Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Zona tehnica Dacia (https://forum.4tuning.ro/306-zona-tehnica-dacia.html)
-   -   Tiranti originali vs tiranti cu pivot (https://forum.4tuning.ro/306-zona-tehnica-dacia/320902-tiranti-originali-vs-tiranti-pivot.html)

Sirius 28-05-12 23:00

Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
Avantaje si dezavantaje!:D
Astept ...

1300rs 29-05-12 01:21

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
Pai singurul avantaj pt care se face updrade`ul asta, este eliminarea jocului din mecanica fata (inainte/inapoi) joc facut din bucsa de cauciuc.

b08ygs 29-05-12 11:13

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
Avantajul nr 2, poti sa faci reglaj la unghiu de fuga, asta daca optezi sa confectionezi tirantul din bieleta de directie :-P

popasan 29-05-12 11:32

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
Si la tiranti originali se poate regla unghiul de fuga!

Muttley 29-05-12 13:21

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
Quote:

Originally Posted by 1300rs (Post 5043325)
Pai singurul avantaj pt care se face updrade`ul asta, este eliminarea jocului din mecanica fata (inainte/inapoi) joc facut din bucsa de cauciuc.

...adaug ca acest joc se manifesta cand accelerezi si mai ales cand franezi, convergenta rotilor fata modificandu-se.
Foarte nasol e cand ai joc mare doar pe o parte. Te poti trezi ca la o franare brusca masina se pune de-a latu' cateva grade bune, destul cat sa te bage in sperieti.
La tigaia din dotare, jocul pe o parte e atat de mare, incat se manifesta la viteza si turatie mari chiar si in frana de motor.

Dpmdv e o modificare foarte binevenita. Masina n-a avut din fabrica solutia asta din considerente de pret si complexitate:
- o tija cu un singur filet in capat, 2 bucse, 2 piulite si 2 contrapiulite;
...versus...
- tija cu filet in capat, pivot, 4 alte suruburi pentru prindere pivot, piulita lunga/manson, 2 contrapiulite, ureche lonjeron intarita.

Din ce stiu eu, sunt doua solutii pentru modificarea asta cu rotula si m-ar interesa sa aflu din experienta altora care e mai buna, in special mai fiabila:
1) pivot de brat - obliga la a da 4 gauri in urechea de pe lonjeron;
2) bieleta de directie - ar trebui sa se prinda direct pe gaura existenta in lonjeron.

Personal, desi mai complexa putin, cea cu pivot imi inspira mai multa incredere...

Si ca sa-mi dau cu parerea la primul post din topic.
- avantaje: mari, dispare jocul, directie mai precisa pe franare si, cand motorul are ceva de zis, pe accelerare;
- dezavantaje: posibil socuri mai mari in urechea de pe lonjeron, care ar putea sa cedeze nervos.

Sirius 29-05-12 13:27

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
Quote:

Originally Posted by Muttley (Post 5043880)
... m-ar interesa sa aflu din experienta altora care e mai buna, in special mai fiabila:
1) pivot de brat - obliga la a da 4 gauri in urechea de pe lonjeron;
2) bieleta de directie - ar trebui sa se prinda direct pe gaura existenta in lonjeron...

Asta m-ar mai interesa si pe mine... ce prefera lumea... pivot sau bieleta...?

1300rs 29-05-12 13:46

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
Eu am bieleta, am avut soc fix pe roata cu modificarea facuta si nu au fost probleme la urechea de prindere. Caroseria este an '77 tabla si imbinarile facute mai bine. Eu as recomanda varianta cu bieleta pentru simplitate si eficienta.

Muttley 29-05-12 13:52

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
7 Attachment(s)
Pana atunci, aveam p-aici niste poze.
Primele 3 cu tirant din bieleta, urmatoarele cu tija ce se foloseste la tirantul cu pivot si cu montajul facut.

Oricum, topicul asta mi-a amintit de problema, si am sa trec la treaba cat de curand. Sa vad pe care varianta merg totusi...

Sirius 29-05-12 15:21

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
1 Attachment(s)
tinand cont cat de bune sunt bieletele din ziua de azi, eu as folosi pivot.

nu de alta, dar am schimbat anu trecut la o dacie pe injectie bieletele, iar dupa 3 luni aveau joc, dar ghici de unde... unde se imbina capatul rotulei in teava cu filet, a cedat de acolo de unde era presata.

ca sa montez pivot trebuie majorata gaura din ureche?

b08ygs 29-05-12 15:37

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
Eu personal am bieleta de directie, intradevar e mult mai usor de montat si de realizat, daca iei o bieleta de la Topoloveni nu ai treaba cu ei 2 3 ani...(eu am avut 3 ani Topoloveni la directie)

Varianta prezentata de Muttley e mult mai complex de realizat dar cred ca este mult mai rezistenta, mai ales daca pui pivoti de calitate :-P

al3x_leonard 29-05-12 17:37

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
1 Attachment(s)
scz de off topic,dar am si eu o nelamurire...
ce fel de bieleta de directie este cea care se vede in poza postata de Muttley?
banuiesc ca este home made...
nu am mai vazut pana acum
rog pe cei care au mai multe cunostinte despre asa cva,detalii,poze sa ma lamureasca.
multumesc!

Muttley 29-05-12 18:49

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
Quote:

Originally Posted by Sirius (Post 5044017)
ca sa montez pivot trebuie majorata gaura din ureche?

M-am intrebat si eu chestia asta.
Da, trebuie majorata daca prinzi pivotul direct de ureche.
Nu, nu trebuie majorata daca folosesti o flansa intre pivot si ureche, flansa care sa preia acea umflatura din baza pivotului.
Flansa asta ar putea fi din plastic moale, pentru preluarea partiala a socurilor bruste (gropi).
Si tot legat de prindere, pe spate cred ca se impune o contraplaca rigida (otel).

Si Sirius, daca se merge pe varianta bieletei de directie, n-a zis nimeni ca tre' sa fie neaparat de Dacie 1310 si neaparat facuta de Asam. Se merge pe o bieleta care stii ca tine, de la masina asta (doar un exemplu).

Quote:

Originally Posted by al3x_leonard (Post 5044208)
scz de off topic,dar am si eu o nelamurire...

Poza am gasit-o cu google pe site-ul asta. Daca e ceva de aflat, afli de acolo.

al3x_leonard 29-05-12 19:24

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
multumesc!

Muttley 30-05-12 08:13

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
Quote:

Originally Posted by Muttley (Post 5043880)
... care e mai buna, in special mai fiabila:
1) pivot de brat
2) bieleta de directie

Quote:

Originally Posted by Sirius (Post 5043888)
Asta m-ar mai interesa si pe mine... ce prefera lumea... pivot sau bieleta...?

Dupa sapaturi nu foarte adanci am aflat care-s solicitarile axiale maxime in bieleta si in pivotul unui model oarecare auto (precizez ca e cu McPherson):
- bieleta: 1350daN
- pivot: 3300daN.

Adica de 2,5 ori mai solid pivotul.
Acum, la 1310, fiind suspensie cu patrulater si 2 pivoti p-o parte, poate difera putin raportul, sa fie o idee mai mic. Insa tind sa cred ca pivotii-s mai duri, in consecinta mai potriviti.

Cata_UNU 30-05-12 08:45

Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
 
3 Attachment(s)
..........


All times are GMT +2. The time now is 02:50.

- Copyright 2024 4Tuning