Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 14-12-11, 00:12   #16
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

are dreptate. nu merita reparat un 1,8i...
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 14-12-11, 02:00   #17
PIFF

Stage 2
 
PIFF's Avatar
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 40
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

offtopic : iarna da semne ca s-ar apropia , am echipat-o "corespunzator" inainte de 1 nov. (m-am gandit ca o sa vina zapada mai rpd in bucuresti ) ) cu anvelope de iarna dar nu am dispus de suma necesara sa cumpar unele noi asa ca am optat pentru unele la mana a doua , stiam ft bine ce cumpar dar pana "nu te arzi nu stii ca frige" sau cum se spune , am luat 4 anvelope pirelli winter sport de la un depozit folosite 30% zic eu , dar sunt DOT 04 adica an fab. 2004 , din asta rezulta o anvelopa tare ca piatra , am zis las ca merge iarna asta .

Acum cateva zile intr-o dimineata ma deplasam spre locul de munca , mai exact cine stie sos. Petricani dinspre Dna. Ghica spre Pipera , circulam pe prima banda numarand de la bordura spre axul drumului , eram in viteza a 3-a in jur de 60km/h nu stiu exact cate turatii dar destul incat sa imi fuga spatele pe o portiune acoperita cu gheata , nu era prima oara doar ca mereu este alta situatie in incercarea de a o redresa , dupa cateva manevre intr-un final masina sa intors 180 de grade pe sensul de mers .

Dupa care mi-am continuat drumul spre serviciu .
De atunci ma tot gandesc la cauza care a declansat derapajul si cred ca am si gasit cateva explicatii daca mai puteti adauga si voi ar fi minunat .

1. conditiile de drum nefavorabile
2. anvelopele nu mai au aceleasi proprietati
3. si cel mai important cred , masina nu are diferential autoblocant .

Asta ma framanta si nu am aflat inca , masina a intrat cu partea dreapta pe portiune cu gheata iar partea stanga asfalt uscat , in momentul ala am simtit masina cum se duce spre stanga deoarece roata dreapta spate a intrat in derapaj .

Deci un diferential autoblocant mai lasa roata care se afla pe suprafata acoperita cu gheata sa derapeze avand in vedere ca roata stanga era pe uscat ?

Sper ca nu v-am plictisit prea tare

Poate este folositor si altora .

Numai bine.
PIFF is offline   Reply With Quote
Old 14-12-11, 03:42   #18
b89ara

Stage 2
 
b89ara's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 70
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

schimba-ti stilul de mers si o sa fie bine ))
b89ara is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 02:42   #19
vlady_sl

Stage 4
 
vlady_sl's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 281
Member of:
[Fiat]
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

In calitate de posesor de autoblocant si avand experienta de a trece prin 2 ierni cu acelasi tip de masina dar cu motorizari si diferentiale diferite uite ce am invatat eu:

- daca pe jos e gheata nu te mai scoate nici o guma din belea, indiferent de varsta(te scoate doar daca e din aia cu cuie, care la noi nu sunt legale )
- blocantul o sa te ajute mai mult la plecatul de pe loc si la iesit din incurcatura. A 2-a nu se aplica cand pe jos e gheta...
- daca masina a luat-o de-a latul e mai usor de controlat cu un diferential blocant dar daca pe jos e gheata/zapada batucita inghetata si ai si ceva viteza te opresti unde vrea D-zeu
Quote:
masina a intrat cu partea dreapta pe portiune cu gheata iar partea stanga asfalt uscat , in momentul ala am simtit masina cum se duce spre stanga deoarece roata dreapta spate a intrat in derapaj .
Ti-a luat-o de-a latul din cauza ca ambele roti erau pe gheata, la un diferential normal daca una din roti incepe sa patineze celalta nu mai primeste putere deloc, deci mentine directia de deplasare din inertie. Cand ambele sunt pe gheata nu opune nimic rezistenta la una dintre roti si ambele se vor invarti in gol, la fel ca un blocant.
Quote:
Deci un diferential autoblocant mai lasa roata care se afla pe suprafata acoperita cu gheata sa derapeze avand in vedere ca roata stanga era pe uscat ?
In cazul asta nu, daca doar o roata e pe gheata vei avea inca tractiune pe una cat sa si accelerezi.
Dar tu aveai ambele roti pe gheata, deci un blocant ar fi fost inutil.
Quote:
eram in viteza a 3-a in jur de 60km/h nu stiu exact cate turatii dar destul incat sa imi fuga spatele pe o portiune acoperita cu gheata
Cu siguranta accelerai in momentul respectiv, altfel nu s-ar fi intamplat nimic. Sper ca se intelege cum de stiu asta

Ar fi o idee buna sa pui un blocant, o sa pleci din fata blocului/casei mult mai usor, nu vei mai ramane impotmolit in zapada doar daca iti ajunge masina suspendata pe burta si in cazul in care o pierzi in vreo situatie ai control mai bun sa o readuci pe directia care trebuie.

Prima iarna am facut-o cu un urs 324d fara blocant si a 2-a cu un urs 318i cu blocant. Pe ambele masini am avut gume noi de iarna. Intr-adevar, cu ursul cu blocant e super iarna.
Spre exemplu: m-a surprins o ninsoare dupa o saptamana calda in care eu deja mi-am pus rotile de vara si rotile de distractie dar am mers cu gume cu sarmele pe afara pe zapada si reuseam sa plec de la semafor; evident ca nu s-a comparat cu mersul cu gume de iarna dar am reusit sa fac 5 km pana la lucru si inca 10 pana unde aveam rotile de iarna. In toata distanta asta nu am mers mai tare de 15-20km/h.
Cu un diferential open sunt sigur ca luam un taxi...
vlady_sl is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 16:44   #20
PIFF

Stage 2
 
PIFF's Avatar
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 40
Default Re: Bataie tacheti e36 m43 b18 1.8i

Merci pentru explicatii , este posibil sa ai dreptate in cea ce priveste gheata de pe carosabil , posibil sa fi fost ambele roti pe gheata , si da atunci acceleram dar nu fortat .

Mi-a placut formularea ta si asa si este , "te opresti unde o vrea Dumnezeu" cand ai gheata sub roti .

Asfalt uscat va doresc si benzina ieftina )) !
PIFF is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -