Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Colt Legislativ

Reply
 
Thread Tools
Old 27-02-11, 12:33   #16
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Curs legislatie-Tot ce trebuie stiut pentru a obtine permisul de conducere

Reguli privind circulatia vehiculelor care efectueaza transport public de persoane si marfuri
Vom structura acest capitol pe trei subcapitole în funcţie de obiectul transportului şi anume:

1. Reguli generale privind transportul de mărfuri şi persoane;
2. Reguli privind circulaţia autovehiculelor cu mase şi gabarite depăşite;
3. Reguli privind transportul mărfurilor periculoase.

Reguli generale privind transportul de mărfuri şi persoane
Conducătorii de tramvaie sau vehicule care efectuează transport public de persoane, precum şi cei care conduc autovehicule cu masa maximă autorizată mai mare de 7,5 tone sau cu gabarite depăşite ori care transportă produse sau substanţe periculoase trebuie să aibă vârsta minimă de 21 de ani împliniţi.

Conducătorul autovehiculului şi tramvaiului care efectuează transport public de persoane este obligat:

a) să oprească pentru urcarea sau coborârea pasagerilor numai în staţiile semnalizate ca atare, cu excepţia transportului public de persoane în regim de taxi;
b) să deschidă uşile numai după ce autovehiculul a fost oprit în staţie;
c) să închidă uşile numai după ce pasagerii au coborât ori au urcat;
d) să repună în mişcare autovehiculul sau tramvaiul din staţie după ce a semnalizat intenţia şi s-a asigurat că poate efectua, în siguranţă, această manevră.
Încărcătura unui autovehicul trebuie să fie aşezată şi, la nevoie, astfel fixată încât:
a) să nu pună în pericol persoane ori să nu cauzeze daune proprietăţii publice sau private;
b) să nu stânjenească vizibilitatea conducătorului sau să pericliteze stabilitatea ori conducerea vehiculului;
c) să nu fie târâtă, să nu se scurgă ori să nu cadă pe drum;
d) să nu mascheze dispozitivele de semnalizare, catadioptrii şi plăcuţele cu numerele de înmatriculare sau înregistrare, iar în cazul vehiculelor fără motor, semnalele făcute cu braţele de conducătorul acestora;
e) să nu provoace zgomot care să jeneze conducătorul, participanţii la trafic ori să sperie animalele şi să nu producă praf sau mirosuri pestilenţiale.

Lanţurile, cablurile, prelatele şi alte accesorii ce servesc la asigurarea sau protecţia încărcăturii trebuie să o fixeze cât mai bine de vehicul şi să nu constituie, ele însele, un pericol pentru siguranţa circulaţiei.

Încărcătura care constă în materiale sau produse ce se pot împrăştia în timpul mersului trebuie acoperită cu o prelată.

Când încărcătura constă în obiecte mari ori grele, aceasta trebuie fixată pentru a nu se deplasa, pe timpul transportului şi a nu depăşi gabaritul vehiculului.

Reguli privind circulaţia autovehiculelor cu mase şi gabarite depăşite
Autovehiculul care, prin construcţie sau datorită încărcăturii transportate, depăşeşte masa şi/sau gabaritul prevăzute de normele legale, poate circula pe drumul public numai în baza autorizaţiei speciale emise de administratorul acestuia.

Autovehiculul care depăşeşte masa şi/sau gabaritul trebuie echipat cu următoarele dispozitive suplimentare de semnalizare:

a) o plăcuţă de identificare reflectorizantă, având fondul alb şi chenarul roşu, montată la partea din stânga faţă;
b) un marcaj reflectorizant aplicat la partea din spate a autovehiculului sau încărcăturii, cât mai aproape de marginile laterale, format din benzi alternante albe şi roşii, descendente către exterior, dacă lăţimea autovehiculului depăşeşte 2,5 m;
c) unul sau mai multe dispozitive speciale de avertizare luminoasă de culoare galbenă, montate astfel încât lumina emisă de acestea să fie vizibilă din faţă, din spate şi din ambele părţi laterale, precum şi catadioptrii de culoare galbenă montaţi pe părţile laterale la distanţa de 1,5 m între ei;
d) lumini montate pe părţile laterale extreme ale încărcăturii ori vehiculului care depăşeşte lăţimea de 2,5 m, care trebuie să funcţioneze concomitent cu luminile de poziţie, precum şi un catadioptru.

Pe autostrăzi autovehiculul care, cu sau fără încărcătură, depăşeşte lăţimea de 3,5 m trebuie urmat de un autovehicul de însoţire. Pe celelalte drumuri publice autovehiculul cu lăţimea între 3,5 m şi 5 m trebuie însoţit în faţă de un autovehicul, iar cel cu lăţimea mai mare de 5 m, de două autovehicule care să circule unul în faţă şi celălalt în spate. Autovehiculul de însoţire trebuie să fie echipat cu un dispozitiv special de avertizare şi să aibă montată, în funcţie de locul ocupat la însoţire, la partea din faţă sau din spate, o plăcuţă de identificare. Conducătorul autovehiculului cu masa şi/sau gabaritul depăşite, precum şi conducătorii autovehiculelor de însoţire sunt obligaţi să pună şi să menţină în funcţiune semnalele speciale de avertizare cu lumină galbenă, pe toată perioada deplasării pe drumul public.

Este interzisă circulaţia autovehiculelor cu mase şi/sau gabarite depăşite:

a) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoare de interzicere, restricţie sau limitare a accesului acestora, dacă vehiculul sau ansamblul de vehicule atinge ori depăşeşte lăţimea, înălţimea, lungimea sau masa în sarcină admise;
b) când vizibilitatea este redusă sau partea carosabilă este acoperită cu
polei, gheaţă sau zăpadă.

Reguli privind transportul mărfurilor periculoase
Transportul mărfurilor sau produselor periculoase se efectuează numai pe traseele stabilite de autoritatea competentă şi se comunică poliţiei din localităţile pe raza cărora se derulează transportul.

Mărfurile şi produsele periculoase se transportă numai cu autovehicule special amenajate, purtând semne distinctive de identificare şi în condiţiile stabilite prin normele legale în vigoare.

Conducătorul trebuie să aibă asupra sa documentele de transport prevăzute de lege şi să cunoască normele referitoare la transportul şi la manipularea încărcăturii.

În cabina autovehiculului care transportă mărfuri sau produse periculoase pot fi transportate numai persoanele autorizate.

Dacă din cauza deteriorării ambalajului sau din alte cauze marfa ori produsul periculos se împrăştie pe drum, conducătorul este obligat să oprească imediat, să ia măsuri de avertizare a celorlalţi conducători care circulă pe drumul public şi a persoanelor din jur, să semnalizeze pericolul cu mijloacele pe care le are la îndemână şi să anunţe administratorul drumului sau cea mai apropiată unitate de poliţie.

Se interzice conducătorului de autovehicul care transportă mărfuri sau produse periculoase:

a) să provoace şocuri autovehiculului în mers;
b) să fumeze în timpul mersului ori să aprindă foc la oprire sau staţionare, la o distanţă mai mică de 50 m de autovehicul;
c) să lase autovehiculul şi încărcătura fără supravegherea sa, a însoţitorului ori a unei alte persoane calificate;
d) să remorcheze un vehicul rămas în pană;
e) să urmeze alte trasee sau să staţioneze în alte locuri decât cele stabilite, precum şi pe partea carosabilă a drumului pe timp de noapte;
f) să transporte alte încărcături care, prin natura lor, ar putea determina o sporire a pericolului;
g) să permită prezenţa în autovehicul a altor persoane, cu excepţia celuilalt conducător, a însoţitorilor sau a celor care încarcă ori descarcă mărfurile sau produsele transportate;
h) să intre pe sectoarele de drum pe care îi este interzis accesul;
i) să păstreze în autovehicul rezerve de combustibil în ambalaje care nu sunt special confecţionate în acest scop.
__________________
R.I.P. Opel Vectra B2 2.5 V6 CDX



Audi A2 1.4tdi 75BHP (sold)



Hyundai Tucson 2.0 CRDI 140BHP

cangri is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 12:33   #17
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Curs legislatie-Tot ce trebuie stiut pentru a obtine permisul de conducere

Circulatia in trafic international
Autovehiculele şi remorcile înmatriculate în România pot trece frontiera de stat pe drumurile publice, dacă îndeplinesc condiţiile cerute pentru a fi admise în circulaţia internaţională, iar conducătorii lor posedă permis de conducere valabil în condiţiile stabilite prin tratatele la care România este parte sau care este eliberat de autorităţile competente ale statelor membre ale Uniunii Europene ori Spaţiului Economic European sau a cărui valabilitate este recunoscută în aceste state pe bază de reciprocitate.

Autovehiculele şi remorcile înmatriculate în alte state pot trece frontiera de stat şi pot circula pe drumurile publice din România, dacă îndeplinesc condiţiile tehnice prevăzute în Convenţia asupra circulaţiei rutiere, încheiată la Viena la 8 noiembrie 1968 şi ratificată de România prin Decretul nr. 318/1980, dar numai pe perioada cât sunt asigurate pentru cazurile de răspundere civilă ca urmare a prejudiciilor produse prin accidente de autovehicule.

Autovehiculele înmatriculate în statele care nu sunt semnatare ale Convenţiei asupra circulaţiei rutiere, sunt obligate să poarte în partea din spate semnul distinctiv al statului care a efectuat înmatricularea.

Persoanele care si-au stabilit domiciliul ori resedinta sau, dupa caz, au rezidenta normala in Romania pot sa isi inmatriculeze autovehiculele sau remorcile la autoritatea competenta pe raza careia au domiciliul, resedinta sau, dupa caz, rezidenta normala.

Au dreptul sa conduca autovehicule pe drumurile publice din Romania, daca indeplinesc conditiile prevazute la art. 20 si art. 23 alin. (1), titularii permiselor de conducere nationale valabile, eliberate de autoritatile:

a) statelor membre ale Conventiei asupra circulatiei rutiere;
b) statelor membre ale Uniunii Europene;
c) statelor cu care Romania a incheiat un tratat privind recunoasterea reciproca a permiselor de conducere auto.

Pentru a conduce un autovehicul pe teritoriul Romaniei, persoanele care sunt titulare ale unui permis de conducere national eliberat de autoritatile unui stat care nu este membru al Conventiei asupra circulatiei rutiere si nici membru al Uniunii Europene ori cu care Romania nu a incheiat un tratat privind recunoasterea reciproca a permiselor de conducere auto trebuie sa posede si permis de conducere international.
Permisele de conducere nationale eliberate de autoritatile mai înainte enumerate precum si cele a caror valabilitate este recunoscuta de Romania in mod unilateral, detinute de persoane care au domiciliul, resedinta sau rezidenta normala in Romania, pot fi preschimbate cu documente similare romanesti.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 27-02-11, 12:42   #18
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Curs legislatie-PENALIZAREA ABATERILOR LA EXAMENUL PRACTIC

Maxim 20p disponibile din 21p total

Pregatirea si verificarea tehnica a autovehicolului
1. reglarea scaunului, oglinzilor retrovizoare, fixarea centurii de siguranta, verificarea inchiderii usilor - 2p;
2. controlarea aleatorie stare pneuri, frane, directie, fluide, lumini, semnalizatoare, claxon - 3p;
3. trusa medicala, triunghiurile reflectorizante, stingatorul de incendiu, ITP si asigurare valabile -2p;
4. verificarea mecanismelor de cuplare, a conexiunilor sistemului de franare si circuitelor electrice (categ.BE) -2p;
5. verificarea elementelor de siguranta legate de incarcatura vehiculului (categ.BE) - 5p;
6. mod de incarcare, fixare, usile, inchiderea cabinei (categ. BE) - 5p.

Manevre speciale privind siguranta traficului
1. mersul inapoi in linie dreapta sau in viraj stanga / dreapta, la un colt de strada cu mentinerea benzii - 5p;
2. intoarcerea vehiculului cu fata in sens opus folosind mersul inainte si inapoi - 5p;
3. parcarea/parasirea parcarii pe teren plat, in rampa sau in panta, paralel, oblic sau perpendicular - 5p;
4. franarea corecta pentru a opri cu precizie- optional - 3p;
5. cuplarea/decuplarea remorcii, manevra incepe cu vehiculul si remorca stationate unul langa celalalt (categ.BE) - 5p;
6. mersul inapoi de-a lungul unei curbe la dreapta (categ.BE) - 5p;
7. parcarea in siguranta pentru incarcare/descarcare (categ.BE) - 5p.

Comportarea in trafic (nerespectarea prevederilor legale)
1. pornirea motorului si demararea usoara fara bruscarea autovehiculului - 3p;
2. demararea progresiva, mentinerea directiei de mers inclusiv la schimbarea vitezelor - 3p;
3. parasirea zonei de stationare dupa parcare, oprire in trafic, iesirea de pe un drum de acces privat - 3p;
4. conducerea pe un drum drept, intersectarea cu alte vehicule inclusiv in spatii restranse - 3p;
5. conducerea in curbe, efectuarea virajelor - 3p;
6. intrarea in intersectii, traversarea, permiterea parasirii intersectiei de cei ramasi in interiorul acestora - 3p;
7. schimbarea directiei: viraje la stanga, la dreapta, schimbarea benzilor de circulatie - 5p;
8. intrarea/iesirea de pe autostrazi/artere similare, folosirea corecta a benzilor si luminilor de intalnire ziua - 5p
9. depasirea altor vehicule, lucrari in carosabil, vehicule parcate, sa fie depasit de alte vehicule - 6p;
10. amenajari rutiere, sensuri giratorii, cale ferata, statii de transport in comun, treceri de pietoni, tramvai, rampe, pante - 6p;
11. luarea masurilor necesare de precautie la coborarea din vehicul - 6p.

Aspecte privind siguranta, fluenta si conducerea ecologica
1. ezitarea repetata de a depasi alte vehicule desi manevra este posibila - 3p;
2. tendinte repetate de a ceda trecerea vehiculelor si pietonilor cand acestia nu au prioritate - 3p;
3. nerespectarea semnificatiei indicatoarelor, marcajelorsau a semnificatieiculorilor semaforului electric - 5p;
4. nerespectarea semnalelor, indicatiilor si dispozitiilor politistului rutier aflat in timpul serviciului - 5p;
5. nerespectarea semnalelor politistilor de frontiera, agenti de cale ferata, lucrari, patrule scolare, nevazatori - 6p;
6. nereducerea vitezei sub limitele de 30-50 km in situatiile prevazute in Reg. de aplicare a Codului rutier - 5p;
7. depasirea vitezei maxime admise pentru sectorul de drum pe care circula sau categoria drumului respectiv - 5p;
8. conducerea cu viteza redusa in mod nejustificat, neincadrarea in ritmul impus de ceilalti conducatori auto - 5p;
9. conducere in conditii de ploaie, zapada, mazga,polei(indemanare, reducere viteza, conduita preventiva) - 5p;
10. nerespectarea regulilor in cazul imobilizarii involuntare in pasaje subterane si tuneluri - 5p;
11. pastrarea distantei suficiente fata de cei care ruleaza inainte sau vin din sens opus - 7p;
12. efectuarea de gesturi obscene, proferarea de injurii, expresii jignitoare participantilor la trafic - 3p;
13. conducerea in mod economic si neagresiv pentru mediul inconjurator(turatie, franare/accelerare) - 3p;
14. Prezentarea la examen sub influenta bauturilor alcoolice sau a substantelorcu efect similar - „RESPINS”.
15. Producerea unui eveniment rutier ori interventia examinatorului pentru evitarea unui pericol iminent - „RESPINS”.
cangri is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -