Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 30-05-12, 08:56   #16
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Si alte poze din topicul cu 12 Gordini:

https://forum.4tuning.ro/attachment.p...5&d=1262717668
https://forum.4tuning.ro/attachment.p...6&d=1262717668
https://forum.4tuning.ro/attachment.p...7&d=1262717668
https://forum.4tuning.ro/attachment.p...8&d=1262717668
https://forum.4tuning.ro/attachment.p...5&d=1262703597
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 30-05-12, 11:12   #17
1300rs

Stage 4
 
1300rs's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 280
Member of:
[Dacia Rally Team]
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Poti cumpara cu usurinta o bieleta de r18 care sa fie pe un producator renumit. Nici de Topoloveni nu sunt rele, dar repet poti gasti bielete calitative, sau daca se doreste cu pivot se gasesc si pivoti de r12 tot la fel pe producator. Ex: LEMFÖRDER.
__________________
Cand o sa ma fac mare vreau sa devin pilot de raliu !
1300rs is offline   Reply With Quote
Old 30-05-12, 11:28   #18
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Lemforder nu mai face pivoti, mi s-a zis din 2 surse.
TRW/Lucas daca or mai fi. In caz ca da, sa spuna cine stie un cod, ca s-avem toate ingredientele. Precizez ca-s pivotii superiori aia care se folosesc.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 30-05-12, 13:41   #19
razvan1985

Stage 5
 
razvan1985's Avatar
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 315
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

intrebare:
-incazul optarii pentru tirantul cu pivot,cum se strange(siguranteaza)piesa intermediara dintre corpul tirantului(tija),si axul pivotului?
ps: la capatul dinspre tirant,am inteles,cu contrapiulita,dar la capatul celalalt(la pivot)???
razvan1985 is offline   Reply With Quote
Old 30-05-12, 14:37   #20
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Cu nimic se pare. Francezul a scris "montajul nu va avea contrapiulita pe partea cu pivotul. Axul pivotului va intra in intregime in bucsa filetata si se va bloca datorita etansarii (???) dintre spirele axului si bucsei".

Acu' eu ma gandesc c-or fi dat cu vaselina pe filete. In bucsa aia fiind o gaura infundata, se creeaza oarecare vid in caz de desfacere, ce se opune acesteia.
Oricum, axa pivotului nu se roteste, ca nu are motiv, iar bucsa aia cu atat mai putin, fixata fiind la celalalt capat cu contrapiulita.
In ultima instanta, pentru spor de siguranta ar merge uns filetul de pe pivot cu loctite. Cand se uzeaza, la inlocuire, se taie/distruge pivotul si se scoate. Mai ales c-au sa oxideze si au sa se sudeze alea p-acolo unele de altele.

Ca o parere, teoretic nu vad de ce n-ar merge si asa.
Practic s-ar putea monta o contrapiulita si acolo, numai ca astfel se scurteaza lungimea activa de filet pe pivot.
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 01-06-12, 14:25   #21
Vioar

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,150
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Quote:
Originally Posted by Muttley View Post
Lemforder nu mai face pivoti, mi s-a zis din 2 surse.
TRW/Lucas daca or mai fi. In caz ca da, sa spuna cine stie un cod, ca s-avem toate ingredientele. Precizez ca-s pivotii superiori aia care se folosesc.
Da asa este cu lemforder dar putem gasi inca pe stoc la firmele cu care mai am contract.
COD LF12108 Iar pentru tine sunt cam 33 ron bucata
Din ce vad mai jos a fost montat chiar si pe gordina acest pivot.
Daca vrei sa incerci cu bieleta sa stii ca zac pe acasa cateva seturi noi de VW/AUDI etc.
Producător, Model, Tip kW CP Capacitate
cm³ Produs între anii
ALPINE A310 1.6 93 kW 127 CP 1605 1971 - 1977
ALPINE A310 1.6 Injection 94 kW 127 CP 1605 1976 - 1977
ALPINE A310 1.7 70 kW 95 CP 1647 1971 - 1977
ALPINE A310 2.7 V6 110 kW 150 CP 2664 1976 - 1984
DACIA 1300 1.3 40 kW 54 CP 1289 1972 - 1983
DACIA 1300 combi 1.3 40 kW 54 CP 1289 1972 - 1983
DACIA 1310 combi 1.3 40 kW 54 CP 1289 1983 - prezent
DACIA 1310 limuzina (U, X) 1.3 40 kW 54 CP 1289 1983 - prezent
RENAULT 12 Break (117_) 1.3 (1170) 37 kW 50 CP 1289 1975 - 1980
RENAULT 12 Break (117_) 1.3 (1170) 40 kW 54 CP 1289 1970 - 1980
RENAULT 12 Break (117_) 1.3 (1177) 44 kW 60 CP 1289 1973 - 1980
RENAULT 12 caroserie 1.3 37 kW 50 CP 1289 1975 - 1980
RENAULT 12 limuzina 1.3 (1170) 37 kW 50 CP 1289 1975 - 1980
RENAULT 12 limuzina 1.3 (1170) 40 kW 54 CP 1289 1969 - 1980
RENAULT 12 limuzina 1.3 TS (1177, 1337) 44 kW 60 CP 1289 1972 - 1980
RENAULT 12 limuzina 1.4 49 kW 67 CP 1397 1976 - 1979
RENAULT 12 limuzina 1.6 Gordini (1173) 83 kW 113 CP 1565 1970 - 1974
RENAULT 15 (130_) 1.3 (1300) 44 kW 60 CP 1289 1972 - 1980
RENAULT 15 (130_) 1.6 (1302) 66 kW 90 CP 1565 1972 - 1980
RENAULT 17 1.6 66 kW 90 CP 1565 1972 - 1980
RENAULT 17 1.6 Gordini 79 kW 108 CP 1605 1974 - 1980
RENAULT 18 Break (135_) 1.4 (1350) 47 kW 64 CP 1397 1979 - 1986
RENAULT 18 Break (135_) 1.6 (1351) 54 kW 73 CP 1647 1982 - 1986
RENAULT 18 Break (135_) 1.6 (1351) 58 kW 79 CP 1647 1979 - 1982
RENAULT 18 Break (135_) 1.6 TS 71 kW 97 CP 1647 1982 - 1986
RENAULT 18 Break (135_) 1.6 Turbo 92 kW 125 CP 1565 1982 - 1986
RENAULT 18 Break (135_) 1.6 Turbo (1355) 80 kW 109 CP 1565 1982 - 1986
RENAULT 18 caroserie 1.4 47 kW 64 CP 1397 1979 - 1986
RENAULT 18 caroserie 2.1 Diesel 49 kW 67 CP 2068 1981 - 1986
RENAULT 18 limuzina (134_) 1.4 (1340) 47 kW 64 CP 1397 1978 - 1986
Vioar is offline   Reply With Quote
Old 01-06-12, 15:22   #22
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Mi-a scapat complet faptul ca poti aduce piese. Vom discuta mai pe larg cu prima ocazie, imi trebuie mai multe chestii. Mersi!

Intre timp mi-a zis cineva codurile de TRW:
- JBJ 261 pentru superior (asta trebuie pentru tirant);
- JBJ 195 pentru inferior (ca chestie...).
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 04-06-12, 11:19   #23
CodeXS

Stage 2
 
Join Date: May 2009
Posts: 59
Default Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot

Sa va mai ajut cu niste coduri echivalente:


pivor superior fata -- LEMFORDER 12108 == MOOG RE-BJ-0532 == SIDEM 5383 == SPIDAN 46434 == TRW JBJ261 == FEBI 34308

pivot inferior fata -- LEMFORDER 12109 == MOOG RE-BJ-0531 == SIDEM 5384 == SPIDAN 46433 == TRW JBJ195 == FEBI 34309

low cost - SIDEM si MOOG
high cost - TRW

pentru FEBI nu am gasit pret, ar fi alegerea mea la pivoti.

Pentru LEMFORDER am o singura informatie draguta sa va dau: in cutiile OE de Mercedes Benz sunt pivoti/bucse/directie produse de LEMFORDER.

Si la LEMFORDER sunt doua sortimente unul impachetat in Turcia si unul in Germania, calitatea diferind substantial.

La a treia editare a post-ului mi-am dat seama ca nu sunt tocmai on-topic...

Eu am pe masina tiranti modificati din bielete de directie tip nou, si rezista bine merci (acum 3 ani am facut modificarea si am schimbat de 2 ori bieletele, primul set fiind sh pentru proba)...in plus sunt destul de usor de confectionat (taiat-filetat-gata).

Last edited by CodeXS; 04-06-12 at 11:31.
CodeXS is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -