Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute. |
12-02-06, 03:07
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Tuningul estetic -cadrul legal ,omologat
In ultimii ani asistam la o dezvoltare fara precedent in aria tuningului de masini.Asta pe de o parte,deoarece acum exista noi tehnologii si materiale,la preturi mai mult decit accesibile,iar pe de alta parte acum sint bani pt. a face asa ceva.Aici tin sa discutam strict doar despre tuningul estetic privit din partea legislativa.
Cine are cunostinte de acest fel este invitat sa ne impartaseasca din cunostintele sale.
Aici nu ma refer doar la a schimba maciulia schimbatorului de viteze,sau niste dungulitze pe caroserie.Este vorba de tuningul agresiv si radical care ajunge si pe strada nu doar in expozitii.
Cei de la RAR deocamdata nu prea stiu pe ce lume sint,iar politistii stiu doar sa se uite la \"folia de pe geam\".
Deci:date concrete.
__________________
|
|
|
12-02-06, 03:15
|
#2
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re: Tuningul estetic -cadrul legal ,omologat
Poate ca o completare puteti spune si pacalelile care se pot face legii.
Caz concret :Legea spune de ex. in Italia ca roata nu are voie sa depaseasca marginea aripii.Pai daca montezi jante mai late si in plus si distantori singura solutie este sa tai aripa si sa o adaugi si atunci totul e ok.
Ce stiti de dimensiunile jantelor?
De spoilere si eleroane?
Cum se fac omologarile ,de catre cine?Si cit costa?Unde se fac aceste omologari?
|
|
|
12-02-06, 11:47
|
#3
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,658
Member of: [RENAULT]
|
da si pe mine m-ar interesa chestiile astea ! deci cunoscatorii si in special posesorii de astfel de masini sunt rugati sa spuna cateva aici
|
|
|
13-02-06, 08:45
|
#4
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
|
din ce stiu eu: nu stiu ce zice leagea - dar daca pui pe masina lucri care un optureaza vizibilitatea ta sau a celorlatzi participantzi la trafic, politzia nu prea are de ce sa se ia de tine.
adica daca nu ai luneta fumuri, stopuri negre, poplitzi nu prea are de ce sa se ia de tine. pe d3e alta parte ar trebui intrabat la rar si daca se paote sa se ia o parobare ceva ca sa nu ai pb.
|
|
|
13-02-06, 08:46
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
|
ca pana la urma sar putea sa ajungi pe la rar daca dai de vrum baiatzas cu capu'n ghips care sa itzi ia talonu ca nu are altceva mai bun de facut.
|
|
|
13-02-06, 22:18
|
#6
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re:
Quote:
Originally Posted by \"mae\"
ca pana la urma sar putea sa ajungi pe la rar daca dai de vrum baiatzas cu capu'n ghips care sa itzi ia talonu ca nu are altceva mai bun de facut.
|
Exact asta spuneam si eu :ce zice RAR-ul vis a vis de masini modificate.Sau de fapt ce zice legea.
Citeam un post cu unul care a fost intrebat de eleron .Plus folie si stopuri \"afumate\".Cu stopurile sint de acord sa nu fie \"intunecate\",reprezinta in mod cert un pericol rutier.Cit despre folie mi se pare o prostie (pe geamurile din apate).Ca sa vada cel din fata ce,prin masina mea?Pai cind am in trafic o duba suprainaltata care imi acopera complet vizibilitatea,aia cum se cheama?
Apoi o alta chestie nu imi este clara: stopurile clare (transparente).E voie sau nu?
Una dintre lucrurile care se cer pentru omologari este ca elementele sa fie omologate (???!!!) .Omologate pentru ce?O priza de aer de ce sa fie omologata? E pericol sa o ia vintul?Eventual daca o fixezi cu scotch.
|
|
|
14-02-06, 14:47
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Oct 2004
Posts: 441
|
de stopuri e clar. si pt luneta zic ei ca e pb ca tu ca sofer al acestei masini nu ai vizibilitate buna in spate si seara si in alte conditzii lelteorelogice (si pt astea trebuie artpobare de la rar- asta e stiu t de totzi)
stopuri transparente nu vad de ce ar fi interzise atat timp caat luma data de ele nu este alba. legea zice clar ca in spatele masinii pot fi lumini de semnalizar dar sa nu fie albe. lumina alba este pentru partea din fatza a autovehiculuilui (Partea din fatza considerandu-se ca este in doirectia de mers.de aceea in marsalier ai lumina alba in spate. ca tunci cand mergi cu spatele , spatele masinii se considera practic fata ... cam complicat orcum e ceva de genu asta.si pozitziile si alte semnalizari trebuiesc vizibile de la cel putzin 50 m in oras si la 100 m in afara localitatzii (asta cu 100 m doar am auzit-o nu stiu exact)
|
|
|
15-02-06, 00:42
|
#8
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re:
[quote=\"mae\"]. si pt luneta zic ei ca e pb ca tu ca sofer al acestei masini nu ai vizibilitate buna in spate si seara si in alte conditzii lelteorelogice (si pt astea trebuie artpobare de la rar- asta e stiu t de totzi)
sa vad in luneta ce?eu unul folosesc arareori oglinda retrovizoare.Cind conduc o duba,nu am retrovizoare.Cind conduc un camion ,nu am retrovizoare.Si atunci de ce sa deranjeze geamuri inchise la culoare in spate?Iar cele ce vin din fabrica complet fumurii,fata spate?Cica sint omologate.Ce inseamna de fapt aceasta omologare?Doar un lucru (un alt lucru),din care se pot scoate bani fara a misca un deget?Stiti cit a platit un amic pt. faptul ca si-a montat jante R17 pe Corrado? 130 euro proiectul ( ???)si 180 omologarea ca atare.Daca mai pun 1200 si ceva jantele plus inca vreo 440 cauciucurile va da o frumoasa suma.Pe piata masina asta (Corrado)nepreparata ar fi ca pret sub valoarea rotilor.
|
|
|
15-02-06, 01:34
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,768
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [PEUGEOT]
|
Re:
deocamdata nu scrie nimeni din cei care au parcurs lungul calvar al omologarilor de tuning.
Cert este ca omologari se fac in special pentru roti si folii pe geamuri.In rest se mai trec cu vederea de catre agenti .
deci? cadrul legal?
Un link,ceva?
|
|
|
16-02-06, 14:53
|
#10
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,658
Member of: [RENAULT]
|
HAIDETI OAMENI BUNI cu masini tunate si care au trecut prin asa ceva.... spune-ti ca e un topic bun si cu folos! la cati useri au masini modificate unu nu se baga? nu pot sa cred!
|
|
|
16-02-06, 22:46
|
#11
|
Honda Driver
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,317
Member of: [Honda]
|
re
Eu personal la celelalte masini care le'am avut si au fost modificate total suspensii jante bari praguri eleron tobe grila pleoape ..nu am avut nici un fel de probleme cu nici un fel de omologare sau alte chestii de genu.O data stiu ca nu aveam nr pe fata si m'a oprit nenea politai sa ma intrebe ce masina este ca nu isi dadea seama si sa imi pun numarul pe bara.Manevra de smecheri cu nu dau talonu ca sunt pui de zmeu o face cine vrea..eu am dat mereu talonul si cand aveam folii si ..daca stii sa vorbesti frumos si respectuos...cred ca inca sunt oameni si ei.Daca cobori din masina cu muzica data la maxim cu niste talente in tine de smecher care daca a pus un spoiler e cel mai bazat din satul lui...asta e alta belea...iar la problema cu rar ...nu am apucat...rar'ul era facut insa la un ITP singurelel probleme au fost lipsa de triunghi si din aia medicala.Asta se intampla prin 2001
__________________
Hang On, Not Done Accelerating
|
|
|
17-02-06, 10:04
|
#12
|
Stock
Join Date: Feb 2006
Posts: 3
|
Eleron
Ma gab si eu ca musca in lapte, dar incerc marea cu degetul!!
Stiti despre un eleron care se monteaza sub luneta spate la un Golf IV Variant si nu se mai stropeste luneta? Este asa ceva!! Help!!
Multumesc!!
|
|
|
17-02-06, 10:05
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Eu trec prin procesul de omologare al unei daci nova, numai ca nu din pricina esteticii...... ci pentru ca are un propulsor de renault, cu aprox. 90% mai puternic decat ce a avut initial, impreuna cu mecanica fata, si sistemul de franare.
cand termin, va dau detalii.
__________________
samurai 4x4
|
|
|
17-02-06, 11:32
|
#14
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of: [Moderators] [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE]
|
ce stiu sigur e ca daca te apuci sa faci modificari unui motor, atata timp cat blocul motor cu seria ramane cel din talon poti sa-i faci ce vrei tu,
sa-i pui ce pistone vrei ce turbina vrei ce .... vrei tu.
|
|
|
17-02-06, 23:22
|
#15
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,658
Member of: [RENAULT]
|
CT99WUW are dreptate- si nenea gabor e tot om si daca stii sa vb si sa te comporti e mai bine! acum depinde si de gabor ca altii abia asteapta sa prinda vreun \"jmekerel\" sa-l arda !
asteptam pe yknot cu detalii si pe toti cei care au trecut prin RAR avand modificari la motor,ext si int. !
|
|
|
|
|