Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Consiliere achizitie auto

Consiliere achizitie auto Ai o suma fixa de bani si nu stii ce masina ti s-ar potrivi perfect ? Aici afli Raspunsul. Ai prins un pont despre o masina si nu stii daca merita ? Tot aici afli raspunsul. Ai orice intrebare legata de achizitionarea unei masini ? Aici e locul unde o pui

Reply
 
Thread Tools
Old 23-08-12, 14:46   #1
amilo123

Stage 2
 
amilo123's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 43
Default sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

Salut,

Doresc sa-mi cumpar un bmw seria 3 din 2008 (buget 12k-12.5k euro).

Am gasit una si am fost cu ea la bavaria pentru o verificare, si a iesit ca are discurile de frana foarte uzate, si placutele de frana mai merg inca 10 000 km. Si inca cateva chestii minore.

Dar a mai aparut si o eroare mai grava (2A26) la care spune "DME: catalytic converter, conversion in stratified-charge mode". Vanzatorul stia de aceasta problema, si chiar imi spusese de la inceput de ea. Lui mereu ii aparea un martor de check engine galben in bord, si a fost si a facut o diagnoza la un service autorizat bmw (nu dealer) si acolo i-au spus ca e de la benzina proasta din romania. Atunci a mai aparut o eroare la sonda labmda pe final parca a zis. Aceasta eroare a fost stearsa si nu a mai aparut la Bavaria cand am testat-o eu.

Cel de la Bavaria mi-a spus ca nu a avut niciodata probleme cu catalizatorul de la motorul asta (N43), dar nu crede ca e de la benzina. Mi-a mai spus ca pentru a fi sigur, trebuie sa desfaca catalizatorul, ceea ce costa 300 lei. Nu am efectuat aceasta verificare deoarece vanzatorul mi-a spus ca nu mai lasa din pret (12 000 euro) chiar daca gasesc ceva in neregula cu catalizatorul.

Apoi am fost cu masina la un ITP sa-i fac noxele si au iesit bune:

-la relanti:
CO: 0.12%
CO2: 15.74%
HC: 73ppm
O2: 0.07%
lambda: 0.996
CO corr: 0.12%

-turata:
CO: 0.07%
CO2: 15.58%
HC: 52ppm
O2: 0.15%
lambda: 1.002
CO corr: 0.07%

Cel de la ITP mi-a zis ca sunt bune si ca nu are nimic catalizatorul. A zis ca s-ar putea sa fie de la sonda lambda, sa aibe uneori probleme, si eroarea asta de catalizator sa fi ramas in memorie.

Ce ziceti? Merita sa cumpar masina?
amilo123 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 16:28   #2
dms28

Stage 5
 
dms28's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 661
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

Un sfat din partea mea iati o masina mai ieftina de ex un bmw ursulet sau un bmw pisica si cu bani ramasi o mai si modifici parerea mea.
dms28 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 16:31   #3
amilo123

Stage 2
 
amilo123's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 43
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

Quote:
Originally Posted by dms28 View Post
Un sfat din partea mea iati o masina mai ieftina de ex un bmw ursulet sau un bmw pisica si cu bani ramasi o mai si modifici parerea mea.
Imi place modelul asta, e46 nu-mi place la interior deloc, prea invechit. Si optiuni asta are destule.

Intrebarea era daca credeti ca are ceva grav masina asta si daca e ok sa o cumpar?
amilo123 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 17:48   #4
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

Quote:
Originally Posted by amilo123 View Post
Imi place modelul asta, e46 nu-mi place la interior deloc, prea invechit. Si optiuni asta are destule.

Intrebarea era daca credeti ca are ceva grav masina asta si daca e ok sa o cumpar?
nu este o problemă gravă. poate fi abordată în mai multe feluri, în funcție de cât de mult vrei să-ți bagi gheruțele în mașină, și de cum se manifestă problema.

prima variantă este valabilă numai în cazul în care după ce este ștearsă eroarea nu apare imediat, ci după o perioadă neregulată de timp.

achiziționarea unei interfețe obd2. eu am achiziționat una cu 100 de lei (pe bluetooth), și un soft pe smartphone cu 13 lei. pe lângă multe chestii foarte tari pe care le poate face acest soft, poate să-mi citească și să-mi șteargă coduri de eroare. pur și simplu, când apare, o ștergi, asta ca să ai soluția la îndemână. durează sub 2 minute, și dacă nu mergi constant cu mașina riști să-ți apară din an în paște.

dacă apare imediat, ai alte 3 variante, acestea fiind valabile și în primul caz.

1) să fie stricată sonda2, caz în care una nouă nu costă mult.
2) dacă nu e stricată sonda 2 și tot face la fel, poți fie să montezi un distanțier pentru ea (se înșurubează în locul sondei și sonda în el, costă în jur de 10-15 dolari pe e-bay).
3) să-i dai sondei 2 o valoare constantă din soft, pentru așa ceva fiind nevoie să apelezi la cineva specializat (paleta de oferte este generoasă).

rolul sondei 2 este practic pe românește să verifice dacă funcționează catalizatorul. sonda 1 citește o valoare a dioxidului de carbon din gazele de evacuare, în funcție de care îți face amestecul etc, în timp ce sonda 2 trebuie să citească o valoare mult mai mică de CO2, gazale de evacuare presupunându-se că au trecut prin catalizator. Dacă citește o valoare prea mare, din diverse motive, va da eroarea pe care o ai.

am un prieten care a pățit același lucru, dar pe un Swift. prima dată la service i s-a spus că bagă el benzină proastă, după care s-a înlocuit sonda 2 pe garanție, altă dată i s-a golit rezervorul și i-a fost impus să bage nu mai știu ce sortiment de benzină plin și să vadă dacă îi mai apare, și tot felul de bălării, singura soluție nefolosită fiind înlocuirea catalizatorului, care la mașina respectivă e o piesă de 1300 eur, mașina fiind cu totul 12.000 nouă. și-a cumpărat o interfață și când îi apărea îl ștergea.
eu pățesc același lucru, și folosesc o interfață pe bluetooth, dar eu nu mai am catalizator. cu toate acestea, nu mi-a mai apărut eroarea de mult timp, întrucât, cel puțin la mașina mea apare numai dacă mergi constant mai mult timp cu 60-90 km\h, nefiind cazul la mine.

de asemenea poți să mergi mult și bine cu becul aprins în bord. la mașina mea (Suzuki Swift) dacă am becul aprins din cauza acestei erori singura diferență în comportament este când pornesc mașina. Pornește normal, urcă la 2200 rpm și revine. ATÂT.

singurul inconvenient REAL în cazul de față, în afara problemei vizuale cu acel martor aprins în bord, este că, în cazul unei alte erori, potențial mai grave, becul va fi deja aprins și problema nu va putea fi sesizată la timp.

părerea mea, este că dacă mașina e bună din punct de vedere tehnic, și o vrei neapărat, un detaliu minor, cu multiple rezolvări simple, precum acesta nu ar trebui să fie un impediment în achiziționarea ei.

Sănătate !
__________________

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
Bong is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 17:59   #5
amilo123

Stage 2
 
amilo123's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 43
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

mersi pentru raspuns!

Imi place masina mult, si este ingrijita, singura chestie care nu-mi place e eroarea aia care intradevar apare rar, cam la 2000-3000 km (dupa spusele vanzatorului) aparent problema e de cativa ani, si mereu cand aparea tipul o stergea si gata.

Era o eroare cu sonda 2, cum spuneai si tu. Eroarea asta care a ramas nu aprinde niciun bec in bord, e doar o ramasita de la eroarea de la sonda 2 (sau asa spun mecanicii).

De asemenea urca la fel in ture si nu consuma mai mult decat normal (conform CB 9.8% mixt, mai mult in bucuresti).

Acum si eu ma agndesc la fel ca nu ar avea ce sa fie grav avand in vedere ca noxele au iesit in parametrii nu?

Cu toate ca vad ca O2 la relanti e la 0.07% si conform autodata ar trebui sa fie intre 0.1% si 0.5%
amilo123 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 18:35   #6
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

nu e panică. sugerez varianta cu adaptorul obd-2 to bluetooth, dacă ești pasionat de condus. merită și cea cu distanțierul.

chiar nu consider că ar fi ceva ce ar cântări greu în decizia mea.

dacă vrei să intru în amănunte, vorbim pe PM.
Bong is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 18:39   #7
amilo123

Stage 2
 
amilo123's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 43
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

Quote:
Originally Posted by Bong View Post
nu e panică. sugerez varianta cu adaptorul obd-2 to bluetooth, dacă ești pasionat de condus. merită și cea cu distanțierul.

chiar nu consider că ar fi ceva ce ar cântări greu în decizia mea.

dacă vrei să intru în amănunte, vorbim pe PM.
Chiar ma interesaza ala pe bluetooth, avea de gand sa cumpar oricum ca am vazut la un prieten, dar nu stiam ca se pot si sterge erorile.

Dar tot nu inteleg de la ce provine aceasta eroare? Ca o cauza trebuie sa aibe, doar aia de la bmw nu au fost idioti cand au facut-o... Adica sonda lambda e cam devreme ca sa se duca nu?
amilo123 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 20:15   #8
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

Quote:
Originally Posted by dms28 View Post
Un sfat din partea mea iati o masina mai ieftina de ex un bmw ursulet sau un bmw pisica si cu bani ramasi o mai si modifici parerea mea.
hahaha tu mai poti sa te joci un an NFS sa iti aranjezi masinile cum vrei si cu banii economisiti de pe carburant poti sa te inscrii la scoala de soferi
steffan is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 20:39   #9
ticosu'
Seat Driver

Stage 5
 
ticosu''s Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 494
Member of:
[SEAT]
[2 Roti]
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

Chiar a fost tare!!! Bacul ii bate la usa si el are numai ursuleti roz in cap!!!

ON. Cati km are masina? Daca zici ca discurile mai duc doar 10k si placutele erau praf, sunt curios. Probleme am avut si eu cu Altea cu sonda lambda 2. Am inlocuit-o si am fost sfatuit de la service sa nu mai bag benzina LUK Oil. Nu am mai avut probleme de atunci.
__________________
2006 Seat Altea, 1.6i, 102 CP
1960 Fiat 600, 32 CP
OldSchool IJ 56 Festival, 1961
ticosu' is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 21:49   #10
ionut_cluj

Stage 5
 
ionut_cluj's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 3,724
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

Este ABSOLUT ABERANT PRETUL cerut de vanzator!

De 2 saptamani am cumparat un BMW 318i din 10/2007 din Berlin, cu 141.000 de km la bord, actele mi-au fost eliberate de reprezentanta BMW Spandau (deci vanzatorul o luase de vreo saptamana, si-a pus si el un procent si aia e... uitase actele la reprezentanta).
Masina cu istoric service complet, revizii numai la BMW Spandau, climatronic, tempomat, incalzire in scaune, bixenon, scaune confort, jante, spalator de faruri, climatizare pentru pasageri (in spate) etc.
Absolut impecabila. Pretul? 8.600 euro.

Dupa ce am ajuns in tara, la vreo 3 zile, s-a aprins martorul check engine, exact ca la tine, si a ramas aprins permanent. Am citit in manual ca ar fi vorba de o eroare la catalizator, am fost la reprezentanta si mi-au resetat computerul si eroarea au disparut. Culmea e ca mie mi-au spus ca motoarele astea cam au probleme cu catalizatorul.

Concluzionand: nu stiu ce d-zeu are masina aia in plus, dar diferenta de 4.000 de euro este halucinanta.
__________________

Official Porsche hater.
ionut_cluj is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 22:27   #11
dms28

Stage 5
 
dms28's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 661
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

Quote:
Originally Posted by steffan View Post
hahaha tu mai poti sa te joci un an NFS sa iti aranjezi masinile cum vrei si cu banii economisiti de pe carburant poti sa te inscrii la scoala de soferi
sincer sa iti spun i-am dat un sfat care l-as fi facut eu dar daca uh gandesti asa e treaba ta daca si-ar fi luat de ex un e46 era in jur de 8.000 sau 10.000 full si mai baga in vopsea daca vroia sa o schimbe...
dms28 is offline   Reply With Quote
Old 23-08-12, 23:02   #12
amilo123

Stage 2
 
amilo123's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 43
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

Quote:
Originally Posted by ticosu' View Post
Chiar a fost tare!!! Bacul ii bate la usa si el are numai ursuleti roz in cap!!!

ON. Cati km are masina? Daca zici ca discurile mai duc doar 10k si placutele erau praf, sunt curios. Probleme am avut si eu cu Altea cu sonda lambda 2. Am inlocuit-o si am fost sfatuit de la service sa nu mai bag benzina LUK Oil. Nu am mai avut probleme de atunci.
Am uitat sa precizez nr de km, are 71 000, de care sunt 100% sigur, si mai are revizii incluse la bmw pana la 100 000. Pretul e putin cam mare, dar nu cu mult, avand in vedere nr de km si faptul ca sunt verificabili.

Plus ca vreau neaparat motorul asta N43, deci din 2008.

Si de discuri era vorba ca sunt dusi, placutele mai merg 10k, conform CB.

ITP trebuie sa-l fac in ianuarie 2013.

Acum si eu cred ca e ceva simplu gen sonda 2. Daca noxele sunt bune altceva nu are ce sa fie nu?

Last edited by amilo123; 23-08-12 at 23:05.
amilo123 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-12, 20:36   #13
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

Quote:
Originally Posted by dms28 View Post
sincer sa iti spun i-am dat un sfat care l-as fi facut eu dar daca uh gandesti asa e treaba ta daca si-ar fi luat de ex un e46 era in jur de 8.000 sau 10.000 full si mai baga in vopsea daca vroia sa o schimbe...
Si de pana la e46 e diferenta dar tu ai zis de ursulet si ne-ai dat pe toti pe spate
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 27-08-12, 10:16   #14
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

Nu mai fi asa sigur de km aia, 99% sunt matrasiti. In conditii normale nu ai cum sa uzezi discurile de frana incat sa trebuiasca schimbate in 70 000 km. Probabil mai are 100 000 peste aia 70 000. Cel mai probabil.

PS - asa de mult vrei motorul ala incat esti dispus sa platesti 3000-4000 euro in plus fata de ~ aceeasi masina cu maxim 1 an mai veche ?

PS2 - ce e asa special la un motor de 2000 cmc si 140 CP ?
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova

Last edited by _anaconda_; 27-08-12 at 10:18.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 27-08-12, 10:36   #15
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: sfat cumparare masina cu eroare la diagnoza (catalizator) bmw e90 318i din 2008

Depinde cum uzezi discurile, sunt care le schimba si la 50.000, altii le schimba la 20 ca se ovalizeaza, altii pur si simplu merg mult cu ele trecand peste limita maxima de uzura fara sa stie. Si daca mai dai si peste un mecanic cum am dat eu care sa zica "mai merg" si eu eram cu 3mm sub minimul recomandat de producator e clar. Treaba cu discurile nu prea e relevanta la numarul de km si nici placutele.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -