Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

View Poll Results: ce masina este cea mai ''modificabila''??
Dacia 37 6.83%
Oltcit 22 4.06%
Opel Kadett 6 1.11%
Opel Calibra 45 8.30%
Opel Astra 13 2.40%
Renault 5 27 4.98%
Honda Civic 69 12.73%
BMW seria 3 83 15.31%
VW golf 140 25.83%
Seat Leon 13 2.40%
Ford Focus 12 2.21%
Altele 39 7.20%
Masina pe care o conduc 36 6.64%
Voters: 542. You may not vote on this poll

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 10-08-06, 12:40   #1
CJ-01-WOB
Observator 4tuning


Stage 5
 
CJ-01-WOB's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[4Tuning International]
[VW]
[Nissan]
[Mitsubishi]
[Toyota]
[MERCEDES]
Cool cea mai ''modificabila'' masina ?

Salut

M-am gandit ca ar face bine un topic de genul asta !
Avand in vedere ca majoritatea celor care folosesc acest forum sunt pasionati de masini/tuning si au o varsta intre 18-30 ani, toti am crescut cu o dorintza , cu o masina in cap , pe care am considerat-o MAMA.
Traim in Romania deci m-am abtinut sa adaug la optiuni masini gen Skyline sau Supra sau alte marci cu renume in lumea tuningului.
As dori sa va argumentati raspunsul si cine stie poate prin asta .. ''juniorii'' forumului vor avea o chestie dupa care sa se ghideze mai incolo
BAFTA !
Care credeti Dvs ca este cea mai modificabila masina ?
__________________

Fresh Touring Origination
CJ-01-WOB is offline  
Old 10-08-06, 12:43   #2
vdub

Stage 5
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,749
Default Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

vw golf - deoarece de la el a plecat tuningul
vdub is offline  
Old 10-08-06, 12:45   #3
59AFA

Stage 5
 
59AFA's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 978
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[RENAULT]
Default Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

eu zic opel calibra...k design sunt nenumarate optiuni pt a o face aspirator de femei , iar la motor din cate am inteles se ridica destul de usor caii...
59AFA is offline  
Old 10-08-06, 12:49   #4
vdub

Stage 5
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 1,749
Default Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

bah nusj ce sa zic de calibra - doar ca am avut.tre sa fii pasionat ca sa ai o calibra.shi oricum nu e mashina ptr strazile din romania.
vdub is offline  
Old 10-08-06, 12:50   #5
CJ-01-WOB
Observator 4tuning


Stage 5
 
CJ-01-WOB's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[4Tuning International]
[VW]
[Nissan]
[Mitsubishi]
[Toyota]
[MERCEDES]
Default Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

si eu votez vw golf!
parca cu masina asta am crescut !!

prin VW golf vad o evolutie a automobilului ! daca in 1974 iesea prima masina de pe poarta fabricii .. 32 de ani mai tarziu marca isi pastreaza prestigiul , VW Golf este o marca pt tineri , o masina care acopera majoritatea segmentelor de piatza , mai ales cu ultimele modele
sa nu uitam ca in anii 80 nu multe masini faceau fatza POKET ROCKETului !
plus cate imbunatatiri se pot aduce masinii, mai rar intalnesti la alta marca
poate la BMW!

Referitor la voting!
m-am referit cand am spus numele masinii , la toate generatiile a acelei marci
si cand m-am referit la ''modificabila'' am luat in calcul toate aspectele interior/exterior/motor

Bafta
CJ-01-WOB is offline  
Old 10-08-06, 13:11   #6
bezz

Stage 5
 
bezz's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 869
Default Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

reno 5! salutari lui albert!
bezz is offline  
Old 10-08-06, 13:19   #7
Piry
TIME SQUAD Member

Stage 5
 
Piry's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,105
Member of:
[TIME SQUAD]
Default Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

renault 5 fo shizzle my bizzle dizzle
Piry is offline  
Old 10-08-06, 13:34   #8
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

Lasati naibii Calibrele... nu stiu cum se face ca orice Calibra modificata arata ca un mare kitsch, masina de cocalar pana si un Kadett cu un kit de caroserie inteligent facut si lucrat ingrijit arata mult mai bine, cu toate ca in forma stock e urat cu draci.

Ca o masina sa fie "modificabila" ar trebui sa poata fi modificata cu costuri cat de cat acceptabile, sa poata fi reparata usor, si, nu in ultimul rand, modificarile sa-i aduca un avantaj oarecare, un spor de performanta cat de mic, sa nu iasa un "ricerism".

Majoritatea masinilor moderne, fabricate dupa 1980, sunt greu de modificat substantial, deoarece componentele lor sunt facute sa se "imbine" unele cu altel in asa fel incat sa rezulte ceva functional cu un cost de productie mic. Vrei sa modifici motorul, trebuie sa te gandesti si la cutia de viteze; schimbi cutia de viteze sa faca fatza puterii crescute, trebuie si alt diferential. Ai motorul si transmisia gata, vezi ca suspensiile nu se mai descurca la viteze mari, ca distributia greutatii nu e asa cum trebuie etc.... orice masina moderna e un compromis, gandit pentru conditiile in care o va folosi majoritatea cumparatorilor ei. Vorba americanului "poti sa pui un V8 urias pe un Yugo, dar de mers k lumea tot nu va merge".

O masina care sa fie adusa la un nivel de performanta superior cu costuri rezonabile trebuie sa aiba o constructie "ne-specializata"(sa nu fi fost gandita strict pentru un scop anume) si destul de simpla, sa fie fabricata in mare serie, sa aiba multe componente stock si de tuning pe piatza etc.

Incepand din anii '50 incoace, un model renumit pentru capacitatea de a fi tunat a fost batrana VW Broscuta, din mai multe motive:

- constructie simpla si foarte usor de montat si demontat;
- componentele suspensiei, franelor, transmisiei supradimensionate, deoarece se dorea sa aiba o viata foarte lunga. Ex: tamburii de frana ai gandacului de 740 kg sunt aproape la fel de mari ca ai unui ARO 244, iar cutia de viteze cantareste vreo 60-70 kg
- fabricata in serie foarte mare, de unde un mare aflux de piese de schimb, atat din dezmembrari, cat si noi, de la producatori independenti;
- constructie solida dar usoara, nu are nevoie de o putere uriasa pentru a fi performanta (aceeasi gandire care a stat la baza modelelor Lotus si Opel Speedster).

Motorul Broscutei poate fi adus usor la peste 100 CP prin modificarea distributiei si marirea cilindreei (exista multe axe cu came si seturi motoare pe piata), iar la un vehicul atat de usor se pot obtine performante apropiate de ale unui Lotus Elise, desi puterea nominala nu impresioneaza. Cutia de viteze suporta usor puteri de peste 200 CP (si a fost construita pentru 34-50 CP!!), franele stock sunt folosite si la Broscute de drag-racing de 150-200 CP, care fac sfertul de mila in 12.5-13 secunde. (De monstrii care scot 800-1000 CP din motoare de 2.3 litri cu compresor nu vom vorbi aici, costul lor e astronomic )

Aceleasi argumente se pot folosi si daca vorbim de BMW Seria 3 E30: vehicul usor, constructie relativ simpla, poate fi modificat si reparat fara a apela la ateliere care taxeaza manopera cu niste sume enorme. Dar la un BMW costul componentelor e "ceva" mai mare, numai fiindca e BMW

Honda Civic Type R (nu vorbim de Civic stock, mandria si podoaba ricerului) nu e chiar usor de modificat, cand ai de-a face cu un motor cu o turatie demna de o motocicleta te gandesti de doua ori inainte (si piesele sutn oricum vrei numai ieftine nu)

VW Golf III/IV/V si Seat Leon pot fi luate in considerare numai in versiunile 1.8T, 2.0TFSI, VR6, iar modificarile se rezuma la chiptuning, eventual schimbarea turbinei (nici nu ar avea nevoie de mai mult). De 1.9TDI si 1.9TDI am putea vorbi numai daca avem cateva mii de euro la indemana si nu stim ceva mai bun de facut cu ei

~Nautilus
Nautilus is offline  
Old 10-08-06, 13:41   #9
road_runner

Stage 5
 
road_runner's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 889
Member of:
[Speed Daemons]
[VW]
Default Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

eu votez cu Golf3
road_runner is offline  
Old 10-08-06, 13:56   #10
Xel'Naga

Presedinte STREET ZONE

Stage 5
 
Xel'Naga's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 3,650
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[SEAT]
[Street Zone]
[Toyota]
[4Rally]
Talking Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

eu am votat MASINA pe care o CONDUC !! ... Uni dintre voi poate ma stiu ... consider si BORA ca fiind o masina cu potential de modificare ... dar foarte putini incearca sa modifice o BORA deoarece o considera masina de familie
__________________

VW BORA NUVOLARI by Xel'Naga
SEAT LEON CUPRA by Xel'Naga

contact: 0722 805 963 or 0752 805 963
contact mail: cosmingabrielphotography@yahoo.ro
contact web: www.facebook.com/CosminGabrielPhotography
Xel'Naga is offline  
Old 10-08-06, 13:57   #11
CJ-01-WOB
Observator 4tuning


Stage 5
 
CJ-01-WOB's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[4Tuning International]
[VW]
[Nissan]
[Mitsubishi]
[Toyota]
[MERCEDES]
Default Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

nautilus foarte frumos comentariul tau
VW beetle , cea mai bine vanduta masina a tuturor timpurilor se pare ca nu a fost preferata tuningului!
Intradevar singurele locuri unde am vazut masina asta modificata a fost la cursele de DRAG ... cred ca a fost modificata sa se accentueze ca exteriorul nu inseamna totul ! voba aceea : ''afara-i vopsit gardu , inauntru .... leopardul !''


Ma gandesc si la masinile UNICE prin designul lor de acum 20-30 de ani pt care cuvantul tuning nu exista
de ex PANTERA DeTomaso, DeLorean GMC ,Lotus Esprit si lista ar putea continua

Nu am luat in considerare AMERICAN MUSCLE-urile care sunt o categorie aparte
CJ-01-WOB is offline  
Old 10-08-06, 13:58   #12
scirocco

Stage 3
 
scirocco's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 147
Default Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

eu sunt adeptul tuningului moderat. imi plac VW-urile pentru ca au un look foarte cool , sunt rapide, usor de manevrat , usor de intretinut, se gasesc motoare puternice, etc.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	rolling.jpg
Views:	338
Size:	224.1 KB
ID:	136293  
scirocco is offline  
Old 10-08-06, 14:12   #13
yknot

Stage 5
 
yknot's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

eu sunt adeptul r5-ului gtt, care fata de verisunea de fabrica mai necesita f putini bani pt upgrade-uri, la un spor decent de putere
ex: 115cp+ aprox 500E = 140 cp, si asta la o masina careia nu-i trebuie prea multa putere in plus pentru a face fata cu brio multor provocari indraznete
__________________
samurai 4x4
yknot is offline  
Old 10-08-06, 14:13   #14
criss
Old School Cars

Stage 5
 
criss's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,994
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
[Old School Cars]
Default Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

Am ales din lista cu toate ca majoritatea sunt modificabile,acuma depinde fiecare ce intelege prin "modificabila" .
Am votat Renault 5 (completez- doar varianta turbo),este o masina usor accesibila ca pret ,la curse rupe tot in grupa ei si cu putina imaginatie se poate aranja si exteriorul
__________________
criss is offline  
Old 10-08-06, 14:17   #15
Morro

Stage 5
 
Morro's Avatar
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 1,078
Default Re: cea mai ''modificabila'' masina ?

Renault 5 - Turbo binenteles ... o masina foarte tare ... potential de tuning ... nu e expensive ...
Morro is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -