Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute. |
18-02-06, 14:38
|
#16
|
  Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re:
Quote:
Originally Posted by \"200SX\"
ce stiu sigur e ca daca te apuci sa faci modificari unui motor, atata timp cat blocul motor cu seria ramane cel din talon poti sa-i faci ce vrei tu,
sa-i pui ce pistone vrei ce turbina vrei ce .... vrei tu.
|
Sint curios ce zic aia de la RAR cind iti deschid capota si gasesc serpisori,turbine si furtunashe de la NOS.
Ca de chiptuning nu mai zic nimic ,ce bine da la testul de gaze.
__________________
|
|
|
23-02-06, 09:42
|
#17
|
Stage 1
Join Date: Jan 2006
Posts: 10
|
sa fim seriosi...marea majoritate dintre noi modifica masinili mai mult ptr ca da bine...puin stiu ce valoare are un eleron sau spoiler sau o priza de aer...mai putin cabori care nu stiu nici macr de capul lor...eu am un prieten la rar si am vb cu el...la noi inca se merge pe legea de siguranta circulatie si atita timp cit aducem modificari masini fata de cele de fabrica incalcam siguranta circulatiei...pina vom demonstra ca un eleron sau o priza bua,chiar un spoiler ajuta la siguranta...scapa fiecare cum poate...sau modificati legea gaborii incuiati mintal
|
|
|
23-02-06, 13:25
|
#18
|
2 Roti
 Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 8,063
Member of: [Super Moderators] [Observator 4tuning] [PARTICIPANT CURSE] [DACIA] [Echipa de sprijin] [2 Roti]
|
o intrebare legata de tuningul estetic am pus eu ... politiei rutiere constanta ashtept raspunsul .. vezi la life style & illegale ... urmareshte acolo raspunsurile daca se raspunde
|
|
|
26-03-06, 18:18
|
#19
|
  Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: Tuningul estetic -cadrul legal ,omologat
Se pare ca incep sa fie probleme la ITP ( nu doar la RAR) pentru masinile modificate.
Intram in Europa..........
|
|
|
01-04-06, 17:57
|
#20
|
Stage 2
Join Date: Mar 2006
Posts: 44
|
Re: Tuningul estetic -cadrul legal ,omologat
In Romania deocamdata e binisor(legislatia e ambigua sau nu se aplica cum trebuie) Eu am trecut f. usor pe la RAR .In certificat de exemplu culoarea este ALB+NEGRU??? Chiar nu a fost nici o problema.
La ITP, dupa ce am schimbat traseul de evacuare cu unul sport de inox(Borla) si am renuntat la tobe si filtre ,oricum gazele si nivelul de zgomot nu au mai iesit in parametri ...dar a mers.
|
|
|
05-04-06, 15:45
|
#21
|
Stock
Join Date: Apr 2006
Posts: 6
|
Re: Tuningul estetic -cadrul legal ,omologat
sal!
poate deveni o problema legalitatea modificarilor...
anyway,incercati pe http://www.rarom.ro/ (acolo sunt cei care au cutitul si painea)
|
|
|
15-04-06, 00:35
|
#22
|
  Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: Tuningul estetic -cadrul legal ,omologat
un raspuns pertinent da si "dj81bas" acestei chestiuni.
"E o adevarata capodopera sa schimbi acum motorul la masina mai ales daca nu este aceeasi marca. Nu sunt probleme la schimbarea motorului doar in cazul in care este acelasi tip de motor sau daca varianta aia de motor a mai fost montata de fabrica pe acelasi tip de caroserie.
Probleme cu actele de la motor nu ai la RAR ci la politie cand te duci sa-ti elibereze un nou certificat. Daca vrei sa montezi un alt motor decat cel care a fost pe masina trebuie sa faci o gramada de lucruri si sa te incadrezi in anumite conditii impuse de RAR. In primul rand motorul nu trebuie sa depaseasca cu 40% mai mult din puterea celui dinainte. Motorul trebuie sa fie montat la un service omologat si reprezentant al marcii masinii. Trebuie facut un proiect de un inginer autorizat cum ca caroseria rezista noului motor. In functie de puterea noului motor te vor pune sa faci modificari sistemului de franare si suspensie. In afara de astea s-ar putea sa te mai lovesti de cate un basit de la RAR care nu vrea muschiu' lui sa-ti dea acceptul. Asa ca inainte de a te apuca sa faci vreo modificare la motor intreaba la RAR ce se poate monta fara batai de cap.
Referitor la exterior, acolo e mai simplu dar dai ceva banuti. Poti sa faci omologare individuala pt orice element in afara de roti care din cate am inteles eu trebuie facut un test dinamic iar acesta se face doar la Bucuresti."
Din pacate cei de la RAR nu prea stiu pe ce lume traiesc,se pare ca multe din omologari se fac "dupa ureche" si interpretabil ,neavind sti****t nimic intr-un act normativ de sine statator.
|
|
|
15-04-06, 19:04
|
#23
|
Stage 2
Join Date: Mar 2005
Posts: 31
|
Re: Tuningul estetic -cadrul legal ,omologat
chestia cu omolagatul si cu tovarasu' care-ti ia talonul e la ordinea zilei in romania. stiu un prieten de care s-a luat un "dj de la club POL" intr-o seara ca: "ce ti-ai facut mah sorcova asta, esti smecher, are tac'tu bani?v-ati invatat sa mergeti cu porcariile astea, dacia nu mai merge, vagabontilor!!!"(nostalgic omu'). asa k aveti grija cu astia prea zeloshi.eu nu cred ca un tuning estetic facut cu piese originale afecteaza cumva. poate facem o petitie k sa se schimbe legea!!!ce ziceti?
|
|
|
15-04-06, 20:32
|
#24
|
  Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: Tuningul estetic -cadrul legal ,omologat
Quote:
Originally Posted by xphantom
eu nu cred ca un tuning estetic facut cu piese originale afecteaza cumva. poate facem o petitie k sa se schimbe legea!!!ce ziceti?
|
Ce inseamna piese originale de tuning?Ca asta mi se pare destul de neclar.
Si nu este vorba de a se schimba legea ci dimpotriva de a se specifica mai clar "ce si cum".
Mi s-ar parea total aiurea sa apara tot felul de "avioane" pe sosea ,la care sa le zboare "tuningul " la 100 la ora, deoarece acum se permite orice,orice lumini si luminitze,aripi si aripioare ,folii si foliutze,"supermasini" (dacii de ex.) fara tobe ca asa e mai cool,etc.
|
|
|
16-04-06, 11:32
|
#25
|
Stage 2
Join Date: Mar 2005
Posts: 31
|
Re: Tuningul estetic -cadrul legal ,omologat
piese originale inseamna piese cumparate de la un producator autorizat,care iti ofera o garantie ca nu ramai "dezbracat" cand bate vantul;intr-adevar, legea ar trebui sa specifice clar ce ai voie si ce nu. din pacate cei care fac legea habar-n-au ce-i ala tuning,de aceea ar trebui sa se ocupe cineva care stie exact despre ce e vorba. cat despre "avioane", cred ca toti ne-am saturat de kitsch-uri de rahat si modificari d-astea home-made doar pt ca 'asa e mai mishto, manca-tz-as'.aici e vorba de o kestie de gust,sunt putini pasionati si multi care se dau in spectacol.Respectul meu pt voi cei putini!(turbojack,psycho,and all the others)
|
|
|
18-04-06, 08:47
|
#26
|
Stage 2
Join Date: Mar 2006
Posts: 25
|
Re: Tuningul estetic -cadrul legal ,omologat
Pai reponsabilii de la "noi" sa puna mina si sa studieze legislatia europeana, eventual din diferite tari, si daca nu se descurca sa angajeze specialisti din afara ca sa faca un ghid sau ceva pt aplicarea legii. SI daca ne gindim la noi in tara nu prea are cine sa faca asa ceva, (adica ar fi ... dar nu cred ca sunt bagati in seama  ), deci ... sa aduca specialisti din UE. La urma urmei tot vor conducatorii nostri incadrare UE ... sa faca ceva in sensul asta...
|
|
|
18-04-06, 09:44
|
#27
|
Registered
 Stage 5
Join Date: Dec 2005
Posts: 607
|
Re: Tuningul estetic -cadrul legal ,omologat
|
|
|
|
|