby645
Opel Driver

Stage 5
 
GAby645's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,176
Member of:
[MERCEDES]
[Opel]
[AUDI]
Default Re: GPL pe Diesel

la noi in iasi unele autobuze din transportul in comun au instalatii GPL cam de aprox 1 an de zile !!
GAby645 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-11, 14:35   #11
Khalis
Competitor CNCA

Stage 5
 
Khalis's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 933
Member of:
[RENAULT]
[Competitor CNCA]
Default Re: GPL pe Diesel

Cred ca aceste link-uri vor clarifica tot: http://www.go-lpg.co.uk/diesel.html si http://www.omnitekcorp.com/altfuel.htm

Last edited by Khalis; 07-04-11 at 14:40.
Khalis is offline   Reply With Quote
Old 20-09-13, 14:58   #12
B-70-FBY

Stage 2
 
B-70-FBY's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 53
Default Re: GPL pe Diesel

Intr-adevar sunt instalatii gpl pentru diesel aceste instalatii momentan nu sunt omologate R.a.R . Instalatiile sunt produse de catre Agc polonia si se numesc Agc Zenit Diesel dupa cum unii stiti deja acestia produc instalatiile Agc Compact si Zenit Pro pentru benzina acestea fiind deja de doi anii importate in Romania de catre Supergaz-Fuel systems.
Aceste instalatii Zenit Diesel merg intr-adevar cum era specificat mai sus de catre cineva merg pe amestec diesel-gpl tocmai de acolo cresterea de putere si economia chiar daca este mai mica decat ceea a instalatiilor pentru benzina totusi exista. Tocmai in acest sens daca cautati documentatiile si descrierile pe net o sa vedeti ca acestea sunt recomandate celor cu consum mare unde este sesizabila economia de carburant si celor care efectueaza foarte multi km.
__________________
www.supergaz-gpl.ro
B-70-FBY is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -