Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 10-09-18, 12:37   #1
CroitoruAndrei

Stock
 
Join Date: Sep 2018
Posts: 3
Default Golf 4 - Mănâncă ulei

Salut!
Am și eu o problema destul de gravă la un Golf 4 1.6 Benzina BCB 105CP, mănâncă cam mult ulei și scoate fum (cam negru). L-am luat la 208.600km (aproximativ), am schimbat uleiul la 209.000km (Castrol 10w40) și nu am avut problema asta pana ieri când am plecat la un drum mai lung care includea si Transalpina și Voineasa. La urcat pe Transalpina, o parte destul de buna, nu a scos fum deloc, aproape de “vârf” a început sa scoată puțin (m-am gândit ca poate arunca benzina nearsa când aveam turații mici). După care, a început sa scoată când băgăm piciorul in ea (și când o acceleram pe liber, pe loc.), m-am uitat la ulei era minim, foarte puțin sub minim (nu am completat in momentul verificării deoarece era motorul cald, am zis sa nu fac vreo nefăcută, cineva mi-a spus ca din cauza ca am mers cu ea turata la urcat, e normal sa mănânce niște ulei). Mergând liniștit spre casa, se aprinde martorul de la ulei, trag pe dreapta, verific joja și era cu mult sub minim. Din greșeală, eu aveam in portbagaj 2 tipuri de ulei:
- Castrol 10w40
- Eneos 10w40 (pentru un Opel Astra H).
Din greșeală, nu am realizat ca am luat sticla de Eneos și am completat (200ml-300ml maxim), când m-am dus sa pun sticla goală in portbagaj văd și sticla de Castrol și realizez greșeală făcută, știind ca acum trebuie schimbat uleiul, am mai adăugat puțin Castrol.
Azi, am realizat după ce am plecat cu mașina ca trebuia sa verific joja, am ajuns unde aveam treaba, mașina a stat cam 30-45 minute oprită, in parcare. Când am ajuns la ea, am verificat joja și e pe minim (eu când am adăugat ulei, când s-a aprins check-ul, după ce am pus, era inte minim-maxim, dar nu chiar la mijloc, era spre minim, sa zic așa). Azi nu am bagat de seama dacă mai scoate fum, nu am avut pe unde sa o turez ca sa pot observa.
Știți cumva care poate fi cauza?
Aveți niște sfaturi?
Fiecare sfat, mic ajutor ar fi super bun.

Menționez ca am și Check Engine aprins (de ceva timp, aproape o luna), cauza fiind Sonda Lambda (1 cred, ceva cu “Fir albastru”). Am tot amânat schimbarea ei din niște motive care aveau prioritate.

EDIT: Mașina in momentul de fata are 210.200km.

Last edited by CroitoruAndrei; 10-09-18 at 12:45.
CroitoruAndrei is offline   Reply With Quote
Old 10-09-18, 15:04   #2
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,878
Member of:
[Opel]
Default Re: Golf 4 - Mănâncă ulei

Nu exista motor 1.6 care sa nu consume ulei.
Defect de fabricatie.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 10-09-18, 16:00   #3
CroitoruAndrei

Stock
 
Join Date: Sep 2018
Posts: 3
Default Re: Golf 4 - Mănâncă ulei

Ai dreptate, dar, mi se pare exagerat de mult ce s-a întâmplat la mine.
Au trecut 1.000km (și umpic) de când am schimbat uleiul și s-a aprins Check-ul.
Mai am un Ford Fusion 1.6 benzina, schimburile de ulei le-am făcut la el la 10.000km, odată la 12.000km, am mai adăugat niște ulei și la el, dar nu s-a aprins niciodată check-ul de ulei după 1.000km.
Astra H-ul (căruia i-am folosit uleiul) este de 1.4, nu a consumat așa mult ulei și nu a scos fum deloc.
CroitoruAndrei is offline   Reply With Quote
Old 11-09-18, 19:45   #4
CroitoruAndrei

Stock
 
Join Date: Sep 2018
Posts: 3
Default Re: Golf 4 - Mănâncă ulei

Azi (11.septembrie) verificai uleiul de dimineața, mașina a stat toată noaptea nepornita, de dimineața ma dusei la ea, verificai joja și era între Minim-Maxim, cu direcția spre maxim.
Posibil ca aceasta întâmplare sa fi fost doar așa, de moment? Sa fi fost ceva normal din cauza ca “am forțat” mașina?
CroitoruAndrei is offline   Reply With Quote
- Copyright 2018 4Tuning -