Zona tehnica Peugeot Zona tehnica, secrete, tips&tricks Peugeot |
30-04-09, 19:50
|
#1
|
Stage 3
Join Date: Apr 2009
Posts: 159
|
reglaj suspensie spate peugeot
pentru cei interesati, pun aici ce stiu eu, macar pentru informare. la unele service-uri va vor spune ca este ceva de genul "rocket science". pe mine m-au ajutat
|
|
|
02-07-09, 01:49
|
#2
|
Registered
 Stage 5
Join Date: Dec 2004
Posts: 612
Member of: [OverSpeed Tuning Club]
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
ceva efecte negative ??
|
|
|
02-07-09, 07:51
|
#3
|
Stage 3
Join Date: Apr 2009
Posts: 159
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
doar daca nu se coboara si fata cu ajutorul unui kit de arcuri mai scurte (eu am optat pt eibach) si nu se folosesc amortizoare mai scurte si mai dure (similare cu b8 de la bilstein).
astfel, creste mult stabilitatea si manevrabilitatea. altfel, doar coborarea suspensiei, da un comportament ciudat mai ales in viraje.
|
|
|
02-07-09, 10:43
|
#4
|
Registered
 Stage 5
Join Date: Dec 2004
Posts: 612
Member of: [OverSpeed Tuning Club]
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
pai aici e problema mea am montat suspensie completa si nu a dat rezultat decat pe fata ... spatele
|
|
|
02-07-09, 10:59
|
#5
|
Peugeot Driver
 Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 4,135
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Virtual Tuning] [Freehand Design Usergroup] [A.C.S. Speedline Motorsport] [PEUGEOT] [4Rally] [Design Team] [SKODA] [VW]
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
Quote:
Originally Posted by Zein
pai aici e problema mea am montat suspensie completa si nu a dat rezultat decat pe fata ... spatele 
|
vezi pe topicul tau
|
|
|
05-07-09, 17:05
|
#6
|
Stage 3
Join Date: Apr 2009
Posts: 159
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
pai asta explica si materialul pus de mine: cum se coboara si suspensia spate din barile de torsiune. daca vrei si pe spate o suspensie mai dura, trebuie sa cauti bari de torsiune mai groase, cum au modelele sport ( la mine la 106 ar fi varianta celor de la 106 gti sau rallye sau de la peugeot-sport, dar sunt foarte scumpe)
|
|
|
06-07-09, 10:44
|
#7
|
Peugeot Driver
 Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 4,135
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Virtual Tuning] [Freehand Design Usergroup] [A.C.S. Speedline Motorsport] [PEUGEOT] [4Rally] [Design Team] [SKODA] [VW]
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
eu am rezolvat problema fara sa schimb barele de torsiune...am schimbat amortizorele cu unele mai dure si am lasat puntea mai jos cu 50mm
|
|
|
08-07-09, 13:33
|
#8
|
Stage 3
Join Date: Jul 2009
Posts: 151
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
da eu am auzit aceeasi varianta ca si tine cu bari de torsiune mai groase si mai rigide .. dar nu gasesc de und sa cumpar .. .cat despre amortizoare .. si eu am luat unele sport si nu a coborat decat cu 1,5 cm ( la 206 ) .. pana la 4 cum a coborat fatza mai am
|
|
|
10-07-09, 13:38
|
#9
|
 Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 536
Member of: [PEUGEOT]
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
@MaD-Marius, coborarea masinii pe spate se face din reglajul barelor de torsiune, NU prin schimbarea amortizoarelor. Bafta!
|
|
|
11-07-09, 00:56
|
#10
|
Stage 3
Join Date: Jul 2009
Posts: 151
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
bine dar daca tu consideri ca prin coborarea masini din bara de torsiune fara montarea unor amortizoare mai rigide faci treaba te inseli ... iti enumar dc :
1 . La denivelari masina e posibil sa iti atinga .. nefiind rigida aceasta face balans
2. In cazul in care ai un drum lung is ceva bagaje grele ... masina se va lasa rau de tot ... dinou amortizoarele sunt moi
3. Prin lasarea barii de torsiune si a amortizoarelor moi, bara de torsiune din cauza balansului poate avea o presiune foarte mare asupra ei.
Cat despre bara de torsiune daca nu ai amortizoare destul de rigide ca sa o cobori cum vrei cauti o bara de torsiune de pe modele RC care este mult mai rigida si mai rezistenta
@Yakone .. si cum se comporta la drum la denivelari ( amortizoarele care le am sunt ceva mai tari dar nu ca cele de pe fata ... ) din auzite : daca las masina din bara de torsiune chiar daca eu zic ca nu sunt asa dure amortizoarele mi s-a spus ca ele au o duritate mai mare cand sunt sub presiune ( cum ar fi in cazul in care o cobor ) ... adevarul este ca ele stau cam intinse in momentul de fatza
Last edited by MaD-Marius; 11-07-09 at 01:00.
|
|
|
11-07-09, 07:28
|
#11
|
Peugeot Driver
 Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 4,135
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Virtual Tuning] [Freehand Design Usergroup] [A.C.S. Speedline Motorsport] [PEUGEOT] [4Rally] [Design Team] [SKODA] [VW]
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
Inainte sa las puntea jos aveam aceleasi amortizoare (v-maxx -35mm)...Pe viraje, denivelari sau daca luam pe cineva in spate imi atingea in aripi...Dupa ce am facut operatiunea de lasare a puntii masina este mult mai rigida, nu-mi mai atinge nici pe viraje nici pe denivelari...Varianta cu cineva in spate nu cred c-o mai incerc...Precizez ca toate testele ce le-am facut inainte si dupa schimbarea suspensiei le-am facut cu rotile pe 13"...
Ca si concluzie daca iti schimbi amortizoarele cu unele mai scurte si mai dure trebuie neaparat sa lasi si puntea jos...Amortizorul lucreaza unde trebuie, masina are alta tinuta de drum si este mai rigida
|
|
|
13-07-09, 08:26
|
#12
|
 Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 536
Member of: [PEUGEOT]
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
Quote:
Originally Posted by MaD-Marius
bine dar daca tu consideri ca prin coborarea masini din bara de torsiune fara montarea unor amortizoare mai rigide faci treaba te inseli ... iti enumar dc :
1 . La denivelari masina e posibil sa iti atinga .. nefiind rigida aceasta face balans
2. In cazul in care ai un drum lung is ceva bagaje grele ... masina se va lasa rau de tot ... dinou amortizoarele sunt moi
3. Prin lasarea barii de torsiune si a amortizoarelor moi, bara de torsiune din cauza balansului poate avea o presiune foarte mare asupra ei.
Cat despre bara de torsiune daca nu ai amortizoare destul de rigide ca sa o cobori cum vrei cauti o bara de torsiune de pe modele RC care este mult mai rigida si mai rezistenta
@Yakone .. si cum se comporta la drum la denivelari ( amortizoarele care le am sunt ceva mai tari dar nu ca cele de pe fata ... ) din auzite : daca las masina din bara de torsiune chiar daca eu zic ca nu sunt asa dure amortizoarele mi s-a spus ca ele au o duritate mai mare cand sunt sub presiune ( cum ar fi in cazul in care o cobor ) ... adevarul este ca ele stau cam intinse in momentul de fatza
|
Eu ti-am spus de coborarea masinii, strict la asta m-am referit. Ai spus ca ti-ai schimbat amortizoarele si nu a coborat decat foarte putin, iar eu ti-am explicat ca pentru a "cobora" masina trebuie sa umblii la barele de torsiune. Sper ca m-ai inteles acum, bafta si asteptam poze.
|
|
|
13-07-09, 10:49
|
#13
|
Stage 3
Join Date: Jul 2009
Posts: 151
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
ok .. scuze am inteles aiurea ... problema mea este ca nu stiu de duritatea acestor amortizoare .. si sa nu scot un ban aiurea din buzunar ... sa o las si sa am un mare balans
|
|
|
13-07-09, 14:41
|
#14
|
Stage 3
Join Date: Apr 2009
Posts: 159
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
sper sa va fi lamurit florinfty si yackone. este clar ca dupa montarea unor amortizoare mai tari (tip b6 sau b8 de la bilstein, supersport, koni etc) suspensia devine mai ferma si oscilatiile (ruliu si tangaj) mai reduse. dar coborarea efectiva a garzii se face prin repozitionarea din caneluri a barilor de torsiune, ca in materialul aratat. barile de torsiune la masinile psa se pot procura de la:
1. peugeot-sport sau citroen-sport (site-urile au si cataloage sau posibilitate de contact); ex.: ofera pt 106 si saxo bari de 24mm grosime (pe original, cele mai groase sunt de 22mm)
2. de la reprezentante sau magazine specializate care adus piese originale - bari de torsiune de la varfurile de gama, care sunt modele sportive (gti, saxo vts, 206rc, etc)
3. din dezmembrari, daca exista disponibile.
ca exemplu, eu intentionez pe viitor sa iau o punte de saxo vts sau 106 gti/rallye (are franele pe disc si bari de torsiune groase). atentie: nu tb uitata nici bara stabilizatoare care la unele modele psa trece prin centrul puntii.
bafta la toti
|
|
|
13-07-09, 14:56
|
#15
|
Peugeot Driver
 Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 4,135
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Virtual Tuning] [Freehand Design Usergroup] [A.C.S. Speedline Motorsport] [PEUGEOT] [4Rally] [Design Team] [SKODA] [VW]
|
Re: reglaj suspensie spate peugeot
atentie mare    ...repozitionarea barilor de torsiune nu este o operatiune ce se face in spatele blocului...
|
|
|
|
|