Quote:
Originally Posted by Dani DOM
Buna !
Ca fost pilot VTM, m-am decis ca de anul urmator sa trec la drifting. Prepararea masinii mele de drifting incepe de acum din toamna, intrebarea mea ca necunoscator este, daca ar fi posibila introducerea unui motor M5 de E34 de 3.6 litri intr-un E36?
|
Posibil este.
Posibil este orice aproape.
Rentabil ?!
Aici este problema.
In Romania stiu de existenta unui singur transplant ca acesta, in urma cu multi ani.
In afara, mai stiu doar 3 masini cu acest transplant.
In mare parte, nu merita. Eu visez la acest setup de ceva ani.
Daca ai motorul, ai putea foarte bine sa incerci.
Dar daca nu ai motorul, atunci poate ar fi mai bine sa te gandesti si la alte variante.
Un motor de 3.2 e mult mai usor de gasit, si e "plug & play" in mare parte.
Pentru a pune un S38 trebuie cam asa:
-baie de ulei modificata destul de mult.
-probabil si sorbul si alte modificari la pompa de ulei
-suporti motor custom.
-admisia stiu ca vine destul de sus, deci probabil trebuie modificata capota
-trebuie lasata puntea mai jos pe fata, punte pe care e prinsa si caseta de directie, ceea ce presupune ca geometria va fi afectata atat static cat si dinamic. (static nu e o problema, se regleaza, dar dinamic nu se stie ce efect are)
-trebuie pusa la punct foarte bine racirea
-probabil ceva suporti cutie, timonerie custom, si poate vre-o bucata de cardan modificata.
+++
in urma modificarilor astea, eu as avea grija la urmatoarele aspecte:
racire ulei mai performanta decat de fabrica.
racire apa mai performanta
volanta + ambreiaj
aprindere (ceva upgrade, sau macar piese noi)
soft
evacuare calculata bine, pentru a nu pierde din cuplu (fiind aspirat, este importanta evacuarea)