Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 19-03-07, 17:45   #1
weisshagen

Stock
 
weisshagen's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 4
Default Avans, culbutori Rover 214si din 1999

Am un Rover 214si din 1999, 1400, benzina, ( identic cu mai-noul Rover 25 ) si am dus-o in service pentru distributie ( aia e rezolvata ) si alte citeva lucruri - nerezolvate, dupa cum urmeaza:

- cu motorul la relanti apas foarte usor acceleratia si uneori ( o data din 10 ) se opreste motorul - foarte usor, fara spasme...pur si simplu turometrul cade ca frunza-n vint. Am zis ca e de la avans, la service mi-au spus insa ca masina mea nu are avans reglabil ( !! ) E posibil asa ceva??

- am un tacanit ritmic si usor cind merge motorul ( evident ) si un amic mi-a spus ca poate fi de la culbutori, care trebuie reglati - la service mi-au zis ca n-au cum sa-i regleze si ca in general se ia prin sondaj, sau se schimba toti ( la 100 euroi/bucata x 16 ar cam fi ceva de platit... ).

- pierd lichid de racire, cam o data la luna trebuie sa completez aproape 1 litru in vasul de expansiune; m-am bagat sub ea, m-am chiorit in esapament, nimic, totul uscat...unde naiba s-o duce lichidul ala, aveti idee?

E cineva care s-a lovit de problemele astea? Sa schimb service-ul? O "tomografie", undeva, ajuta?

Multam!

weiss.
weisshagen is offline   Reply With Quote
Old 19-03-07, 19:05   #2
adiv

Stage 5
 
adiv's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 405
Default Re: Avans, culbutori Rover 214si din 1999

Dintr-o experienta similara stiu ca acel tacanit e normal la injectie si culbutorii fac un zgomot metalic in baia de ulei. Asa a fost la mine...

Daca esti sigur ca nu curge pe undeva uita-te daca scoate fum alb (garnitura de la chiuloasa). Sa nu cumva sa-l pape motorul Dar chiar un litru la o luna ? Uita-te cu atentie daca lasa pata de lichid pe dedesubt. La mine curgea, tot timpul aveam o pata cu diametrul de 20cm sub masina de lichid de racire dar tot nu completam o data pe luna, cam o data la 3 luni se simtea nevoia. I-am pus un Stop-apa din-ala, un lichid care in contact cu aerul se face solid si acum nu mai curge si nu mai am probleme cu nivelul.
adiv is offline   Reply With Quote
Old 20-03-07, 10:43   #3
weisshagen

Stock
 
weisshagen's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 4
Default Re: Avans, culbutori Rover 214si din 1999

Quote:
Originally Posted by adiv View Post
Dintr-o experienta similara stiu ca acel tacanit e normal la injectie si culbutorii fac un zgomot metalic in baia de ulei. Asa a fost la mine...

Daca esti sigur ca nu curge pe undeva uita-te daca scoate fum alb (garnitura de la chiuloasa). Sa nu cumva sa-l pape motorul Dar chiar un litru la o luna ? Uita-te cu atentie daca lasa pata de lichid pe dedesubt. La mine curgea, tot timpul aveam o pata cu diametrul de 20cm sub masina de lichid de racire dar tot nu completam o data pe luna, cam o data la 3 luni se simtea nevoia. I-am pus un Stop-apa din-ala, un lichid care in contact cu aerul se face solid si acum nu mai curge si nu mai am probleme cu nivelul.
Multumesc pentru raspuns.

Nu curge pe nicaieri, m-am uitat de mi-au iesit ochii din cap... Scoate un fumulet pe esapament, albicios, da' nu mai mult decit alte masini si, oricum, numai cind e rece afara, in rest e okay.
La service s-au uitat prin mine cind le-am zis de chestia asta, de parca ii intrebam de constanta cimpului unificat...
Probabil ca, pina s-o acutiza problema - daca e vreuna - o sa stau asa.
weisshagen is offline   Reply With Quote
Old 15-07-07, 01:53   #4
voro4u

Stage 2
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 59
Default Re: Avans, culbutori Rover 214si din 1999

Problema cu muritul motorului este de la senzorul de relanti(in majotitatea cazurilor).Lichidul de racire se pierde nu se papa.Tacanitul este in general de la injectie-tachetii sunt pneumatici si nu se regleaza-se schimba toti sau nici unul.Daca pierzi ulei pe langa capacul de la chiuloasa o sa-l gasesti in tobe sub forma de fum albicios.Pentru orice alte info legate de Rover va stau la dispozitie.
__________________
E46 320 CI
voro4u is offline   Reply With Quote
Old 15-07-07, 10:43   #5
voro4u

Stage 2
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 59
Default Re: Avans, culbutori Rover 214si din 1999

Aaaaaaaaa-scuze ca am uitat-schimba neaparat capacul de delco!!!.De fapt cu asta ar trebui sa incepi.Bafta
voro4u is offline   Reply With Quote
Old 15-07-07, 11:53   #6
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Avans, culbutori Rover 214si din 1999

Quote:
Originally Posted by voro4u View Post
Problema cu muritul motorului este de la senzorul de relanti(in majotitatea cazurilor).Lichidul de racire se pierde nu se papa.Tacanitul este in general de la injectie-tachetii sunt pneumatici si nu se regleaza-se schimba toti sau nici unul.Daca pierzi ulei pe langa capacul de la chiuloasa ....

Garnitura de chiulasa este metalica iar prezoanele de stringere a cjiulasei foarte lungi ,de 380 mm,pierderea de apa,este stringere incorecta a chiulasei sau chiulasa nerectificata.La chiulasele metalice se mai poate folosi etansant Loctite,insa e scump si tringerea chiulasei mai dificila.
Tachetii sint hidraulici si nu pneumatici. La demontare/montare motor se golesc de ulei si se spala in diluant;la prima pornire a motorului se vor regla singuri. Nu exista culbutori.
Aerisirea circuitului de apa la motorul de 1.4 este destul de dificila si obligatorie.
Pentru mersul la relanti verifica clapeta de acceleratie si toate furtunasele de pe admisie.
__________________

Last edited by turbojack; 15-07-07 at 11:55.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 15-07-07, 13:20   #7
weisshagen

Stock
 
weisshagen's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 4
Default Re: Avans, culbutori Rover 214si din 1999

Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri, datorita lor mi-am facut o idee despre ce se intimpla acolo.

W.
weisshagen is offline   Reply With Quote
- Copyright 2025 4Tuning -