Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 11-02-05, 16:55   #16
MMihai

Stage 5
 
MMihai's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,796
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[FullSpeed Racing]
Default

\"Supapa bypass si blow-off

Supapa bypass a turbocompresorului (SB) are rolul de a reducerea presiunea de alimentare din tractul de admisie, la inchiderea clapetei de acceleratie, sub actiune vacuumului.
Aceasta recirculeaza aerul in admisia turbocompresorului, trimitand-ul dupa senzorul masei de aer.
Motivul utilizarii acestei supape este faptul ca la inchiderea clapetei de acceleratie galeria de admisie este sub presiune iar aerul de mare presiune care intra in motor se va lovi de clapeta inchisa si in absenta unei supape SB unda de presiune se va intoarce spre compresor provocand fenomenul numit cavitatie si o franare brusca a vitezei sale de rotire. Acest soc afecteaza lagarele turbinei iar la redeschiderea clapetei compresorul va avea nevoie de timp pentru a reveni la turatia de lucru.
Supapa bypass elibereaza aerul din fata clapetei iar turbina se poate rotii fara probleme, la deschiderea clapetei ea va prinde turatie mult mai rapid.

Supapa Blow-Off (SBO) are rol similar cu supapa bypass, diferenta fiind ca ea ventileaza aerul suplimentar in atmosfera producand acel sunet distinctiv \"PSSSST\" atat de iubit de fani.
Dezavantajul acestei supape este faptul ca cantitatea de aer a fost deja masurata la trecerea prin senzorul masei de aer iar ECU (Unitatea centrala electronica) va comanda injectarea unei cantitati de combustibil corelate cu cantitatea de aer masurata.
Temporar motorul va functiona cu un amestec foarte bogat care va arde o mare parte in esapament, producand flacari spectaculoase. Acest amestec bogat poate afecta bujiile sau arde catalizatorul.
O supapa SB nu poate ventila in atmosfera deoarece setarea arcului ei este prea moale si se va deschide si la deschideri partiale ale clapetei, derutand ECU.
Pe piata sunt oferite supape reglabile la care se poate seta forta de tensionare a arcului. Reglajul acestora se face utilizand indicatorul de presiune al turbocompresorului.
Intretinerea supapelor SBO este foarte simpla. Fiind expusa la intemperiile de sub capota, ea se poate bloca sau functiona neregulat. Majoritatea sunt demontabile, se curata cu atentie si se greseaza. Unele modele au un filtru incorporat pentru a preveni astfel de probleme.
Supapele SB au avantajul ca au o durata de viata mai lunga si nu provoaca o intarziere in raspuns a turbocompresorului. Acestea au insa tendinta de a se gauri la o anumita presiune, fiind confectionate din material plastic.\"

Material oferit de Nelu Nastor
Attached Images
  
MMihai is offline   Reply With Quote
Old 11-02-05, 19:30   #17
polifem

Vicepresedinte Insomnia Racing

Stage 5
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 543
Member of:
[Moderators]
[Insomnia]
Default

Quote:
Originally Posted by \"Ciro_zel\"
Deci am dreptate, BOV pe boost mic dauneaza

lol ... sweet ... aici shtii cum ai pus problema ...

imi fac tuning... la motor ??? nu ... ca dauneaza

come on ... din punctul meu de vedere PowerTuning'ul la o mashina este facut sa ridici nivelul de performanta al mashinii decat sa scada. Crezi ca daca ar fi daunat, ar mai fi fost inventat? ... s-ar mai fi instalat BOV`u? sa nu mi-o iei in nume de rau, dar mi s-a parut amuzanta declaratia ta
__________________
polifem is offline   Reply With Quote
Old 13-02-05, 21:09   #18
fuscobal

Stage 5
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 686
Default

Pana la urma care din cele 2 e varianta optima pentru motorul 1.8T ? O alta intrebare e cam care ar fi limitele turbinei si ale injectoarelor la 1.8T cu codul AGU (cel mai vechi, cu injectoare mici(240cc)) ? Cu alte cuvinte ce putere poate atinge acest motor fara a risca prea mult ? Din cate am inteles, schimbarea numai a injectoarelor nu este suficienta. Trebuie alta turbina ( min K04 daca nu chiar T28, FPR, MAF housing de 2.5-3'' si evacuare cu acelasi diametru, pompa de benzina, injectoare de 380-440cc...)!
__________________
Mk5 GTI | K04 turbo | S3 injectors | Custom 3" decat exhaust | Evoms CAI | AP Racing pro 5000 front + S3 rear brakes + Pagid RS29/Carbotech XP8 pads | THS FMIC | S3 camshafts | Autotech HPFP | Je pistons + IE rods | BSH 27mm RSB + H&R 28mm FSB| BSH pendulum engine mount | BSH PCV | Forge short shift | Bilstein PSS10 coilovers | Peloquin LSD | Sachs SRE clutch | 235/40/ZR18 R888 on Team Dynamics 18x8" | Stage 3 Revo
fuscobal is offline   Reply With Quote
Old 06-08-05, 18:56   #19
ZanDer

Stage 5
 
ZanDer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,913
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

mah BOV'u asta se poate pune numa pe motor turbo ?
ZanDer is offline   Reply With Quote
Old 07-08-05, 00:50   #20
Ciro_zel

Stage 5
 
Ciro_zel's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 515
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"polifem\"
Quote:
Originally Posted by \"Ciro_zel\"
Deci am dreptate, BOV pe boost mic dauneaza

lol ... sweet ... aici shtii cum ai pus problema ...

imi fac tuning... la motor ??? nu ... ca dauneaza

come on ... din punctul meu de vedere PowerTuning'ul la o mashina este facut sa ridici nivelul de performanta al mashinii decat sa scada. Crezi ca daca ar fi daunat, ar mai fi fost inventat? ... s-ar mai fi instalat BOV`u? sa nu mi-o iei in nume de rau, dar mi s-a parut amuzanta declaratia ta
Da imi asum toate pietrele posibile aruncate asupra mea..alea erau unele dintre primele mele post-uri... in care aveam stiti voi ce atitudine .Acum am inteles la ce folosesc si cum se folosesc BOV si DV
__________________
Ciro_zel is offline   Reply With Quote
Old 07-08-05, 01:06   #21
cls21b_EVO

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,266
Default

Mai intreb si eu odata ca asa e romanul...deci mey oameni cunoscatori in ale motoarelor...SE POATE SI PE MOTOARE NORMALE...ex. 1.4i ?????
MULTUMESC...!!
cls21b_EVO is offline   Reply With Quote
Old 07-08-05, 10:55   #22
GABBY_

Stage 5
 
GABBY_'s Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,430
Member of:
[Opel]
Default

chiar si eu sunt curios daca se poate pune pe un motor normal de masina ,fara a avea turbina si daca nu se poate macar spune-ti niste argumente care sa sustina ceea ce ziceti.
GABBY_ is offline   Reply With Quote
Old 07-08-05, 11:54   #23
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

se poate monta (fizic).

dar care este rostul?
- turbina nu o sa o protejezi (pentru ca nu ai)
- fssssst nu o sa faca pentru ca nu ai presiune.
- inca o piesa in plus inca o sansa in plus sa se defecteze ceva
- nu o reglezi cum trebuie o sa mearga masina prost
200SX is offline   Reply With Quote
Old 07-08-05, 16:57   #24
ZanDer

Stage 5
 
ZanDer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,913
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

aham ... deci nici pssssst si nici nimik ?
ZanDer is offline   Reply With Quote
Old 08-08-05, 08:29   #25
daflyer_oradea

Stage 5
 
daflyer_oradea's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,901
Default

hai ca mai intreb si eu...desi in mare m-am prins. pe diesel ce rost are?castiga motorul \"ceva\"? ca stiu pe cineva care sia pus pe 320d, si suna curios. nu face \"psssst\" , ci un fel de horcait . pe bune. e ok ce a facut el, sau numa isi foote motorul?repet, vreau parerea cuiva care \"se stie\" mai bine ca mine la partea mecanica....mersi
__________________
My wide E36
daflyer_oradea is offline   Reply With Quote
Old 08-08-05, 10:31   #26
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"ZanDer\"
aham ... deci nici pssssst si nici nimik ?
realitatea cruda
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 08-08-05, 10:33   #27
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"cls21b_EVO\"
Mai intreb si eu odata ca asa e romanul...deci mey oameni cunoscatori in ale motoarelor...SE POATE SI PE MOTOARE NORMALE...ex. 1.4i ?????
MULTUMESC...!!
Quote:
Originally Posted by \"zetemte\"
Nu se poate pune pe un DIESEL, adica HDI, TDI, CDI etc !!!

Si

Nu se poate pune pe motor N/A !!!

cu alte cuvinte .. benzinar turbo only

altfel nu face fssssss
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 08-08-05, 18:54   #28
daflyer_oradea

Stage 5
 
daflyer_oradea's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,901
Default

pai aia zic si eu, ca diselaru' scoate un fel de horcait, nu psssss.
poate o sa il vedeti pe la ITS...
e un 320 d rosu inchis cu numere BH84NOS...si cu ceva vinyls pe lateral si pe capota...masina e frumoasa.
da cred ca si-a pus ceva de scoate horcaitul ala....suiera, nu scoate pssss ca si benzinarul turbo...
de aia am intrebat.
GAJu are pe calibra bov si stiu cum suna, am vazut si cum se monteaza.... da de aia intreb, care ar fi efectul pe diesel?sau ce naiba are NOSu sub capota de face asa?
daflyer_oradea is offline   Reply With Quote
Old 08-08-05, 20:27   #29
EvLSant0S
BMW Driver

Stage 5
 
EvLSant0S's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 12,416
Member of:
[BMW]
[Anonymous Motorsport ]
[FOTO]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"daflyer_oradea\"
hai ca mai intreb si eu...desi in mare m-am prins. pe diesel ce rost are?castiga motorul \"ceva\"? ca stiu pe cineva care sia pus pe 320d, si suna curios. nu face \"psssst\" , ci un fel de horcait . pe bune. e ok ce a facut el, sau numa isi foote motorul?repet, vreau parerea cuiva care \"se stie\" mai bine ca mine la partea mecanica....mersi
muahahhahahhahahhaa horcaie .... =))))))
stai sa vada fordv6/bytzu .. sa vezi atunci ... =))))))) doamne
EvLSant0S is offline   Reply With Quote
Old 08-08-05, 20:42   #30
daflyer_oradea

Stage 5
 
daflyer_oradea's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,901
Default

pe bune ca \"horcaie\"...las ca il filmez o data sa auzi si tu , da poate care mergeti la ITS 2 il vedeti pe acolo,c a e la mare...
daflyer_oradea is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -