Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > DACIA > Zona tehnica Dacia

Zona tehnica Dacia Zona tehnica, secrete, tips&tricks Dacia

Reply
 
Thread Tools
Old 08-09-10, 14:55   #1
BC 92 BDG
Dacia Driver

Stage 3
 
BC 92 BDG's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 113
Member of:
[DACIA]
Default berlina 97'

Salut am si eu o problema aiurea
Va rog frumos daca ma puteti ajuta..raman recunoscator
am o berlina din 97' carburatie si am o probl cu relantiul, care in loc sa stea la 800 de rpm sta la 2000 si chiar sare de 2000. Problema asta a inceput odata cu schimbarea altui motor. Am reglat avansul( mi-a luat cam un sfert de ora) deoarece l'am reglat manual fara stroboscop sau eu stiu ce beculet cum am mai citit.. asa si l'am reglat in pozitia in care mi s'a parut mie k motorul "trage" cel mai bn..surubul de reglaj benzina e la minim dat adik clapeta nici nu il atinge iar la surubul de amestec(de aer) knd incep sa il strang turatia scade intradevar dar scade brusc si moare motorul...deci ii las sa traga aer..nu imi pot da seama de unde sa mai scad turatia decat din aer dar moare motorul si nici putere nu are...ma gandesc sa fie din inauntrul carb'ului voi stiti cum asi putea rezolva problema?help pls..sa ma apuc oare sa reglez si culbutorii?
BC 92 BDG is offline   Reply With Quote
Old 08-09-10, 18:50   #2
By Afs-Cot

Stage 5
 
By Afs-Cot's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 764
Member of:
[VW]
Default Re: berlina 97'

ce ax cu came are motorul?
By Afs-Cot is offline   Reply With Quote
Old 09-09-10, 08:27   #3
BC 92 BDG
Dacia Driver

Stage 3
 
BC 92 BDG's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 113
Member of:
[DACIA]
Default Re: berlina 97'

sincer nu stiu pentru ca nu am umblat in motorul acesta....a fost un motor de rezerva pe care il avea tatal meu, are setul schimbat dar nu stiu nimic de axa..
BC 92 BDG is offline   Reply With Quote
Old 09-09-10, 10:03   #4
iuliano_smile

Stage 3
 
iuliano_smile's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 145
Default Re: berlina 97'

Quote:
Originally Posted by BC 92 BDG View Post
sincer nu stiu pentru ca nu am umblat in motorul acesta....a fost un motor de rezerva pe care il avea tatal meu, are setul schimbat dar nu stiu nimic de axa..
mai desurubeazal pe ala de aer si mai reduce turatia...ca in vecii vecilor nu o sa iti stea la relanti dak prin jiclorul de relanti nu trece benzina pentru ca e strans la maxim.
uitete de diuza de pe frutunul ala ce vine sub carburator daca o mai ai.
__________________
Dacia Berlina din '80
Execut montaje electrica, electronica, schimbat iluminare
iuliano_smile is offline   Reply With Quote
Old 09-09-10, 16:27   #5
matz111

Stage 3
 
Join Date: May 2010
Posts: 169
Default Re: berlina 97'

da cum se regleaza cu stroboscopu ? ...sfatul meu ar fi sa faci o curatenie prin carburator...si sa l reglezi corespunzator....din reglaje e toata problema ta...si din cate stiu eu trebuie sa stea la 900 de rpm...spor la treaba
matz111 is offline   Reply With Quote
Old 09-09-10, 17:48   #6
Rasputin

Stage 5
 
Rasputin's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 523
Default Re: berlina 97'

Salutare tuturor,

in pofida opiniilor multor "specialisti" pe care i-am īntīlnit pe vremuri (inclusiv in service), experenta mea a aratat ca la Dacia Berlina (nu cu injectie, fara aprindere electronica) cele mai bune rezultate se obtin daca avansului se regleaza - surpriza! - asa cum recomanda fabrica. La berlina, avansul initial este dupa cīte īmi amintesc 0°RAC.

Pentru reglarea acestei valori nu este necesar un stroboscop (vorbim de avansul initial care se regleaza cu motorul oprit).

Descriu aici o procedura foarte simpla de reglaj, care pentru mine a dat intotdeauna rezultate bune.


Lucrari premergatoare:
contactele ruptorului (a.k.a. platina) curate si reglate corect. Avansul se poate regla in orice stare a ruptorului, dar lucrari ulterioare la ruptor deranjeaza reglajul avansului initial.
Nu e rau daca frīna de mīna functioneaza ferm.

Materiale necesare:
Voltmetru (15Vcc) sau un bec de 12V (de exemplu, de lanterna de pozitie) prevazut cu cabluri electrice care sa permita conectarea in circuit (lampa de control).
Cīrpa (eventual umeda)

Scule necesare:
-cheie fixa de 11, cu care se poate slabi delcoul ("ruptor-distribuitor")
- surubelnita plata (optional)
- eventual (daca motorul are rac pentru manivela) manivela

Aplasament: loc plat si suficient de luminos.

Persoane: recomandabil doua persoane, dar merge si singur.

Procedura:

1. Identifica fereastra din carcasa ambreiajului, prin care se vede volanta (īn partea din dreapta a motorului). Aceasta fereastra are pe margine un marcaj (vīrf de sageata). Daca marcajul nu e vizibil, curata zona cu cīrpa umeda.

2.1 Acum motorul trebuie rotit astfel incit crestatura de pe volanta sa se afle in dreptul marcajului. Pentru asta:
(a) motorul se oate roti cu manivela (contactul este luat!!!), īn timp ce un ajutor "pīndeste" aparitia crestaturii de pe volanta in dreptul marcajului;
sau
( se conecteaza treapta cea mai mare de viteza (5 sau 4) si se impinge usor masina, din nou "pīndind" aparitia crestaturii.

Deoarece crestatura trece prin fereastra relativ rapid, nu e de loc greu sa n-o remarci. Eu foloseam o surubelnita plata cu a carei lama atingeam volanta - astfel puteam sa simt crestatura.

2.2. Corectati pozitia motorului (cel mai usor īn varianta 2.1(), ca sa aduceti crestatura de pe volanta "la semn".

2.3. Masina ramīne in viteza, trageti bine frīna de mīna. Asfel ati fixat motorul la pozitie. Daca motorul se deplaseaza putin, eliberati frīna de mīna si procedati ca la 2.1 (, 2.2, 2.3.

3. Slabiti prinderea delcoului cīt e necesar ca sa-l puteti roti relativ usor.

[4. Conectati voltmetrul sau lampa de control īntre borna "+" a bobinei de inductie si masa.]
4. Corectie: Conectati voltmetrul sau lampa de control īntre borna delcoului care duce la bobina de inductie si masa.

5. Puneti contactul (fara a porni motorul!!!).

[6. Rotiti delcoul la refuz in sensul acelor de ceasornic (privind de sus). Lampa de control trebuie sa se aprinda, respectiv voltmetrul trebuie sa indica cca. 12,5 V. Daca nu se intimpla asta, verificati conectarea corecta.]

6. Corectie: Rotiti delcoul la refuz in sensul acelor de ceasornic (privind de sus). Lampa de control trebuie sa se stinga, respectiv voltmetrul trebuie sa nu indice tensiune. Daca nu se intimpla asta, verificati conectarea corecta.

7. Rotiti usor delcoul in sens invers acelor de ceasornic. La un moment dat, tensiunea indicata de voltmetru sare la cca 12,5V- respectiv lampa de control se aprinde. Momentul in care tensiunea apare este punctul de reglaj cautat.

ATENTIE: este probabil ca la prima incercare veti depasi acest punct. NU corectati prin rotirea in sens invers ci duceti DIN NOU delcoul in pozitia sa extrema (rotit la maxim in sens orar) si reluati procedura 7. Explicatie: cama ruptorului trebuie atacata īn sensul ei normal de functionare, altfel mecanismele reglajului centrifugal pot falsifica rezultatul.

8. Verificati daca motorul nu s-a rotit īntre timp (adica daca este īn continuare la semn). Explicatie: cīnd motorul este "la semn", unul din cilindri este īn compresie si se poate ca gazele sa īmpinga pistonul, rotind motorul (sa sa fi miscat masina, sau sau sau).

9. Strīngeti suportul delcoului, ca sa-i īmpiedicati rotirea. Intrerupeti contactul.

10. Indepartati cīrpe, voltmetru, lampa de control, chei, suribelnite, manivela etc.

Gata.
Rasputin is offline   Reply With Quote
Old 09-09-10, 22:41   #7
iuliano_smile

Stage 3
 
iuliano_smile's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 145
Default Re: berlina 97'

Quote:
Originally Posted by Rasputin View Post
Salutare tuturor,
2.1 Acum motorul trebuie rotit astfel incit crestatura de pe volanta sa se afle in dreptul marcajului. Pentru asta:

Deoarece crestatura trece prin fereastra relativ rapid, nu e de loc greu sa n-o remarci. Eu foloseam o surubelnita plata cu a carei lama atingeam volanta - astfel puteam sa simt crestatura.

6. Corectie: Rotiti delcoul la refuz in sensul acelor de ceasornic (privind de sus). Lampa de control trebuie sa se stinga, respectiv voltmetrul trebuie sa nu indice tensiune. Daca nu se intimpla asta, verificati conectarea corecta.

Gata.
Pentru 2.1 mi se pare si mai usor k sa nu iti fuga semnul astfel. Sa desfaci capacul si cand vezi ca lulea vine in dreptul capsulei vacumatice stai cu ochii la panda dupa semn. Ca altfel te plictisesti si il pierzi.

Cu lampa de controlsau cu voltmetru, dar sa te uiti ca si platina sa fie fix pe varful de cama cand sa stins lampa si sa calce frumos.
iuliano_smile is offline   Reply With Quote
Old 12-09-10, 11:22   #8
BC 92 BDG
Dacia Driver

Stage 3
 
BC 92 BDG's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 113
Member of:
[DACIA]
Default Re: berlina 97'

Rasputin, crezi ca ar putea fi din avans?...Oricum am sa fac si metoda asta maine.. revin cu rezultate...
BC 92 BDG is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 10:19   #9
Rasputin

Stage 5
 
Rasputin's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 523
Default Re: berlina 97'

Quote:
Originally Posted by BC 92 BDG View Post
Rasputin, crezi ca ar putea fi din avans?...Oricum am sa fac si metoda asta maine.. revin cu rezultate...
Poate sa fie si din carburator.
Rasputin is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 17:24   #10
iuliano_smile

Stage 3
 
iuliano_smile's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 145
Default Re: berlina 97'

Vezi ca e un furtun ce vine de sub carburator cu o diuza de 1 mm. Daca nu ai acea diuza sta motorul turat.
iuliano_smile is offline   Reply With Quote
Old 13-09-10, 19:36   #11
BC 92 BDG
Dacia Driver

Stage 3
 
BC 92 BDG's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 113
Member of:
[DACIA]
Default Re: berlina 97'

am diuza aia in furtun..
BC 92 BDG is offline   Reply With Quote
Old 14-09-10, 14:08   #12
BC 92 BDG
Dacia Driver

Stage 3
 
BC 92 BDG's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 113
Member of:
[DACIA]
Default Re: berlina 97'

S'a rezolvat, cu mici reglaje la carb si o diuza noua, cea pe care o aveam avea diametrul gaurii mai mare multumesc tuturor pt sfaturi

Last edited by Daniel_Toa; 13-02-11 at 09:38.
BC 92 BDG is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -