30-06-11, 07:41
|
#16
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Member of: [BMW]
|
Re: nelamuriri diferential
Nu te-as sfatui sa-ti cumperi de M3 deoarece este cel mai mare dintre toate avand 210mm. O asemenea dimensiune genereaza totodata si o frecare interna mai mare si astfel nu numai ca motorul o sa traga o idee mai slab dar o sa ai si un consum marit si nu stiu daca in final merita.
Nu mai spun ca diferentialul de M3 necesita si alte modificari cum ar fi cardanul schimbat.
Un alt motiv pentru care cel de M3 nu l-as indica pe 2.5 este raportul lui de 3,15. Daca tot vrei sa faci o treaba buna pana la capat cauta-ti un diferential LSD cu carcasa medie (188mm) si raport 3,91. Daca pisica ta a fost din fabrica 2,5 atunci cel mai probabil ai raportul de 3,15 momentan. Trecand la 3,91 o sa castigi aproximativ 24% cuplu si deci o sa accelerezi mult mai repede. Ce-i drept si viteza maxima o sa scada cu 24% dar nu cred ca mergi in fiecare zi cu peste 170km/h, nu? Oricum, gandeste-te ca in teorie 2.5-ul tau o sa fie comparabil cu un 3.0 la acceleratie.
Diferentialul de E36 cu raport 3.91 il gasesti pe 323iA, 325iA sau 328iA iar daca nu este LSD din fabrica se poate transplanta un miez LSD de 188mm fara prea mari probleme.
PS: joc in diferential adica intre pinionul de atac si coroana sau defapt este flansa cardanica terminata?
Daca tot dai jos diferentialul treaba eleganta ar fi sa-i schimbi si flansa cardanica in special daca masina are ceva ani si km la bord.
https://i297.photobucket.com/albums/m...g?t=1217278259
Last edited by JustinCase; 30-06-11 at 07:49.
|
|
|
30-06-11, 09:24
|
#17
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: nelamuriri diferential
Justin, e mai mare diful de pe Evo (3.2), cel de pe 3.0 e tot de 188mm. Deci e bolt on, nu trebuie adaptari.
In rest, snt de acord, as cauta un dif cu raport mai scurt, nu tot 3.15. Poate nu 3.91, da' un 3.64 ar fi ideal.
__________________
From WTF to DIY to OMG
|
|
|
30-06-11, 10:53
|
#18
|
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Member of: [BMW]
|
Re: nelamuriri diferential
Da, eu ma gandeam la cel de 3.2 de 210mm ca este cam nepotrivit ca dimensiune...
raportul 3,64 carcasa medie pe ce pisica s-a pus? din ce stiu eu nu este un raport standard dar poate ma insel.
ai idee daca poate fi transplantat intr-o carcasa de pisica pinionul si coroana de 3,64 luate de pe E30/E34? miezul se poate 100% dar cu pinionul nu am incercat si nu stiu...
|
|
|
30-06-11, 11:23
|
#19
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: nelamuriri diferential
Quote:
Originally Posted by JustinCase
Da, eu ma gandeam la cel de 3.2 de 210mm ca este cam nepotrivit ca dimensiune...
raportul 3,64 carcasa medie pe ce pisica s-a pus? din ce stiu eu nu este un raport standard dar poate ma insel.
ai idee daca poate fi transplantat intr-o carcasa de pisica pinionul si coroana de 3,64 luate de pe E30/E34? miezul se poate 100% dar cu pinionul nu am incercat si nu stiu...
|
Din pacate, pe pisica nu prea au fost multe rapoarte din care sa alegi. Insa partea buna e ca, asa cum ai intuit, se pot schimba internele dintr-un diff de e30 in cel de e36, cu conditia sa fie 188mm ambele. Iar la e30 ai de unde sa alegi in ceea ce priveste rapoartele.
Nu am facut transplantul, insa o sa incerc in viitorul apropiat. Din ce am citit, nu e chiar straight forward, dar se poate face.
"In short - yes. I've done this. There are two methods.
1) Take all the 'guts' from one diff housing (carrier, LS unit, gears, bearings, etc) and transplant into the other housing. The only new parts you'll need are a crush sleeve for the pinion and some new seals. You certainly can replace bearings throughout at the same time, just be prepared to spend more set-up time.
2) disassemble both diffs and mix/match the carrier and gear set. This method may require the spacers and such people have mentioned previously. It will certainly require the most set-up time, shims, etc and is necessary if you want a LS unit and don't start with a gear donor already attached to a LS carrier." (bimmerforums.com)
O sa incerc operatia imediat ce gasesc un diff de e30 potrivit. Te anunt cum decurge operatia dupa ce ma apuc.
|
|
|
30-06-11, 12:06
|
#20
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of: [BMW]
|
Re: nelamuriri diferential
Sunt destule rapoarte si la pisica, trebuie doar sa sti unde sa cauti... si ce sa cauti.
|
|
|
30-06-11, 12:29
|
#21
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: nelamuriri diferential
Quote:
Originally Posted by sprinter
Sunt destule rapoarte si la pisica, trebuie doar sa sti unde sa cauti... si ce sa cauti.
|
Pai sa fie ale naiba, inseamna ca le caut unde nu trebuie. Pana acum nu am gasit decat un sg dif de e36 3.64 si costa 350e. Poate de pe automate, dar nu prea am vazut la dezmembrari (bine, nici nu m-am omorat cu cautatul) si nici pe la prieteni.
Oricum, as vrea sa incerc chestia asta, pt ca difuri de e30 gasesc mai usor decat de e36 (cel putin rapoartele care ma intereseaza).
|
|
|
30-06-11, 14:31
|
#22
|
BMW Driver
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 3,841
Member of: [BMW]
|
Re: nelamuriri diferential
bine nu stiu cum o fi acolo la tine cu piesele dar si la e36 ca la urs gasesti de la 4.40 la 2.60, trebuie sa sti doar la care masini sa te uiti.
__________________
BMW Motorsport
Tractiunea spate e la fel de periculoasa pe cat de prost, ingamfat si dornic de afirmare este soferul...
|
|
|
30-06-11, 15:12
|
#23
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: nelamuriri diferential
Nu, ca de 2 sapt snt in Romania, aici incerc sa fac treaba cu diful. O sa ma mai uit, poate gasesc unul la pret rezonabil si nu mai trebuie sa "mesteresc" nimic, il pun direct. Dar in caz ca nu gasesc nimic sa-mi convina, cred ca o sa incerc si treaba aia cu swap-ul.
Pe ce E36 au fost diffuri mai scurte? de la 3.45 in sus, dar sa fie carcasa mare (18 .
Ms
|
|
|
|
|