Tiranti originali vs tiranti cu pivot
Avantaje si dezavantaje!:D
Astept ... |
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
Pai singurul avantaj pt care se face updrade`ul asta, este eliminarea jocului din mecanica fata (inainte/inapoi) joc facut din bucsa de cauciuc.
|
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
Avantajul nr 2, poti sa faci reglaj la unghiu de fuga, asta daca optezi sa confectionezi tirantul din bieleta de directie :-P
|
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
Si la tiranti originali se poate regla unghiul de fuga!
|
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
Quote:
Foarte nasol e cand ai joc mare doar pe o parte. Te poti trezi ca la o franare brusca masina se pune de-a latu' cateva grade bune, destul cat sa te bage in sperieti. La tigaia din dotare, jocul pe o parte e atat de mare, incat se manifesta la viteza si turatie mari chiar si in frana de motor. Dpmdv e o modificare foarte binevenita. Masina n-a avut din fabrica solutia asta din considerente de pret si complexitate: - o tija cu un singur filet in capat, 2 bucse, 2 piulite si 2 contrapiulite; ...versus... - tija cu filet in capat, pivot, 4 alte suruburi pentru prindere pivot, piulita lunga/manson, 2 contrapiulite, ureche lonjeron intarita. Din ce stiu eu, sunt doua solutii pentru modificarea asta cu rotula si m-ar interesa sa aflu din experienta altora care e mai buna, in special mai fiabila: 1) pivot de brat - obliga la a da 4 gauri in urechea de pe lonjeron; 2) bieleta de directie - ar trebui sa se prinda direct pe gaura existenta in lonjeron. Personal, desi mai complexa putin, cea cu pivot imi inspira mai multa incredere... Si ca sa-mi dau cu parerea la primul post din topic. - avantaje: mari, dispare jocul, directie mai precisa pe franare si, cand motorul are ceva de zis, pe accelerare; - dezavantaje: posibil socuri mai mari in urechea de pe lonjeron, care ar putea sa cedeze nervos. |
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
Quote:
|
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
Eu am bieleta, am avut soc fix pe roata cu modificarea facuta si nu au fost probleme la urechea de prindere. Caroseria este an '77 tabla si imbinarile facute mai bine. Eu as recomanda varianta cu bieleta pentru simplitate si eficienta.
|
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
7 Attachment(s)
Pana atunci, aveam p-aici niste poze.
Primele 3 cu tirant din bieleta, urmatoarele cu tija ce se foloseste la tirantul cu pivot si cu montajul facut. Oricum, topicul asta mi-a amintit de problema, si am sa trec la treaba cat de curand. Sa vad pe care varianta merg totusi... |
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
1 Attachment(s)
tinand cont cat de bune sunt bieletele din ziua de azi, eu as folosi pivot.
nu de alta, dar am schimbat anu trecut la o dacie pe injectie bieletele, iar dupa 3 luni aveau joc, dar ghici de unde... unde se imbina capatul rotulei in teava cu filet, a cedat de acolo de unde era presata. ca sa montez pivot trebuie majorata gaura din ureche? |
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
Eu personal am bieleta de directie, intradevar e mult mai usor de montat si de realizat, daca iei o bieleta de la Topoloveni nu ai treaba cu ei 2 3 ani...(eu am avut 3 ani Topoloveni la directie)
Varianta prezentata de Muttley e mult mai complex de realizat dar cred ca este mult mai rezistenta, mai ales daca pui pivoti de calitate :-P |
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
1 Attachment(s)
scz de off topic,dar am si eu o nelamurire...
ce fel de bieleta de directie este cea care se vede in poza postata de Muttley? banuiesc ca este home made... nu am mai vazut pana acum rog pe cei care au mai multe cunostinte despre asa cva,detalii,poze sa ma lamureasca. multumesc! |
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
Quote:
Da, trebuie majorata daca prinzi pivotul direct de ureche. Nu, nu trebuie majorata daca folosesti o flansa intre pivot si ureche, flansa care sa preia acea umflatura din baza pivotului. Flansa asta ar putea fi din plastic moale, pentru preluarea partiala a socurilor bruste (gropi). Si tot legat de prindere, pe spate cred ca se impune o contraplaca rigida (otel). Si Sirius, daca se merge pe varianta bieletei de directie, n-a zis nimeni ca tre' sa fie neaparat de Dacie 1310 si neaparat facuta de Asam. Se merge pe o bieleta care stii ca tine, de la masina asta (doar un exemplu). Quote:
|
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
multumesc!
|
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
Quote:
Quote:
- bieleta: 1350daN - pivot: 3300daN. Adica de 2,5 ori mai solid pivotul. Acum, la 1310, fiind suspensie cu patrulater si 2 pivoti p-o parte, poate difera putin raportul, sa fie o idee mai mic. Insa tind sa cred ca pivotii-s mai duri, in consecinta mai potriviti. |
Re: Tiranti originali vs tiranti cu pivot
3 Attachment(s)
..........
|
All times are GMT +2. The time now is 02:50. |
- Copyright 2024 4Tuning