Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 03-04-10, 10:04   #1186
B-66-FYB
Banned

Stage 4
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 242
Member of:
[VW]
Wink Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by karl View Post
salut, am citit mai demult paginile si acum nu mai am rabdare m-ar interesa si pe mine sa imi spuneti ce chit este acela gri(gen cum e cinemtu asa are culoarea) sau cu care sa dau primadata ca eu folosesc chit de fibra (are culoarea alba) si am observat ca multi dau cu dela gri primadata si dupaia cu alt chit dar nu stiu de care e ca am vazut in poze
culoarea chitului difera de la producator la producator ,dar tot chit de fibra se foloseste tu folosesti NOVOL si ala este alb la culoare ,cel de la BODYare culoarea aceea mai inchisa pe care o vezi tu ca o folosesc cei mai multi
B-66-FYB is offline   Reply With Quote
Old 03-04-10, 17:51   #1187
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Este vorba de chitul cu fibra de sticla.Nu te lega de culoare deoarece poate fi alb,gri,mov,verde,albastru,roz etc,functie de producator si granulatia fibrei. In faza de amator este irelevanta culoarea,conteaza in special pretul redus la o calitate ecceptabila.
@B-66-FYB ,chitul cu fibra de la Novol este verde.
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 04-04-10, 16:11   #1188
karl
Banned

Stage 2
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 35
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

am inteles eu credeam ca acel chit de il dau primadata este unu cu granulatie mai mare cum zice si colegu mai sus pt astuparea mai rapida a denivelarilor si cel d-al 2lea cu granulatie mai fina pt finisaj
karl is offline   Reply With Quote
Old 05-04-10, 22:25   #1189
dreaq

Stage 5
 
dreaq's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 500
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Cu ce inlatur rasina de pe vopsea si faruri fara alte belele? Am facut niste pleoape si s-a prelins putina. Cu acetona am incercat si s-a matuit vopseaua unde am frecat.
__________________
Drifting with the wind..
dreaq is offline   Reply With Quote
Old 05-04-10, 22:55   #1190
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by dreaq View Post
Cu ce inlatur rasina de pe vopsea si faruri fara alte belele? Am facut niste pleoape si s-a prelins putina. Cu acetona am incercat si s-a matuit vopseaua unde am frecat.
In ambele cazuri, matuire, lac si polish. E bine ca nu s-a luat vopseaua cu totul...
Pe vopsea slefuiesti cu glaspapir de 2000 si aplici lac, apoi polishezi toata piesa (cel putin asa am inteles de la cei ce se pricep). Pe far, daca e de plastic, procedezi la fel, insa am observat ca lacul de caroserie se exfoliaza cu timpul de pe far. Exista ceva solutii speciale de aplicat pe far.
Contacteaza-l pe Topser junior, se ocupa cu polish si stie cam cum sa-ti rezolve problema cat mai bine.
In orice caz, nu mai folosi acetona, o sa-ti increteasca vopseaua si cade cu totul, pana la tabla.
Pe viitor, ca sa nu mai curga rasina, fa-i din scotch de hartie un fel de bordura dedesubt. Poti folosi si carton si altele (sau eventual izolezi toata suprafata de sub aria de lucru, folosind ziare si scotch pe margine).
Daca vrei, saptamana viitoare ne intalnim prin oras si-ti explic mai multe.
__________________
https://i1195.photobucket.com/albums/aa389/quick_5hifter/w191180452small-1.jpg
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 05-04-10, 23:37   #1191
banzay

Stage 5
 
banzay's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,967
Thumbs up Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Daca doar e matuit, dai cu smirghel 2000, dar usor, nu sa iei lacul mult si dupa polish. Nu e nevoie sa dai si lac. Asta din observatiile mele.

@quick_5hifter: Alex, foarte mult ajuta indicatiile tale pe topicul asta si dupa ele voi incerca si eu sa fac niste pleoape, un eleron micut de vreo 3 cm

Dar te deranjez si eu cu o intrebare. Unde gasim si noi constantenii fibra? La policolor (in cap la interioare 2-3) am inteles ca ar fi rasina si intaritorul, dar fibra in cantitate mai mare (nu 30 cm2 cum am vazut la praktiker) nu stiu unde as putea gasi. Am mai gasit pe forum aici, pachete de 3 m2 fibra, 2 litri rasina + intaritorul aferent, cu tot cu transport ~120 de lei... se merita ce zici?

Multumiri!
banzay is offline   Reply With Quote
Old 06-04-10, 07:24   #1192
Bogyciu

Stage 5
 
Bogyciu's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 2,580
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Pt pleoape se izoleaza cat mai bine tocmai pt a preveni aparitia picaturilor de rasina pe vopsea/far/bara...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	SL276173.JPG
Views:	459
Size:	2.75 MB
ID:	1404760  
Bogyciu is offline   Reply With Quote
Old 06-04-10, 12:23   #1193
dreaq

Stage 5
 
dreaq's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 500
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Ms pt sfaturi....sa vina putin caldura si vad ce-i fac. Intradevar am izolat bine zonele dar am prins niste zile mai friguroase si am folosit pistolul de aer cald ca s-o usuc mai repede. Rezultat= stratul de folie plastic pus peste faruri s-a topit partial + rasina prelinsa pe vopsea.

Banzay , eu am luat fibra de la unii care fac barci , treci pe sub podul de la butelii ,peste linia de cale ferata si intri intr-o curte mare pe dreapta ( au o firma cu Glass sau ceva de genul ) . Totusi cred ca si-au schimbat distribuitorul,asta se intareste mai greu si pare mai casanta . E 20 ron litrul de rasina , de fibra nu stiu,mai aveam acasa, dar anul trecut vindeau cu 10 ron metrul..Tot de pe la voi stiu si eu de ei.

Alex e binevenita experienta ta , sa vad cand mai ajung si eu prin oras si te contactez .
Pentru materiale ,cei din Cta aruncati un ochi si pe la cei de la polydis ,ma bate gandul sa iau material pentru o barcuta si poate ne combinam.

PS :PENTRU ADMINI , sunt 10 milioane de topicuri praf carora le acordati atentie , dar unul cu adevarat important ca asta nu-l luati in seama sa-i faceti o categorie proprie! Va e lene sa sortati ?

Last edited by dreaq; 06-04-10 at 12:26.
dreaq is offline   Reply With Quote
Old 06-04-10, 14:14   #1194
banzay

Stage 5
 
banzay's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,967
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Ai luat de la ei tot si rasina si fibra? Pai atunci dau si eu o fuga zilele astea... Multumesc!
banzay is offline   Reply With Quote
Old 06-04-10, 14:42   #1195
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by banzay View Post
Ai luat de la ei tot si rasina si fibra? Pai atunci dau si eu o fuga zilele astea... Multumesc!
Cum zicea si Dreaq, a ramas un singur loc in Constanta de unde putem lua rasina. De la Policolor am avut eu o galeata de 20 kg, era prima data cand lucram cu fibra si nu aveam termen de comparatie, insa acum cand am incercat si altceva mi-am dat seama ca rasina de la Policolor e o mizerie.
Ca sa ajungi la cei ce vand materiale, intri pe sub podul de la butelii si mergi pana aproape de capatul strazii (Justitiei parca se cheama strada) si intri pe o poarta mare unde scrie TAR Service, la dreapta, apoi urmezi fasia de asfalt, la un moment dat faci stanga si apoi in dreapta, undeva intr-un colt, o sa vezi parti de ambarcatiuni si niste epave de masini lovite rau. Intrebi acolo pe oricine gasesti. Preturile au ramas aceleasi ca in trecut, 20 lei litrul de rasina (cu intaritorul aferent gratis), 10 lei metrul patrat de stratimat si 25/30 lei litrul de gelcoat (nu-l recomand, e realizat de ei acolo si e cam casant, fiind destinat ambarcatiunilor care nu trebuie finisate chiar asa detaliat ca piesele auto). Furnizorul nu l-au schimbat, rasina provine de la Rompolimer (am intrebat eu si am vazut si scris pe recipientii aia mari ai lor). Probabil se intareste mult mai greu din pricina vremii. In loc de pistol cu aer cald, eu recomand lumina soarelui, e mai eficienta (datorita razelor UV). In nici un caz nu adaugati mai mult intaritor, adica merge crescut un pic procentul dar in nici un caz sa nu depasiti dublul dozei recomandate. Mai degraba mai adaugati accelerator (cobalt) care se gaseste si la Policolor, dar cel mai bine e sa asteptati ca e mai ieftin.
Eu am cumparat acum 3 saptamani si nu mi s-a parut mai casanta decat alte dati.

Pentru izolat nu mai folositi plastic, e mult mai eficienta hartia de orice fel prinsa cu scotch de hartie pe margini (sau, pentru suprafetele foarte mici, merita folosit doar scotch-ul de hartie). Chiar daca hartia se lipeste de rasina, rasina nu va trece prin ea, iar hartia se poate indeparta de pe rasina destul de usor: initial incercati cu apa, iar unde nu merge apelati la hartie de slefuit (sau lasati-o asa cum e, pana la urma hartia va ramane undeva pe suprafetele ascunse).
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 06-04-10, 18:27   #1196
banzay

Stage 5
 
banzay's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,967
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Multumesc frumos de indicatii!
banzay is offline   Reply With Quote
Old 08-04-10, 17:26   #1197
banzay

Stage 5
 
banzay's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,967
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Pai... am zis sa dau o tura pana acolo, la pod la butelii, am gasit destul de repede locul si am luat de proba 1 metru de fibra, 1 litru de rasina si ceva intaritor.

Am ajuns acasa, am taiat fibra sa imi vina peste farurile vechi (care le aveam date jos de pe masina), am lipit scotch din ala de hartie pe faruri, am dat o mana de rasina, deasupra am pus un strat de fibra, am imbibat dupa stratul cu rasina (cu ajutorul unei pensule), am lasat sa se usuce. Dupa ce s-a uscat s-a dezlipit destul de usor tinand cont ca nu am folosit gelcoat/ceara de parchet/etc . Probail datorita scotchului ala, care s-a dezlipit f usor de fibra. Problema a fost unde am scapat rasina pe sticla farului, se facuse 'tun' Dar usor usor s-a desprins si aia.

In poza aveti rezultatul. Mai trebuie sa imi iau o mini freza sa tai exact cum vreau pleoapele, dupa le frec, le dau cu chit, frec iar, sprit-chit,vopsea si gata

Dupa ce imi iau spuma cred ca incerc un eleron (poza 2)

Inca o data, va multumesc pt indicatii!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	img379.jpg
Views:	404
Size:	198.7 KB
ID:	1409123   Click image for larger version

Name:	spoiler291.jpg
Views:	417
Size:	47.2 KB
ID:	1409153  

Last edited by banzay; 08-04-10 at 17:31.
banzay is offline   Reply With Quote
Old 08-04-10, 21:26   #1198
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Din poza se pare ca sunt cam subtiri pleoapele... era bine sa le faci in 2 straturi. O sa-ti fie mai greu sa le finisezi.

A) Ai putea incerca totusi sa aplici al doilea strat chiar si acum:

1)izolezi din nou farurile si zona din jurul lor, sa nu mai ramana rasina pe tabla/plastic etc.
2)aplici pleoapele pe pozitie, asigurandu-te ca nu ramane spatiu intre ele si far.
3)degresezi pleoapele cu diluant sau chiar nitrodiluant.
4)aplici al doilea strat de fibra exact cum l-ai aplicat si pe primul, adica dai intai rasina cu pensula, pui stratimat si apoi il imbibi bine.
5)incearca sa tai stratimatul dinainte, sa fie doar cu putin mai mare decat pleoapa initiala
6)dupa aplicarea rasinii, verifici cand s-a uscat; vezi cand marginile de la noul strat sunt destul de rigide cat sa nu se deformeze prea usor, dar si destul de moi cat sa poata fi taiate cu cutterul dupa forma primului strat deja rigidizat; in felul asta le dai mai usor un contur provizoriu. Bineinteles, ca sa tai cu cutterul conturul, scoti mai intai pleoapa de pe far

Crede-ma, o sa-ti fie mult mai usor sa lucrezi pleoapele cu 2 straturi decat cu un strat, atat la decupare cat si la finisaj (plus ca ulterior, daca vei vrea sa le scoti de pe far, sa le revopsesti etc., iti va fi mult mai usor si nu risti sa ti se indoaie/fisureze pleoapa la jumatate si/sau sa-ti sara chitul/vopseaua de pe ea).

B) Inainte de a folosi chit normal de finisaj, aplica si un strat de chit armat cu fibra de sticla, pentru rigidizare. Incearca pe cat posibil sa le aduci cat mai aproape de forma finala cu ajutorul chitului armat cu fibra, pentru a folosi cat mai putin chit de finisaj (care e ceva mai fragil, dar trebuie sa-l aplici si pe ala totusi, la final, ca sa iasa bine la vopsit).
Inainte sa aplici totusi chitul, incearca sa nivelezi cat mai mult intreaga suprafata a pleoapei prin slefuire, in special in partea care intra sub capota.

C) In legatura cu mini freza, ma intereseaza si pe mine asa ceva insa nu am timp sa caut in perioada asta. Daca gasesti ceva pe undeva, anunta-ma si pe mine te rog unde si cat multumesc anticipat si spor la lucru in continuare!

(edit) PS: la slefuire, ai mare grija sa fii imbracat cat mai ”etans”, pentru ca particulele rezultate prin slefuire au tendinta de a fi al naibii de ”afectuoase” cu pielea (in 2 sensuri: se indeparteaza foarte greu si produc iritatii cateva zile).
Dupa ce termini de slefuit, incearca sa folosesti doar apa rece (spunea cineva pe topic, acum ceva timp, ca apa calda cauzeaza deschiderea porilor si favorizeaza patrunderea particulelor de fibra de sticla - care sunt de fapt niste cioburi de sticla minuscule - in piele, iar indepartarea lor va fi mult mai dificila si mai de durata; organismul, din pacate, nu le poate ”digera” ).

Last edited by quick_5hifter; 08-04-10 at 21:33.
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 09-04-10, 00:24   #1199
dreaq

Stage 5
 
dreaq's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 500
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

De acord cu @ quick_5hifter cu privire la grosimea pleoapelor. Minim 2 straturi de fibra + rasina aferenta( experienta proprie) altfel risti sa crape chitul.

Drept minifreza eu va recomand un Dremmel ,are in jur 15.000 rotatii si o gramada de utilizari practice. De ex eu am taiat tabla de 1 mm aluminiu cu un contur destul de pretentios fara probleme. Deocamdata n-am avut timp sa termin pleoapele , dar daca s-a descurcat cu aluminiul sigur prin fibra trece ca prin branza. Pretul e un pic cam mare, in jur de 300 ron in functie de ustensilele livrate cu el, dar e foarte util la casa omului.
dreaq is offline   Reply With Quote
Old 09-04-10, 10:09   #1200
banzay

Stage 5
 
banzay's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,967
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

legat de cele 2 straturi de fibra, asa este, e subtire. dar le-am facut pe astea doar sa ma joc, sa invat cat de cat cum sta treaba, plus ca mai am o gramada de fibra sa mai testez

Chit armat cu fibra am, dar parca se slefuieste cam greu la mana (pe suprafata mare0 pe suprafete mici sincer nu prea am incercat... incercam acum

vazusem o minifreza din asta cu diverse accesorii pe la brickostore la 70 de lei. Poate trec astazi sa o iau... va tin la curent
banzay is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -