Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute. |
24-12-08, 22:58
|
#31
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
Nu este 110 Ah ci exact cum scrie 1100 Ah (O MIE SI O SUTA).
Nu degeaba a costat 300 EURO.
La problema ta cu alternatoarele, astea dupa schiema de sus sīnt īn paralel si "cred" ca se influenteaza reciproc.
Oricum, la tot ce vrei sa pui pe masina, īmi pun īntrebarea (chiar daca idea ta cu 2 alternatoare functioneaza) ce faci cīnd scoti cheia din contact si opresti motorul?
Cīte minute merge sistemul?
Īntrebarea mi-o pun tinīnd cont ca eu am pus pe HE'ul de 1100 Ah īncarcata full un convertor de tensiune 12 v ---> 220 V (īn casa) si am legat astfel de baterie un banal magnetofon polonez Unitra M 2405 S si dupa 25 de minute bateria a fost goala pleazna.
Cred ca la o bateria normala cu sistemul tau 5 minute si e gata.
|
|
|
25-12-08, 00:57
|
#32
|
Stage 2
Join Date: May 2008
Posts: 46
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
Quote:
Originally Posted by CyberCSX
...
|
1100 Ah asta inseamna peste 13KWh... uimitor.. nu am stiut ca exista asa beterii, acum am vazut ca sunt si de 3090Ah
Reiese ca bateria mea de 60Ah imi ajunge pentru o ora de muzica la volum de 700W RMS pina a o descarca complet, dar deoarece electrolitului asta nu-i place, ma voi abtine de la volum maxim. Teoretic bateria nu s-ar supara pe mine tare daca voi asculta jumate de ora la un volum destul de inalt, dupa care 2 alternatoare presupun ca-si vor face repede datoria sa recupereze ce a pierdut bateria.
|
|
|
25-12-08, 01:24
|
#33
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
Cum am spus, sīnt baterii uscate fara lichid. Sīnt speciale numai pt. masini de show cu instalatii de consum mare.
eu practic o cumparasem din............prostie si de ciuda. Aveam pe masina o baterie din aia mica FREEDOM cum au americanele. Nu-s bune de nimic. Mai proaste ca fostele baterii de Bistritza de pe vremea lui ceasca.
De proaste ce sīnt, mi-a mīncat 3 alternatoare īn 4 luni de am ajuns pur si simplu la disperare de nu mai stiam ce sa fac. Īntr-e timp fusesem la MOTOR SHOW īn Essen si acolo era un oferitor de baterii din astea speciale si cīnd am vazut cīt duce am si umflat rapid una ca se vindeau ca pīinea calda. Asta era prin 2006.
Am pus-o pe masina cu toate ca n-am decīt īn Radio - CD / MP3 pe ia la 4 x 50 wati dar nu conteaza. De atunci nu mai am probleme. a trebuit īnsa sa-i pun un alternator ce baga mai mult ca originalul de 110 era prea slab. Cu 150 īncarca binisor, e constant 13,5 V.
Nu mai vorbesc de demaror, ca numa īi arat cheia de contact si se joaca cu ditamai V 8'ul.
|
|
|
25-12-08, 01:38
|
#34
|
Stage 2
Join Date: May 2008
Posts: 46
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
CyberCSX, cite cilograme are aceasta baterie ? si de ce au murit alternatoarele precedente ?
|
|
|
25-12-08, 07:03
|
#35
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
Quote:
Originally Posted by LexSanea
CyberCSX, cite cilograme are aceasta baterie ? si de ce au murit alternatoarele precedente ?
|
Nu e grea.
E ca orice baterie normala, ca bateriile ce de ex. se pun pe Daciile actuale (Sandero) dar nu asa de īnalte ca cele romānesti.
De ce au murit alternatoarele ? Simplu. Mergeau īn scurt din cauza bateriilor FREEDOM ce nu tineau curentul si īn cel mult 2 saptamīni pocneau. Alt fel nu-mi pot explica. La alternatoare nu pocnea statorul ci patul de diode cu regulator cu tot si astea nu le mai puteai repara. La americane diodele cu regulatorul electronic cu tot, sīnt turnate īn TEX īn forma de inel cu diametrul statorului, lat de 3 cm si gros de 1,5 cm. Aici nu ai cum sa schimbi vreo dioda ceva ca pe vremuri la dacie, decīt sa schimbi alternatorul cu totul si sa dai īn timp asa de scurt 3 x 250 EURO e cam...................... nasol si se lasa cu īnjuraturi, mai ales cīnd pocneste seara cīnd pornesti toti consumatorii (faruri / pozitii etc) si ramīi si īn drum de ajungi acasa remorcat.
Sa nu uitam ca aceste Freedom erau la americani baterii originale puse din fabrica si aveau numai 45 Ah iar alternatoarele 110 Ah.
Asta-i "trotineta cu pricina" la care am avut belelele:
Last edited by CyberCSX; 19-04-09 at 19:56.
|
|
|
29-12-08, 02:03
|
#36
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of: [DAEWOO]
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
Nu este nici o problema ca montezii 2 alternatoare poti monta si 3 si 4 si 5 depinde cat loc ai si la cat iti permiti sa iti stea turatia la relanti (cat de sus).
In USA e moda de a monta mai multe alternatoare pt a fi capabile sa tine sistemele de 20.000-35.000 de W RMS , ei monteaza 3, 4 alternatoare de capacitate mare special pt audio , un alternator e in jurul a 500-1000 de $ si produce cam 200-300 amperii sunt chiar si de capacitati mai mari, care se racesc pe apa
Spunea cineva aicea ca a lucrat in domeniu alternatoarelor si electromotoarelor si nu vede rostul mai mult alternatoare ... banuiesc ca nu a lucrat in mare parte cu pasionati car audio, eu stiu si in romania masini cu 2 alternatoare > de 150 amperii.
Cert este un lucru se poate si nu se strica nimica.
Cateva exemple cu masini cu 4 alternatoare:
- https://www.youtube.com/watch?v=lG-sF...eature=channel
- https://www.youtube.com/watch?v=lG-sF...eature=channel (4 alternatoare total 1300 amperii )
- https://www.youtube.com/watch?v=MsGvC...eature=channel
__________________
E36/5
Date de contact dezmembrari skoda :
0764 616 000 / adybadguy@yahoo.com
Schimb o multitudine de piese ramase in urma dezmembrari a trei skoda octavia 2 1.9tdi cu o masina de cilindrie mica . ( Gen Fiat Seicento, Punto, Opel Corsa B ... etc.)
|
|
|
29-12-08, 07:47
|
#37
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
normal ca se poate, dar intrebarea era cum le conectezi
|
|
|
29-12-08, 08:46
|
#38
|
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 2,151
Member of: [VW] [Honda]
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
Quote:
Originally Posted by TheEnZo
Spunea cineva aicea ca a lucrat in domeniu alternatoarelor si electromotoarelor si nu vede rostul mai mult alternatoare ... banuiesc ca nu a lucrat in mare parte cu pasionati car audio, eu stiu si in romania masini cu 2 alternatoare > de 150 amperii.
Cert este un lucru se poate si nu se strica nimica.l[/url]
|
Asa e nu vad rostu din moment ce acum sunt alternatoare cu amperaj mare
ex la bmw seria 5-7 in functie de echipare ce au si 200 A...putere... si sincer cred ca e suficient Deasemeni din moment ce iti pui alternator mare trebuie sa te gandesti si la racirea lui .. apa sau aer la bmw e cu aer in general .. Ex.. Un sprinter pt calatori are coinsum destul de mare pt iluminat interior aeroterma devrigrare etc si are un alternator de 180 A racit cu apa
Deci normal ca nu vad rostu la o masina care nu a fost echipata din fabrica decat cu un alternator ... nu vb de alea care sunt echipate din fabrica .. deci decat sa bulesc sistemul electonic la o alfa ,care si asa e predispusa la probleme electrice ..., mai bine pun frumos un nou alternator mai mare si gata ....vb la cineva de aici doar nu vrei sa pui magnetofonul in masina ?!
__________________
Fiat tempra 1.6 ien aprox 110 cai (gone)
Lancia Delta II 1.8 132 hp ..(gone)
Alfa 156 1.8 ts 150 hp (great feeling, gone)
Golf III Rabbit 1.4 mic si rau..(gone )
Honda del Sol 1,6 soch vtec turbo on !!
|
|
|
29-12-08, 15:28
|
#39
|
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,248
Member of: [DAEWOO]
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
Pe fosta mea masina , un volvo 480
aveam un subwofer cu 4 difuzoare JBL p1222 impinse cu un amplificato boss chaos 1600D mono class D amplifier, capabil de 1800 w rms la 1 ohm + un amplificator pe 4 canale pt sistemul de difuzoare fata, era 4x75 w rms la 4 ohmi + cateva neoane interioare si exterior, baterie in fata de 75Ah si inca una in spate de 60ah (baterii ambele varta legate cu cablurii de 0 awg 55mm2, intre ele.), alternatorul orginal avea 85ah si l'am schimbat cu unul de vw vr6 sau ceva de genu un bosch de 140 amperii, si in full load cu farurile aprinse tensiune imi scadea in mers pana la 12.3volti si luminile palpaiau dupa bataile basului, cu toate ca eu renuntasem la trasele originale baterie-alternator si baterie-caroserie, si folosisem peste tot cablurii dedicate car audio de 35mm2.
Deci sunt uni care chiar au nevoie de curent in masina ...
Eu daca aveam loc sub capota mai montam un alternator , dar a trebuit sa ma rezum la unu care avea loc acolo, eu nici macar loc pt unul racit pe apa nu am avut.
Legat de legarea celor 2 alternatoare - pai la fiecare alternator ii pui excitatia pe + cea care venea la alternatorul original al masini, si tragi pentru fiecare cabluri minim de 10mm2 intre (+) alternator si (+) baterie, apoi schimbi cablu dintre borna de - a bateriei si punctul unde este legat pe caroserie cu unul mai gros. (asta in caz ca sunt alternatoare cu releu incorporat)
|
|
|
30-12-08, 23:15
|
#40
|
Stage 2
Join Date: May 2008
Posts: 46
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
Multumesc TheEnZo, pentru sustinere.
Firele le-am conectat deja, excitatia am trecut-o prin releul pe care mi-l recomandase un coleg de pe form tot aici in topic. Acum excitatie primeste un singur alternator atit cit este pornit motorul, iar al 2-lea primeste excitatie doar atit timp cit este pornita statia (HU) si in acelasi timp rotita cheia.
Toata nedumerirea mea a fost cauzata doar din partea alternatorului suplimentar care imi produce curent fara a-i conecta excitatia.
Fenomenul eu il explic prin faptul ca la rotire se produce o tensiune foare slaba (2-3V) care incarca putin rotorul care la rindul sau induce curent in stator care incarca si mai mult rotorul si tot asa ... pina se termina benzina
Ramine sa-l demontez / dezasamblez / curat toate contactele si sa verific toate componentele.
Intre timp daca a mai patit cineva asa va rog sa postati poate ma scapati de un chin si depistez imediat buba.
|
|
|
04-01-09, 22:39
|
#41
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 1,919
Member of: [DAEWOO] [AUDI] [4Tuning International] [Fanatik MotorSport]
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
Quote:
Originally Posted by LexSanea
Multumesc TheEnZo, pentru sustinere.
Firele le-am conectat deja, excitatia am trecut-o prin releul pe care mi-l recomandase un coleg de pe form tot aici in topic. Acum excitatie primeste un singur alternator atit cit este pornit motorul, iar al 2-lea primeste excitatie doar atit timp cit este pornita statia (HU) si in acelasi timp rotita cheia.
Toata nedumerirea mea a fost cauzata doar din partea alternatorului suplimentar care imi produce curent fara a-i conecta excitatia.
Fenomenul eu il explic prin faptul ca la rotire se produce o tensiune foare slaba (2-3V) care incarca putin rotorul care la rindul sau induce curent in stator care incarca si mai mult rotorul si tot asa ... pina se termina benzina
Ramine sa-l demontez / dezasamblez / curat toate contactele si sa verific toate componentele.
Intre timp daca a mai patit cineva asa va rog sa postati poate ma scapati de un chin si depistez imediat buba.
|
eu stiu ca la alternator ii trebuie excitatia cateva secunde.
daca o scoti el va continua sa produca curent atata timp cat se invarte.
|
|
|
15-01-09, 10:40
|
#42
|
Stage 2
Join Date: May 2008
Posts: 46
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
Da Nemilosu, am verificat aseara, asa este . Am incercat chiar sa deconectez cablul de excitatie si sa-i conectez un bec (minusul luat de pe caroserie) ca sa-i descarc cumva bobina rotorului, insa becul se aprinde puternic si lumineaza in continu . Doar dupa ce repornesc motorul, al 2-lea alternator isi pierde excitatia si iarasi asteapa +.
Deci il voi conecta in paralel cu primul alternator ca sa fie privit in ansamblu ca un alternator de max 110Ah, iar daca voi considera ca nu am nevoie de atita curent ii voi trece borna + a alternatorului prin releul cu remote pe care l-am instalat eu, el suporta 45Ah max (poate voi m-ai adauga unul sa nu-l prajesc)
Cam asta e, cu alternatoarele m-am lamurit.
Va multumesc tuturor pentru raspunsurile care m-au scos la lumina.
Daca cineva mai are idei nastrusnice ca mine rog sa posteze aici
|
|
|
21-01-09, 20:42
|
#43
|
Stage 5
Join Date: Nov 2008
Posts: 602
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
nu cred ca e bine ce vrei tu sa faci si nici necesar, si nu cred k v-a merge prea mult si nici bine, sau nu v-a merge deloc
|
|
|
21-01-09, 22:26
|
#44
|
Stage 2
Join Date: May 2008
Posts: 46
|
Re: 2 alternatoare in acelasi timp
Quote:
Originally Posted by alexbadea12
nu cred ca e bine ce vrei tu sa faci si nici necesar, si nu cred k v-a merge prea mult si nici bine, sau nu v-a merge deloc
|
Ai citit topicul? De ce consideri ca nu va tine ceea ce am facut deja? vina cu argumente nu cu presupuneri te rog..
Teoretic am echilibrat totul...
Practic am conectat totul si functioneaza foarte bine. Ramine doar sa ne arate timpul ce a iesit si cum merge.
Aseara am instalat HU-ul difinitiv, si odata cu el am schimbat toate firele dubioase care nu aduc incredere. Dupa care am verificat inca odata pas cu pas fiecare legatura de fir unde se poate masura Tensiunea si Intensitatea in diferite stari (motor stins/pornit cu un alternator/2 alternaotare, muzika OFF/min/max)
Masurarile arata o imbunatatire considerabila odata cu conectarea alternatorului 2.
Masurari facute cu acumulatorul aproape descarcat (ca am ascultat muzica cit a incaput in mine ):
1. Motor oprit, HU oprit - 12.1 V
2. Motor oprit, HU pornit la max - 11.7 V
3. Motor pornit - 1 alternator, HU oprit - 13.8 V
4. Motor pornit - 1 alternator, HU pornit la max - 13.6 V
5. Motor pornit - 2 alternatoare, HU oprit - 14 V
6. Motor pornit - 2 alternatoare, HU pornit la max - 13.9 V
Concluzie: al 2-lea alternator compenseaza considerabil curentul pastrind aceeasi tensiue, ceea ce ofera mult mai multa stabilitate la consumuri mari de curent.
Eu consider experimentul terminat cu succes si sper sa tina mult timp.
|
|
|
|
|