Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 25-05-07, 04:55   #1
ameer

Stage 4
 
Join Date: May 2007
Posts: 271
Default Bare anti ruliu

Ce efect ar avea inlocuirea barelor anti ruliu (daca prin asta se traduce sway bars) cu unele aftermarket de calitate superioara celor montate de producatori pe masini. Ce functie are mai exact acest sway bar?
ameer is offline   Reply With Quote
Old 25-05-07, 08:33   #2
SUPAPA_Jr

Stage 5
 
SUPAPA_Jr's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,628
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Bare anti ruliu

pai...ca functionalitate cred ca o face mai rigida...facand o legatura intre...''roti'' nelasand suspensia sa lucreze ca nebuna.Si...din cate am inteles eu cu cat e mai groasa cu atat mai bine.


Este doar parerea mea limitata de cunostiinte...daca am gresit undeva va rog sa ma corectati.
__________________
SUPAPA_Jr is offline   Reply With Quote
Old 25-05-07, 09:45   #3
DACIA-Wrc

Stage 5
 
DACIA-Wrc's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Bare anti ruliu

cam asa stiu si eu.
DACIA-Wrc is offline   Reply With Quote
Old 27-05-07, 15:07   #4
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Bare anti ruliu

O sa faca masina mai putin confortabila si o sa reactioneze mai urat la limita (in loc sa pirada aderenta progresiv, nu te mai anunta si fuge brusc). E o idee buna, dar numai cu alte arcuri si amortizoare....
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 27-05-07, 16:13   #5
apline5

Stage 5
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 583
Default Re: Bare anti ruliu

daca ai tractiune spate e mai periculos fuge neanuntzata .dar la tractiune fata stii deja k masina e subviratoare si esti mai atent cand mergi la limita
apline5 is offline   Reply With Quote
Old 27-05-07, 16:39   #6
Lao

Stage 5
 
Lao's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of:
[Extreme Racing]
Default Re: Bare anti ruliu

Pur şi simplu când e mai groasă, mai diminuează efectul de ruliu, adică inclinarea maşinii către exteriorul curbei. Într-adevăr, sunt diferenţe in ceea ce priveşte confortul, dar sunt şi mai mari diferenţele in ceea ce priveşte stabilitatea şi manevrabilitatea pe curbe.

Eu am una mai groasă pe Cielo-ul meu şi de când am pus-o, nu-mi venea să cred ce diferenţă este in ţinuta maşinii, iar ca şi confort, insesizabilă schimbarea.
Lao is offline   Reply With Quote
Old 27-05-07, 18:29   #7
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Bare anti ruliu

Ai grija sa nu fie prea groasa, in cazul asta suspensia s-ar transforma intr-un soi de punte rigida

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 31-05-07, 21:26   #8
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Bare anti ruliu

Daca e prea groasa, o sa merga masina cam ca un kart (sau varinta B, se rastoarna).
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 31-05-07, 23:01   #9
Lao

Stage 5
 
Lao's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of:
[Extreme Racing]
Default Re: Bare anti ruliu

Asta ar însemna să o schimbe cu una de cel puţin 4-5 ori mai groasă. Presupun că e exclus aşa ceva din start.

Nu mai speriaţi omu' degeaba.
Lao is offline   Reply With Quote
Old 31-05-07, 23:55   #10
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Bare anti ruliu

Quote:
Originally Posted by Lao View Post
Asta ar însemna să o schimbe cu una de cel puţin 4-5 ori mai groasă. Presupun că e exclus aşa ceva din start.

Nu mai speriaţi omu' degeaba.

Inseamna ca nu stii ce diferente iti da la suspensii doar 2 mm in plus la respectiva bara.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 01-06-07, 07:46   #11
Lao

Stage 5
 
Lao's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of:
[Extreme Racing]
Default Re: Bare anti ruliu

Vorbişi ca să te afli-n treabă. Ştii ce am făcut eu la maşina mea de vorbeşti?

Las' că-ţi spun eu, să nu te extenuezi căutând alte posturi de-ale mele.
Am schimbat bara cu una de 22mm (la fel ca cea de GSI), plecand de la 17mm (cât are Cielo). Nu ţopăie nici pe departe atât de rău pe cât spuneţi voi, de fapt, nu ţopăie DELOC. Dacă găsesc mai groasă, aş pune mai groasă, dar nu există.



P.S. Din Verbania mi-am luat motocicleta in 2003. Frumoasă zona.
Lao is offline   Reply With Quote
Old 03-06-07, 10:25   #12
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Bare anti ruliu

Diametrul exterior e doar una din dimensiunile barei respective (de fapt e teava). Spune si diametrele interioare pentru cele 2.
SGM punea pe dacia lui 2 bare de fata antiruliu una peste alta. Ala da antiruliu!

Last edited by einstein1984; 03-06-07 at 10:28.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 03-06-07, 11:44   #13
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Bare anti ruliu

Quote:
Originally Posted by einstein1984 View Post
Diametrul exterior e doar una din dimensiunile barei respective (de fapt e teava).

Teava ??? Bara de torsiune (pe linga faptul generic de a se denumi bara si nu teava) ,mai este si un otel special pentru arcuri ,deci cu mare elasticitate pentru a contrabalansa oscilatiile basculelor inferioare a suspensiei fata (sau spate).Deci este otel plin. A nu se confunda cu bara conexiune a sasiului inferior (daca masina are asa ceva) ,care este intr-adevar teava.
Doua bare de 16,, de exemplu lucreaza mai bine si sint mai eficace decit una singura de 32 ,care este mult mai rigida.
O bara de torsiune prea groasa te poate arunca din drum pe traseu valurit si viteze superioare.

Schimbarea barii de torsiune trebuie cu una mai groasa trebuie coroborata cu un alt set de amotizatoare si arcuri,pentru o mai buna eficienta ,practic trebuie gasit un echilibru in functie de modul de utilizare a masinii.
La modul general,respectiva bara este cu atit mai groasa,cu cit masina este mai grea.
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 03-06-07, 18:45   #14
einstein1984

Stage 5
 
einstein1984's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 998
Default Re: Bare anti ruliu

Ok, barele de torsiune ce repezinta suspensia masinii (ca la oltict sau Alfa 75) au caneluri in capete si sunt forjate din otel plin. Barele antiruliu sunt goale (aka teava indoita) in majoritatea cazurilor pentru a fi mai elastice (oricum solicitarea maxima la torsiune e in fibra externa, nu in miez) si mai usoare.
einstein1984 is offline   Reply With Quote
Old 03-06-07, 19:27   #15
Lao

Stage 5
 
Lao's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,205
Member of:
[Extreme Racing]
Default Re: Bare anti ruliu

Cât mă contrazic eu cu turbojack pe tema asta, dar să spui că bara anti-ruliu e goală pe dinăuntru, nu pot decât să fiu de acord cu el.

Bara asta e exact ca barele de torsiune ale Oltcitului, adică oţel tratat.
Sunt perfect de acord că bara anti-ruliu nu trebuie să fie dublă ca diametru.

Bara pe care o am eu pe maşină acum a fost montată pe un Opel Kadett E, care are aceeaşi caroserie ca şi Cielo. Stabilitatea şi ţinuta maşinii s-au schimbat cu 30% spre pozitiv.
Lao is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -