75 de ani de BMW Roadster:
Stilul s-a schimbat, dau nu şi conţinutul. Aşa încep cei de la BMW prezentarea drumului de 75 de ani parcurs de generaţia BMW Roadster, de la modelul 315/1, lansat în 1934, până la actualul Z8.
Astfel că, în anul de graţie
1934, cu ocazia Salonului de la Berlin, a apărut primul sportiv roadster de la BMW,
prototipul 315/1 decapotabil, cu două locuri, motor în şase cilindri în linie confecţionaţi dintr-o singură bucată de material şi
40CP.
Pentru că prototipul a atras entuziasmul general, compania a decis producerea lui într-o serie limitată, maşina atingând în varianta finală 120km/h.
Până la mijlocul anului 1935 au fost produse numai 230 de astfel de modele, majoritatea ajungând pe mâna şoferilor de curse, unul dintre aceştia, Ralph Roese, modificând maşina şi aducând-o la
136CP şi 380 de kg.
Odată ce sportivul cu pricina a înregistrat performanţe notabile în cursele din Alpii Germaniei, producătorii au fost impulsionaţi să scoată
la sfârşitul anului 1934 o variantă şi mai puternică decât 315/1, şi anume
modelul 319/1.
Maşina avea un motor de
1,9 litri, care împreună cu trei carburatoare dezvolta
55CP, ceea ce se transpunea intr-o viteză de 135km/h.
Preţul era şi el unul destul de prohibitiv la acea vreme: 5.800 de mărci.
Vârful în materie de performanţă în perioada de până la începerea celui de-al doilea război mondial a fost însă constituit de modelul
BMW 328 Roadster, cu un motor folosit de legendarul sportiv BMW 328 în 1936 de
80 de cai putere. Dacă noul Roadster va concura mai întâi în competiţiile sportive, producţia de BMW 328 Roadster destinate străzii nu a început decât în
primăvara lui 1937.
Dar şi acest model a rămas o pasăre rară, fiind produs în numai 464 de exemplare.
În 1955 a apărut
elegantul BMW 507 Roadster cu un motor V8 nou-nouţ din aluminiu, acesta fiind şi primul V8 uşor produs în serie. Maşina dădea dintr-o cilindree de
3,2 litri 150 de cai putere şi 220km/h.
După ce Roadster-ele au adunat critici severe de-a lungul anilor ’60 ‘şi ’70 în privinţa siguranţei şi confortului, au trecut 29 de ani pentru ca cei de la BMW să lanseze în
1988 un nou Roadster în persoana lui
Z1. acesta beneficia de un propulsor de
2,5 litri şi
170CP luat de pe Seria 3 ce făcea ca acceleraţia de la 0 la 100 km/h să aibă loc în mai puţin de opt secunde.
BMW Z1 a ieşit din producţie în 1991 după ce s-a construit în exact 8.000 de unităţi.
A urmat apoi modelul
BMW Z3 cu două motoare, unul de
1,8 litri şi
115CP şi un
1,9 de
140CP.
După vânzări încurajatoare,
vechiul motor de 1,8 litri a fost înlocuit cu un
3,2 litri în şase cilindri de 325CP care a echipat modelul M Roadster.
Odată cu trecerea în noul mileniu, nemţii de la BMW au prezentat Salonul de la Paris un nou Roadster, şi anume
Z4.
Acesta promitea multe de la cele două motoare cu care putea fi echipat:
3,0 litri şi 231CP şi
2,5 litri şi 192CP.
Ultimul model Roadster lansat de cei de la BMW, până la această dată, vine în forma lui
Z8, o maşină ce se doreşte a fi o reinterpretare a modelului BMW 507. Maşina este dotată cu un propulsor
V8 de 400CP, care împreună cu o cutie de viteze în şase trepte a făcut circuitul de la Nurburgring în 8 minute şi 15 secunde.