02-08-11, 23:14
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,291
|
Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
Se da masina mea (Cea din semnatura) .
Am nevoie in primul rand de cateva raspunsuri clare inainte de a incepe sa ma gandesc la schimbarea motorului :
1. Vreau 2.5 sau 2.8 , evident fara sa il trec in carte . Cum procedez cu ITP-u , asta fiind cea mai mare problema . As vrea ceva rasp chiar de la persoane care trec prin acest lucru , adica ai ceva in carte , altceva pe masini . Cum faci la ITP ?!
2.Bun schimb motorul ; da ce mai trebuie schimbat in afara de motor , nu ma intereseaza raspunsuri gen : "Pui motor mare si merge si asa " , nu vreau sa dau cu masina in primu pom . Din cate stiu eu mai am nevoie de : Frane disc spate(alea oricum sunt in plan , chiar daca nu schimb motorul) , alta cutie , alt grup ; mai departe continuati voi , pt ca sigur mai sunt multeeee de schimbat .
3. Nu in ultimul rand , investitia , la ce suma sa ma pregatesc . Am auzit pareri gen : "Cu 600-700 de Euro ai masina la chei" , ma indoiesc sincer ca scap atat de ieftin !
In cazul ca va este lene sa dati click pe semnatura masina mea are un 1.8 M43 !
Multumesc anticipat pt raspunsuri .
|
|
|
03-08-11, 09:17
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,370
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
las-o frate cu motorul asta ca doar nu te duci la curse cu ea.tu ai o masina destul de buna ,e pacat de ea.in ziua de azi toti vor motoare mari....nebunii..figuri..
|
|
|
03-08-11, 09:53
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,291
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
nu e vorba de mers la curse . De ce sa o las asa cand se poate mai bine .
Masina arata Ok la exterior , eu zic ca ar fu nevoie si de o inima mai mare .
|
|
|
03-08-11, 09:55
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Oct 2006
Posts: 2,370
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
mai bine ce?motorul ala are un demaraj mai bun decat multe masini care circula pe strazile noastre.mai bine ii pui punte cu discuri spate si asta e
|
|
|
03-08-11, 10:18
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,291
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
punte cu discuri ii pun oricum peste 3000 KM , cand schimb placutele .
Nu demarajul este cea ce caut eu , nu merg cu ea la liniute , este masina mea de zi cu zi .
Pur si simplu am masina de 3 ani , nu vreau sa o schimb , dar simt nevoia de o schimbare . Nu stiu daca ma intelegi !
|
|
|
03-08-11, 16:40
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Dec 2009
Posts: 1,287
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
Quote:
Originally Posted by Lymbutza
Se da masina mea (Cea din semnatura) .
Am nevoie in primul rand de cateva raspunsuri clare inainte de a incepe sa ma gandesc la schimbarea motorului :
1. Vreau 2.5 sau 2.8 , evident fara sa il trec in carte . Cum procedez cu ITP-u , asta fiind cea mai mare problema . As vrea ceva rasp chiar de la persoane care trec prin acest lucru , adica ai ceva in carte , altceva pe masini . Cum faci la ITP ?!
2.Bun schimb motorul ; da ce mai trebuie schimbat in afara de motor , nu ma intereseaza raspunsuri gen : "Pui motor mare si merge si asa " , nu vreau sa dau cu masina in primu pom . Din cate stiu eu mai am nevoie de : Frane disc spate(alea oricum sunt in plan , chiar daca nu schimb motorul) , alta cutie , alt grup ; mai departe continuati voi , pt ca sigur mai sunt multeeee de schimbat .
3. Nu in ultimul rand , investitia , la ce suma sa ma pregatesc . Am auzit pareri gen : "Cu 600-700 de Euro ai masina la chei" , ma indoiesc sincer ca scap atat de ieftin !
In cazul ca va este lene sa dati click pe semnatura masina mea are un 1.8 M43 !
Multumesc anticipat pt raspunsuri .
|
1. La ITP, sfanta spaga
2. cutia parca se putea pastra (nu sunt sigur, e totusi alt part no ce de 4 cyl fata de cea de 6 dar am mai auzit asa), punte discuri spate cu tot tacamul, tot ce tine de motor (debitmetru, calculator, tubalatura, carcasa filtru aer,. etc - dar banuiesc ca astea le primesti odata cu motorul), ambreiajul si volanta am vazut ca multi nu le mai schimba desi nu stiu cat mai tine un ambreiaj de 1.8i pe un 2.5, daca masina are clima iti trebuie si compresorul de 6 cyl, eventual un diferential cu un raport mai potent (de ce nu, un LSD), si cam atat imi vine acum in cap.
3. Buget... oricum mai mult de 700 de euro
__________________
'07 e91 320i '92 e36 320i coupe
|
|
|
03-08-11, 23:51
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,291
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
Bun , a venit si primul raspuns mai concis :
1. Inteleg ca merge cu spaga la ITP , banuiesc ca nu mai discutam de 50 de lei .
2. Nu sunt eu mare mecanic , nici priceput , pe a mea masina am obs cand am schimbat ambreiajul (acum juma de an) ca am volanta cu masa dubla , nu se poate pastra ambreiajul ( nu de alta dar e nou ) ? Motorul evident o sa caut sa il iau cu toate anexele , eventual cu tot cu compresor pt clima(stiam ca nu se mai potriveste) , restul instalatiei banuiesc ca nu are nevoie de modificari (gen tubulatura sau panou de comanda .
3. De asta eram si eu sigur .
Dezbaterea merge incontinuare , vreau sa ma informez cat se poate de bine si usor usor sa ma pregatesc . Putea spate o schimb luna viitoare , vreau sa mut si baterie in spate , adica usor usor sa pregatesc locul pt alt motor .
|
|
|
04-08-11, 14:22
|
#8
|
Stage 2
Join Date: Jul 2011
Posts: 50
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
Quote:
Originally Posted by Lymbutza
Bun , a venit si primul raspuns mai concis :
1. Inteleg ca merge cu spaga la ITP , banuiesc ca nu mai discutam de 50 de lei .
2. Nu sunt eu mare mecanic , nici priceput , pe a mea masina am obs cand am schimbat ambreiajul (acum juma de an) ca am volanta cu masa dubla , nu se poate pastra ambreiajul ( nu de alta dar e nou ) ? Motorul evident o sa caut sa il iau cu toate anexele , eventual cu tot cu compresor pt clima(stiam ca nu se mai potriveste) , restul instalatiei banuiesc ca nu are nevoie de modificari (gen tubulatura sau panou de comanda .
3. De asta eram si eu sigur .
Dezbaterea merge incontinuare , vreau sa ma informez cat se poate de bine si usor usor sa ma pregatesc . Putea spate o schimb luna viitoare , vreau sa mut si baterie in spate , adica usor usor sa pregatesc locul pt alt motor .
|
Sfatul meu....decat sa stai sa iti cauti toate piesele de care ai nevoie....mai bine iti cauti o masina cu totu' 2,5 sau ce motor vrei tu 2,8 care sa fie cu motorul ok, neinmatriculata, fara acte, ceva in jur de 1000E...si iti iei de pe aia tot ce ai nevoie.... te costa si mai putin decat daca ar fi sa cumperi motoru si ce mai ai nevoie si mai scoti si ceva din banii pe care ii dai pe ea daca vinzi restul pieselor care iti raman.... bafta
__________________
New look!!!
|
|
|
04-08-11, 14:29
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,291
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
buna si ideea asta , sa ma vad eu cu un ban gramada si atunci hotarasc . Pana una alta orice informatie este bine venita !
|
|
|
04-08-11, 16:08
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,402
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
boss cu itp cu s a zis si mai sus se rezolva
-la instalatia de ac trebuie ca si celalat motor sa aibe compresor (difera cel de 1. si iti mai trebuie si conductele(si astea difera) de la radiatorul de ac pana la compresor si de la compresor la aeroterma. la interior nu ai ce sa schimbi gen aeroterma sau panou sau altceva. aici mai trebuie umblat si putin pe la electrica daca nu ma insel.
-motorul cel mai bine il iei de pe o pisica sa nu mai cauti baii sorburi suporti motor.aici iti trebuie motor cutie si prima bucata de cardan. ambreiajul nu se potriveste din cate stiu eu.
-diferentialu poti sa mergi si cu ala da e scurt acum depinde si ce vrei sa faci cu ea . daca ii dai nu o sa reziste.
__________________
|
|
|
05-08-11, 00:01
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,291
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
E bine daca spune-ti ca ITP nu e problema asa de mare , de aia imi era cel mai frica . Am aruncat un ochi pe mobile.de si am vazut destul de multe 325-uri la preturi de nimic . . . si uite asa am inceput sa ma gandesc mult mai mult sa scchimb motoru , poate chiar mai repede . vedem dupa concediu cat pot sa strang . . .
|
|
|
05-08-11, 06:00
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Member of: [BMW]
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
1 cutia de viteza este aceeasi Getrag 250 indiferent de motorizare de la 1,6 la 2,5 deci o poti pastra pe cea actuala. La 2.8 cutia este ZF dar daca nu o bagi la curse rezista foarte bine si Getrag 250
2 motorul de 2.5 (presupun ca te gandesti la M50B25) este standard ODB1 in timp ce 2.8 (M52B28 ) este ODB2. Motorul tau M43 este ODB1 iar daca vrei sa treci la ODB2 iti trebuie un mecanic mai priceput in ale electronicii altfel o sa stati pe langa el si nu o sa stiti de ce nu porneste
3 ambreiajul lui M43 este de 215mm in timp ce M50 are 228mm si M52 240mm. Poti pastra ambreiajul tau pe un M50 pentru ca se potiveste la o adica dar este cam tiganie, daca vei incerca vreodata sa pleci mai repede o sa-ti patineze si va fi aiurea.
4 diferentialul de M43 este de 168mm (carcasa mica) in timp ce M50 si M52 au 188mm (carcasa medie). Am vazut un M50 cu diferential open carcasa mica dat in gura zi de zi si rezista perfect, deci nu trebuie sa-l schimbi in special ca spui ca nu te vei duce la curse. Diferentialul carcasa mica are o frecare interna mai mica decat cel cu carcasa medie (logic), astfel vei obtine teoretic un consum mai redus. Diferentialul de M52 are raportul 2.93, M50 are 3.15 iar M43 are 3.38. Pastrand diferentialul tau actual vei obtine un demaraj si mai bun cu viitorul M50/M52.
5 intradevar conductele si compresorul/suportul de A/C sunt diferite de la 4 pistoane la 6
6 nu uita sa iei si ceasurile de bord de pe masina donatoare altfel turometru o sa-ti indice aiurea
7 M52 cel mai probabil o sa aiba modul EWS, iar daca vrei sa-l pastrezi asta inseamna sa iei si butucul plus cheile de pe masina donatoare
8 avand in vedere ca M52 consuma la fel ca un M50 dar are putere mai mare eu as cam exclude M50-ul din optiuni. Desi teoretic M50 rezista mai bine la abuzuri decat M52 tu nu ai sa mergi la curse deci... M52 as zice eu ca este mai indicat pentru tine. Alt argument pentru M52 este si faptul ca se poate moda foarte usor. Cu un soft si o admise de M50 deja ai o masina putin peste 200cp Alt argument, M52 are "vAnUs" pe admisie deci scoate cuplu mai de jos si mai liniar decat M50 ceea ce il face mai placut la un condus civilizat.
9 daca te decizi la M52 sa nu cumva sa cumperi un motor caruia nu i-ai luat compresia. La M50 mai treaca mearga desi ar fi bine si la acesta sa-i iei compresia
10 daca iei motorul de pe seria 5 iti va trebui baie de ulei si sorb de seria 3
11 nu are nicio treaba puterea motorului cu franele masinii. Nu din cauza puterii motorului intri in pom. In pom intrii din prostie/ lipsa de experienta si nu din cauza franelor. Daca vrei sa discutam la concret M52 are 118kg iar M43 are 83Kg deci masina ta va deveni mai grea cu 35kg, nu? Deci crezi ca franele tale actuale nu fac fata la 35Kg in plus? Este ca si cand ai avea o prietena foarte slaba in dreapta, adica nu se simte deloc Sa concluzionez, da, este bine sa ai frane mai mari dar nu este o problema urgenta, iti poti monta asa ceva si pe viitor. Poti sa ai si 500cp pe masina, daca esti resonsabil si mergi cu 60- 70km/h in oras iti sunt suficiente franele actuale. Eventual ca solutie mai ieftina pe viitor iti poti pune discuri pe spate iar placutele fata/spate sa le upgradezi cu niste EBC-uri Green stuf si ai rezolvat problema. Sau daca esti maniac iti poti pune pe fata discuri de 300mm de pe E46 si atunci chiar ca ai rezolvat orice problema (dar iti vor trebui si jante minim 16') (momentan ai discuri de 286mm pe fata)
12 iti trebuie si evacuarea de M50/M52
13 despre cati bani iti trebuie si ce o sa faci la ITP chiar imi este imposibil sa vorbesc, stii cum e, Dumnezeu cu mila
14 bafta cu conversia si success la mesterit
__________________
"Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Last edited by JustinCase; 05-08-11 at 06:11.
|
|
|
05-08-11, 09:55
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,291
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
Multumesc pt raspunsurile date , chiar am inceput sa pricep .
|
|
|
05-08-11, 10:31
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Jan 2011
Posts: 592
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
1.Adu-ti o masina d afara, si iei tot ce iti trebuie de pe ea.
2.Parerea mea, cel mai buna optiune, 2.8 M52, iar dupa ce il pui, poti monta admisia M50 mai putin restrictiva, iti faci evacuarea free flow, resoftat si ai un motor belea (mie nu-mi place deloc forma adimisiei cracanate de la M52 2.0/2.3/2.8, cracanata asa, zici ca atarna acolo de ceva ).
3. la 200+ cp si cuplu max la 3950 rpm, nu-yi mai trebuie nimic.a, benzina
http://www.bmwheaven.com/database/en...p?type=M52#/74
__________________
|
|
|
05-08-11, 11:20
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,291
|
Re: Dezbateri , Pareri , Sfaturi despre Schimbarea Motorului
nu o sa stau eu sa schimb admisia sau mai stiu eu ce , ce motor iau aia pun , oricum de la 116 cai la 192 cai e diferenta destula . 328i nu prea am am gasit la vanzare la pret mic , in schimb 325i sunt o gramada , insa M50-uri (1993-1994) .
|
|
|
|
|