Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 21-02-09, 22:52   #31
tmkrf

Stage 5
 
tmkrf's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,025
Member of:
[DACIA]
[Old School Cars]
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

eu raman la parerea ca nu a fost roll cage-u facut din trebe , si nici materialu din care sa facut nu a fost ceva mai tapan ,altfel nu inteleg cum de sa indoit asa
tmkrf is offline   Reply With Quote
Old 22-02-09, 04:07   #32
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

Este clar ca rollcage ala a fost facut de aiurea...ori tevile au fost dintrun material prea maleabil sau prea subtire...ori sudurile au fost facute cu hubabuba...una ori alta...sau amandoua poate...o masina cu rollcage BUN nu se contorsioneaza asa nici sa o arunci de pe Vf. Omu pana la baza... Haideti sa nu ne mai contram aiurea pe utilitatea lui sau inutilitatea lui kci este alt topic deschis pt asta...chiar aici tot pe sectiunea asta...deci...CUM?UNDE?CAT?
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 22-02-09, 11:27   #33
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

anexa J de la FIA va lamureste exact cu mtrebuie sa arate roll cageu'
Si in Tico e cam frectie la picior de lemn. Nu tine caroseria la impact , din pacate. Aveti si de cumparat de la OMP, Sandtler, si recomand eu, Wiechers (cele mai ieftine si chiar bune). De facut, trebe mester bun + tzeava trasa la rece, indoita fara stangulari, sudura de calitate...se recomanda cineva care a mai facut asa ceva
__________________
Manni for life !!!
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 22-02-09, 21:50   #34
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

http://www.wiechers-sport.de/images/...eigen_kfig.jpg Uitati aici cum arata un RC de mare clasa http://www.wiechers-sport.de/
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 24-02-09, 13:51   #35
ozenel

Stage 1
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 15
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

moama....cati dintre voi care va tot dati cu parerea pe subiect sunteti macar in domeniu sa stiti cum arata si se comporta o caroserie in caz de impact la 100-120 km/h, impact luat in portiera fata - cu un stalp?
daca tot aveti de dat cu mucul in fasole, intrati pe euroncap sa vedeti ce face dintr-un volvo, saab, renault, mercedes un impact cu un stalp in zona cea mai rezintenta a lateralului - stalpul B, la 30 km/h.
masinile moderne au de muuuulti ani caroserie autoportanta si nu sasiu + caroserie.
daca tot esti asa destept spune-ne si noua la dacia 1300 unde e pus sasiul, nu mai zic de cine stie ce minunatie de masina straina in care te urci doar in pozele de pe net. asa ca data viitoare cand iti straluceste o scanteie pe sinapse vezi sa nu o dai repede pe forum ca te faci de ras...de sasiu sa iti sudezi tu rollcage-ul, sasiul de la patul in care ai vise umede de adolescent...
doar asa ca chestie, ala era un golf maxim din 80-82. cam ce protectie putea sa ofere masina aia cu toata ranforsarea? compara cum arata tico si cum arata golf-ul.
ala din golf mai misca si stia si unde ii este capul ca sa se tina cu mana de el.
alt amanunt, la masinile in care se pune asa ceva, se dezmzmbreaza caroseria si se reface orice imbinare intre doua table. se fac suduri peste tot si se inchid toate elementele de caroserie cu sudura asta. altfel iti pui rollcage si in 1000 de km incep sa cada tablele de pe ea...
pustimea, la scoala ma nu la aratat mucii pe net....
ozenel is offline   Reply With Quote
Old 24-02-09, 15:03   #36
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

Ce's cu apucaturile astea de manelist coclit si nespalat???...in primul rand sper sa nu mi te adresezi mie...ca la 26 ani ai tai nu cred ca ne permitem sa vorbim asa...dar trecem peste limbajul cu care crezi ca esti mai interesant si te anunt ca este un alt topic deschis pe discutia pro sau contra RC da'ti acolo cu muci'n fasole.

P.S. si tiam raspuns eu, ca nu imi plac oamenii care daca stiu ceva mai mult intrun domeniu si impartasesc o fac aratan'duse pe ei ca niste mari zmei in domeniu...iar modul tau de a te adresa lasa de dorit. Puteai sa o faci in alt mod dar a fost alegerea ta sa fii *****.

Cred ca e cazul sa mai treci tu pe la scoala celor 7 ani de acasa
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 24-02-09, 15:37   #37
ozenel

Stage 1
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 15
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

@morpheus - ti-ai vazut numele pe undeva pe acolo?
nu tie iti spuneam ce spuneam, chiar apreciez ce ai spus pe aici in mare parte si mai ales munca cu google-ul vad ca e cu rezultate.
1.nu ma cunosti asa ca mai usor cu manelist nespalat, mai ales neprovocat si cand in postul meu nu ai gasit astfel de cuvinte
2.limbajul meu nu se vrea interesant - vezi cate posturi "interesante" am de cand am contul asta si ca sa ma leg de tine ca esti la indemana - cate ai tu...vezi vreo proportie?
3.nu cred ca ai vazut in tot postul meu o referire de genul "huo rollcage"/"rollcage e cea mai tare inventie de la roata si pana azi"
4.nu am scris nicaieri in post "eu stiu, voi nu" pentru ca nici eu nu le stiu chiar asa pe toate - am dat un exemplu de unde se invata multe euroncap
referitor la modul in care s-a deformat rollcage-ul din golf.
personal sunt pro RC
5.a fost alegerea mea sa dau un raspuns "acid" si nu unul cu ***** asa cum e al tau.
PS: daca te-ai atacat, sa inteleg ca te-ai simtit?
PS 2: varsta nu te face mai destept sau mai intelept, pot sa iti arat 50% din populatia tarii care are 30-40 de ani si rup bodegile de cartier in doua...ti-ai da viata pe mana lor?
scuze daca te-ai atacat.
ideea e ca multi sunt cu mucii la nas pe forumul asta si vorbesc fara sa stie ce e aia o teava trasa la rece, o sudura in puncte vs un cordon de sudura.
si daca le spui ca sunt caroserii lipte cu poxipol iti rad in fata...
stai linistit, nu te enerva ca nu face bine la inima
PS 3 strict la partea tehnica a montarii unui sasiu de dacia 1300 ai ceva de spus? dar la felul in care se comporta o caroserie la impact lateral?

Last edited by ozenel; 24-02-09 at 15:43.
ozenel is offline   Reply With Quote
Old 24-02-09, 16:54   #38
morpheusmaster

Stage 5
 
morpheusmaster's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,966
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[PARTICIPANT CURSE]
[Fiat]
[SKODA]
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

1. k, maybe u are right
2. limbajul a fost umpic mai mult decat deplasat si tiam zis ca si de asta mam sesizat desi
3. -
5. acele **** leam pus eu de pe tastatura nu am scris nici un cuvant care sa autocenzurat deci teapa acolo
p.s. continuarea de la punctul 2. : desi nu mam simtit eu acela luat in balon
p.s.3 la 1310 nu ma pricep nu ma pronunt cat la comportamentul unei masini la impact lateral acesta ar trebui sa absoarba si sa disipe energia impactului pe o suprafata cat mai mare astfel fortele atenuandu'se...


...ce nu am inteles...
Quote:
mai ales munca cu google-ul vad ca e cu rezultate.
....ce ai vrut sa spui? (serios vorbind)
morpheusmaster is offline   Reply With Quote
Old 24-02-09, 17:43   #39
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

Quote:
Originally Posted by ozenel View Post
moama....cati dintre voi care va tot dati cu parerea pe subiect sunteti macar in domeniu sa stiti cum arata si se comporta o caroserie in caz de impact la 100-120 km/h, impact luat in portiera fata - cu un stalp?
daca tot aveti de dat cu mucul in fasole, intrati pe euroncap sa vedeti ce face dintr-un volvo, saab, renault, mercedes un impact cu un stalp in zona cea mai rezintenta a lateralului - stalpul B, la 30 km/h.
masinile moderne au de muuuulti ani caroserie autoportanta si nu sasiu + caroserie.
daca tot esti asa destept spune-ne si noua la dacia 1300 unde e pus sasiul, nu mai zic de cine stie ce minunatie de masina straina in care te urci doar in pozele de pe net. asa ca data viitoare cand iti straluceste o scanteie pe sinapse vezi sa nu o dai repede pe forum ca te faci de ras...de sasiu sa iti sudezi tu rollcage-ul, sasiul de la patul in care ai vise umede de adolescent...
doar asa ca chestie, ala era un golf maxim din 80-82. cam ce protectie putea sa ofere masina aia cu toata ranforsarea? compara cum arata tico si cum arata golf-ul.
ala din golf mai misca si stia si unde ii este capul ca sa se tina cu mana de el.
alt amanunt, la masinile in care se pune asa ceva, se dezmzmbreaza caroseria si se reface orice imbinare intre doua table. se fac suduri peste tot si se inchid toate elementele de caroserie cu sudura asta. altfel iti pui rollcage si in 1000 de km incep sa cada tablele de pe ea...
pustimea, la scoala ma nu la aratat mucii pe net....
Ce-mi place ca se mai trezeste cate un tinichigiu-sudor care are impresia ca are scoala vietii, 16 clase primare, dar si veleitati de inginer auto... daca nu-ti convine ceva, pune mana la gura, trage-ti mucii inapoi si inghite in sec, ca poate iti vine tie vreo idee care merita scrisa aici.

In cazul in care n-ai vazut, acesta este un topic in care cineva (eu) cere ajutorul celor priceputi pentru constructia unui roll-cage, pentru ca se stie prea bine ca nu exista de-a gata pentru Tico. Daca m-ar fi interesat sa fac unul din teava nichelata - doar pentru decor, fii sigur ca as fi avut roll-cage inca din saptamana cand am facut topicul, ca nu e mare rah@t sa sudezi 2 capete de teava, orice imbecil invata din prima cand pune mana pe aparatul de sudura. Tu ar trebui sa stii asta, ca te-ai declarat in domeniu. Cum adica esti in domeniu? Maturi seara pe la vreun service pe 20 lei lunar? Sau dimpotriva, faci parte din echipa de ingineri la (macar) Dacia Pitesti?
Nu de alta, dar stim cu totii ca doamna Mariana e in lumea politica, adica lucreaza la Guvern, adica e femeie de serviciu in cladirea Guvernului, dar ea le spune tuturor doar prima parte: "Lucrez la Guvern!"

In fine, revenind la topic, dupa ce am cerut ajutorul, l-am si primit, fiecare binevoitor mi-a spus ce-a stiut mai bine, astfel incat am retinut si eu cateva chestii pe care le-am spus mai departe, cand s-a reluat vreuna din intrebarile mele initiale.

Dar tu nu, tu ai vise uscate, tu salivezi prin alte parti, tu dai cu mucu' doar in mazare, tu ai o haita intreaga de scantei pe sinapse (si pe-alea nu le scrii pe forum imediat, ci foarte incet), tu ai avut nenumarate impacturi cu stalpul B, C, D si probabil X, Y, Z, patul tau nu are sasiu si nici rollcage s.a.m.d. TU esti intruchiparea perfectiunii, eu sunt sub orice critica pentru ca am intrebat ceva, mi s-a raspuns si am zis mai departe la randul meu.

Stii ceva? daca mai dau si maine de inca un narcisist introvertit pe forum (ca am dat si ieri, si azi de cate unul), promit ca tin "post" cel putin 2 saptamani si cand ma intorc pe forum ii injur pe toti, iar apoi ma ascund sa nu stie cine-a fost. Batranule!

@morph: stai linistit ca nu de tine se luase, in schimb daca-l intrebi nu stie nici el exact de cine sau de ce. Nu de alta, dar eu sunt singurul ale carui texte le-a mentionat, insa se adreseaza la plural.

Toate cele bune tuturor! Si insist pe schimbarea titlului din "Anti-Roll Bar" in "Roll-Cage".
__________________
https://i1195.photobucket.com/albums/aa389/quick_5hifter/w191180452small-1.jpg
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 25-02-09, 11:33   #40
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

Ozonel, imi palce ca desi stii ceva .... ai un stil ciudat de a o arata
Si daca tot nu facem diferenta intre sudura in puncte si cordon (no offence, poate nu la mine te refereai in posturile tale, dar vb totusi la plural) ... poate ne spui si nou cu mse sudeaza un roll cage nedemontabil (nu facut din bucati) in partea de sus (marginea superioara a parbrizului). Decupez cumva acoperisul ? Si il lipesti la loc?
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 25-02-09, 15:45   #41
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

pan la urma stie vre-un cunascator de pe aici unde se gaseste teava cr-mo in romania?
beck is offline   Reply With Quote
Old 25-02-09, 16:05   #42
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

Discutii aprinse aici! Eu stiu asa: pt masina de strada nu se omologheaza, cele de curse au scris in carte "autoturism pt competitii" si au un regim special - ITP doar la RAR Bucuresti etc. Nici centurile de competitie nu sunt omologate pt strada. Rollcage-ul se fixeaza de elemente de rezistenta ale caroseriei - la autoportanta exista mai mult sau mai putin elemente preluate de la sasiuri si integrate in caroserie (lonjeroane, praguri, traverse). Nu este obligatorie intarirea sudurilor la caroserie pt utilizarea pe asfalt - eu n-am intarit nik la a mea care are 30 de ani si n-a crapat dupa >1000 km din care cca 250 in regim de cursa. Pt raliuri pe macadam da, trebuie musai intarita. In mod normal se face din teava trasa OL 45 (fier "mort") si nu MoCr, alea sunt fineturi facute d producatori consacrati pt utilizare profi, nu cred ca poti face artizanal asa ceva. In Ro sunt cativa care fac bine, preturile dupa stiinta mea incep pe la 500 euro, lucrarea nu e simlpa deloc. La rollbarul nedemontabil (sudat) fie se imbina traversa superioara de la parbriz intr-unul din modurile descrise in anexa J, fie se sudeaza prin golul parbrizului, fie se sudeaza inainte de a aduce partea frontala pe pozitie, solutii exista. Nu se desface in nici un caz "conserva".
P.S. e foarte "fun" de intrat intr-o masina cu rollcage, mai ales mandrele echipate de mers la Mall!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 26-02-09, 15:00   #43
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

cu fusta scurta eventual si roll cageu' cu bara oblica pe usa
intrebarea mea era retorica....de altfel.
Ideea e ca producatorii prezinta pe dfiecare masian in parte schita acelui cage ..... deci se poate copia. Numai ca uneori mai scump si mai greu sa il faci decat sa il cumperi
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 27-02-09, 09:35   #44
Bubu_021
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bubu_021's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 618
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

cum zicea dl. adi popescu... roll-bar-ul ar trebui facut din pexal. se indoaie fara prea mari eforturi, se imbina usor, se poate monta pe masina fara sa trebuiasca date gauri in bord si greutatea sa este mica.

ps - pt cei care nu s-au prins, a fost o gluma.
Bubu_021 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-09, 19:43   #45
gbry_el_05-RSG
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 5
 
gbry_el_05-RSG's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,700
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Anti-Roll Bar - cum, unde, cat ?

https://forum.4tuning.ro/119-masina-mea-oltcit/42242-oltcit-club-11r-dj-05-rsg-under-construction/page-37.html a fost un tico...al meu din pacate.
gbry_el_05-RSG is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -