Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Colt Legislativ

Reply
 
Thread Tools
Old 15-02-09, 12:20   #16
Hame

Stage 3
 
Hame's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 126
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

Nu stiu daca intreb unde trebuie, dar poate am noroc:
De ce ii intereseaza pe ei ce jante ai pe masina ? Daca alea care sunt pe masina nu iti plac, vrei altele mai mari, ce treaba au ei cu asta? De ce trebuiesc omologate ? Stie cineva ?
__________________
You`ve never seen the best of me !

Prea multi dintre noi se sting datorita vitezei. DRIVE SLOW !
Hame is offline   Reply With Quote
Old 15-02-09, 13:02   #17
unEL

Stage 4
 
unEL's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 260
Member of:
[DACIA]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

Quote:
Originally Posted by Hame View Post
Nu stiu daca intreb unde trebuie, dar poate am noroc:
De ce ii intereseaza pe ei ce jante ai pe masina ? Daca alea care sunt pe masina nu iti plac, vrei altele mai mari, ce treaba au ei cu asta? De ce trebuiesc omologate ? Stie cineva ?
Tu vb. serios
unEL is offline   Reply With Quote
Old 15-02-09, 13:13   #18
Hame

Stage 3
 
Hame's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 126
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

Quote:
Originally Posted by unEL View Post
Tu vb. serios

Imi pare rau, dar vb serios. Inainte sa tragi vreo concluzie adu`ti aminte ca prost e ala care tace, nu care intreaba
Hame is offline   Reply With Quote
Old 15-02-09, 13:19   #19
razvansecu

Stage 3
 
razvansecu's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 86
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

masina aia a fost gandita de ingineri cu anumite dimensiuni la cauciucuri si jenti .pentru alte informatii www.google.com
razvansecu is offline   Reply With Quote
Old 15-02-09, 13:21   #20
Hame

Stage 3
 
Hame's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 126
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

daca tu iti iei jante mai mari, iti iei si cauciucuri mai mici, nu ? asa ma gandesc eu. atata timp cat tu nu iesi din dimenisiuni, care e problema ? atata doar ca ai janta mai mare si caucuicul mai mic.

in fine, va multumesc frumos ca mi`ati raspuns pertinent si intr`o mainera bine-voitoare la intrebare.
Hame is offline   Reply With Quote
Old 15-02-09, 13:29   #21
razvansecu

Stage 3
 
razvansecu's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 86
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

http://www.carbibles.com/tire_bible.html
razvansecu is offline   Reply With Quote
Old 16-02-09, 06:45   #22
B 52 AEV
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 3
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 166
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Opel]
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

@Hame ... o masina este gandita pentru anumite utilizari .... si anume ... nu o sa vezi niciodata un lambo gandit pt consum/piese ieftine/portbagaj mare .... etc ... intelegi ideea ... si atunci pt plaja de utilizari pt care este destinata o anumita masina + calcule si studii realizate de inginerii proiectanti se stabilesc anumite dimensiuni pt anvelope (implicit jante) cu care masina respectiva este PREZENTATA institutiei care se ocupa de omologarea acesteia pt utilizarea pe drumurile publice ... o masina sport va avea intotdeauna un talon mai mic la anvelope decat o limuzina ... utilitara sau mai stiu eu ce ...

EDIT :

iar ceea ce spui tu ... si anume janta mai mare cu talon mai mic ... implica si altele ... in primul rand uzura mai rapida a anvelopelor, necesitatea unei suspensii rigidizate (sport) ... si multa rabdare pt a ocoli gropile din romania

Last edited by B 52 AEV; 16-02-09 at 06:48.
B 52 AEV is offline   Reply With Quote
Old 19-02-09, 22:41   #23
ct11lyv
X-Team Racing Club Member

Stage 5
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 682
Member of:
[DACIA]
[VW]
[X-Team Racing Club]
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

Quote:
Originally Posted by B 52 AEV View Post
@Hame ... o masina este gandita pentru anumite utilizari .... si anume ... nu o sa vezi niciodata un lambo gandit pt consum/piese ieftine/portbagaj mare .... etc ... intelegi ideea ... si atunci pt plaja de utilizari pt care este destinata o anumita masina + calcule si studii realizate de inginerii proiectanti se stabilesc anumite dimensiuni pt anvelope (implicit jante) cu care masina respectiva este PREZENTATA institutiei care se ocupa de omologarea acesteia pt utilizarea pe drumurile publice ... o masina sport va avea intotdeauna un talon mai mic la anvelope decat o limuzina ... utilitara sau mai stiu eu ce ...

EDIT :

iar ceea ce spui tu ... si anume janta mai mare cu talon mai mic ... implica si altele ... in primul rand uzura mai rapida a anvelopelor, necesitatea unei suspensii rigidizate (sport) ... si multa rabdare pt a ocoli gropile din romania
dc sa toceasca gumele mai repede ? poate vrei sa zici ca e alta aderenta.. si alt consum.. + o planetara fortata. si un ambereaj kinuit.. sa nu zicim de caseta de directie..la o groapa..+ pivoti bucsi.. cand ai suspensia sport.. socu e prealuat de tot ce are roata..masina il simpte mai mult....soferu cu tot cu rinchi daca ai mers cu o masina care are suspensia sport sti cum e..io merg zi de zi si ma ia foame..
ct11lyv is offline   Reply With Quote
Old 04-03-09, 21:13   #24
Bogyciu

Stage 5
 
Bogyciu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,585
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

Acu ma bag si eu in seama, plimb o Supernova cu 195/45/15, daca am talon model nou, si ma intreaba de dim la roti, ce le raspund? Ca nenea cu casketa nu stie ce dim are BMW, Mercedes.... da la Dacie toti stiu... Si inca ceva, se poate preschimba vechiul talon cu unul nou, nu trebuie neaparat declarat pierdut...
Bogyciu is offline   Reply With Quote
Old 05-03-09, 16:53   #25
ct11lyv
X-Team Racing Club Member

Stage 5
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 682
Member of:
[DACIA]
[VW]
[X-Team Racing Club]
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

Quote:
Originally Posted by Bogyciu View Post
Acu ma bag si eu in seama, plimb o Supernova cu 195/45/15, daca am talon model nou, si ma intreaba de dim la roti, ce le raspund? Ca nenea cu casketa nu stie ce dim are BMW, Mercedes.... da la Dacie toti stiu... Si inca ceva, se poate preschimba vechiul talon cu unul nou, nu trebuie neaparat declarat pierdut...
trebuie dat pierdut..k nu il skimba asa..aiurea ca vrei tu...pe alea noi nu arata dimensiunile rotilor ..si le raspunzi alea care sunt in talon ! nu mai intreseaza pe nimeni ..doar pa itp..ca acolo te duci cu cartea tehnica.. si aia pot sa faca figuri..
ct11lyv is offline   Reply With Quote
Old 11-03-09, 22:49   #26
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,694
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

Asta cu noile taloane am observat-o si eu prin noiembrie, cand mi-am luat talonul, dar am crezut ca e o greseala de-a lor in favoarea mea
Din punct de vedere legal nu mai avem obligatia sa ne pastram dimensiunile anvelopelor cu care s-a fabricat masina.

De ce? Simplu, pentru ca art. 100 alin. (1) pct. 6 din OUG 195/2002 sanctioneaza "conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decat cele prevazute in certificatul de inmatriculare sau inregistrare". Daca nu sunt prevazute dimensiunile in certificat, respectivul articol NU MAI SANCTIONEAZA NIMIC, deci articolul ramane partial inaplicabil.

Nu va lasati intimidati de politisti cu apucaturi si zvacniri de militieni, NU MAI AU CE SA VA FACA nici cu camere, nici la RAR si sub nici un fel de interpretare a legii!

Contraventia, in sensul OG 2/2001, presupune existenta a 2 conditii fara de care nu se poate:
1)vinovatia
2)fapta sa fie stabilita si sanctionata prin lege, ordonanta etc.

Pai legea stabileste si sanctioneaza nerespectarea dimensiunilor din talon. Daca nu exista dimensiuni in talon, CE respecti? In concluzie fapta, chiar savarsita cu vinovatie, chiar dezaprobata de RAR, nu constituie contraventie si nu poate atrage raspunderea contraventionala.


Pe de alta parte (si ca raspuns pentru Hame), cand alegeti o janta mai mare trebuie neaparat ca diferenta de diametru al cauciucului sa nu varieze cu mai mult de 3% fata de diametrul original, ca sa nu vi se intample "brake failure", diferente la kilometraj, manevrabilitate + performante scazute si, la unele masini noi, erori in bord.

Iata aici un calculator de dimensiuni care va ajuta mult in alegerea noilor jante si gume: http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp

Cu privire la eventualele probleme ce pot aparea la schimbarea jantelor, principalul criteriu este DIAMETRUL TOTAL al cauciucului de care depind franarea, acceleratia, vitezometrul si alte cateva.

Latimea afecteaza aderenta indeosebi pe zapada si gheata (unde, contrar opiniei gresite a multor persoane, este mult mai aderenta o anvelopa ingusta, fie ea si de vara).
__________________
https://i1195.photobucket.com/albums/aa389/quick_5hifter/w191180452small-1.jpg
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 12-03-09, 09:28   #27
mihai_marian
Ford Driver

Stage 3
 
mihai_marian's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 132
Member of:
[FORD]
[Xtreme Club Emotion]
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

nu pune nimeni o poza cu noul talon sa vedem si noi cum arata... eu am trecute jante de 13 in talon pe care il am din august, iar acum vreau sa imi iau jante de 15 si chiar ma gandeam cum sa fac cu omologarea, dar daca merge cu schimbatul talonului... dar sa vedem si noi o poza ceva, care are...mersi...iar daca nu merge faza cu talonul cum ar trebui sa procedez? merg la rar si le spun ca am vrut niste jante mai mari si le vreau omologate sau cum?????? multumesc
__________________
mihai_marian is offline   Reply With Quote
Old 12-03-09, 20:45   #28
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,694
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

Nu are cum sa nu mearga cu schimbarea talonului. Daca nu stii cum, te invatam noi sa-l pierzi

Diferentele dintre talonul vechi si cel nou sunt:
-cel nou e mai inalt si inca nu se gaseste coperta pentru el;
-cel nou are un element nou de securitate (poza 5)
-cel nou nu mai are deloc rubrica "dimensiuni anvelope".

Alte diferente notabile n-am stat sa caut.

In concluzie, X-Ray are dreptate, ca de obicei.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Photo-0119.jpg
Views:	319
Size:	62.8 KB
ID:	828660   Click image for larger version

Name:	Photo-0120.jpg
Views:	322
Size:	61.8 KB
ID:	828661   Click image for larger version

Name:	Photo-0121.jpg
Views:	452
Size:	78.5 KB
ID:	828662  

Click image for larger version

Name:	Photo-0122.jpg
Views:	295
Size:	88.0 KB
ID:	828663   Click image for larger version

Name:	Photo-0123.jpg
Views:	272
Size:	93.5 KB
ID:	828664  
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 13-03-09, 08:06   #29
mihai_marian
Ford Driver

Stage 3
 
mihai_marian's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 132
Member of:
[FORD]
[Xtreme Club Emotion]
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

deci teoretic tb sa il "pierd" apoi tb sa merg la rar sa imi dea o dovada, apoi sa merg la monitorul oficial, si apoi la inmatriculari sa imi elibereze altul??? sau cum se face??? si cam cat costa chestia asta???? mersi
mihai_marian is offline   Reply With Quote
Old 13-03-09, 09:17   #30
capricosti

Stage 5
 
capricosti's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,183
Member of:
[FORD]
Default Re: OMOLOGARE JANTE !

In legatura cu schimbarea rotilor: multi se plang ca dupa ce au pus roti mai mari creste consumul si masina scutura mai tare. Nu-i tocmai adevarat. Daca se respecta echivalenta dintre 13"-14"-15"-16"-17"etc nu apar diferente sesizabile ! Daca iesi din echivalente atunci apar erori la vitezometru, contor km (ex:la roti mai mari- la bord indica mai putini km si multi se sperie ca a crescut consumu',dar de fapt ,in relitate masina a mers ceva mai mult decat arata contorul si consumul e cam acelasi). De asemenea, daca se respecta presiunea in roti indicata pe masina respectiva,nu sunt probleme cu "scuturatu". Am patit-o si eu; am un Capri (vezi in semnatura "capricosti"-clik -album foto) care avea 175 70 13 si am pus 195 50 15.La Service le-am zis celor care mi-au schimbat cauciucurile sa bage 1,8 fata si 2,0 spate dar ei au zis ca e putin atat pt rotile pe 15" si ca trebuie 2,5. Am insistat sa bage cum vreau eu, si cand am plecat de la ei masina scutura ca dracu si incepeam sa cred ca e de vina intreadevar dimensiunea rotilor;abia dupa vreo 2-3 saptamani m-am gandit sa verific presiunea in roti si am constatat ca idiotii aia bagasera 2,5-2,8 cum stiau ei ca trebuie la roti mai mari ! Am redus aeru' la 1,8 si 2,0 si masina n-a mai scuturat. Asa ca aveti grija cum faceti ca sa va feriti de necazurile provocate -uneori- de schimbarea rotilor.
Repet: nu este adevarat ca apar diferente mari in cazul schimbarii rotilor, trebuie insa respectate niste reguli.
capricosti is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -