Test drive cu Audi TT RS
Înainte de apariţia lui Audi R8, era dificil pentru constructorul german să fie invitat la vreo gală a sportivelor pur-sânge. Dar acum lumea a început să vadă că Audi poate construi un rival pentru Porsche 911.
Astfel că succesul avut cu modelul R8 este un motiv suficient pentru a crede în viitorul lui Audi TT RS ca principal competitor al lui Cayman S. Dar cum se transpune această competiţie pe şosea. Urmarea mai jos.
Diferenţele inginereşti dintre TT RS şi Cayman sunt pe scurt următoarele: primul are motorul amplasat în faţă, Cayman-ul la mijloc, propulsor turbo în cinci cilindri vs. şase cilindri în linie, structura din aluminiu faţă de oţel şi, nu în ultimul rând, tracţiune integrală comparativ cu tracţiune pe spate.
Varianta mai mică a RS-ului,
TT-S-ul a renunţat, la fel ca fratele mai mare, la folosirea unui motor V6 în favoarea unui
propulsor turbo în patru cilindri şi 265CP, asta pentru a menţine greutatea sub control.
Propulsorul Audi-ului TT RS este un 2,5 litri de 340CP care scoate din el o armonie de sunete unice, groase, de neuitat.
Audi pretinde că
TT RS-ul lui ajunge la 100 de kilometri pe oră, cu start de pe loc,
în 4,6 secunde şi
atinge o viteză maximă de 250km/h.
Dacă viteza aceasta nu este suficientă atunci poţi plăti în plus pentru scoaterea limitatorului de viteză, în acest caz
maşinuţa ajungând la 280 la oră, lucru testat. Urcarea până la o asemenea viteză nu este deloc înfricoşătoare, comportamentul fiind mai degrabă unul încântător: maşina este stabilă şi capabilă de o frânare bărbătească în caz de nevoie.
Aruncat violent în curbe, TT RS-ul este stabil şi subvirator în acelaşi timp, aşa că cel mai bine este să iei piciorul după acceleraţie. După numai o secundă poţi apăsa cu încredere pedala de acceleraţie ceea ce se transpune într-o putere transmisă cu precădere roţilor din spate, care te scot în cea mai mare siguranţă din curbele abordate agresiv.
Structura uşoară din aluminiu este o adevărată piesă de rezistenţă, lucru dovedit de lipsa disconfortului la interior atunci când TT RS-ul Roadster este luat şi dat prin gropi sau denivelări.
În partea din faţă, există mari guri de aerisire, parte din ele direcţionate către transmisie, altele doar de aspect.
La interior, Audi a lucrat impecabil şi de această dată. Se poate găsi piele la discreţie şi logo-ul TT mai peste tot.
În concluzie, TT RS-ul este mai îndrăzneţ şi mai direct decât un Cayman, dar mai puţin exclusivist.
Preţul? Nu cred că mai contează în acest caz.