Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati |
03-06-07, 23:06
|
#16
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: Bare anti ruliu
Trebuie sa fac o rectificare a postului meu numarul 13 (poate de aceea am gresit,cifra si hazardul ).
Scriam despre bara de torsiune, desi in fapt era vorba de bara antiruliu la care ma gindeam ca forma , facind o confuzie de termeni. Scuze.
In paralel purtam o discutie despre coborire a garzii la sol din bara de torsiune.
Atit bara antirului,care contrabalanseaza oscilatiile suspensiilor pe axa,cit si barele de torsiune ,echivalentul arcului elicoidal sau lamelar ,sint pline.
Intr-adevar unele bari de torsiune pot avea o gaura in capat pentru fixare,poate de aici vine ideea ca ar fi de teava.
__________________
|
|
|
23-06-07, 14:49
|
#17
|
Stage 4
Join Date: May 2007
Posts: 271
|
Re: Bare anti ruliu
Va multumesc pentru feedback!
|
|
|
28-06-07, 00:46
|
#18
|
Stage 3
Join Date: Mar 2005
Posts: 168
|
Re: Bare anti ruliu
in concluzie cum se aleg?
banuiesc ca cel mai logic e sa cumperi una special gandita pentru masina ta, mai ales de la producatori consacrati... sau le facem in garaj?? )
__________________
Drive safe!......But NEVER slow!!!!!
|
|
|
28-06-07, 01:01
|
#19
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: Bare anti ruliu
Quote:
Originally Posted by Kalastar
in concluzie cum se aleg?
banuiesc ca cel mai logic e sa cumperi una special gandita pentru masina ta, mai ales de la producatori consacrati... sau le facem in garaj?? )
|
Uneori cea mai simpla solutie este cea a atasarii unei alte bari antiruliu indentice,prcatic dublarea ei,daca structura suspensiei permite asta.
Evident ca cea mai buna solutie este una de tip Racing...
|
|
|
28-06-07, 09:44
|
#20
|
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of: [Extreme Racing]
|
Re: Bare anti ruliu
Pe nici o maşină nu ai loc să mai pui încă una. Iar de făcut in garaj... te-ai gândit mult la varianta asta?
Bara aia e tratată special, nu e pur şi simplu o ţeavă.
Găseşte una pentru modelul tău de maşină şi gata. Diferenţa va fi enormă, ca şi manevrabilitate.
|
|
|
28-06-07, 11:35
|
#21
|
Stage 3
Join Date: Mar 2005
Posts: 168
|
Re: Bare anti ruliu
nu, nu era o optiune fabricarea in garaj....
|
|
|
28-06-07, 13:58
|
#22
|
Stage 3
Join Date: Mar 2005
Posts: 168
|
Re: Bare anti ruliu
lao. te referi numai la fata sau si la cea pt spate?
|
|
|
30-06-07, 22:07
|
#23
|
Stage 4
Join Date: Jun 2007
Posts: 280
Member of: [PEUGEOT]
|
Re: Bare anti ruliu
Am si eu o intrebare,ca nu s-a discutat de asa ceva.poate cineva sa dea detalii despre unde se gasesc bari antiruliu(link-uri etc...). pe mine personal ma intereseaza pt peugeot 206.
multumesc anticipat
__________________
craziyass
|
|
|
01-07-07, 00:02
|
#24
|
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of: [Extreme Racing]
|
Re: Bare anti ruliu
Pt 206 chiar nu stiu unde sa gasesti. Cauta si tu pe eBay sau la magazinele de tuning dupa "sway bar" sau "antiroll bar".
@Kalastar: Putine autoturisme au bara antiruliu si pe spate. Eu ma refeream la cea de fata, pe care o au TOATE care folosesc suspensie McPherson (adica arc elicoidal + amortizor).
|
|
|
01-07-07, 00:34
|
#25
|
Stage 3
Join Date: Mar 2005
Posts: 168
|
Re: Bare anti ruliu
toate dar unde este?! atunci inseamna ca noi vorbim despre altceva- bara galbena din avatarul tau- si pe aia nu o au sigur! cel putin nu montata sus intre amortizoare!
|
|
|
01-07-07, 00:49
|
#26
|
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of: [Extreme Racing]
|
Re: Bare anti ruliu
Asta e topic pentru bare anti-ruliu, adica bare facute sa amelioreze inclinarea masinii in curbe. Daca initiatorul topicului se gandea la o bara ca cea din avatarul meu, atunci trebuia sa numeasca topicul "Bare de rigidizare" sau "Strut-bar".
Strut-bar-ul nu se montează pt a simţi ceva, ci pt a-ţi ţine caroseria īnchegată, mai ales cand ai suspensia mai tare sau umbli pe drumuri mai proaste. In rest, nimic nu se simte. Poate doar o "intarire" a directiei, merge un pic mai greu.
Cea de care vorbeam eu, bara anti-ruliu, se gaseste intre bratele suspensiei fata si este prinsa de ele prin bieletele anti-ruliu: 2 bucati mici (15-17cm de obicei) de metal cu niste bucsi de cauciuc pe ele. Vin montate vertical, "infipte" in bratele inferioare.
|
|
|
01-07-07, 02:24
|
#27
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 583
|
Re: Bare anti ruliu
Quote:
Originally Posted by Lao
Pe nici o maşină nu ai loc să mai pui īncă una. Iar de făcut in garaj... te-ai gāndit mult la varianta asta?
Bara aia e tratată special, nu e pur şi simplu o ţeavă.
Găseşte una pentru modelul tău de maşină şi gata. Diferenţa va fi enormă, ca şi manevrabilitate.
|
ce ziceai ?
eu zic ca loc e
|
|
|
01-07-07, 03:25
|
#28
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: Bare anti ruliu
Quote:
Originally Posted by Lao
Asta e topic pentru bare anti-ruliu, adica bare facute sa amelioreze inclinarea masinii in curbe. Daca initiatorul topicului se gandea la o bara ca cea din avatarul meu, atunci trebuia sa numeasca topicul "Bare de rigidizare" sau "Strut-bar".
Strut-bar-ul nu se montează pt a simţi ceva, ci pt a-ţi ţine caroseria īnchegată, mai ales cand ai suspensia mai tare sau umbli pe drumuri mai proaste. In rest, nimic nu se simte. Poate doar o "intarire" a directiei, merge un pic mai greu.
Cea de care vorbeam eu, bara anti-ruliu, se gaseste intre bratele suspensiei fata si este prinsa de ele prin bieletele anti-ruliu: 2 bucati mici (15-17cm de obicei) de metal cu niste bucsi de cauciuc pe ele. Vin montate vertical, "infipte" in bratele inferioare.
|
O bara "strut-bar" sau "duomi" este esentiala pe masinile ce merg cu viteza in viraje indiferent ca au suspensii McPerson sau multi-link.Se monteaza atit in partea superioara cit si cea inferioara.Am probat asa ceva pe Z4,RS4,HF Evolutione si multe GTI-uri de serie,cu si fara bare duomi si pe viraje se simte diferenta.La liniute ,sint inutile,clar.
Revenind la barele antiruliu.
Exista si pe spate in diverse versiuni.Singurele situatii in care nu se monteaza pe spate este in cazul puntilor rigide sau semirigide;in cazul bratelor independente (multi-link) sau semiindependente ( cea mai cunoscuta fiind cu bara de torsiune) care au bara antiruliu in interiorul axei puntii .
Nu toate suspensiile fata au conexiunea barii antiruliu cu suspensia ,prin intermediul bieletelor antiruliu,insa asta poate sa fie un caz mai particular.
Complezitatea curburuilor unei asemenea bari ,pe fata permite uneori montajul a doua in paralel,conectate prin bride,insa de cele mai multe ori se impune schimbarea ei cu una de tip racing,mai groasa si cu o alta compozitie a otelului.In cazul urmaririi de performante evidente este obligatorie interconectarea unei asemenea bari cu telescoape si arcuri de configuratie sport,plus acea bara duomi de care pomeneam mai sus.
|
|
|
01-07-07, 11:14
|
#29
|
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of: [Extreme Racing]
|
Re: Bare anti ruliu
Ce sa mai adaug?
|
|
|
01-07-07, 18:39
|
#30
|
Stage 4
Join Date: Jun 2007
Posts: 280
Member of: [PEUGEOT]
|
Re: Bare anti ruliu
|
|
|
|
|