Ok...sa iti raspund pe rand:
"vazusem ca scrie, dar nu stiam de p c masina este.
VTI are vreo legatura cu v-tec?"
Depinde la ce modele te referi (usdm sau jdm). Modelele VTI americane si europene sunt echipate cu motoare 1.6 dohc vtec de 160cai (b16a). Modelele VTI din japoinia sunt masini pt mutat de la A la B cu un consum mic de benzina. Ele au motoare de 1.5 sohc vtec de 130cai (d15) si sincer sunt slabe rau (cele de 1.6 dohc de 130 sunt MULT MULT mai bune - ZC dohc ....exista si ZC sohc si are 120cai..il am pe Integra dar e mai slab decat d15 si putere si cuplu). In Japonia exista insa modelele SIR care au 1.6 dohc vtec de 170cai (un fel de VTI in europa si america) Diferenta dintre SIR (jdm) si VTI (europa/usa) este ca au came mult mai agresive (zona rosie incepe la 8200 nu la 8000rpm si au cut-off la 8400 nu 8200) si sunt facute sa mearga pe cifra octanica mai mare (100 nu 95 sau 9
.
"hatchback vs del sol
care dintre ele merita mai mult?"
Eu am del sol SIR si tin sa spun ca sunt foarte multumit de ea. De fiecare data cand spun ca parca nu e asa rapida....parca se supara si imi da peste nas (cursa cu cate o alta masina care ar fi trebuit sa ma bata sau SURPRIZE). Chiar si asa ma gandesc daca merita sa dau banii pe un b18c sau sa imi cumpar direct o integra Type-R pt un pic mai mult decat m-ar costa swap-ul complet (motor + instalatie + tunning dyno...nimic de mantuiala).
Del sol si civic hatch au aceiasi platforma si aceiasi motorizare. Del sol este cabrio deci securitatea trebuie intarita asa ca sasiul este intarit si cantareste mai mult (1000kg vs 1110kg la del sol). Deci este un pic mai inceata de pe loc mai ales ca greutatea este mai pe spate si deci rotile pierd aderenta mai mult. Iar daca ai modelul transtop (cel cu acoperish automat...ala e ca al meu) este cu 50kg mai greu deci ajungi la 1160kg. Dar au acelasi shasiu si aceiasi capacitate de modificari. Poti trozni in ele aceleasi motoare mentionate de alex. b16a b18c h22a k20. Tin sa spun ca la del sol trebuie sa ai grija ca mai sunt scurgeri de apa in cabina si scartaie acoperisul pe denivelari. Sunt metode destul de usoare de a ameliora si chiar elimina aceste probleme deci e OK. Eu am probleme numai cu scartaitul dar nu gasesc timp sa il aranjez.
Am avut o cursa cu un civic hatchback pe autostrada de la 100 la 170 si m-a batut. trebuie spus ca am reactionat greu si a avut avantaj dar avea si motor b18c de 177cai cu eshapare fatza de cei 170 ai mei cu filtru de aer.
Asa ca tu ai decizia. Nu uita ca esti in romania. Si acolo piesele se gasesc foarte greu. Honda e clar o alegere mai buna dar priveste in jur cati posesori Honda cauta piese banale....acum gandeste-te ca vrei un b18c. De unde il iei? In ro sunt 3-4 Integra type-R....in US, UK, NZ, AU si JAP sunt mii. Deci Golf mi s-ar parea o alegere mai ieftina si fara atat de multe batai de cap. Sunt si golfuri de 12 secunde 1/4mile dar ferite-ar sfantu sa te printa un vtec pe autostrada sau circuit.....abia acolo vezi diferenta.
Concluzie: Civic > Del Sol (performante), Civic > Del Sol (Spatiu ...del sol are 2 locuri), Civic < Del Sol (Stil, design, confort), Civic < Del Sol (Imagine...civicul parca e prea ordinar).
Succes cu decizia. Nu te apuca sa spui ca faci ceva daca nu ai de gand sa faci. "Walk the talk"