Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 01-09-07, 01:49   #1
nutzuXXL

Stage 5
 
nutzuXXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of:
[VW]
[SEAT]
Lightbulb turbo-back straight pipe.

ce este asta ???? https://www.youtube.com/watch?v=_sUew...elated&search=

ce implica asa ceva ?
nutzuXXL is offline   Reply With Quote
Old 03-09-07, 19:45   #2
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: turbo-back straight pipe.

sti cum teava de esapament are o toba la capat, un catalist, si cate o data un "resonator" (nu stiu cum ii zice in romana) sau doua?

catalistul scoate substantele toxice din gazul tau de exapament, si resonatoarele si toba sunt mai mult pentru a reduce galagia si zgomotul...

toate astea incetinesc evacuarea gazelor si creaza presiune in teava, deci motorul tau trebuie sa munceasca mai mult in a impinge aerul asta afara, deci pierde din eficienta...

inlocuind restrictiile din esapament, motorul respira mai usor, si tu o sa vezi inbunatatiri la putere, si la cat de repede raspunde motorul... din pacate asta o sa-ti faca masina foarte galagioasa, si daca mai ai de trecut si teste de emisie, o sa pici sigur.... in zone unde nu sunt teste de emisie pentru masini (majoritatea statelor din america, si aproape toate provinciile din canada), atunci te doare in fund de emisii, si nu te intereseaza decat cat de galagioasa e masina...

tot ce inseamna straight pipe e ca ori au inlocuit tot sistemul de esapament cu tevi cu diametru mai mare, si fara tobe, SAU, doar tai tobele de pe masina, si inlocuiesti sectiunile alea cu teava dreapta.... e mai bine sa inlocuiesti tot sistemul insa, si sa cresti la un diametru un pic mai mare...

ce ai putea sa faci este un cat-back exhaust, in loc de turbo-back.... adica, inlocuiesti totul de la catalist incolo, ca sa castigi putina putere, dar inca sa mai ai catalistul ca sa-ti filtreze aerul... daca o tii asa o sa fie galagioasa, dar probabil ca o sa treci inspectia...

eu iti sugerez ca daca scoti catalistul sau toba, sau amandoua, sa adaugi un resonator oriunde pe teava, ca sa reduci nivelul de sunet... sunt doua feluri... alea ieftine reduc diametrul la teava, si nu vrei dealea... alea bune au un fel de aripioare inauntru, care agita aerul si reduc zgomotul... din ala vrei, si il vrei sa fie cat mai aproape de capatul tevii, preferabil chiar la iesirea unde avea toba inainte....

la masina mea neon de 2L am exact asa: catalist, teava, resonator, teava, si doua varfuri la capat.... nu e deloc galagioasa... e, face galagie, dar nici nu se compara cu aia care isi pun tobe mari si galagioase....


daca ai turbo e mai bine, pentru ca masina nu o sa fie asa de galagioasa (din cauza de turbo)... la turbo in plus mai ai si tevaria care vine de la turbo, pana la catalist, deci deasta unii inlocuiesc TOATA tevaria, de la turbo pana la capatul tevii la capatul masinii... asa am si eu la a doua masina SRT4 (2.4L Turbo).... teava de 3" diametru de la gaura de iesire din turbo, pana la capatul masinii unde am o toba mica.... e galagioasa, si cred a o sa inlocuiesc toba cu un resonator mai sus pe teava....

dar ca putere, da, o sa vezi un pic de inbunatatire daca ai masina aspirata, si o sa vezi MARI inbunatatiri daca ai masina turbo...

Last edited by AlliedComposites; 03-09-07 at 19:48.
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 04-09-07, 12:18   #3
nutzuXXL

Stage 5
 
nutzuXXL's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,097
Member of:
[VW]
[SEAT]
Default Re: turbo-back straight pipe.

dar ca putere, da, o sa vezi un pic de inbunatatire daca ai masina aspirata, si o sa vezi MARI inbunatatiri daca ai masina turbo...[/QUOTE]

ok , mersi pt detalii . eu ma gandeam ca e o smecherie pusa la toba finala , dar se pare ca e mai complicata treaba ...
__________________
nutzuXXL is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -