Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > PORSCHE > Alte discutii Porsche

Reply
 
Thread Tools
Old 17-02-14, 17:54   #1
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default 924 de curse, SCCA

https://www.youtube.com/watch?v=Q_eK...ature=youtu.be
morghen is offline   Reply With Quote
Old 17-02-14, 20:06   #2
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: 924 de curse, SCCA

Pe cat de bine este echilibrata masina (porsche 924) pe o suprafata cu aderenta buna pe atat de periculoasa este cand aderenta este mica (apa, mazga gheata). Pe pista respectiva sunt puse in evidenta doar calitatile 924.

Mi-a subvirat destul de rau intr-o zi si supravirat violent in alta. (ambele pe carosabil umed si 5 grade) si condus usor sportiv.
La orice masina pe carosabil umed ai un comportament mai slab - dar in cazul 924 parca diferenta este mai mare decat eram eu obisnuit. E greu de strunit - ce sa mai o lungesc.
__________________
Porsche 924 1979 2.0 aspirat 125 CP
Seat leon 1.9 TDI 101 CP
Suzuki SX4 2011 1.9 120 CP

Ex: BMW 320D (150 CP); VW Bora TDI, Golf, Dacia, Renault 16 din 1967
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 17-02-14, 21:26   #3
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: 924 de curse, SCCA

Ideea e sa stii unde ii e limita si unde te musca si sa folosesti asta.
924 e o masina pe care trebuie sa o cunosti cand o conduci sportiv.

https://www.youtube.com/watch?v=B-1nYTEpDVc

https://www.youtube.com/watch?v=rJ8qj__JL9w

ce cauciucuri ai tu?

Last edited by morghen; 17-02-14 at 21:31.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 18-02-14, 20:29   #4
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: 924 de curse, SCCA

Eu spuneam la o prima vedere. Ca sa mergi cu masina ca in clipurile alea trebuie sa ai niste ore macar de condus sportiv la activ cu masina.
Ori eu am condus sportiv masina asta vreo 10 minute pe asfalt curat vara intr-un drum de multe ore in care in rest am mers linistit. Si am mai fortat-o in cateva viraje sa vad cum se comporta iarna. (vorbim de 1 minut experienta cumulata iarna).
Am 2 locuri in care obisnuiam sa testez safe limitele masinii iarna - dar cu 924 nu am fost in nici unul din ele pentru ca am preferat sa o menajez cat au fost zapezi.

Am anvelope de iarna acum; Good year fata (6 mm) si pe spate nu stiu marca dar profilul este foarte bun (vreo 7 mm). Ori pe mine cel mai tare m-a alarmat subvirarea (la un RWD te astepti la supravirare oricand accelerezi mai tare in curba).

Last edited by Motanul; 18-02-14 at 20:34.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 18-02-14, 21:40   #5
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: 924 de curse, SCCA

Daca ai gume diferite fata / spate poate fi orice.
Si nu doar firma care face gumele e importanta, goodyear face si anvelope bune si anvelope de cacat...deci modelul e foarte important...producatorul nu e foarte relevant.
Comportamentul masinii e in general neutru sau subvirator, daca stii chestia asta poti sa o faci sa supravireze.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 20-02-14, 17:22   #6
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: 924 de curse, SCCA

Eu am apucat sa merg iarna ani de zile cu anvelope de vara cu Dacia. Pe gheata/ zapada doar R16 din 1967 mai mergea asa prost (era renumit pentru instabilitate in viraje). Nici nu cred ca existau anvelope de iarna pe vremea aia. Dar tot am mers cu ele pe Bucegi pe drumuri de munte.

Cu 924 cu anvelope de vara era jale (chiar periculos sa mergi pe zapada-gheata doar in bucuresti). Nici vorba de urcat undeva un drum plin de zapada/gheata la munte. Cu astea de iarna (care se comporta cu 300% mai bine) tot nu ma simt safe sa merg la munte. Sunt ok in Bucuresti.
Motanul is offline   Reply With Quote
Old 20-02-14, 18:24   #7
morghen

Stage 5
 
morghen's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 3,142
Member of:
[Moderators]
[Racing Syndicate]
[PORSCHE]
Default Re: 924 de curse, SCCA

Da 924 are 125 de cai iar dacia are 50, e o diferenta mare si de cuplu..deci aplicarea lor e diferita...pana la urma 924 e o masina sport.

Intradevar 924 nu e o masina in care te urci si gata poti sa mergi la fel ca si cu una cu putere mica si tractiune fata.
Insa daca persisti vei invata cum sa il conduci in orice situatie. Ai vazut si in filmulete si vad si eu pe forumurile americane oameni care merg zilnic cu 924/944 chiar si pe zapezi. In general lumea lauda comportamentul lor pe zapada.

Cu siguranta 924 nu va fi niciodata la fel de usor de condus ca o masina cu tractiune fata, dar nu asta e ideea, 924 nu e o masina care se vrea condusa usor, e o masina sport.
morghen is offline   Reply With Quote
Old 21-02-14, 00:48   #8
Motanul

Stage 5
 
Motanul's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 668
Member of:
[PORSCHE]
Default Re: 924 de curse, SCCA

M-am gandit si eu la asta. Unul din motivele "iesirilor" violente este chiar cuplul si puterea mare pentru o masina extrem de usoara totusi.

La mine era o prima impresie (nu am pretentia ca am mers suficient pe zapada cu aceasta masina). Pe asfalt uscat masina s-a comportant extrem de echilibrat - fara o experienta prealabila (mult peste asteptari).
Pa gheata/zapada s-a comportat un pic sub asteptari.

BMW-ul de exemplu iarna a fost mult peste asteptari. Ieseam cu el din zapada mare fara probleme; urcam la munte pe unde am vrut (faceam slalom printre masini cu FWD care ramaneau impotmolite; etc.) Si aveam 150 CP nu 125 CP.

PS: O sa persist in mersul pe zapada Iarna asta nu a prea fost materie prima

Last edited by Motanul; 21-02-14 at 00:50.
Motanul is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -