Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 02-11-06, 17:01   #1
Mugurel_ASU

Stage 2
 
Mugurel_ASU's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 43
Question Alegerea combustibilului potrivit cu/fara plumb etc

Am si eu o intrebare : exista vreun mod de alegere a combustibilului [in cazul meu benzina - dacia 1310] in functie de ce dorim sa realizam cu masina ? sa zicem consum , putere .. am o dacie 1310 berlina '95 si desi are doar 44.000 km nu mai are demaraj, e puturoasa, zici ca e nu poate sa o arda , de 6 luni de cand am luat-o am bagat in ea numai Premium, prietenii imi spun sa trec pe fara plumb [ care dupa cate am inteles ridica cateva probleme cu arderea garnit chiuloasei...]. Oare ar putea fi o rezolvare schimbarea benzinei ??

Last edited by Mugurel_ASU; 02-11-06 at 17:04.
Mugurel_ASU is offline   Reply With Quote
Old 02-11-06, 20:26   #2
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Alegerea combustibilului potrivit cu/fara plumb etc

Quote:
Originally Posted by Mugurel_ASU View Post
...Oare ar putea fi o rezolvare schimbarea benzinei ??

Daca zici ca nu trage poti sa-i dai benzina de avion de 110 octane ca nu vei simti prea mult.
Mitul cu garnitura si etc. arse de benzina fara plumb sint timpenii.Dacia merge perfect cu benzina fara plumb.
Ai probleme de reglaj motor ,sau uzuri pronuntate pe parte de compresie (cilindri ,segmenti,pistoane).
__________________
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 02-11-06, 21:30   #3
jenel

Stage 3
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 86
Default Re: Alegerea combustibilului potrivit cu/fara plumb etc

scoate bujiile afara daca sunt negre (afumate) vezi ca e din aprinder e simplu si te costa aprox 50-100 ron cu manopera cu tot
jenel is offline   Reply With Quote
Old 02-11-06, 23:02   #4
Psycho
2 Roti

Stage 5
 
Psycho's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 8,063
Member of:
[Super Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[DACIA]
[Echipa de sprijin]
[2 Roti]
Default Re: Alegerea combustibilului potrivit cu/fara plumb etc

e din 95 deci e carburatzie .. benzina optima si cea mai buna si indicata ese cea cu plumb .. adica premium ..
Psycho is offline   Reply With Quote
Old 03-11-06, 10:05   #5
Mugurel_ASU

Stage 2
 
Mugurel_ASU's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 43
Default Re: Alegerea combustibilului potrivit cu/fara plumb etc

Quote:
scoate bujiile afara daca sunt negre (afumate) vezi ca e din aprinder e simplu si te costa aprox 50-100 ron cu manopera cu tot
apriderea la dacie consta numai in scanteia data de platina si transmisa bujiilor??/ poti s adetailezoi putin pls . oricum ms
Mugurel_ASU is offline   Reply With Quote
Old 03-11-06, 14:41   #6
jenel

Stage 3
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 86
Default Re: Alegerea combustibilului potrivit cu/fara plumb etc

da
daca bujiile sunt afumate nu ai o ardere corecta
atunci verifici platina sa nu fie uzata si sa vezi daca distanta intre contacte e de 0.4mm cand cand e pe un colt al pinionului principal la delcou daca tot e ok scanteia trebuie sa fie mare daca nu e micuta si slaba

apoi verifici pipa si capacul de delcou sa nu fie uzate si fisurate

acum trebuie sa reglezi avansul fi atent daca stai pe aripa stg la masina pipa de la delcou cand e perpeniculara pe tine at e la pistonul 1 te uiti in dr la masina ai o gaura la cv langa demaror acolo trebuie sa se vada semnul la volanta ,pui capacul la loc slabesti delcoul putin!! pui contactul sa se aprinda becurile pe bord , scti fisa centrala din capac delcou si o pui la masa pe alternator .EX,si misti delcoul de la stg la dr o sa vezi ca intr-un pct da scanteie mai di putin sia la e avnsul
sau te duci la unu care are stroboscop si til face el
jenel is offline   Reply With Quote
Old 03-11-06, 17:25   #7
turbojack


Stage 5
 
turbojack's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of:
[Moderators]
[4Tuning International]
[PEUGEOT]
Default Re: Alegerea combustibilului potrivit cu/fara plumb etc

Quote:
Originally Posted by jenel View Post
da ....
acum trebuie sa reglezi avansul fi atent daca stai pe aripa stg la masina pipa de la delcou cand e perpeniculara pe tine at e la pistonul 1 te uiti in dr la masina ai o gaura la cv langa demaror acolo trebuie sa se vada semnul la volanta ,pui capacul la loc slabesti delcoul putin!! pui contactul sa se aprinda becurile pe bord , scti fisa centrala din capac delcou si o pui la masa pe alternator .EX,si misti delcoul de la stg la dr o sa vezi ca intr-un pct da scanteie mai di putin sia la e avnsul
...

De asemenea vacumul de pe delcou trebuie sa fie paralel (aproximativ)cu axa masinii.
SDaca nu este asa atunci pinionul este montat gresit.Pt. asat scoate piulita de 7 ce fixeaza delcoul,brida ,scoti delcoul (poti scoate fisele din bujii insa fara a mai desface si firul de la platina,pui motorul pe zero ,cu semnul de pe volanta cum s-a zis mai sus.In aceasta pozitie crestatura de pe pinion trebuie sa fie paralela cu axa masinii.Daca nu cu un cleste lung tragi de pinion rotind spre stinga (daca nu ma insel).Crestatura de pe pinion (se cheama si "morcov") este excentrica si la montaj in motor partea mai groasa a crestaturii trebuie sa fie inspre blocul motor.Odata montat la loc"morcovul" si crestatura este paralela cu axa masinii se monteaza la loc delcoul (atentie,deoarece ghearele ce sint pe bucsa din capatul delcoului sint la fel excentrice (dezaxate) ca si crestatura "morcovului".In aceasta pozitie se trage delcoul cu vacumul paralel cu axa masinii si se cauta momentul in care platina se desprinde una de alta.In acest moment se face pornirea motorului si apoi in timp ce functioneaza se cauta punctul optim rotind usor delcoul stinga dreapta.Odata gasit punctul se stringe piulita bridei si gata.
Ordinea de aprindere este 1-3-4-2, 1 pe delcou fiind inspre aripa stinga,si bujia 1 inspre volan.
Verifica daca functioneaza vacumul.Cu capacul de delcou scos,desfaci furtunasul de la carburator si "sugi" din el.Trebuie sa se vada ca platoul platinei mobile se misca.Daca nu,e spart vacumul.Pozitia optima (in general) a pinionului platinei este al 4-lea dinte de la mic la mare.
Succes.
turbojack is offline   Reply With Quote
Old 03-11-06, 17:33   #8
Mugurel_ASU

Stage 2
 
Mugurel_ASU's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 43
Default Re: Alegerea combustibilului potrivit cu/fara plumb etc

turbojack & jenel ms mult o sa ma uit maine la bujii sa vad cu se prezinta , sa stiu ce am de facut
Mugurel_ASU is offline   Reply With Quote
Old 08-05-08, 23:51   #9
Shumy88

Stock
 
Join Date: May 2008
Posts: 3
Default Probleme La Motor

Am Si Eu O Intrebare: Am O Dacia 1310 Berlina Model 88' Si De Curand Am Shimbat Viblochenul Pt. K De La 4000 De Ture Se Auzea Un "clantanit" Ciudat Si Pt K Mi Sa Spart Un Piston Si Camasa, Si Deci Am Schimbat Viblochenul,am Pus Pistoane Si Camasi Noi Dar Si Segmenti Si Cuzineti, Viblochenul Era St. Si Acum Are Acelasi "clantanit" Si Nu Stiu Ce Sa-i Mai Fac Putere Are Demaraj Cum Nu Se Poate Mai Bine Dar Are "clantanitul" Asta Si Totusi Se Aude Nasol Pe Strada In Rest Sunt Multumit De El. Va Multumesc Si Astept Sugestii.....
Shumy88 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -