15-02-09, 13:20
|
#16
|
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 126
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Nu stiu daca intreb unde trebuie, dar poate am noroc:
De ce ii intereseaza pe ei ce jante ai pe masina ? Daca alea care sunt pe masina nu iti plac, vrei altele mai mari, ce treaba au ei cu asta? De ce trebuiesc omologate ? Stie cineva ?
__________________
You`ve never seen the best of me !
Prea multi dintre noi se sting datorita vitezei. DRIVE SLOW !
|
|
|
15-02-09, 14:02
|
#17
|
 Stage 4
Join Date: Jun 2007
Posts: 260
Member of: [DACIA] [NoSpeedLimit Romania Club]
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
Originally Posted by Hame
Nu stiu daca intreb unde trebuie, dar poate am noroc:
De ce ii intereseaza pe ei ce jante ai pe masina ? Daca alea care sunt pe masina nu iti plac, vrei altele mai mari, ce treaba au ei cu asta? De ce trebuiesc omologate ? Stie cineva ?
|
Tu vb. serios
|
|
|
15-02-09, 14:13
|
#18
|
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 126
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
Originally Posted by unEL
Tu vb. serios 
|
Imi pare rau, dar vb serios. Inainte sa tragi vreo concluzie adu`ti aminte ca prost e ala care tace, nu care intreaba
|
|
|
15-02-09, 14:19
|
#19
|
Stage 3
Join Date: Mar 2008
Posts: 86
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
masina aia a fost gandita de ingineri cu anumite dimensiuni la cauciucuri si jenti .pentru alte informatii www.google.com
|
|
|
15-02-09, 14:21
|
#20
|
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 126
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
daca tu iti iei jante mai mari, iti iei si cauciucuri mai mici, nu ? asa ma gandesc eu. atata timp cat tu nu iesi din dimenisiuni, care e problema ? atata doar ca ai janta mai mare si caucuicul mai mic.
in fine, va multumesc frumos ca mi`ati raspuns pertinent si intr`o mainera bine-voitoare la intrebare.
|
|
|
16-02-09, 07:45
|
#22
|
NoSpeedLimit Romania Club Member
Stage 3
Join Date: Apr 2008
Posts: 166
Member of: [NoSpeedLimit Romania Club] [Opel]
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
@Hame ... o masina este gandita pentru anumite utilizari .... si anume ... nu o sa vezi niciodata un lambo gandit pt consum/piese ieftine/portbagaj mare .... etc ... intelegi ideea ... si atunci pt plaja de utilizari pt care este destinata o anumita masina + calcule si studii realizate de inginerii proiectanti se stabilesc anumite dimensiuni pt anvelope (implicit jante) cu care masina respectiva este PREZENTATA institutiei care se ocupa de omologarea acesteia pt utilizarea pe drumurile publice ... o masina sport va avea intotdeauna un talon mai mic la anvelope decat o limuzina ... utilitara sau mai stiu eu ce ...
EDIT :
iar ceea ce spui tu ... si anume janta mai mare cu talon mai mic ... implica si altele ... in primul rand uzura mai rapida a anvelopelor, necesitatea unei suspensii rigidizate (sport) ... si multa rabdare pt a ocoli gropile din romania
Last edited by B 52 AEV; 16-02-09 at 07:48.
|
|
|
19-02-09, 23:41
|
#23
|
X-Team Racing Club Member
 Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 682
Member of: [DACIA] [VW] [X-Team Racing Club]
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
Originally Posted by B 52 AEV
@Hame ... o masina este gandita pentru anumite utilizari .... si anume ... nu o sa vezi niciodata un lambo gandit pt consum/piese ieftine/portbagaj mare .... etc ... intelegi ideea ... si atunci pt plaja de utilizari pt care este destinata o anumita masina + calcule si studii realizate de inginerii proiectanti se stabilesc anumite dimensiuni pt anvelope (implicit jante) cu care masina respectiva este PREZENTATA institutiei care se ocupa de omologarea acesteia pt utilizarea pe drumurile publice ... o masina sport va avea intotdeauna un talon mai mic la anvelope decat o limuzina ... utilitara sau mai stiu eu ce ...
EDIT :
iar ceea ce spui tu ... si anume janta mai mare cu talon mai mic ... implica si altele ... in primul rand uzura mai rapida a anvelopelor, necesitatea unei suspensii rigidizate (sport) ... si multa rabdare pt a ocoli gropile din romania 
|
dc sa toceasca gumele mai repede ? poate vrei sa zici ca e alta aderenta.. si alt consum.. + o planetara fortata. si un ambereaj kinuit.. sa nu zicim de caseta de directie..la o groapa..+ pivoti bucsi.. cand ai suspensia sport.. socu e prealuat de tot ce are roata..masina il simpte mai mult....soferu cu tot cu rinchi daca ai mers cu o masina care are suspensia sport sti cum e..io merg zi de zi si ma ia foame..
|
|
|
04-03-09, 22:13
|
#24
|
 Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,576
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Acu ma bag si eu in seama, plimb o Supernova cu 195/45/15, daca am talon model nou, si ma intreaba de dim la roti, ce le raspund? Ca nenea cu casketa nu stie ce dim are BMW, Mercedes.... da la Dacie toti stiu...  Si inca ceva, se poate preschimba vechiul talon cu unul nou, nu trebuie neaparat declarat pierdut...
|
|
|
05-03-09, 17:53
|
#25
|
X-Team Racing Club Member
 Stage 5
Join Date: Sep 2006
Posts: 682
Member of: [DACIA] [VW] [X-Team Racing Club]
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Quote:
Originally Posted by Bogyciu
Acu ma bag si eu in seama, plimb o Supernova cu 195/45/15, daca am talon model nou, si ma intreaba de dim la roti, ce le raspund? Ca nenea cu casketa nu stie ce dim are BMW, Mercedes.... da la Dacie toti stiu...  Si inca ceva, se poate preschimba vechiul talon cu unul nou, nu trebuie neaparat declarat pierdut...
|
trebuie dat pierdut..k nu il skimba asa..aiurea ca vrei tu...pe alea noi nu arata dimensiunile rotilor ..si le raspunzi alea care sunt in talon !  nu mai intreseaza pe nimeni ..doar pa itp..ca acolo te duci cu cartea tehnica.. si aia pot sa faca figuri..
|
|
|
11-03-09, 23:49
|
#26
|
 Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of: [Moderators] [Xtreme Club Emotion] [DAEWOO] [Toyota] [Opel]
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Asta cu noile taloane am observat-o si eu prin noiembrie, cand mi-am luat talonul, dar am crezut ca e o greseala de-a lor in favoarea mea 
Din punct de vedere legal nu mai avem obligatia sa ne pastram dimensiunile anvelopelor cu care s-a fabricat masina.
De ce? Simplu, pentru ca art. 100 alin. (1) pct. 6 din OUG 195/2002 sanctioneaza "conducerea unui autovehicul care are montate anvelope cu alte dimensiuni sau caracteristici decat cele prevazute in certificatul de inmatriculare sau inregistrare". Daca nu sunt prevazute dimensiunile in certificat, respectivul articol NU MAI SANCTIONEAZA NIMIC, deci articolul ramane partial inaplicabil.
Nu va lasati intimidati de politisti cu apucaturi si zvacniri de militieni, NU MAI AU CE SA VA FACA nici cu camere, nici la RAR si sub nici un fel de interpretare a legii!
Contraventia, in sensul OG 2/2001, presupune existenta a 2 conditii fara de care nu se poate:
1)vinovatia
2)fapta sa fie stabilita si sanctionata prin lege, ordonanta etc.
Pai legea stabileste si sanctioneaza nerespectarea dimensiunilor din talon. Daca nu exista dimensiuni in talon, CE respecti? In concluzie fapta, chiar savarsita cu vinovatie, chiar dezaprobata de RAR, nu constituie contraventie si nu poate atrage raspunderea contraventionala.
Pe de alta parte (si ca raspuns pentru Hame), cand alegeti o janta mai mare trebuie neaparat ca diferenta de diametru al cauciucului sa nu varieze cu mai mult de 3% fata de diametrul original, ca sa nu vi se intample "brake failure", diferente la kilometraj, manevrabilitate + performante scazute si, la unele masini noi, erori in bord.
Iata aici un calculator de dimensiuni care va ajuta mult in alegerea noilor jante si gume: http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp
Cu privire la eventualele probleme ce pot aparea la schimbarea jantelor, principalul criteriu este DIAMETRUL TOTAL al cauciucului de care depind franarea, acceleratia, vitezometrul si alte cateva.
Latimea afecteaza aderenta indeosebi pe zapada si gheata (unde, contrar opiniei gresite a multor persoane, este mult mai aderenta o anvelopa ingusta, fie ea si de vara).
|
|
|
12-03-09, 10:28
|
#27
|
Ford Driver
Stage 3
Join Date: Jul 2007
Posts: 132
Member of: [FORD] [Xtreme Club Emotion]
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
nu pune nimeni o poza cu noul talon sa vedem si noi cum arata... eu am trecute jante de 13 in talon pe care il am din august, iar acum vreau sa imi iau jante de 15 si chiar ma gandeam cum sa fac cu omologarea, dar daca merge cu schimbatul talonului... dar sa vedem si noi o poza ceva, care are...mersi...iar daca nu merge faza cu talonul cum ar trebui sa procedez? merg la rar si le spun ca am vrut niste jante mai mari si le vreau omologate sau cum?????? multumesc
__________________
|
|
|
12-03-09, 21:45
|
#28
|
 Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of: [Moderators] [Xtreme Club Emotion] [DAEWOO] [Toyota] [Opel]
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
Nu are cum sa nu mearga cu schimbarea talonului. Daca nu stii cum, te invatam noi sa-l pierzi
Diferentele dintre talonul vechi si cel nou sunt:
-cel nou e mai inalt si inca nu se gaseste coperta pentru el;
-cel nou are un element nou de securitate (poza 5)
-cel nou nu mai are deloc rubrica "dimensiuni anvelope".
Alte diferente notabile n-am stat sa caut.
In concluzie, X-Ray are dreptate, ca de obicei.
|
|
|
13-03-09, 09:06
|
#29
|
Ford Driver
Stage 3
Join Date: Jul 2007
Posts: 132
Member of: [FORD] [Xtreme Club Emotion]
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
deci teoretic tb sa il "pierd" apoi tb sa merg la rar sa imi dea o dovada, apoi sa merg la monitorul oficial, si apoi la inmatriculari sa imi elibereze altul??? sau cum se face??? si cam cat costa chestia asta???? mersi
|
|
|
13-03-09, 10:17
|
#30
|
 Stage 5
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,190
Member of: [FORD]
|
Re: OMOLOGARE JANTE !
In legatura cu schimbarea rotilor: multi se plang ca dupa ce au pus roti mai mari creste consumul si masina scutura mai tare. Nu-i tocmai adevarat. Daca se respecta echivalenta dintre 13"-14"-15"-16"-17"etc nu apar diferente sesizabile ! Daca iesi din echivalente atunci apar erori la vitezometru, contor km (ex:la roti mai mari- la bord indica mai putini km si multi se sperie ca a crescut consumu',dar de fapt ,in relitate masina a mers ceva mai mult decat arata contorul si consumul e cam acelasi). De asemenea, daca se respecta presiunea in roti indicata pe masina respectiva,nu sunt probleme cu "scuturatu". Am patit-o si eu; am un Capri (vezi in semnatura "capricosti"-clik -album foto) care avea 175 70 13 si am pus 195 50 15.La Service le-am zis celor care mi-au schimbat cauciucurile sa bage 1,8 fata si 2,0 spate dar ei au zis ca e putin atat pt rotile pe 15" si ca trebuie 2,5. Am insistat sa bage cum vreau eu, si cand am plecat de la ei masina scutura ca dracu si incepeam sa cred ca e de vina intreadevar dimensiunea rotilor;abia dupa vreo 2-3 saptamani m-am gandit sa verific presiunea in roti si am constatat ca idiotii aia bagasera 2,5-2,8 cum stiau ei ca trebuie la roti mai mari ! Am redus aeru' la 1,8 si 2,0 si masina n-a mai scuturat. Asa ca aveti grija cum faceti ca sa va feriti de necazurile provocate -uneori- de schimbarea rotilor.
Repet: nu este adevarat ca apar diferente mari in cazul schimbarii rotilor, trebuie insa respectate niste reguli.
|
|
|
|
|