Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 26-12-12, 14:35   #1
Johnnyii

Stage 3
 
Johnnyii's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 87
Default Bmw318is-probleme relantii

Salut!Sint nou pe forum si am si eu o problema ca mai toti detinatorii de bmw e36.Am o problema cu relantiul,o pornesc,pleaca frumos dar dupa 10-15 secunde de mers frumos incepe sa scada relantiul la 4-500 de rotatii iar daca nu o accelerez dar trebuie sa urc cu ea pe la 3000-3500 de ture moare motorul.Nu mai spun ca atunci cind incep sa o accelerez urca foarte greu,parca nu are vlaga .Chestia asta o face si in mers,trebuie sa o tin turata tot timpul altfel nu pot pleca de pe loc sau de la semafor.Ma poate ajuta cineva si pe mine cu sfat,o idee!Va multumesc!
Johnnyii is offline   Reply With Quote
Old 31-12-12, 10:59   #2
BaiatBun

Stage 5
 
BaiatBun's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
Default Re: Bmw318is-probleme relantii

Quote:
Originally Posted by Johnnyii View Post
Salut!Sint nou pe forum si am si eu o problema ca mai toti detinatorii de bmw e36.Am o problema cu relantiul,o pornesc,pleaca frumos dar dupa 10-15 secunde de mers frumos incepe sa scada relantiul la 4-500 de rotatii iar daca nu o accelerez dar trebuie sa urc cu ea pe la 3000-3500 de ture moare motorul.Nu mai spun ca atunci cind incep sa o accelerez urca foarte greu,parca nu are vlaga .Chestia asta o face si in mers,trebuie sa o tin turata tot timpul altfel nu pot pleca de pe loc sau de la semafor.Ma poate ajuta cineva si pe mine cu sfat,o idee!Va multumesc!
Curata neaparat regulatorul de relanti si clapetele de acceleratie,la 1,8 is ai doua,regulatorul de relanti e sub admisie,trebuie indepartata admisia,daca nu te descurci iti trimit un link,astea fiind curatate te-ai scapat de o grija, daca tot asa face vizi furtunele de aer sa fie bagate bine sa nu fie crepate,mai ales cel de la debitmetru,daca totusi nu isi revine incearca sa scoti mufa de la sonda lambda ,vezi cum merge,parerea mea e ca pot fi 3 cauze,1 aer fals,2 regulator relanti,3 sonda lambda si chiar debitmetru,daca verifici si e cumva debitmetru,ma anunti,eu am unu de rezerva.Bafta.
__________________
TurboMania
BaiatBun is offline   Reply With Quote
Old 13-01-13, 10:53   #3
Johnnyii

Stage 3
 
Johnnyii's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 87
Default Re: Bmw318is-probleme relantii

Quote:
Originally Posted by BaiatBun View Post
Curata neaparat regulatorul de relanti si clapetele de acceleratie,la 1,8 is ai doua,regulatorul de relanti e sub admisie,trebuie indepartata admisia,daca nu te descurci iti trimit un link,astea fiind curatate te-ai scapat de o grija, daca tot asa face vizi furtunele de aer sa fie bagate bine sa nu fie crepate,mai ales cel de la debitmetru,daca totusi nu isi revine incearca sa scoti mufa de la sonda lambda ,vezi cum merge,parerea mea e ca pot fi 3 cauze,1 aer fals,2 regulator relanti,3 sonda lambda si chiar debitmetru,daca verifici si e cumva debitmetru,ma anunti,eu am unu de rezerva.Bafta.
Multumesc frumos am sa incerc toate astea dar cel mai probabil e chestia cu sonda lambda.Sa ai o zi buna
Johnnyii is offline   Reply With Quote
Old 13-01-13, 12:15   #4
BaiatBun

Stage 5
 
BaiatBun's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
Default Re: Bmw318is-probleme relantii

Quote:
Originally Posted by Johnnyii View Post
Multumesc frumos am sa incerc toate astea dar cel mai probabil e chestia cu sonda lambda.Sa ai o zi buna
Aia zic si eu ca e,lambda
BaiatBun is offline   Reply With Quote
Old 15-01-13, 21:17   #5
mecanic les

Stock
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 8
Default Re: Bmw318is-probleme relantii

Sonda lambda nu afecteaza turatia de relantiu a motorului, rolul ei ii ca sa verifice si sa comunice cu calculatorul ca amestecul de benzina cu cu aerul sunt realizate bine, si astfel arderea este completa.
Oxigenul nu arde, dar intretine arderea asa ca pe evacuare trebuie sa iasa si oxigen, ceea ce inseamna ca ardere a fost completa, respectiv nu a ramas carburant nears, in functie de cantitatea de oxigen din evacuare variaza rezistenta ohmica a sondei.
Atunci cand sonda este defecta apare un consum enorm de benzina pentru ca nu se mai primesc informatii legate de ardere, daca a fost completa sau nu, si masina este gandita " sa nu te lase in drum" , te avertizeaza prin martorul din bord, si trece pe un mod presetat si continua sa functioneze in niste parametri de siguranta, dar cu un amestec mai bogat de benzina.

Masinile pe benzina mai noi sunt dotate si cu debitmetru de aer tocmai pentru a 'verifica' si controla de 2 ori daca amestecul de carburant cu aerul se realizeaza bine.

La masinile diesel montarea sondei nu este posibila din cauza ca pe langa gazele rezultate din ardere apara si funigine care se depune si obtureaza sonda, si in foarte scurt timp arata valori aiurea, asa ca singura optiune a ramas debitmetrul de aer pe care toata lumea il stie, si ii spune scoate-l si vezi cum merge, pai cum poate sa mearga? decat cu o valoarea aiurea, mai bine cu cea setata pentru siguranta.


Verificarea sondei se poate face cel mai simplu cu un ohmetru, si trebuie sa aibe valoarea cat mai aproape de cea data de fabricant ca sa functioneze corect, cat si verificata sa nu fie depuneri pe ea, contacte, starea firului etc.


Cat despre relantiu raman variante:
1) senzorul de pe axul cu came care nu citeste, sau citeste aiurea turatia (idle speed)
2) furtunase de vacum (aer fals)
3) pompa de benzina face figuri sau are depuneri din rezervor
4) important este si alternatorul sa nu fie cu probleme la tensiunea de incarcare.

Ar trebui sa ajute mult diagnoza.
mecanic les is offline   Reply With Quote
Old 16-01-13, 07:31   #6
BaiatBun

Stage 5
 
BaiatBun's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
Default Re: Bmw318is-probleme relantii

nu bag mana in foc dar la mine a fost lambda,ea da amestecul aer carburant,in fine eu umblu fara sonda de mai bine de doua luni,am scos 8,7 consum pe exterior ,nu mi se pare enorm
BaiatBun is offline   Reply With Quote
Old 03-02-13, 16:59   #7
Johnnyii

Stage 3
 
Johnnyii's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 87
Default SOFT G2

Am o intrebare legata de softarea calculatorului la 1,8is;stie cineva ce inseamna soft g2 si ce face el?Multumesc
Johnnyii is offline   Reply With Quote
Old 07-04-13, 13:31   #8
bmw.e36

Stock
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 4
Default Re: Bmw318is-probleme relantii

Quote:
Originally Posted by Johnnyii View Post
Salut!Sint nou pe forum si am si eu o problema ca mai toti detinatorii de bmw e36.Am o problema cu relantiul,o pornesc,pleaca frumos dar dupa 10-15 secunde de mers frumos incepe sa scada relantiul la 4-500 de rotatii iar daca nu o accelerez dar trebuie sa urc cu ea pe la 3000-3500 de ture moare motorul.Nu mai spun ca atunci cind incep sa o accelerez urca foarte greu,parca nu are vlaga .Chestia asta o face si in mers,trebuie sa o tin turata tot timpul altfel nu pot pleca de pe loc sau de la semafor.Ma poate ajuta cineva si pe mine cu sfat,o idee!Va multumesc!
este posibil sa fie debitmetrul de aer sau furtunul ala care face legatura intre admisie si debitmetru(este posibil sa fie spart,crapat)
eu asta am avut!
furtunul ala costa in jur de 150 lei
iar debitmetrul de aer nu ai sanse sa il iei nou pentru ca costa cam 25-30 milioane

Sa va spun ce face mai exact sonda labmda: sonda lambda in primul rand reduce consumul, ea primeste gazele de la motor dupa care le inoarce la motor pentru refolosirea acestora, dupa care le trimite la evacuare.

Sper sa fi fost de ajutor.
bmw.e36 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-13, 15:00   #9
BaiatBun

Stage 5
 
BaiatBun's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
Default Re: Bmw318is-probleme relantii

Quote:
Originally Posted by bmw.e36 View Post
este posibil sa fie debitmetrul de aer sau furtunul ala care face legatura intre admisie si debitmetru(este posibil sa fie spart,crapat)
eu asta am avut!
furtunul ala costa in jur de 150 lei
iar debitmetrul de aer nu ai sanse sa il iei nou pentru ca costa cam 25-30 milioane

Sa va spun ce face mai exact sonda labmda: sonda lambda in primul rand reduce consumul, ea primeste gazele de la motor dupa care le inoarce la motor pentru refolosirea acestora, dupa care le trimite la evacuare.

Sper sa fi fost de ajutor.
documenteaza-te bine in legatura cu lambda,lambda regleaza amestecul caburant-aer
BaiatBun is offline   Reply With Quote
Old 07-04-13, 16:59   #10
bmw.e36

Stock
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 4
Default Re: Bmw318is-probleme relantii

Quote:
Originally Posted by BaiatBun View Post
documenteaza-te bine in legatura cu lambda,lambda regleaza amestecul caburant-aer
Eu v-am spus ce stiu, aveam si eu aceiasi problema... mersi pentru informatie oricum
bmw.e36 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-13, 18:02   #11
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Bmw318is-probleme relantii

Quote:
Originally Posted by mecanic les View Post

Verificarea sondei se poate face cel mai simplu cu un ohmetru, si trebuie sa aibe valoarea cat mai aproape de cea data de fabricant ca sa functioneze corect, cat si verificata sa nu fie depuneri pe ea, contacte, starea firului etc.


.
Problema e ca nu poti sa o masori la cald... Rece poate sa dea anumite valori iar calda, alte valori...
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 09-04-13, 08:24   #12
rorschach

Stage 5
 
rorschach's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 691
Default Re: Bmw318is-probleme relantii

Soada lambda se masoara pe masina cu motorul cald iar la ralanti trebuie sa ai valori apropriate de 0.5v intre firele gri si negru (sonda conectata )
Trebuie sa-si schimbe voltajul foarte rapid si poti sa-i dai aer fals sa urmaresti schimbarile.
__________________
,,Reality is wrong. Dreams are for real''
rorschach is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -