Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW |
04-03-11, 16:32
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Jan 2011
Posts: 592
|
Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
Salut, as vrea sa stiu cum influenteaza rapoartele differentialelor de pe e36 demarajul si viteza maxima. Din cate stiu eu, pe e36 cutie manuala au fost asa : 1.6-1.8 rap 3:38, 1.8is-2.0 rap 3:45, 2.3 rap 2.93, 2.5 rap 3.15, 2.8 rap 2.93, 3.0 rap 3.15 si 3.2 rap 3.23 (realoem). Din cate am inteles eu google-ind, diff cu rap mari ajuta la demaraj dar mai putin ptr viteza maxima, iar cele cu rap mici ajuta la viteza maxima dar mai putin la demaraj. Corect? Cand spun ajuta ma refer la demaraj/acceleratie mai buna si viteza maxima mai mare la aceleasi RPM ca inainte. Ma gandesc ca d aia s-au pus diff cu rap mari pe cele cu, cutii automate sau dieseluri gen 3.91 sau 4.??..iar la motoarele mai puternice au diff cu rap mici ptr a compensa la viteza maxima, din moment ce dispun deja de cuplu motor destul de bun ptr demaraj.Astept pareri.Multumesc
__________________
|
|
|
04-03-11, 19:11
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 607
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
la diesel pe E36 , adica pe 318tds s-a pus diferential cu raport 2,79 iar pe 325tds diferentialul are raport 2.56... am inteles ca 325tds cu cutie automata ar avea raport 2.6...
diferntialele cu rapoarte mari sunt pt demaraj... si sunt diferentiale scurte
cu cat raportul e mai mic scade demarajul si creste viteza maxima... si sunt diferentiale lungi
|
|
|
07-03-11, 10:25
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Jan 2011
Posts: 592
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
Quote:
Originally Posted by mc_crbl
la diesel pe E36 , adica pe 318tds s-a pus diferential cu raport 2,79 iar pe 325tds diferentialul are raport 2.56... am inteles ca 325tds cu cutie automata ar avea raport 2.6...
diferntialele cu rapoarte mari sunt pt demaraj... si sunt diferentiale scurte
cu cat raportul e mai mic scade demarajul si creste viteza maxima... si sunt diferentiale lungi
|
da ai dreptate, saraciile alea de dieseluri au diff cu rap mic ptr a imbunatati viteza maxima, din moment ce au deja demaraj bun dat de cuplul mare : 318tds 190 NM, 325 tds 280 Nm cuplu. Alta intrebare : ce inseamna diferentaial OPEN?
|
|
|
08-03-11, 01:18
|
#4
|
Stage 3
Join Date: Nov 2007
Posts: 119
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
Salut! Vreau si eu cateva sfaturi in achizitionarea unui diferential; Am un 320 cabrio, M52 din 95, si vreau un diferential care sa ma ajute la drag, daca se poate fara sa schimb planetare sau alte modificari majore. Adica ma intereseaza in principal care ar fi mai bun si fiabil in acelasi timp...
Stima,
Ioan
__________________
...run, motherfucker, run! motherfucker, run! motherfucker's got a gun!
|
|
|
08-03-11, 02:36
|
#5
|
Pole Position Racers Member
Stage 5
Join Date: Oct 2008
Posts: 7,738
Member of: [BMW] [PARTICIPANT CURSE] [Pole Position Racers]
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
pai cabrio ai gasit sa faci masina de drag?cred k e mai grea cu 100kg decat un sedan.raportul diferentialului de fabrica la 2.0 este 3.45.
din 2.0 nu ai sa faci masina de drag...
|
|
|
08-03-11, 02:39
|
#6
|
Pole Position Racers Member
Stage 5
Join Date: Oct 2008
Posts: 7,738
Member of: [BMW] [PARTICIPANT CURSE] [Pole Position Racers]
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
Quote:
Originally Posted by maxmartinez
da ai dreptate, saraciile alea de dieseluri au diff cu rap mic ptr a imbunatati viteza maxima, din moment ce au deja demaraj bun dat de cuplul mare : 318tds 190 NM, 325 tds 280 Nm cuplu. Alta intrebare : ce inseamna diferentaial OPEN?
|
open=diferentialul nu e blocant
|
|
|
08-03-11, 09:15
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Jan 2011
Posts: 592
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
Quote:
Originally Posted by JimGod
open=diferentialul nu e blocant
|
am inteles, mersi
|
|
|
08-03-11, 09:17
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Jan 2011
Posts: 592
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
Quote:
Originally Posted by JimGod
pai cabrio ai gasit sa faci masina de drag?cred k e mai grea cu 100kg decat un sedan.raportul diferentialului de fabrica la 2.0 este 3.45.
din 2.0 nu ai sa faci masina de drag...
|
pai si daca pune unul de 3.91 sau 4.?? nu il ajuta cu nimic? sau tre sa aiba si cuplu mare gen 250 la 2.5 sau 280 la 2.8? greutatea in plus de la ce vine? top?
|
|
|
08-03-11, 13:35
|
#9
|
Stage 3
Join Date: Nov 2007
Posts: 119
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
Quote:
Originally Posted by JimGod
pai cabrio ai gasit sa faci masina de drag?cred k e mai grea cu 100kg decat un sedan.raportul diferentialului de fabrica la 2.0 este 3.45.
din 2.0 nu ai sa faci masina de drag...
|
NU vreau sa fac masina de drag profesional, vreau doar in cazul in care imi vine nebunia sa trag o liniuta la semafor sau in vreo vineri de plictiseala. Stiu ca e mai grea decat sedanul. Daca vroiam sa ma axex pe "distractii" imi luam un bulgar coupe 2.5 + blocant = orgasm, de fapt am avut dar l-am vandut :P
Ma gandeam sa fac o masina fiabila cu care sa nu imi fie rusine sa trag o liniuta la categoria ei 2.0 - chiar daca are kg in plus, ma gandesc ca un motor in firea lui + blocant ar putea compensa kg alea
|
|
|
08-03-11, 18:07
|
#10
|
Pole Position Racers Member
Stage 5
Join Date: Oct 2008
Posts: 7,738
Member of: [BMW] [PARTICIPANT CURSE] [Pole Position Racers]
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
Quote:
Originally Posted by maxmartinez
pai si daca pune unul de 3.91 sau 4.?? nu il ajuta cu nimic? sau tre sa aiba si cuplu mare gen 250 la 2.5 sau 280 la 2.8? greutatea in plus de la ce vine? top?
|
il ajuta dar nu foarte mult pentru ca motorul lui e mic si pe deasupra masina e foarte grea.cabrio este caroseria cea mai grea de la E36.crezi ca ii convine sa plateasca 300euro pe un blocant 3.91+soft la masina cel putin 100euro+ evacuare in jur de 300euro+filtru sport 100e te duce la 800e si acuma partea cea mai grozava,motorul are 150cp de fabrica.el are cel putin 15 ani vechime in care si-a mai pierdut in jur de 30cp.toate investitia de 800euro te va ajuta sa recuperezi cei 30cp pierduti si ajungi tot la 150cp dar cu un cuplu mai bun datorita diferentialului.unde este partea buna in investitia asta? cu 800e te duci si iti cumperi 2.8 m52 complet iti pui admisia de 2.5 m50 si ai sarit la 200cp.
Bafta
|
|
|
09-03-11, 18:48
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
Quote:
Originally Posted by JimGod
el are cel putin 15 ani vechime in care si-a mai pierdut in jur de 30cp.toate investitia de 800euro te va ajuta sa recuperezi cei 30cp pierduti si ajungi tot la 150cp dar cu un cuplu mai bun datorita diferentialului.unde este partea buna in investitia asta? cu 800e te duci si iti cumperi 2.8 m52 complet iti pui admisia de 2.5 m50 si ai sarit la 200cp.
Bafta
|
ma frate, de unde ai scos numerele alea? "are 15 ani, a pierdut 30 de cai".. eu am vazut multe bmw-uri pe dyno, si sa stii ca 99% din ele isi scot caii aia de fabrica. daca mai pierd, snt pierderi de genu pana in 5 cai, si aia poate sa fie dintr-o pompa obosita, sau filtru de aer prea murdar. a mea are 400.000km si 18 ani si nu cred ca a pierdut mai mult de 5 cai.
in rest, de acord cu swapul, 2.8 FTW. dar daca omul vrea sa pastreze 2.0, si sa se dea in categoria ei, e ok si asa. tu ai acum 3.45, pune unul mai scurt (3.6x, 3.9x) si blocant. o sa se simta imbunatatirile pe 400m, dar o sa te tampeasca pe autostrada.
__________________
From WTF to DIY to OMG
|
|
|
09-03-11, 23:18
|
#12
|
Pole Position Racers Member
Stage 5
Join Date: Oct 2008
Posts: 7,738
Member of: [BMW] [PARTICIPANT CURSE] [Pole Position Racers]
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
eu la ultimul dyno la 18is am vazut o gaura de 25cp si era adevarat.si nu numai la 1.8is.in general motoare sunt lesina si rupte in gura.nu sti pe ce mana a fost masina respectiva.daca ar fi sa fiu atat de optimist ca tine cred ca la masina in momentul de fata as avea peste 240cp la 2.5i
ii dua eu difernetial blocant 3.91 sa puna pe 2.0 sa vedem cat de mult i se imbunatateste mersul.
|
|
|
10-03-11, 00:40
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
Mah frate, nu stiu ce govie de 1.8 o fi fost ala, dar iti spun ca regula generala, bmw'urile isi scot caii. Iti spun pt ca un prieten de'al meu lucreaza la o firma specializata pe bmw si unde testeaza masini zilnic. Toate isi scot caii iar unde snt pirderi, snt de 2, 3 cai. Nimic de genu 25 de cai ce zici tu acolo. Motorul aal avea alta problema, cine stie.. Debitmetru, lambda naiba stie.. Daca nu ma crezi, intreaba si pe cei care lucreaza pe la dyno prin romania, master tuner si ceilalti.
Nu snt optimist, dar am vzt multe masini testate acolo (ma duceam frecvent intr'o perioada). Nu scoteau toate, dar bmw'urile in general scot toate puterea, fara pierderi semnificative.
|
|
|
10-03-11, 00:42
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,239
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
Legat de cat de mult se va imbunatati, nu va fi ceva major, pt ca e doar un dif. Dar comparat cu alt 320 cabrio, snt sigur ca va face diferenta.
|
|
|
13-03-11, 06:04
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of: [BMW]
|
Re: Diferentiale e36 demaraj/viteza maxima
Quote:
Originally Posted by maxmartinez
da ai dreptate, saraciile alea de dieseluri au diff cu rap mic ptr a imbunatati viteza maxima, din moment ce au deja demaraj bun dat de cuplul mare : 318tds 190 NM, 325 tds 280 Nm cuplu. Alta intrebare : ce inseamna diferentaial OPEN?
|
Ai inteles aproape invers... Dieselul are diferential lung nu pt a-l ajuta sa mearga neapartat mai repede ci pt ca se taie mai repede in ture inalte...
Tie ti se pare ca un 318 tds are mare fel de demaraj datorita cuplului ? Poate fatza de tramvai... care , culmea , are cuplu mai mare...
|
|
|
|
|