Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia |
09-09-11, 12:33
|
#31
|
Banned
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of: [4Rally]
|
Re: Tuning motor dacia injectie
N`am specificat ca i-am facut linia dupa aprox 300 km ? Ups....am uitat ) ...urca mult in ture , nu sh de ce , axa 100% nu era la 345 , era undeva 300-320 . Relantiu frumos aveam la 1300 cam pe acolo , sub 1300 cam balbaia motoru
|
|
|
09-09-11, 12:46
|
#32
|
Stage 5
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of: [DACIA]
|
Re: Tuning motor dacia injectie
Axa este de 320* daca ai zis ca aveai ralanti-ul oe la 1300 rpm. Daca era de 345* sub 1500-1600 rpm zgaltaia toata masina. Adevarul este ca la cat costa niste segmenti de Dacie (15 lei MarMot), poti sa segmentezi linistit motorul al 300 km.
|
|
|
09-09-11, 16:03
|
#33
|
Banned
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of: [4Rally]
|
Re: Tuning motor dacia injectie
Nu banii erau problema , munca )
|
|
|
09-09-11, 20:01
|
#34
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Tuning motor dacia injectie
Quote:
Originally Posted by aditza579
Axa este de 320* daca ai zis ca aveai ralanti-ul oe la 1300 rpm. Daca era de 345* sub 1500-1600 rpm zgaltaia toata masina. Adevarul este ca la cat costa niste segmenti de Dacie (15 lei MarMot), poti sa segmentezi linistit motorul al 300 km.
|
nu mai vorbi din auzite... cu axa de 345 se poate un relanti de 1300 1400 chiar si carb dublu.
si daca bagi segmenti de rahat, faci un rahat.
recomand Geotze din toata inimioara mea. am ramas impresionat de ei, contrar la ce suneau altii!
__________________
Dacia 1310 TURBO 1.7
Volvo 480 TURBO 1.7
|
|
|
11-09-11, 16:21
|
#35
|
Stock
Join Date: Dec 2007
Posts: 2
|
Re: Tuning motor dacia injectie
O intrebare de rookie, in frana de motor la o dacie cu injectie ii taie alimentarea cu benzina? Mersi.
|
|
|
11-09-11, 20:18
|
#36
|
Banned
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of: [4Rally]
|
Re: Tuning motor dacia injectie
Nu , ii da benzina cata ii trebuie , daca i-ar taia alimentarea , cu ce ar mai fi pornit motorul ?
|
|
|
11-09-11, 22:26
|
#37
|
Stock
Join Date: Dec 2007
Posts: 2
|
Re: Tuning motor dacia injectie
Pai de inertie, pe masinile cu multipunct mi se pare ca la toate se taie alimentarea din ECU in frana de motor, eram curios daca se intampla si la dacia.
Last edited by ando34; 11-09-11 at 22:29.
|
|
|
12-09-11, 19:39
|
#38
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,282
Member of: [DACIA]
|
Re: Tuning motor dacia injectie
Fiind clapeta inchisa, intra numai benzina necesara pentru relanti.
|
|
|
15-09-11, 23:25
|
#39
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Tuning motor dacia injectie
Quote:
Originally Posted by aditza579
@Catalanu, cum ai putut duce 1.6-le la 7800 rpm? Este un motor superpatrat, si nu prea imi imaginez cum, decat daca ai fi avut o axa cu came de 345*RAC. Cei de la Uzina le puneau pe banc si cand le turau umpic peste 7000 rpm, ori se spargea un piston ori se calau. Bafta.
|
La fel cum si Honda cu alezaj 75 si cursa 90 atinge 7000+ rpm.
In primul rand alora pe banc li se calau de prea multa inginerie, "hai sa scoatem putere mare la turatie mare pe un motor superpatrat cu o racire si o ungere de cacao".
Am vazut 1.6 cu chiulasa Alpine care a mers mult timp in zona 7000 rpm, de ce? Din start o temperatura mai mica pe admisie. Plus pompa cu lobi, umblat pe la canalele de ungere, interne din materiale de calitate, echilibrat dinamic, static, AFR sub control, etc.
Si ca sa fiu pe topic, cred ca o chiulasa crossflow si o axa 282 pe Dacia 1.4 sau 1.6 cu injectie ar face minuni.
__________________
A four dimension person trapped in a three dimension world
|
|
|
16-09-11, 13:10
|
#40
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Tuning motor dacia injectie
Quote:
Originally Posted by cheluakame
La fel cum si Honda cu alezaj 75 si cursa 90 atinge 7000+ rpm.
In primul rand alora pe banc li se calau de prea multa inginerie, "hai sa scoatem putere mare la turatie mare pe un motor superpatrat cu o racire si o ungere de cacao".
Am vazut 1.6 cu chiulasa Alpine care a mers mult timp in zona 7000 rpm, de ce? Din start o temperatura mai mica pe admisie. Plus pompa cu lobi, umblat pe la canalele de ungere, interne din materiale de calitate, echilibrat dinamic, static, AFR sub control, etc.
Si ca sa fiu pe topic, cred ca o chiulasa crossflow si o axa 282 pe Dacia 1.4 sau 1.6 cu injectie ar face minuni.
|
si un 1.4 cu axa 345/335 cu rc 10.7 cu pompa de apa standard si pompa ulei la fel, face minuni la 7000 +, si nu se caleaza sau supraincalzeste.
asa ca... ce s-a inventat mai intai, practica sau teoria?
|
|
|
16-09-11, 15:20
|
#41
|
Stage 5
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of: [DACIA]
|
Re: Tuning motor dacia injectie
Tu ai pompa de apa de aia mai de doamne ajuta sau de ASAM. Aia de ASAM nu se poate numi pompa. Iar la pompa de ulei, daca axul nu are joc mare radial iti ofera destul debit de ulei la 7000+ rpm. Eu faceam referire fix la motorul 1.6 care este un motor superpatrat, facut pentru cuplu la turatii joase, nu pentru turatie. Cu o axa cu came si umpic aranjat piesele interne poti sa stai fara teama la 7000+ rpm. Toate cele bune.
|
|
|
16-09-11, 19:37
|
#42
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Tuning motor dacia injectie
Quote:
Originally Posted by aditza579
(1)Tu ai pompa de apa de aia mai de doamne ajuta sau de ASAM. Aia de ASAM nu se poate numi pompa. Iar la pompa de ulei, daca axul nu are joc mare radial iti ofera destul debit de ulei la 7000+ rpm. Eu faceam referire fix la motorul 1.6 care este un motor superpatrat, facut pentru cuplu la turatii joase, nu pentru turatie. (2)Cu o axa cu came si umpic aranjat piesele interne poti sa stai fara teama la 7000+ rpm. Toate cele bune.
|
1= pompa mea este standard, cu capacul de pompa marca asam. , dar fulie mica.
2= la ce motor te referi aici, tot la 1.6? ce sa ii faci la interne? le gadili sa le exciti?
pana la urma care e raspunsul la intrebarea din postul anterior?
|
|
|
16-09-11, 19:45
|
#43
|
Stage 5
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of: [DACIA]
|
Re: Tuning motor dacia injectie
Da, eu ma refer la motorul 1.6 la partea cu turatiile. Se sie ca motorul 1.4 este aproate patrat decie turatia maxima este mult mai mare fara sa risti sa ti se sparga vre-un piston ca pe cel 1.6. SGM a reusit la cel de 1.4 sa ii duca puterea maxima pe la 7.000+ rpm. La cel de 1.6 sa te multumesti daca il turezi atata. Ma credeti sau nu, am auzit motor 1.4, cu o axa de 345/335* RAC, exact cum ai tu, doar ca avea enorm de multe usurari turat la aproape 10.000 rpm. La faza cu pompa de apa, fulia mica face toata diferenta. Ti-am urmarit topicul si imi place cum merge al tau motor. Am vazut ca de la o anumita turatie are viata mai multa, si se vede cun zvac, ca si cum ar intra turbo. Cam pe la ce turatie preconizezi cai ai puterea maxima? Dar cam pe la cat l-ai dus. Stiu ca la tine nu este problema. Am vazut ca ai aprindere de VW si de aia. Numai bine.
Edit: Si daca te referi la intrebarea cu teoria si practica, s-a demonstrat de enspe mii de ori ca practica bate teoria.
|
|
|
16-09-11, 22:00
|
#44
|
Dacia Rally Team Member
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 566
Member of: [DACIA] [Dacia Rally Team] [VW]
|
Re: Tuning motor dacia injectie
Voi inca mai discutati de motorul pe injectie?
Eu cred ca vorbiti de motorul normal... nu pe injectie...
|
|
|
16-09-11, 22:33
|
#45
|
Banned
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of: [4Rally]
|
Re: Tuning motor dacia injectie
Eh , o mica deviatie . . Legat de cel de injectie , cred ca s`a cam spus totul , iar anndy a pus punctul pe i )
|
|
|
|
|