Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 10-03-08, 18:00   #1
3TURBOnos
Banned

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 187
Question puterea motorului vs puterea la roata?

exista vreo ecuatie(desii nu cred) care ne da puterea reala la roata(cauciucurile avand presiunea corespunzatoare), sau este in functie de transmisia livrata de producator(ceea ce pare mai plauzibil)!?

mi se pare mai normal ca constructorii de masini din toata lumea sa scrie pe talon puterea la roata aproximativa decat puterea motorului, dar nu am vazut/auzit asa ceva.la un lancer de ~305 cp>la mot> doar 255 cp la roata.cum e posibil sa se piarda "pe drum" 55 de cai!?!?!?

ROG SA POSTEZE DOAR CELOR CARE AU CEVA CONCRET DE SPUS/EXPLICAT
3TURBOnos is offline   Reply With Quote
Old 10-03-08, 22:18   #2
audi_quattro

Stage 2
 
audi_quattro's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 53
Default Re: puterea motorului vs puterea la roata?

Formula nu vei gasi niciunde.
In principiu, depinde de felul tractiunii (adica fata, spate, 4x4) si implicit de pierderile mecanice de pe traseu.
Randamentul pe care il ai e destul de diferit pentru ca ai diverse chestii care se invart in cuple de rotatie sau alunecare - adica rulmenti si lagare de alunecare si toate acestea absorb putere, respectiv disipa caldura din cauza frecarii.
Deci, din punctul asta de vedere FWD e cel mai bun, RWD un pic mai slab si 4x4 pierde din greu. LA un 4x4 poti pleca de la ideea ca randamentul e de aprox 0.8 - 0.85 öa transmisie, deci puterea la roata este X [CP] * 0.85
audi_quattro is offline   Reply With Quote
Old 16-03-08, 12:43   #3
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: puterea motorului vs puterea la roata?

Foarte corect ce afirma audi quattro . Imi permit sa mentionez ca transmisiile automate mai introduc niste pierderi pe partea hidraulica (datorate frecarii vascoase ) . Absolut toti producatoeii dau puterea la arborele motor .
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 16-03-08, 21:16   #4
DarkJEDI

Stage 5
 
DarkJEDI's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 897
Member of:
[FORD]
Default Re: puterea motorului vs puterea la roata?

Pai pierderi de putere sunt peste tot. alternator care ii taie din putere in functie de cat are nevoie sa incarce, axe cu came, cat mai multe sau cat mai multe valve la fel necesita putere,pompa hidraulica de servodirectie, servofrana,dupa aceea vine eficienta transmisiei, tipu de ambreiaj,pana si functionarea motorului in sine are nevoie de putere. mai se pierd cai prin folosirea unui turbo(dar surplusul e mult mai mare decat pierderea).si mai multe da nu imi vin in minte.
DarkJEDI is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -