Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati |
25-05-07, 04:55
|
#1
|
Stage 4
Join Date: May 2007
Posts: 271
|
Bare anti ruliu
Ce efect ar avea inlocuirea barelor anti ruliu (daca prin asta se traduce sway bars) cu unele aftermarket de calitate superioara celor montate de producatori pe masini. Ce functie are mai exact acest sway bar?
|
|
|
25-05-07, 08:33
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,628
Member of: [2 Roti]
|
Re: Bare anti ruliu
pai...ca functionalitate cred ca o face mai rigida...facand o legatura intre...''roti'' nelasand suspensia sa lucreze ca nebuna.Si...din cate am inteles eu cu cat e mai groasa cu atat mai bine.
Este doar parerea mea limitata de cunostiinte...daca am gresit undeva va rog sa ma corectati.
__________________
|
|
|
25-05-07, 09:45
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of: [DAEWOO]
|
Re: Bare anti ruliu
cam asa stiu si eu.
|
|
|
27-05-07, 15:07
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
|
Re: Bare anti ruliu
O sa faca masina mai putin confortabila si o sa reactioneze mai urat la limita (in loc sa pirada aderenta progresiv, nu te mai anunta si fuge brusc). E o idee buna, dar numai cu alte arcuri si amortizoare....
|
|
|
27-05-07, 16:13
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 583
|
Re: Bare anti ruliu
daca ai tractiune spate e mai periculos fuge neanuntzata .dar la tractiune fata stii deja k masina e subviratoare si esti mai atent cand mergi la limita
|
|
|
27-05-07, 16:39
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of: [Extreme Racing]
|
Re: Bare anti ruliu
Pur şi simplu când e mai groasă, mai diminuează efectul de ruliu, adică inclinarea maşinii către exteriorul curbei. Într-adevăr, sunt diferenţe in ceea ce priveşte confortul, dar sunt şi mai mari diferenţele in ceea ce priveşte stabilitatea şi manevrabilitatea pe curbe.
Eu am una mai groasă pe Cielo-ul meu şi de când am pus-o, nu-mi venea să cred ce diferenţă este in ţinuta maşinii, iar ca şi confort, insesizabilă schimbarea.
|
|
|
27-05-07, 18:29
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
|
Re: Bare anti ruliu
Ai grija sa nu fie prea groasa, in cazul asta suspensia s-ar transforma intr-un soi de punte rigida
~Nautilus
|
|
|
31-05-07, 21:26
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
|
Re: Bare anti ruliu
Daca e prea groasa, o sa merga masina cam ca un kart (sau varinta B, se rastoarna).
|
|
|
31-05-07, 23:01
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of: [Extreme Racing]
|
Re: Bare anti ruliu
Asta ar însemna să o schimbe cu una de cel puţin 4-5 ori mai groasă. Presupun că e exclus aşa ceva din start.
Nu mai speriaţi omu' degeaba.
|
|
|
31-05-07, 23:55
|
#10
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: Bare anti ruliu
Quote:
Originally Posted by Lao
Asta ar însemna să o schimbe cu una de cel puţin 4-5 ori mai groasă. Presupun că e exclus aşa ceva din start.
Nu mai speriaţi omu' degeaba.
|
Inseamna ca nu stii ce diferente iti da la suspensii doar 2 mm in plus la respectiva bara.
|
|
|
01-06-07, 07:46
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of: [Extreme Racing]
|
Re: Bare anti ruliu
Vorbişi ca să te afli-n treabă. Ştii ce am făcut eu la maşina mea de vorbeşti?
Las' că-ţi spun eu, să nu te extenuezi căutând alte posturi de-ale mele.
Am schimbat bara cu una de 22mm (la fel ca cea de GSI), plecand de la 17mm (cât are Cielo). Nu ţopăie nici pe departe atât de rău pe cât spuneţi voi, de fapt, nu ţopăie DELOC. Dacă găsesc mai groasă, aş pune mai groasă, dar nu există.
P.S. Din Verbania mi-am luat motocicleta in 2003. Frumoasă zona.
|
|
|
03-06-07, 10:25
|
#12
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
|
Re: Bare anti ruliu
Diametrul exterior e doar una din dimensiunile barei respective (de fapt e teava). Spune si diametrele interioare pentru cele 2.
SGM punea pe dacia lui 2 bare de fata antiruliu una peste alta. Ala da antiruliu!
Last edited by einstein1984; 03-06-07 at 10:28.
|
|
|
03-06-07, 11:44
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: Bare anti ruliu
Quote:
Originally Posted by einstein1984
Diametrul exterior e doar una din dimensiunile barei respective (de fapt e teava).
|
Teava ??? Bara de torsiune (pe linga faptul generic de a se denumi bara si nu teava) ,mai este si un otel special pentru arcuri ,deci cu mare elasticitate pentru a contrabalansa oscilatiile basculelor inferioare a suspensiei fata (sau spate).Deci este otel plin. A nu se confunda cu bara conexiune a sasiului inferior (daca masina are asa ceva) ,care este intr-adevar teava.
Doua bare de 16,, de exemplu lucreaza mai bine si sint mai eficace decit una singura de 32 ,care este mult mai rigida.
O bara de torsiune prea groasa te poate arunca din drum pe traseu valurit si viteze superioare.
Schimbarea barii de torsiune trebuie cu una mai groasa trebuie coroborata cu un alt set de amotizatoare si arcuri,pentru o mai buna eficienta ,practic trebuie gasit un echilibru in functie de modul de utilizare a masinii.
La modul general,respectiva bara este cu atit mai groasa,cu cit masina este mai grea.
__________________
|
|
|
03-06-07, 18:45
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
|
Re: Bare anti ruliu
Ok, barele de torsiune ce repezinta suspensia masinii (ca la oltict sau Alfa 75) au caneluri in capete si sunt forjate din otel plin. Barele antiruliu sunt goale (aka teava indoita) in majoritatea cazurilor pentru a fi mai elastice (oricum solicitarea maxima la torsiune e in fibra externa, nu in miez) si mai usoare.
|
|
|
03-06-07, 19:27
|
#15
|
Stage 5
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of: [Extreme Racing]
|
Re: Bare anti ruliu
Cât mă contrazic eu cu turbojack pe tema asta, dar să spui că bara anti-ruliu e goală pe dinăuntru, nu pot decât să fiu de acord cu el.
Bara asta e exact ca barele de torsiune ale Oltcitului, adică oţel tratat.
Sunt perfect de acord că bara anti-ruliu nu trebuie să fie dublă ca diametru.
Bara pe care o am eu pe maşină acum a fost montată pe un Opel Kadett E, care are aceeaşi caroserie ca şi Cielo. Stabilitatea şi ţinuta maşinii s-au schimbat cu 30% spre pozitiv.
|
|
|
|
|