Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 21-06-11, 22:36   #1
Ursan2.5

Stage 5
 
Ursan2.5's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 501
Default E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

dupa cum am observat foarte multe persoane care pun 2.5 24v pe urs au probleme cu racirea.
asi fi curios care cum a rezolvat problema fiindca eu nu-i mai dau de capat.
mentionez k am radiator in stare foarte buna de 2.4td
dupa primele ture am observat ca incepe sa incalzeasca. trecea cam 1 mm acul peste linia de mijloc. m-am speriat si l-am oprit fiindca am patit de vreo 3 ori treaba asta.
apoi din neatentie a ajuns acul l-a prima linie dupa mijloc si atunci a dat apa afara. de atunci am stiut k este o problema si trebuie rezolvata.

am vazut k vascul meu chiar si dupa ce trece de mijloc temperatura il pot oprii cu mana. am pus de curios unul sudat sa mearga non stop, suna k aspiratorul, trage greu masina dar tot incalzeste, iar asta m-a pus pe ganduri foarte tare.
spre mirarea mea la relanti, pe loc sta apa 1 mm peste mijloc dar se mentine asa. iar in mers cand vine si vant pe radiator dupa nici nu 200 de m mai urca 1 mm 2. ba chiar imi pare k sacadeaza acul, sare brusc 1 mm in fata sau in spate.
care aveti 2.5 24 pe urs aveti si electroventilator in fata radiatorului?
ma gandeam sa fie termostatul dar este nou si furtunele sunt fierbinti in ambele parti, daca ar fi termostatul unul ar trebuii sa ramana rece banuiesc.
deja ma gandesc la ce ii mai rau.
cum imi dau seama daca este alta problema? fisura in bloc,chiulasa sau altceva?
astept orice fel de sfaturi si indrumari care ma pot scote din impas. Multumesc!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Imagine1089.jpg
Views:	210
Size:	263.0 KB
ID:	2053930  

Last edited by Ursan2.5; 21-06-11 at 22:51.
Ursan2.5 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-11, 02:02   #2
alexone

Stage 5
 
alexone's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,690
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[Suzuki]
[BMW]
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

Eu pe 2.5 24v nu am vasc deloc si am electroventilator pe buton si nu incalzeste in mers normal deloc, fara sa pornesc electroventilator.
Motorul are ulei bun in el?
__________________

Oltcit 11 Club | Oltcit 11 RM | Dacia Supernova Clima 1.4 MPI | Opel Vectra Z22SE | Fiat Coupe 2.0 20V | Suzuki 750 GSXF | BMW E30 coupe 2.5 12V | BMW E30 coupe 2.5 24V | BMW E36 coupe 2.0 24V | BMW E36 318i cabrio | BMW E46 318i | BMW E30 coupe S50B30 | Mazda 323 coupe
www.streetlegal.ro
BBS - born to burn
alexone is offline   Reply With Quote
Old 22-06-11, 02:06   #3
alex_maniacu_91

Stage 5
 
alex_maniacu_91's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,467
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

Pana sa te apuci sa schimbi diverse, fa-i aerisirea bine la instalatie.
Daca vascul tau il opresti cu mana e dus.
alex_maniacu_91 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-11, 04:59   #4
Ursan2.5

Stage 5
 
Ursan2.5's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 501
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

Quote:
Originally Posted by alex_maniacu_91 View Post
Pana sa te apuci sa schimbi diverse, fa-i aerisirea bine la instalatie.
Daca vascul tau il opresti cu mana e dus.
stiu, am pus unul sudat acum si incalzeste chiar si asa...
de aerisit din cate stiu cu radiatorul si vasul asta se aeriseste singur.

alexone@ da uleiul este 10W40 nou, de 2 zile in el

ce idei imi mai puteti da?

Last edited by Ursan2.5; 22-06-11 at 05:06.
Ursan2.5 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-11, 22:04   #5
Ursan2.5

Stage 5
 
Ursan2.5's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 501
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

astazi am anulat termostatul dar aceasi poveste, parca totusi de la 50km/h in sus si motorul la turatie mica se mentine acul pe mijloc. insa cum am redus putin viteza instant urca 1-2 mm.
nu mai am nici o idee cum asi putea rezolva problema.

mai dati-mi va rog ceva sfaturi ce sa mai incerc. am vazut k foarte multi care au 2.5 24 pe urs scriau pe topicuri ca au aceasta problema dar rezolvarea n-am vazuto scrisa nicaieri si nu cred ca circulati cu motoarele fierband.

deci inca odata cer disperat ajutor, asi vrea totusi sa ajung si eu la intrunirea E30 cu masina
Ursan2.5 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-11, 23:42   #6
SiloS@1300

Stage 5
 
SiloS@1300's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 727
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

Exista posibilitatea obstructionarii canalelor de apa din chiulasa ?

Pe masina donatoare motorul avea vreo problema ?
Cam cat timp a stat nepornit ?
SiloS@1300 is offline   Reply With Quote
Old 22-06-11, 23:50   #7
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,967
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

1) Ai ulei bun? Baga un ulei bun.
2) Inainte sa faci asta pune un ventilator de ala de dacie (nesimtit) pe radiator, punel pe buton...si cand vezi ca se incalzeste da drumul la buton. Eu am 2.5 24v ii dau un gusa de'l pish la drift, nu am vasc am doar ventilator pe buton si nu am treaba. Doamne ajuta nici sa nu am.

Daca nici una din astea nu merg poate ar trebui sa verfici putin motorul...poate'ti baga presiune aiurea. Planeaza chiuloasa, pune'i o garnitura noua, ulei bun...dar inainte de toate astea incearca cu ventilatorul ala, eu cred ca se rezolva.

Spor!
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 23-06-11, 02:43   #8
Adrian_Pintea

Stage 4
 
Adrian_Pintea's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 267
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

1mm peste jumate nu cred ca e problema pe caldurile astea, si mie ziua pe canicula cand opresc la stop incepe sa imi urce apa cativa mm peste jumate dar cum ma pun in miscare scade, nu stiu care e cauza...
__________________
BMW Power
Adrian_Pintea is offline   Reply With Quote
Old 23-06-11, 03:17   #9
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,113
Member of:
[BMW]
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

N-are nicio legatura niciun vascocuplaj sau termocluplaj.... E neaerisit radiatorul !
Cum adica tu stii ca radiatoul asta se aeriseste singur ? Isi da singur drumul la buson si la surubul de aerisire dupa care se strange... E asa destept el , dupa capul lui...
Sau daca are "supapa" cum face diferenta dintre aerul din radiator si vaporii de abur ?
Pe unde iese aer ies si vapori de apa si deasemenea si apa... Ala se numeste radiator spart. Circuitul de apa este inchis si nu are nicio supapa ca nu e tren cu abur !
Vesnica problema se pare ca e doar vesnica problema a ta....

Cum iti dai seama daca e altceva ? Simplu. Pierzi antigel sau nu ?
Daca nu pierzi inseamna ca nu e aerisit.
Aia cu vascocuplajul pe care il opresti cu un deget si fierbe motorul e fix o mangleala a unora ce au citit prea mult pe forumuri... Pe al meu il opresti doar daca te uiti urat pe el si deabia porneste dar nu-mi fierbe motorul decat daca n-am apa in el...

Last edited by the_rifle; 23-06-11 at 03:30.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 23-06-11, 06:32   #10
hanneman

Stage 5
 
hanneman's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,019
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

Verifica pompa de apa!
hanneman is offline   Reply With Quote
Old 23-06-11, 15:10   #11
Ursan2.5

Stage 5
 
Ursan2.5's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 501
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

nu ma dau cunoscator absolut deloc, de aceea si caut raspunsuri cu disperare. tot ce am modificat la masina am facut eu personal de la a la z deci nus chiar habarnist in ale mecanicii, dar legat de instalatia de racire am avut piedici intodeuna cu rezolvarea problemelor si la motorul de 2.0 original. chiar nu ma descurc deloc, bineinteles exista riscul sa fie o problema mai grava,garnitura de chiulasa/chiulasa fisurata ceea ce mie urat si sa ma gandesc dar nu stiu cum le pot verifica. doar daca desfac motorul?

motorul a stat cam un an nepornit, nu stiu daca functiona ok pe masina donatoare.
ulei-ul este bun
vascul se opreste cu mana chiar daca este incins motorul dar am incercat si cu unul sudat
de aerisit nu stiu exact cum se aeriseste k nu am gasit nici un surubel(o sa incerc cu busonul de la vas desfacut)
astazi am bagat apa in el si am facut un drum foarte scurt, n-am lasat apa sa urce decat pana la jumatate si cand m-am oprit pe loc dadea apa afara din vas(tin sa specific k am anulat si termostatul momentan)
cum verific pompa de apa? scot furtunul(din stanga) din coltul de sus al radiatorului si pornesc motorul sa vad daca arunca apa?

antigel nu cred sa piarda k nu vad nici un picur cand merge motorul inainte sa incalzeasca, acum nici nu prea am cum sa-mi mai dau seama ce pierde si ce nu cand imi da afara apa mereu.
pe joja sau pe buson uleiul este foarte curat si nici urma de o spuma sau ceva.


multumesc de sfaturi si o sa scriu in continuare ce am reusit si ce nu. poate cu ajutorul vostru o scot cumva la capat. chiar imi doresc sa merg cu masina la E30 meeting.

Multumesc inca odata!
Ursan2.5 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-11, 15:59   #12
SiloS@1300

Stage 5
 
SiloS@1300's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 727
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

Sunt curios care e cauza problemei. Sper sa postezi si rezolvarea.
SiloS@1300 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-11, 16:23   #13
jakal
BMW Driver

Stage 5
 
jakal's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 9,205
Member of:
[Inferno Motorsport]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

am avut si eu 24 v pe un urs....si cu radiator mic...nu avea treaba cu fiertul..mai mergea si pe electroventilator
pompa de apa poate are paletii mici si nu face fata sa conduca apa repede prin circuitul motorului...
cu caldura deschisa la maxim tot fierbe?

dute la cineva care se pricepe mai bine sa o aeriseasca.....

sa speram ca nu e chiuloasa deformata.

am mai patit la un 12v...avea o fisura la blocul motor in zona pistoanelor..

bafta.....
__________________



contact 0766-671407
jakal is offline   Reply With Quote
Old 23-06-11, 16:45   #14
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

Quote:
Originally Posted by hanneman View Post
Verifica pompa de apa!
Subscriu
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 28-06-11, 21:34   #15
catalin_marin00

Stage 5
 
catalin_marin00's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 605
Default Re: E30 2.5 24v, vesnica problema: fierbe motorul

salut,
am vazut c anu ai mai ajuns la intalnire,aceeasi problema m-a impiedicat si pe mine sa ajung la intalnire,imi fierbe motorul dupa maxim 4 minute de mers.Eu am m20b25. Am facut aerisirea de mai multe ori, am lasat si pe altcineva sa o faca in locul meu,aceeasi problema. La mine indicatorul era trecut de jumatate, dar caldura nu baga in masina, de aici deductia logica ca am aer in instalatia de racire. Daca deschideam busonul de la radiator, imi dadea f multa apa afara. De aici alta deductie logica, ca e presiunea prea mare in instalatia de racire,mult mai mare decat ar trebui. Am facut urmatoarea incercare: motorul rece, am pornit masina, si dupa un minut de mers, pana sa apuce sa se incalzeasca prea tare, am oprit motorul si am deschis radiatorul-apa nu iesea din radiator; apoi am lasat sa ajunga indicatorul la jumatate, am oprit motorul, amdeschis busonul, si dadea apa pe afara. De aici am dedus eu ca chiulasa/garnitura de chiulasa are o problema, problema care apare cand se incalzeste chiulasa suficient de tare incat sa se deformeze. Astfel chiulasa deformata, presiune din camera de ardere intra in instalatia de racire. Am desfacut motorul, garnitura nu e ciupita/arsa, chiulasa bineinteles ca nu este plana, nu cred ca gasesti prea multe chiulase vechi plane, am dus-o la rectificat, astept sa o montez, sper sa nu fie altceva-nu vad fisuri in bloc-chiulasa.
Pompa de apa am verificat-o, dar nu avea nici o problema, termostatul nou, sonda de temperatura noua,ulei ok, nu f bun, dar ok.
bafta, ne auzim
si apropo,radiatorul are o supapa, care se deschide la o anumita presiune,supapa prin care iese si aerul si chiar aburi, asta avea si dacia 1300- e probata informatia

Last edited by catalin_marin00; 28-06-11 at 21:38.
catalin_marin00 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -