Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia |
11-02-11, 00:49
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Culbutorii
Jocul culbutorilor
In carte (la rece) 0,15 / 0,20 .
Intrebare, daca pun 0,10 / 0,15 (sau chiar 0,05 / 0,10) se va intampla :
- Motorul va merge mai bine, sutimea/miimea de secunda care tine supapa deschisa mai mult va permite o admisie/evacuare mai buna
- Motorul va merge mai prost
- Varianta C si anume "insesizabil" nu este inclusa, orice modificare are un efect oricat de mic ar fi el si pe mine ma intereseaza.
|
|
|
11-02-11, 00:59
|
#2
|
Stage 4
Join Date: Dec 2008
Posts: 253
|
Re: Culbutorii
O sa mearga mai prost,poate chiar o sa intrerupa cand o sa se incalzeasca masina sau sa se opreasca motoru.
Mergi pe reglaju de fabrica.
|
|
|
11-02-11, 12:03
|
#3
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Culbutorii
Quote:
Originally Posted by cheluakame
Jocul culbutorilor
In carte (la rece) 0,15 / 0,20 .
Intrebare, daca pun 0,10 / 0,15 (sau chiar 0,05 / 0,10) se va intampla :
- Motorul va merge mai bine, sutimea/miimea de secunda care tine supapa deschisa mai mult va permite o admisie/evacuare mai buna
- Motorul va merge mai prost
- Varianta C si anume "insesizabil" nu este inclusa, orice modificare are un efect oricat de mic ar fi el si pe mine ma intereseaza.
|
verifica culbutorii acolo unde calca pe supapa, sa nu se fi facu gropite.
daca da, poti sa le faci si cu 0.10 si 0.15, sau nivelezi acolo si ii faci ca la carte.
sincer, nu am incercat niciodata joc mai mic, dar merita incercat, k nu bubuie motoru.
__________________
Dacia 1310 TURBO 1.7
Volvo 480 TURBO 1.7
|
|
|
11-02-11, 12:52
|
#4
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,604
Member of: [DACIA]
|
Re: Culbutorii
Am incercat cu joc mai mic(0,10-0,15) si trepideaza rau motorul...
|
|
|
11-02-11, 19:03
|
#5
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Culbutorii
Quote:
Originally Posted by RobertRFG
Am incercat cu joc mai mic(0,10-0,15) si trepideaza rau motorul...
|
atunci, imi retrag o parte din cuvinte.
|
|
|
11-02-11, 21:59
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Culbutorii
Am uitat sa mentionez ca motorul este 810-99 (1289 cmc) cu raportul de compresie undeva in jur de 10,5:1 (adica 3 mm frezati + buji cu filet lung) si supape admisie 34,6 mm. (Ma gandesc ca asa cum axa cu came are legatura cu rap de compresie, posibil si jocul culbutorilor sa aiba). Dar daca ziceti ca ati incercat ...
Later Edit
Toate motoarele 1.3, 1.4, 1.6 au aceasi axa cu came? 260 grade si ridicare de 43 mm?
Last edited by cheluakame; 11-02-11 at 22:12.
|
|
|
11-02-11, 23:05
|
#7
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,604
Member of: [DACIA]
|
Re: Culbutorii
1.3,1.4 si 1.6 au aceeasi axa cu came.....ce am observat...daca reglez 0,25-0,20 motorul parca merge mai cursiv,trage mai liniar...cu toate ca bat culbutorii cam tare
|
|
|
12-02-11, 08:16
|
#8
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 350
|
Re: Culbutorii
Quote:
Originally Posted by RobertRFG
1.3,1.4 si 1.6 au aceeasi axa cu came.....ce am observat...daca reglez 0,25-0,20 motorul parca merge mai cursiv,trage mai liniar...cu toate ca bat culbutorii cam tare
|
Din cauza benzinei proaste...
|
|
|
12-02-11, 08:41
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Culbutorii
Quote:
Originally Posted by RobertRFG
Nici eu nu am inteles chestia aia ...
|
Deschiderea supapei, distanta dintre supapa si scaun cand supapa este deschisa
Pagina 32 jos, valorile,
Pagina 33, imaginea 2.11 notatiile
Robert, 0,25 admisie, 0,20 evacuare? Sau viceversa?
Last edited by cheluakame; 12-02-11 at 08:49.
|
|
|
12-02-11, 11:57
|
#10
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,604
Member of: [DACIA]
|
Re: Culbutorii
0,25 evacuare si 0,20 admisie....cum am zis cu valorile astea din ce am experimentat motorul merge o idee mai frumos dar sa de-a naiba in el de tacanit...datorita tacanitului de la culbutori am preferat evacuare 0,20 si admisie 0,15(cum este normal)
|
|
|
12-02-11, 22:35
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
|
Re: Culbutorii
N-are rost sa fac mai multe topicuri, asa ca o sa intreb tot aici.
Kit-ul de ambreiaj de 200 mm are loc in carcasa de ambreiaj de 160 mm? Dar in cea de 180 mm? (ma refer la carcasa de aluminiu ce leaga motorul si cutia)
Placa calda (scuzati cacofonia) de sub carb, teoretic are rolul de a vaporiza benzina, pentru un amestec mai omogen, dar in acelasi timp incalzeste si aerul de pe admisie deci aer mai sarac in oxigen.
Intrebare, daca scot placa, motorul va merge mai bine sau mai prost? Teoretic benzina va curge sub forma de stropi si deci un consum mai mare si performante mai slabe.
Cred ca aici singura imbunatatire ar fi o admisie cu aer "rece" de undeva din afara compartimentului motorului.
Si ca tot suntem la capitolul carburator, era o regula dupa care se calculau dimensiunile jigloarelor, stie cineva?
|
|
|
12-02-11, 22:53
|
#12
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 5,180
Member of: [DACIA] [Old School Cars]
|
Re: Culbutorii
Quote:
Originally Posted by RobertRFG
0,25 evacuare si 0,20 admisie....cum am zis cu valorile astea din ce am experimentat motorul merge o idee mai frumos dar sa de-a naiba in el de tacanit...datorita tacanitului de la culbutori am preferat evacuare 0,20 si admisie 0,15(cum este normal)
|
Eu intro perioada mergeam 0,20 la toti si mergea chiar ok acum am 0.15 cu 0.20 ca iam facut inaitne sa vina iarna
|
|
|
12-02-11, 23:14
|
#13
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,604
Member of: [DACIA]
|
Re: Culbutorii
Quote:
Originally Posted by cheluakame
N-are rost sa fac mai multe topicuri, asa ca o sa intreb tot aici.
Kit-ul de ambreiaj de 200 mm are loc in carcasa de ambreiaj de 160 mm? Dar in cea de 180 mm? (ma refer la carcasa de aluminiu ce leaga motorul si cutia)
Placa calda (scuzati cacofonia) de sub carb, teoretic are rolul de a vaporiza benzina, pentru un amestec mai omogen, dar in acelasi timp incalzeste si aerul de pe admisie deci aer mai sarac in oxigen.
Intrebare, daca scot placa, motorul va merge mai bine sau mai prost? Teoretic benzina va curge sub forma de stropi si deci un consum mai mare si performante mai slabe.
Cred ca aici singura imbunatatire ar fi o admisie cu aer "rece" de undeva din afara compartimentului motorului.
Si ca tot suntem la capitolul carburator, era o regula dupa care se calculau dimensiunile jigloarelor, stie cineva?
|
Da are loc kitul de 200....deeeci sunt ambreiaje de 170,180 si 200....eu am avut de 180 si am pus de 200 avand cutie in 4 trepte(ma rog si acum am cutie in 4)...daca pui ambreiaj,volanta si placa de presiune de 200 sa pui neaparat si rulment...rulmentul pentru 200 are gulerul acela mai mare...cutiile in 4 trepte au rulment cu gulerul ala mai mic...pata calda a fost pusa cu un scop nu aiurea deci las-o acolo unde este....
o sa caut si o sa iti zic si faza cu jigloarele asta daca nu iti zice cineva pana gasesc eu prin pc cum sta treaba
cheluakame ai PM
Last edited by RobertRFG; 12-02-11 at 23:28.
|
|
|
13-02-11, 00:38
|
#14
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,953
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA]
|
Re: Culbutorii
Quote:
Originally Posted by cheluakame
N-are rost sa fac mai multe topicuri, asa ca o sa intreb tot aici.
Kit-ul de ambreiaj de 200 mm are loc in carcasa de ambreiaj de 160 mm? Dar in cea de 180 mm? (ma refer la carcasa de aluminiu ce leaga motorul si cutia)
Placa calda (scuzati cacofonia) de sub carb, teoretic are rolul de a vaporiza benzina, pentru un amestec mai omogen, dar in acelasi timp incalzeste si aerul de pe admisie deci aer mai sarac in oxigen.
Intrebare, daca scot placa, motorul va merge mai bine sau mai prost? Teoretic benzina va curge sub forma de stropi si deci un consum mai mare si performante mai slabe.
Cred ca aici singura imbunatatire ar fi o admisie cu aer "rece" de undeva din afara compartimentului motorului.
Si ca tot suntem la capitolul carburator, era o regula dupa care se calculau dimensiunile jigloarelor, stie cineva?
|
pata cald, iarna e buna. vara nu prea.
iarna iti merge prost, se ineaca la accelerari bruste, si vara nu are nici o problema.
|
|
|
13-02-11, 00:58
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
|
Re: Culbutorii
Quote:
Originally Posted by cheluakame
Intrebare, daca pun 0,10 / 0,15 (sau chiar 0,05 / 0,10) se va intampla :
- Motorul va merge mai bine, sutimea/miimea de secunda care tine supapa deschisa mai mult va permite o admisie/evacuare mai buna
|
Daca nu cari rulote dupa tine pline de pepeni, poti pune si 0,1/0,15.
Am incercat eu mai demult si tragea mai bine.
Teoretic insa, micsorarea/anularea (la limita) a jocului, implica:
1) neinchiderea supapelor -> pierderi de compresie -> pierderi de putere;
2) arderea supapelor prin neinchiderea lor.
Dezvolt putin la p2:
Supapele sunt supuse frontului de flacara din cilindru, deci, pe langa chiulasa, sunt cele mai "fripte" piese din motor. Chiulasa insa, are sistem de racire cu antigel, deci se scoate. Supapele insa n-au nimic de sine statator. Insa, la o functionare normala, simplul lor contact cu scaunul din chiulasa, deja racit, le ajuta sa mai disipe din caldura. In plus, o supapa inchisa pe timpul de destindere al motorului, e "atacata" de flacara doar pe partea inferioara a talerului, cea din camera de ardere.
Ori dac-o lasi deschisa, ori deschisa mai mult timp (vezi micsorarea jocului), flacara o parleste peste tot si/sau mai mult timp. De aici arderea lor.
In concluzie, iti recomand sa ramai cel mult la un 0.15 A si 0.2 E fortat (adica lera de reglaj sa treaca o idee mai greu).
____________________________________________
In ce priveste pata calda, poti incerca un by-pass vara. Adica scoti furtunele de intrare si iesire din pata calda, si le unesti cu un furtun/teava care trece pe langa carburator. Imaginatie sa ai. Iarna pui furtunele la loc pe pata calda.
______________________
La 21 de ani declarati in profil, ai o coerenta foarte buna in exprimare, si idei clare si gandite. Bravo tie!
Last edited by Muttley; 13-02-11 at 01:03.
|
|
|
|
|