Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 10-12-11, 22:13   #1
PIFF

Stage 2
 
PIFF's Avatar
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 40
Default Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

Salutare domnilor !

Povestea incepe in luna iunie anul curent , cand am achizitionat primul meu e36 motor m43 b18 1.8i an fab. in 95".(toate bune)

Pana acum 3 saptamani cand au inceput sa bata tachetii .

Primul simptom: in zilele acestea de iarna dimineata temp. nu trece de 0 grade , deci pornesc motorul rece nici un sunet cand ajunge la temperatura de 50-60 grade incepe sa "tzacane" .

Al 2-lea simptom : dupa ce motorul se incalzeste se aude bataia la relanti dar nu constant sunetul se accentueaza treptat iar dupa 30 de secunde dispare apoi apare .

Al 3-lea simptom : daca turatia trece de 1500-2000 de ture nu se mai aude .

Am ajuns la 2 mecanici , care au consultat-o la inima si unul a fost de parere ca trebuie schimbati tachetii sau cel care bate , iar celalat a spus ca trebuie verificata tija care pulverizeaza ulei pe axa cu came si tacheti .

Motorul mai are si pierderi de ulei in zona capacului de distributie langa compresorul de clima , deci ar trebui schimbate si garniturile respective .

Sugestii ?

Banuiesc ca motorul cere sa fie schimbat cu un 1.8 iS :))
Pana atunci poate rezolvam problema tachetilor .

Sa auzim de bine !
PIFF is offline   Reply With Quote
Old 11-12-11, 00:08   #2
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

Daca zici ca iti pierde ulei e foarte posibil sa n-ai ulei suficient... Lasa masina de seara pana dimineata sa se scurga tot uleiul in baia de ulei. Dimineta te duci si scoti joja si o stergi. Apoi bagi la loc joja , o invarti in locasul in care sta o lasi cateva secunde (5-10) apoi o scoti si o citesti. Uleiul trebuie sa stea exact pe semn. Nici mai sus nici mai jos.

S-ar putea sa citesti prost joja. Daca dupa ce a stat peste noapte, cand o scoti prima oara, ai senzatia ca ai ulei suficient pt ca datorita nu stiu carui fenomen uleiul are tendinta sa se urce pe joja si de multe ori este mult peste semn. Respecat procedura pe care ti-am zis-o si ne auzim...

La tine se comporta ca si cand uleiul n-are presiune.Cauze posibile : pompa de ulei defecta sau ulei insuficient. In acest caz e normal sa iti bata la relanti iar cand o duci in 1500-2000 sa nu mai bata pt ca la ture mai ridicate uleiul incepe sa aiba presiune.

Nu te lua dupa senzorul ala de ulei din bord ca ala e pus la vrajeala.... Deja daca s-a aprins inseamna ca nu mai ai ulei de mult timp.... E un senzor constatator nu unul de avertizare....



Asta e varianta cea mai buna si cea mai simpla ( lipsa uleiul ) dar pot fi intr-adevar tachetii... Verifica totusi uleiul...

Last edited by the_rifle; 11-12-11 at 00:17.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 11-12-11, 07:46   #3
PIFF

Stage 2
 
PIFF's Avatar
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 40
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

Salut merci pt. participare .

Nivelul uleiului il verific mereu si cand a fost nevoie am completat .
Joja la e36 are o linie pt minim si o linie mai sus pentru maxim eu am pus mereu ulei suficient sa indice intre cele 2 linii , cred ca asa este normal .

Si cealalta varianta este posibila cu pompa de ulei .
PIFF is offline   Reply With Quote
Old 11-12-11, 14:32   #4
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

uleiul trebuie sa stea pe maxim nu intre linii.... Cum la radiator la fel sta pe linie nu sub linie...

Intre cele 2 linii la joja iti intra 1 litru... deci daca e la jumatate iti lipseste jumatate de litru...
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 11-12-11, 17:36   #5
Florian328

Stage 5
 
Florian328's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,071
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

gata ma ai si desfacut u sa sa vz ce ai acolo?o sa te angajeze astia la bavaria))
Florian328 is offline   Reply With Quote
Old 11-12-11, 18:01   #6
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

Cu mine vorbesti prostovane ?
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 11-12-11, 18:41   #7
PIFF

Stage 2
 
PIFF's Avatar
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 40
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

Ioane stai chill omu toata viata invata .

Niste informatii in plus nu strica .

Multumesc pt raspunsuri domnilor !
Am sa completez ulei pana la linia care indica maxim si mai vedem
PIFF is offline   Reply With Quote
Old 11-12-11, 19:10   #8
Florian328

Stage 5
 
Florian328's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,071
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

nu vb cu tine prostovane....dak nu sti despre ce e vorba nu te baga
Florian328 is offline   Reply With Quote
Old 12-12-11, 03:12   #9
vlady_sl

Stage 4
 
vlady_sl's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 281
Member of:
[Fiat]
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

Salut!
Eu mi-am schimbat motorul vechi ( m40b18 ) cu un 1.8 is tot din cauza bataii de tacheti, la mine era deja insuportabil, bateau tot timpul plus ca peste 4500 ture nu mai urca. Aveam varza tachetii si axa cu came; mecanicul mi-a recomandat ca daca schimb tachetii sa schimb si culbutorii pentru ca sigur sunt si ei uzati si era posibil sa tina mai putini kilometrii reparatia decat daca as fi schimbat tot.
Total piese: cam 1200lei fara manopera

Daca zici ca peste 1500-2000 nu mai face galagie e clar ca tachetii sunt de vina, cum creste presiunea de ulei scuipa suficient din conducta ce e deasupra lor si nu mai fac galagie. Daca e infundata, asta ar fie cea mai ieftina reparatie ce o poti face.
Dar daca dupa ce deschizi capacul de la culbutori si iti gaseste mecanicul uzura in axa cu came si te sfatuieste sa o schimbi, nu uita ca si una second nu te va tine mai mult de 5-10 mii de km pana va incepe sa faca ca o masina de cusut din nou

Mai castigat o sa fii cu un 1.8 is, dar totul depinde la cat ti se ridica factura de reparatie.
Un 1.8is il gasesti in 250-300e iar montajul probabil ca va fi in jur de 600 lei.
vlady_sl is offline   Reply With Quote
Old 12-12-11, 09:22   #10
11alex

Stage 4
 
11alex's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 191
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

la fel imi faceau si mie la un m40, am luat noi compensatorii hidraulici si am rectificat tachetii si axa, am 15000 km cu masina se aude ca in prima zi...daca nu mai bine,
ulei numai liqui moly 10 40 cum a avut de fabrica (si nu e un motor tocmai menajat)
400 lei au fost compensatorii parca si vre-o 200 restu
11alex is offline   Reply With Quote
Old 12-12-11, 10:42   #11
PIFF

Stage 2
 
PIFF's Avatar
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 40
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

Quote:
Originally Posted by vlady_sl View Post
Dar daca dupa ce deschizi capacul de la culbutori si iti gaseste mecanicul uzura in axa cu came si te sfatuieste sa o schimbi, nu uita ca si una second nu te va tine mai mult de 5-10 mii de km pana va incepe sa faca ca o masina de cusut din nou

Salut, am deschis si capacul si am curatat tija care arunca ulei nu era infundata.

Dar am obs. ca pe axa cu came apare la primul piston o mica zgarietura circulara se poate vedea in poza? La a 2-a supapa . In cazul asta cred ca deteriorarea axei cu came a inceput .

Atunci totul este clarificat , o axa cu came costa in jur de 900 de lei noua .

Am sa mai astept pana in ianuarie februarie si o sa caut un 'is' daca ma mai tine asta pana atunci .

Merci pentru participare .
Va tin la curent daca apar modificari .
O zi buna .
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	10122011(001).jpg
Views:	629
Size:	429.1 KB
ID:	2259689  
PIFF is offline   Reply With Quote
Old 13-12-11, 03:30   #12
vlady_sl

Stage 4
 
vlady_sl's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 281
Member of:
[Fiat]
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

Poti sa stai linistit, cu bataia de tacheti poti sa mai mergi mult si bine.
Cand motorul nu iti va mai urca in ture peste o anumita turatie poti sa stii sigur ca axa s-a degradat si mai mult. Motorul meu avea 280.000km si m-am dat pe circuit cu el la un concurs de indemanare si nu a avut nimic, si nu l-am menajat (incercam sa-i dau mortul sa am motiv sa-l schimb mai repede ) si tot nu a cedat nimic la/in el.

Ah, si sa ai grija cand iei un is sa-i faci un test de compresie si eventual sa verifici si cum sta cu presiunea de ulei in timpul mersului.

Daca are peste 200-230.000km iti recomand sa schimbi si cuzinetii de la biele inainte sa il montezi, costa undeva pana in 100 lei si sunt mult mai usor de schimbat cat e motorul jos. La mine la 220.000 km cat avea motorul cand l-am luat a inceput sa apara uzura fina pe ei, i-am schimbat fix la timp...
vlady_sl is offline   Reply With Quote
Old 13-12-11, 07:45   #13
11alex

Stage 4
 
11alex's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 191
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

la mine era mai urat, cu o curatare buna compesatori noi si poate rectificati tachetii faci o treaba buna zic eu
11alex is offline   Reply With Quote
Old 13-12-11, 10:00   #14
PIFF

Stage 2
 
PIFF's Avatar
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 40
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

O noua zi , noi informatii

Daca nu te superi ce sunt compensatorii ?

Dupa calculele mele reparatia la motoru asta ar duce undeva la 400 de euro adica dat jos de pe masina demontat tot , garnituri noi , axa cu came noua si tacheti , si cine stie ce mai poate aparea .

E o usurare sa aud asta Vlady , sper sa ma tina si pe mine pana la primavara .
PIFF is offline   Reply With Quote
Old 13-12-11, 22:39   #15
Florian328

Stage 5
 
Florian328's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,071
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

mai trage ma de el pana la primavara si la 300-400e iti iei un 1.8is complet si ai terminat
Florian328 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -