Introducerea DPF-ului in productia de serie a dat batai de cap atat producatorilor cat si cumparatorilor. Iar unul din factorii care in Romania a influentat mult mentenanta DPF-urilor este calitatea slaba a motorinei care a dus de multe ori la colmatarea prematura a filtrului de particule (in special la Opel si Skoda).
Acest aspect conduce la aparitia demarajului slab, intrerupere, mers neregulat, consum marit datorita incercarilor dese de regenerare, martor avarie in bord. Solutia principala data de reprezentante era schimbarea filtrului de particule, lucru care nu este tocmai ieftin (700-1000 euro).
Ca o alternativa eficienta la produsul de serie, PILOT power tuning a implementat o solutie atat economica cat si performanta din punct de vedere tehnic. DPF-MCC (diesel particle filter - metallic catalytic converter) este un ansamblu DPF Magnaflow care combina tehnologia de oxidare a gazelor de evacuare cu cea de filtrare a funinginii, asigurand o permitivitate marita gratie structurii celulare a monolitilor si incintei speciale de acumulare.
Acesta vine cu cateva avantaje cum ar fi: evitarea problemei de fum, ca in cazul eliminarii DPF-ului, incadrarea in parametrii de noxe, cresterea performantei datorita structurii metalice cu permitivitate marita, reducerea consumului prin reducerea numarului de regenerari (si practic de postinjectii), pret competitiv 1200-1800 lei (TVA inclus)