Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 10-01-05, 08:23   #1
xxdadixx
BMW Driver

Stage 5
 
xxdadixx's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,369
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[BMW]
Default Filtrele de aer!

Salut! Daca intrebi pe forumul acesta cum sa cresti puterea la motor toata lume itzi spune despre filtrele de aer sport.
Am si eu cateva intrebari la care poate ma asjutati. Ma gandesc ca multi de pe acest forum si-au montat deja un filtru sport.
1) Cum se monteaza un filtru sport?
2) Unde se pozitioneaza ca sa ia aer rece daca nu vreau sa tai capota?
3) Trebuie ca filtrul de aer sa aiba neaparat strat de bumbac, sau si cele numai cu sita fff marunta sunt bune?
Mersi!
__________________
xxdadixx is offline   Reply With Quote
Old 10-01-05, 09:08   #2
georgeb

Stage 5
 
georgeb's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 517
Member of:
[Observator 4tuning]
Default

se monteaza de prefetinta cat mai spre grila fata. se recomanda utilizarea unui filtru de marca (pipercross , k&n). nu trebuie sa decupezi nimic.

uite cum e montat la supernova mea .
poza1
poza2
georgeb is offline   Reply With Quote
Old 10-01-05, 09:09   #3
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Default

Nu exista cu sita foarte marunta, toate au material sintetic sau natural.
Orice masina are din fabrica o gura prin care trage aer din exterior, acolo unde duce tzeava de la filtru, de obicei pe sub aripa pe undeva... Sau daca vrei, tragi furtun de hota pana la filtru, cum are X-Ray.

Se monteaza cu un colier de o tzeava de inox speciala pt motorul tau de furtunul ala negru pe care il are orice masina, tzeava sau furtun ce duce la admisie. Mai sunt unele furtune de aer cald care intra tot in filtru sau aceasta teava.

De preferat sa fie cu strat din bumbac, pe care sa-l cureti si sa-l dai cu ulei special, pt o mai buna performanta si curatire a aerului.
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 10-01-05, 09:47   #4
xxdadixx
BMW Driver

Stage 5
 
xxdadixx's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,369
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[BMW]
Default

http://www.power-tuning.fr/c229540p16498408.1.html Asa e filtrul si are filtrul din sita. Uite si niste poze ca l-am demontat. In fine calitatea aparatului lasa de dorit!
E bun, nu e bun? Eu am la cine sa il dau in utima instanta.
Am vazt cum are X-ray intr-o poza dar nu se prea intelegea mare lucru! El de unde trage aer, dintr-o gaura din spoiler fata? Cu burlanul ala nu intra apa in filtru si mai ales praful? Deh Romania!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	filtru_de_aer_324.jpg
Views:	1212
Size:	171.2 KB
ID:	16038  
xxdadixx is offline   Reply With Quote
Old 10-01-05, 11:00   #5
georgeb

Stage 5
 
georgeb's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 517
Member of:
[Observator 4tuning]
Default

gasisem pe undeva o comparatie pe un dyno .

rezultate:
aham , exact cat cititi voi acolo !
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	filtre_920.jpg
Views:	1404
Size:	56.4 KB
ID:	16043  
georgeb is offline   Reply With Quote
Old 10-01-05, 11:15   #6
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

din ce am citit eu asa pe forumuri.
aceasta modificare adusa masinii filtru sport eventual o admisie mai larga, nu are scopul de a creste puterea motorului ci are rolul de a nu te limita in momentul in care cresti puterea motorului cu alte modificari

filtrul sport se monteaza intr-un loc in care sa vina in el un \"jet\" de aer din exteriorul compartimentului motor montajul depinde de la masina la masina in principiu trebuie sa elimini cutia s ifiltrul vechi si sa iti creezi propriul traseu, pana la motor sau debimetru

bumbac sau nu, habar nu am ce pot sa-ti zic este sa te uiti pe net la teste comprative de filtrare, a aerului important este cat de bine filtreaza aerul, asta daca te intereseaza acest aspect
200SX is offline   Reply With Quote
Old 12-01-05, 00:07   #7
X-Ray-Eyes
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
X-Ray-Eyes's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 3,299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[BMW]
Default

De dedesubtul fostului filtru de aer si pana la priza din stanga de pe bara este tras un tub de hota mai gros ( 15 cm diametru ) si pozitionat in forma de L ...
Din inertie , in timpul mersului aerul intra prin respectivul \" burlan \" , ursa pana sub capota si intra exact in gura filtrului ...
Si nu stiu in ce fel de baltoci ar trebui sa intru ca sa ajunga apa pana la filtrul de aer ... probabil pana deasupra farurilor ...
Burlanul respectiv are acele riduri din constructie pe el care nu ii permit apei sa urce inspre filtru ...
Si filtrul sport are un avantaj fata de cel clasic : se poate curata !
Si de aceea este filtru ca sa se \" imputa\" de praf.
sa nu lase praful sa intre prin admisie in motor ( cum am vazut pe unii cu ciorap de dama tras pe admisie ).
__________________
2.0 @ Opel Astra F
3.0 @@ BMW E92 335i
https://www.youtube.com/user/Andrei77WRC
X-Ray-Eyes is offline   Reply With Quote
Old 12-01-05, 08:52   #8
xxdadixx
BMW Driver

Stage 5
 
xxdadixx's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,369
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[BMW]
Default

Ok. Mersi! Eu nu ziceam de baltoace doar de banala ploaie mai puternica. Ma gandeam si eu la \"acordioanele\" alea de pe burlan dar daca tu zici ca nu suge motorul apa de ele atunci e OK.
P.S. Deci pot sa pun filtrul ala din foto chear daca nu are hartie sau altceva, nu trece praful prin gaurelele alea de otel sau de ce or fi ele.
xxdadixx is offline   Reply With Quote
Old 12-01-05, 08:59   #9
georgeb

Stage 5
 
georgeb's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 517
Member of:
[Observator 4tuning]
Default

foarte rau nu este daca ajung si ceva picaturi de apa in motor . il mai races un pic oricum destul de greu sa se intample asa ceva .
georgeb is offline   Reply With Quote
Old 12-01-05, 09:58   #10
X-Ray-Eyes
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
X-Ray-Eyes's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 3,299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[BMW]
Default

Praful trece dar intr-o proportie extrem de mica ...
Trebuie dat jos si curatzat 1 data la 1 luna cu solutie sau daca al tau este din fire metalice impletite cu apa si sampon lichid sau CIF ...
Dar daca filtrul ala nu e original sau e facut la Futachi Yang Yngii Tuning si rugineste e cam delicata problema ...
Normal ar trebui sa fie din Inox sau Crom firele acelea.
Si astfel nu vei avea de pus problema asta .
Si gandeste-te cata cantitate de apa ar trebui sa fie si cu ce presiune ar trebui sa intre pentru a urca o rampa de 90 grade pana in compartimentul motorului si sa se imprastie pe acolo ca sa intre si in filtrul ala de aer , ca mai apoi filtrata sa ajunga tocmai in admisie ...
Uitandu-te atent , calea e scurta ... dar daca ai sti cat e de anevoioasa nu ti-ai mai pune problema asta ...
Poti sa te interesezi si la cei ce fac CAI nu SRI (Cold Air Induction - Pozitionarea filtrului este chiar intr-o priza aflata pe bara de fata ~~ Short Ram Induction - Filtrul este pus chiar in imediata apropiere a capacului de la admisie )
X-Ray-Eyes is offline   Reply With Quote
Old 12-01-05, 10:42   #11
xxdadixx
BMW Driver

Stage 5
 
xxdadixx's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,369
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[BMW]
Default

Filtrul e Simota, ma gandesc ca nu o sa rugineasca si acuma trebuie sa-mi vina si solutia aia de uns. Mersi pt sfaturi!
xxdadixx is offline   Reply With Quote
Old 12-01-05, 18:41   #12
X-Ray-Eyes
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
X-Ray-Eyes's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 3,299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[BMW]
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"xxdadixx\"
Filtrul e Simota, ma gandesc ca nu o sa rugineasca si acuma trebuie sa-mi vina si solutia aia de uns. Mersi pt sfaturi!
Daca e Simota iti zic ca e beton.
Eu am pe masina Simota Karbon Kool si trage belea !
Sunt mai multumit de asta decat de celalalt care l-am avut ...
X-Ray-Eyes is offline   Reply With Quote
Old 31-01-05, 23:34   #13
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

Quote:
Code:
[list=][img][/img][url] :P 

K&N, K&N, K&N,
[/url][/list]
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 22-02-05, 23:49   #14
Xdriver

Stage 5
 
Xdriver's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[CSR]
[Opel]
[Old School Cars]
[FORD]
Default salut

Si eu am filtru Simota si e montat sub priza de aer dun capota si bate apa de ploaie direct pe el si nu are nici o problema.Pe langa asta, am si filtru care are carcasa cromata de protectie impotriva caldurii (daca il montezi in apropierea motorului sau radiatorului).
Xdriver is offline   Reply With Quote
Old 23-02-05, 08:20   #15
mihnea

Stage 3
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 86
Member of:
[Insomnia]
Default

Carcasa aia cromata nu stiu cat il protejeaza impotriva caldurii.Exista niste filtre facute de BMC.Ele se numesc CDA si vin intr-o carcasa de carbon.Carbonul face un transfer termic foarte mic cu mediul, asa ca filtrul nu trage aer cald de langa motor.
__________________
Opel Corsa GSI:::BMC:::Auto Gauge:::Kamei:::Raid:::H&R:::MB Quart:::Koni::bilas Dynamic:::ATE
mihnea is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -