Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 24-08-11, 09:12   #16
catalanu
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of:
[4Rally]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Cu o axa cu cama mai agresiva decat cea stock , ajutata de o galerie de evacuare cu canalele de curgere egale in volum cu volumul cilindrilor , dar si o forma de curgere corespunzatoare motoarelor aspirate , un corp clapeta de o dimensiune corecta pentru a livra destul aer in cat sa fie "gatuit motorul" mai ales din cauza axului cu came , injectia convertita la multipunct pentru un control mult mai bun la umplerea cilindrilor si o evacuare 4-2-1 gandita bine pt zi cu zi , dar care se comporta mult mai bine ca una stock si in ture inalte eu zic ca se pot obtine cifre destul de frumoase . Acum imi veti sari in cap toti , cum injectie monopunct , galerii de admisie custom , axe , etc . E foarte simplu: pentru controlul parametrilor motor se poate folosi un sistem stand alone open source foarte ieftin , si anume Megasquirt 1 . Schema lui completa sa gaseste pe net , toate piesele necesare se gasesc la magazine gen Vitacom si costa 345 lei(piesele) . Mergeti la cieva care stie sa lipeasca frumos , impreuna cu schema (unu de la ETC va face treaba buna) si aveti control absolut asupra motorului . Controlul benzinei , scanteii , amestecului de carburant + o multime de alte chestii . La nivelul optiunilor se bate lejer cu VEMS si este peste AEM , etc .

Monopunctul de dacie nu prea are nici un farmec . Am si eu asa ceva si cu axa de Cupa Nova + ecu destept nu prea e ok . Injectoru ala baga prea putina benzina , o imparte foarte aiurea , prea putin aer trece pe acolo .

Ca alte modificari se poate mari raportul de compresie pana la 10.5 :1 ca sa mai mergeti cu benzina de 95 fara detonatii , supape + arcuri de cielo , chiulasa tiganita putin , tot felu de optiuni de trasee de evacuare , aici va puteti juca cu curba de cuplu (intre anumite limite evident) dupa bunul plac , se poate usura linia , volanta , etc .
catalanu is offline   Reply With Quote
Old 24-08-11, 19:14   #17
catalanu
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of:
[4Rally]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Nu am mai putut da edit , in prima parte e vorba de galerie de admisie , nu de evacuare , am scris din graba


"ajutata de o galerie de admisie cu canalele"
catalanu is offline   Reply With Quote
Old 25-08-11, 06:55   #18
Lucian MC

Stage 5
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 446
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Schimbati panarama de injectie mono cu injectie multipunct cu instalatia electrica aferenta . Am vazut la un mosneag adaptat sistemul de injectie multipunct dar nu mia zis decat ca e luat de pe VW . Mosul e inginer mecanic cu mult timp liber dar avea chiuloasa de dacie modificata , ecu masinii de pe care luasera sistemul de injectie si alte modificari care nu le-am putut vedea din cauza ca inchisesera capota .Oricum sa revin la subiect Injectia monopunct nu se poate modifica asa de mult si rezultatele sunt nesatisfacatoare . Modificari sunt multe dar costa multi $$$ si majoritatea cred ca schimbi un esapament,un filtru de aer si ai 100 cai pe dacie dupa ce vad la tv. Punand ecu de 1.6 pe 1.4 ce ii faci de fapt decat sa ii imbunatatesti amestecul si sa maresti consumul dar in schimb scazi durata de viata a motorului drastic . Daciile nova care alergau in raliuri au mult mai multe modificari decat un ecu si cateva modificari banale deci nu va faceti impresia ca schimbati ecu si gata faceti ferari din dacii.
Lucian MC is offline   Reply With Quote
Old 28-08-11, 20:30   #19
anndi
Dacia Driver

Stage 5
 
anndi's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,282
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Quote:
Originally Posted by Lucian MC View Post
...
Punand ecu de 1.6 pe 1.4 ce ii faci de fapt decat sa ii imbunatatesti amestecul si sa maresti consumul dar in schimb scazi durata de viata a motorului drastic . Daciile nova care alergau in raliuri au mult mai multe modificari decat un ecu si cateva modificari banale deci nu va faceti impresia ca schimbati ecu si gata faceti ferari din dacii.
Daca imbunatatesti amestecul, de ce distrugi motorul? Poate ai vrut sa zici ca imbogatesti amestecul, dar nici asa nu inteleg cum distrugi motorul. Poate nu am inteles eu, dar eu zic ca mai tre sa te documentezi. Cu un amestec prea bogat scad performantele si creste consumul de carburant.
Novele care alergau in cupa aveau exact acele modificari banale de care vorbesti : ecu, arbore cu came si raport de comprimare modificate.Si din pacate, un asemenea motor nu este deloc spectaculos. Acele nove erau ajutate foarte mult de o cutie "desteapta foc", care se intelegea de minune cu acel motor. Catalanu stie cel mai bine treburile astea.
Pentru a evita discutiile ulterioare, scot acum din calcul fiabilitatea sau de modificarile aduse caroseriei pentru competitii.
__________________
The one and only Nova low rider
anndi is offline   Reply With Quote
Old 28-08-11, 22:31   #20
catalanu
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of:
[4Rally]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Intradevar , novele de cupa , cum e si a mea (ma rog fosta , am dat`o azi) , se miscau asa bine datorita cutiei . Pe 200m faceam masini cu ceva caluti in plus , dar ce era peste 100 km/h deja nu mai facea prea multa treaba . Motorul se misca mai bine decat cel stock , se tureaza mult mai repede si mai sus . Cu un carb bun am mers si 7800 rpm cu 1.6 . Eu am desfacut motorul si nu am avut pistoane setcar racing , erau setcar normale . Compresia e putin marita , nimic spectaculos , dar se misca ok . Te saturi repede de ea. Eu mam dat cam juma de an pe strazi , mai la un rally cross judetean , dupa care cam 1.5 ani a stat in garaj . Nu poti cere multe de la 85-90 CP . Prima impresie a fost WOW , pana am condus primu BMW )


Urmeaza sa imi iau o berlina de zi cu zi , zambetu , ca deh la cat papa BMW-u nu e combo pt daily shit si o sa incerc sa fac una alta din ce am zis mai sus . Dar la anu , ca acuma suge banii bmw-u
catalanu is offline   Reply With Quote
Old 29-08-11, 16:28   #21
Lucian MC

Stage 5
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 446
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Ce are nasol si de ce farami motorul mai rapid? pai gandestete si tu mai multa benzina=mai multa caldura degajata pe exact aceeasi suprafata. Bun ,asta nui o problema daca amestecul este reglat corect ma refer amestecul aer/benzina daca e ok atunci nui problema . Daca este si putin mai mare decat trebe atunci ii nasol.
Lucian MC is offline   Reply With Quote
Old 29-08-11, 19:21   #22
catalanu
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of:
[4Rally]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Mai multa benzina , de obicei temperaturi mai mici si prevenirea detonatiilor . Aici ma refer la amestec de 12.8 :1 -13.2 :1 aspirat si 11.4-12.2 :1 Turbo .


Nu prea are ce sa se duca mai repede daca e folosit cum trebe si primeste ulei + benzina buna .


PS : cand faci un mot de dacia sa alerge , te mai intereseaza fiabilitatea? Adica la cat costa segmentii si cuzinetii la un mot de dacie , ii schimbi din 1000 in 1000 km
catalanu is offline   Reply With Quote
Old 29-08-11, 23:40   #23
anndi
Dacia Driver

Stage 5
 
anndi's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,282
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Quote:
Originally Posted by Lucian MC View Post
Ce are nasol si de ce farami motorul mai rapid? pai gandestete si tu mai multa benzina=mai multa caldura degajata pe exact aceeasi suprafata. Bun ,asta nui o problema daca amestecul este reglat corect ma refer amestecul aer/benzina daca e ok atunci nui problema . Daca este si putin mai mare decat trebe atunci ii nasol.
Imi pare rau ca tre sa insist cu documentarea, dar, cum a spus si catalanu, ceea ce descri tu acolo este vorba de un amestec sarac. Adica mai mult aer decat trebuie. Nu-i nici o problema, de aia e forum sa aflam "adevarul".Deja deviem de la topic. Hai sa continuam cu discutia legata de modificarea injectiei motronic, desi cred ca pe aici se termina discutia...cam tot ce a fost de spus e deja scris pe aici. Spor(t) la treaba.
anndi is offline   Reply With Quote
Old 04-09-11, 23:54   #24
Lucian MC

Stage 5
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 446
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Imi cer scuze pentru anumite greseli care le-am facut .
Momentan sunt anul 2 la facultatea de mecanica si mai am anumite lacune in motoarele termice.
Oricum principalul este ca injectia monopunct nu poate fi folosita sa dea randament maxim,ma refer aici la putere mare.
Lucian MC is offline   Reply With Quote
Old 05-09-11, 15:10   #25
catalanu
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of:
[4Rally]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Swap la multipunct prin megasquirt (relativ cheap la ce se obtine) , galeria de admisie ce trebe si totu e bine....deja avem un punct de plecare bun
catalanu is offline   Reply With Quote
Old 05-09-11, 17:26   #26
anndi
Dacia Driver

Stage 5
 
anndi's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,282
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Si acum sa facem topicul praf vin eu si spun ca motorul de dacia nu e punct de plecare.
Am f...aranjat meciu'!
anndi is offline   Reply With Quote
Old 05-09-11, 19:03   #27
catalanu
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of:
[4Rally]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Nu ai f.... niciun meci , ai spus adevarul .
catalanu is offline   Reply With Quote
Old 08-09-11, 22:35   #28
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Quote:
Originally Posted by Lucian MC View Post
Schimbati panarama de injectie mono cu injectie multipunct cu instalatia electrica aferenta . Am vazut la un mosneag adaptat sistemul de injectie multipunct dar nu mia zis decat ca e luat de pe VW . Mosul e inginer mecanic cu mult timp liber dar avea chiuloasa de dacie modificata , ecu masinii de pe care luasera sistemul de injectie si alte modificari care nu le-am putut vedea din cauza ca inchisesera capota .Oricum sa revin la subiect Injectia monopunct nu se poate modifica asa de mult si rezultatele sunt nesatisfacatoare . Modificari sunt multe dar costa multi $$$ si majoritatea cred ca schimbi un esapament,un filtru de aer si ai 100 cai pe dacie dupa ce vad la tv. Punand ecu de 1.6 pe 1.4 ce ii faci de fapt decat sa ii imbunatatesti amestecul si sa maresti consumul dar in schimb scazi durata de viata a motorului drastic . Daciile nova care alergau in raliuri au mult mai multe modificari decat un ecu si cateva modificari banale deci nu va faceti impresia ca schimbati ecu si gata faceti ferari din dacii.
Ai foarte mare dreptate. Problema este ca 1.6-le are cursa pistonului mai mare si necesita o alta curba de avans. Daca doar pui ECU-ul de pe 1.6 pe 1.4 nu faci decat sa modifici plaja de turatii in care se obtine cuplul, evident cuplul va scadea din cauza avansului scanteii diferit. Ceilalti parametrii sunt dati de sondele care analizeaza si citesc amestecul initial, amestecul final, cantitatea de aer etc. Mai documentativa inainte sa aberati. S-a discutat pe Dacia Club foarte mult si acolo baietii stiau ce zic. Vad ca @Lucian MC nu vorbeste din burta. Bravo lui.
Dar nu pot sa spun ca, Catalanul greseste pentru ca as minti. Cel mai simplu Multi-Point face lejer la raspunsul acceleratiei un Monomotronic modificat. Bafta.

Last edited by aditza579; 08-09-11 at 22:41.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Old 09-09-11, 09:29   #29
catalanu
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of:
[4Rally]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Nu stiu la cine te refereai ca abereaza , dar cert e ca multi vorbesc doar din teorii , de aceea e bine sa taca . Eu am studiat , pus mana si umblat cu asa ceva , de aceea am vorbit , nu ca sa ma dau un destept pe aici cum fac 99,9% .
catalanu is offline   Reply With Quote
Old 09-09-11, 11:56   #30
aditza579

Stage 5
 
aditza579's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,030
Member of:
[DACIA]
Default Re: Tuning motor dacia injectie

Nu ziceam de tine ca aberezi pentru ca am si spus dedesupt. Cert este ca daca tu crezi ca eu am 16 ani si nu am facut nimic te inseli. Ininte sa ma apuc sa fac ceva la vreun motor de Dacie am citit "Performance Tuning in Theory and Practice" de A. Graham Bell, pe care ti-o recomand cu cea mai mare caldura sa o citesti daca nu ai citit-o, pentru ca am vazut ca ai studiat destul. Sunt 200 si ceva de pagini de o alta lume. Dupa ce am citit-o am privit altfel motoarele cu ardere interna. Dupa ce am citit-o pe asta si pe inca cateva altele m-am apucat de modificat un motor de Dacie 1.4 si pot sa spun ca daca nu as fi citit-o nu as fi reusit nici macar in proportie de 10% sa fac ceva. Eu modificasem un motor pe carburatie, care mi-se pare mult mai eficient si a fost si demonstrat ca in sarcina medie da o putere mai mare ca injectia iar la puterea maxima este aceeasi. Avantajul injectiei este raspunsul acceleratiei instantaneu, pe cand la carburatie are umpic de "lag" (extrem de mic). Ca sa nu se faca vreo confuzie, aici vorbim nu despre un motor fiabil ci de unul de competitii, la care nu ne intereseaza pornirea la rece sau altele. Si pentru cei care nu cred, o axa cu came semi-race poate sa mareasca puterea maxima cu pana la 12-20% si urca banda de putere maxima, cu poate, pana la 1500-2000 rpm. Daca vreti vorbim si de cuplu, care dupa aprerea mea este mai important decat puterea maxima intr-o masina modificate (aici nu vorbim, cred, despre masini de liniute). Pentru ca se stie ca puterea ajuta la viteza. Cu cat puterea este mai mare, cu atat viteza maxima va fi mai mare. Cu cat cuplul este mai mare cu atat accceleratie este mai agresiva.

@Catalanu, cum ai putut duce 1.6-le la 7800 rpm? Este un motor superpatrat, si nu prea imi imaginez cum, decat daca ai fi avut o axa cu came de 345*RAC. Cei de la Uzina le puneau pe banc si cand le turau umpic peste 7000 rpm, ori se spargea un piston ori se calau. Bafta.
aditza579 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -