Ca sa treci de la carcasa mica (3.45) la carcasa mare (3.15 , 2.93 etc ) iti trebuie doar ultima parte din cardan .. care la carcasa mare e mai scurt cu cativa mm (17mm parca) . Planetarele nu trebuiesc schimbate ci doar trompele din grup.
Pt motorul tau de 1.8i ti-ar trebui un grup mai scurt daca vrei sa pui blocant.
Ca sa stii ce raport e grupul , in cazul in care nu are placuta pe el, faci urmatorul lucru : cand grupul e jos, pe pamant, invarti de una din trompe (alea unde prinzi planetarele) si faci o rotatie completa. In acest timp urmaresti cate rotatii face cardanul. Daca de ex invarti de o planetara si cardanul se invarte de aproximativ 3 ori , inseamna ca e 2.93 ; daca face ~ 3 rotatii jumate e 3.45 ; daca face ~ 4 rotatii si un pic ----> 4.10 ... etc.
Din cate stiu eu 3.38, 3.45 sunt carcase mici. 3.15 2.93 si 2.65 au carcase mari. Mai sunt si alte rapoarte dar nu le stiu pe toate.Cu cat raportul e mai mic , cu atat grupul e mai lung.
Daca te hotarasti sa treci la carcasa mare (desi nu te sfatuiesc) implicit raport mai lung.. mare atentie cand schimbi cardanul. Trebuie pus la punct. Vei gasi niste semne la imbinare acolo.
Mult succes !