In calitate de posesor de autoblocant si avand experienta de a trece prin 2 ierni cu acelasi tip de masina dar cu motorizari si diferentiale diferite uite ce am invatat eu:
- daca pe jos e gheata nu te mai scoate nici o guma din belea, indiferent de varsta(te scoate doar daca e din aia cu cuie, care la noi nu sunt legale
)
- blocantul o sa te ajute mai mult la plecatul de pe loc si la iesit din incurcatura. A 2-a nu se aplica cand pe jos e gheta...
- daca masina a luat-o de-a latul e mai usor de controlat cu un diferential blocant dar daca pe jos e gheata/zapada batucita inghetata si ai si ceva viteza te opresti unde vrea D-zeu
Quote:
masina a intrat cu partea dreapta pe portiune cu gheata iar partea stanga asfalt uscat , in momentul ala am simtit masina cum se duce spre stanga deoarece roata dreapta spate a intrat in derapaj .
|
Ti-a luat-o de-a latul din cauza ca ambele roti erau pe gheata, la un diferential normal daca una din roti incepe sa patineze celalta nu mai primeste putere deloc, deci mentine directia de deplasare din inertie. Cand ambele sunt pe gheata nu opune nimic rezistenta la una dintre roti si ambele se vor invarti in gol, la fel ca un blocant.
Quote:
Deci un diferential autoblocant mai lasa roata care se afla pe suprafata acoperita cu gheata sa derapeze avand in vedere ca roata stanga era pe uscat ?
|
In cazul asta nu, daca doar o roata e pe gheata vei avea inca tractiune pe una cat sa si accelerezi.
Dar tu aveai ambele roti pe gheata, deci un blocant ar fi fost inutil.
Quote:
eram in viteza a 3-a in jur de 60km/h nu stiu exact cate turatii dar destul incat sa imi fuga spatele pe o portiune acoperita cu gheata
|
Cu siguranta accelerai in momentul respectiv, altfel nu s-ar fi intamplat nimic. Sper ca se intelege cum de stiu asta
Ar fi o idee buna sa pui un blocant, o sa pleci din fata blocului/casei mult mai usor, nu vei mai ramane impotmolit in zapada doar daca iti ajunge masina suspendata pe burta si in cazul in care o pierzi in vreo situatie ai control mai bun sa o readuci pe directia care trebuie.
Prima iarna am facut-o cu un urs 324d fara blocant si a 2-a cu un urs 318i cu blocant. Pe ambele masini am avut gume noi de iarna. Intr-adevar, cu ursul cu blocant e super iarna.
Spre exemplu: m-a surprins o ninsoare dupa o saptamana calda in care eu deja mi-am pus rotile de vara si rotile de distractie
dar am mers cu gume cu sarmele pe afara pe zapada si reuseam sa plec de la semafor; evident ca nu s-a comparat cu mersul cu gume de iarna dar am reusit sa fac 5 km pana la lucru si inca 10 pana unde aveam rotile de iarna. In toata distanta asta nu am mers mai tare de 15-20km/h.
Cu un diferential open sunt sigur ca luam un taxi...