Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
31-12-12, 17:05
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
intrebare pentru electricieni
salutare,stie cineva cum se verifica cu aparatul de masura daca sunt consumatori neidentificati care fura curent cu motorul oprit?stiu ca mi-a verificat treaba asta cand mi-am cumparat bateria,cand mi-a facut garantia mi-a verificat incarcarea si treaba asta si mi-a zis ca am ceva consumator care fura curent da nu mai stiu cum a setat aparatul si cum a facut masurarea.
__________________
TurboMania
|
|
|
31-12-12, 17:31
|
#2
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: intrebare pentru electricieni
muti firul rosu al multimetrului pe sectiunea 20A,dai pe domeniul 20A,scoti o borna ,si pui un varf pe baterie si unul pe borna si vezi ce consum ai
|
|
|
31-12-12, 17:37
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: intrebare pentru electricieni
Quote:
Originally Posted by julaikos
muti firul rosu al multimetrului pe sectiunea 20A,dai pe domeniul 20A,scoti o borna ,si pui un varf pe baterie si unul pe borna si vezi ce consum ai
|
Multumesc pt raspunsul rapid,dar nu prea inteleg ce borna scot,pun un varf pe baterie unu pe borna,cum mai exact,si in ultimul rand ce ar trebui sa indice pe afisaj daca totul ar fi ok? Scot + sau - sau nu conteaza?Mersi mult pt ajutor.
|
|
|
31-12-12, 17:47
|
#4
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: intrebare pentru electricieni
Scoti oricare borna vrei tu,in general plusul se scoate,si intre borna bateriei si borna de pe fir intrepui varfurile aparatului de masura
ar trebui sa fie ceva gen 0.0ceva
daca e asa,apoi poti sa pui firul rosu inapoi in mufa unde era,si dai pe 200mA
|
|
|
31-12-12, 17:53
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: intrebare pentru electricieni
Quote:
Originally Posted by julaikos
Scoti oricare borna vrei tu,in general plusul se scoate,si intre borna bateriei si borna de pe fir intrepui varfurile aparatului de masura
ar trebui sa fie ceva gen 0.0ceva
daca e asa,apoi poti sa pui firul rosu inapoi in mufa unde era,si dai pe 200mA
|
Ok,o sa incerc maine,mersi inca odata.
|
|
|
01-01-13, 20:55
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: intrebare pentru electricieni
Quote:
Originally Posted by julaikos
muti firul rosu al multimetrului pe sectiunea 20A,dai pe domeniul 20A,scoti o borna ,si pui un varf pe baterie si unul pe borna si vezi ce consum ai
|
Acum am aparatul in mana,am aici 3 orificii in care pot baga mufele firelor si anume jos am COM in el am firul negru si mai am unu pe care scrie V ohm mA 750VAC 1000VDC 200mAmax si inca unu unde scrie 10ADC 10Amax unfused iar ca domenii am de la 200m-1000La DCV,200-750la ACV,200m-200u la DCA,10A,hFE,unu cu sageata dreapta si + si ultimul de la 200-2000k la Ohm,zi-mi acum mai exact unde bag mufele si unde invart rotita.Negru ramane pe com? Mersi.
|
|
|
01-01-13, 21:13
|
#7
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: intrebare pentru electricieni
Eu vorbeam de aparatul meu cu domeniul de 20 A,la tine ai 10A maxim.
Firul negru sta pe COM
firul rosu il pui pe 10A cand ai comutatorul pe sectiunea 10A DC si pe 200mA cand treci comutatorul pe sectiunea 200mA DC
|
|
|
01-01-13, 21:20
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: intrebare pentru electricieni
Quote:
Originally Posted by julaikos
Eu vorbeam de aparatul meu cu domeniul de 20 A,la tine ai 10A maxim.
Firul negru sta pe COM
firul rosu il pui pe 10A cand ai comutatorul pe sectiunea 10A DC si pe 200mA cand treci comutatorul pe sectiunea 200mA DC
|
Deci ca sa verific daca am consumator care fura curent pun firul rosu pe 10ADC,rotita pe 10 A si fac masurarea intre plusul bateriei si cablu deconectat de pe plus,ar trebui sa am ceva de genu0,0.Am zis bine?
|
|
|
02-01-13, 09:45
|
#9
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: intrebare pentru electricieni
da,doar ca,0A n-o sa ai niciodata daca de exemplu ai alarma si un amarat de cdplayer
de asta am spus sa treci aparatul si pe 200mA,la fel sa muti firul rosu pe mufa care scrie 200mA ca sa vezi exact cat ai,ar trebui pe domeniul asta sa ai un 50mA sau chiar mai putin....
|
|
|
02-01-13, 12:09
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: intrebare pentru electricieni
Quote:
Originally Posted by julaikos
da,doar ca,0A n-o sa ai niciodata daca de exemplu ai alarma si un amarat de cdplayer
de asta am spus sa treci aparatul si pe 200mA,la fel sa muti firul rosu pe mufa care scrie 200mA ca sa vezi exact cat ai,ar trebui pe domeniul asta sa ai un 50mA sau chiar mai putin....
|
Ok,mersi mult,am sa incerc azi daca se incalzeste
|
|
|
05-01-13, 01:07
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Jul 2005
Posts: 347
|
Re: intrebare pentru electricieni
Masurare consum baterie cand motorul este oprit
Testul este efectuat pentru aflarea consumului din baterie cand atat contactul cat si motorul
sunt oprite. Testul este util in determinarea consumului suplimentar al bateriei, care ar putea
duce in final la descarcarea bateriei.
1. Opriti si inchideti contactul si toate accesoriile
Asigurati-va ca motorul este oprit, ventilatorul si luminile (interioare si exterioare) au fost
oprite.
2. Setati comutatorul rotativ pe pozitia A 10A.
Asa cum apare pe terminalul de conectare al LCD-ului introduceti sonda de culoare rosie in
terminalul A, iar sonda de test de culoare neagra in terminalul COM.
3. Intrerupeti legatura dintre polul pozitiv al bateriei si cablu si conectati sondele de
test la circuit. (Conectati sonda de test de culoare rosie la polul pozitiv al bateriei, iar sonda
neagra la cablu).
AVERTISMENT:
• Nu porniti motorul automobilului in acest regim de masurare, sau
multimetrul se va deteriora.
|
|
|
05-01-13, 13:43
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: intrebare pentru electricieni
Quote:
Originally Posted by rrm012001
Masurare consum baterie cand motorul este oprit
Testul este efectuat pentru aflarea consumului din baterie cand atat contactul cat si motorul
sunt oprite. Testul este util in determinarea consumului suplimentar al bateriei, care ar putea
duce in final la descarcarea bateriei.
1. Opriti si inchideti contactul si toate accesoriile
Asigurati-va ca motorul este oprit, ventilatorul si luminile (interioare si exterioare) au fost
oprite.
2. Setati comutatorul rotativ pe pozitia A 10A.
Asa cum apare pe terminalul de conectare al LCD-ului introduceti sonda de culoare rosie in
terminalul A, iar sonda de test de culoare neagra in terminalul COM.
3. Intrerupeti legatura dintre polul pozitiv al bateriei si cablu si conectati sondele de
test la circuit. (Conectati sonda de test de culoare rosie la polul pozitiv al bateriei, iar sonda
neagra la cablu).
AVERTISMENT:
• Nu porniti motorul automobilului in acest regim de masurare, sau
multimetrul se va deteriora.
|
mersi mult,ce valori ar trebui sa imi arate daca am consumator,si ce valoare daca totul e ok?
|
|
|
05-01-13, 22:52
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: intrebare pentru electricieni
am facut masurarea dupa cum mi-ati indicat,pe pozitia 10A ,rezultatul a fost 0,15 pe ecran,acum intrebarea mea e daca e de bine sau am ceva consumator ascuns ceva?
|
|
|
05-01-13, 22:59
|
#14
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: intrebare pentru electricieni
Este cam mult.
Cam 0.10A consuma un releu,ai ceva improvizatii pe masina?proiectoare pe butoane separat,releu la statie ceva de genu?ai alarma aftermarket,cdplayer etc?
incearca sa faci masuratoarea si cu cdplayerul scos din mufa,eventual si alarma daca ai(ii scoti modulul din mufa)...
|
|
|
05-01-13, 23:35
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
|
Re: intrebare pentru electricieni
Quote:
Originally Posted by julaikos
Este cam mult.
Cam 0.10A consuma un releu,ai ceva improvizatii pe masina?proiectoare pe butoane separat,releu la statie ceva de genu?ai alarma aftermarket,cdplayer etc?
incearca sa faci masuratoarea si cu cdplayerul scos din mufa,eventual si alarma daca ai(ii scoti modulul din mufa)...
|
Alarma e aftermarket,oricum nu o folosesc pt ca nu am telecomanda,o sa incerc si fara cd player..a ..mai am ceasul analog care merge continuu.
|
|
|
|
|