Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 05-01-07, 12:03   #76
arzoiu

Stage 4
 
arzoiu's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 290
Default Re: Cum Schimbati Vitezele

sunt 100% de acord q tine gotti si eu fac la fel dar nu tot tinpu ;
ce sa ziq nush daq o sa tina cineva de pe thrend-u asta cont de sfatu tau dar cand o sa pateasca ceva o sa spuna "frate cata dreptate avea....." numai bine
__________________
love of my life e30
arzoiu is offline   Reply With Quote
Old 05-01-07, 23:37   #77
George_P.
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 5
 
George_P.'s Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,393
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[DAEWOO]
Default Re: Cum Schimbati Vitezele

Quote:
Originally Posted by gotti View Post
De ce vorbesti la plural? N-ai incredere in puterile tale si astepti ajutor?
1) iei piciorul de pe acceleratie (de tot) in acelasi timp in care calci ambreiajul
2) bagi in viteza dorita
3) iei piciorul de pe ambreiaj in acelasi timp in care calci din nou acceleratia
Cele 2 pedale (ambreiaj si acceleratie) trebuie sa "mearga" intotdeauna" in directii opuse. Una urca, alta coboara. Niciodata nu coboara sau urca amandoua.
Pilotii de rally-u mai obisnuiesc (in timpul cursei) sa schimbe cu acceleratia la fund. (indiferent de ce tip de ambreiaj au) Dar aici intervin 2 aspecte:
a) nu-si repara ei masinile ci sponsorii.
b) si cutiile de viteza difera intre cele de pe masinile de oras si cele de rally. Sa-ti dau un exemplu: la o masina de oras schimbi intr-o secunda, la una de rally in 0,1 sec.
Mesajul e pentru cel ce a deschis topicul.
Lamurire: nu pentru tine era afirmatia cu "copil prost". Tu doar ai intrebat
Ia-ti carnetul, schimba cum ti-am spus eu si-ti garantez ca ambreiajul si cutia ta n-or sa vada niciodata service-uL. Si lasa-i pe Shummacher-ii aproape minori care au postat mai sus sa faca ei experimente pe masina lu' taticu cat vor ei.
Nu-ti lua bata de baseball in masina, n-are nici un rost. Dai pste unu care are sabie. Sau mai rau, eu am pistol. Glumeam
Lasa-i si pe altii sa respire pe strada. Cand se pune verde nu te infige cu mana in claxon.
Zarurile sunt pentru barbut. Daca le pui la retrovizoare iti vor reduce vizibilitatea.
Manelele date tare sunt frumoase la petrecere. In masina n-au farmec ca doar nu poti sa dansezi, nu?
Nu te enerva si nu-i injura pe altii la volan. Odata cu injuraturile se duce dracu si sanatatea ta si nu merita. Prostii au mintea odihnita. Tu faci atac cerebral la 40 de ani si ei traiesc cu nesimtirea de ajung sa-si cunoasca stranepotii.
Pietonii nu sunt popice. Oricat de nesimtiti ar fi ca trec mereu pe rosu cu tupeu si in figuri, vorba lu' Mitica Dragomir, respecta-i da-i dracu ca sunt simpatici.
Nu depasii coloana care sta la semafor sau la un ambuteiaj. Cei care stau acolo, nu sunt mai prosti ca tine. Stau pentru ca nu se poate trece si tu trebuie sa te asezi la coada in spatele lor
Incearca sa ti cont de ce ti-am scris aici si da-i dracu pe altii

Un post cu niste sfaturi foarte adevarate de care trebuie sa tinem cont...

Bravo!
George_P. is offline   Reply With Quote
Old 07-01-07, 16:22   #78
Doctorul

Stage 5
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 311
Default Re: Cum Schimbati Vitezele

frumos spus,eu nu ascult manele si nici nu sunt o fire violenta...
Doctorul is offline   Reply With Quote
Old 08-01-07, 11:31   #79
florinelt

Stage 3
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 159
Default Re: Cum Schimbati Vitezele

Quote:
Originally Posted by DONU' View Post
Explicati cu ce ajuta dubla debraiere..., ideea e ca daca incerci asta la curse, ori rupi ambreiajul, ori pierzi cursa, ori faci febra musculara...
Nu sunt mecanic deci nu stiu exact cum e realizata o cutie de viteze. Explicatia de mai jos e bazata insa pe logica si pe experienta la volan. Nu stiu daca asta inteleg si ceilalti prin dublu ambreiaj, dar eu asta stiu ca inseamna: deci, daca admitem ca o cutie de viteze are un primar care se roteste la turatia "motorului" si un secundar care se roteste la turatia "rotilor", asta in linii mari, atunci cand schimbam dintr-o treapta de viteza mai mare intr-una mai mica (retrogradam adica), primarul cutiei de viteze este fortat sa treaca de la o turatie mica la o turatie mai mare, ceea ce ii place mai mult sau mai putin. Pentru a uza mai putin cutia de viteze sau pentru a conduce mai elegant, fara a produce smucituri ale masinii, atunci cand retrogradam la turatii mari, se poate proceda asa (exemplu din tr. 4 in tr. 3):

1. Calc ambreiajul si il tin calcat
2. trec maneta schimbatorului de viteze din tr 4 in punctul neutru
3. ridic ambreiajul (cuplez motorul la primarul cutiei de viteze)
4. "dau un sprit" (accelerez scurt pana la cateva mii de ture, ocazie cu care primarul cutiei de viteze este ridicat la turatia la care va ajunge dupa retrogradare sau aproape)
5. calc ambreijaul si il tin calcat din nou
6. trec maneta schimbatorului de viteze din tr 4 in tr 3
7. ridic piciorul de pe ambreiaj

Puteti testa oricand utilitatea acestei manevre la masina voastra. Eficienta va fi cu atat mai mare cu cat succesiunea operatiilor descrise mai sus e efectuata mai rapid.
florinelt is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -