Noua Mazda3 a fost lansată īn Europa
A doua generaţie de Mazda3, atāt īn varianta Sedan cāt şi Hatchback, a sosit īn Europa cu preţuri cu toate taxele incluse de la 15.690 pānă la 25.190 euro şi va fi disponibilă īn Romānia īncepānd cu luna iunie. Am īnceput cu preţurile pentru că īn perioadă de criză acestea atārnă mai greu.
Compacta de la Mazda beneficiază de
patru variante de motorizare, două diesel, de 2,2 litri şi de 1,6 litri şi două pe benzină, de 2 l şi de 1,6 l. Motorul disel de 2,2, complet nou, este disponibil īn două trepte de putere, 185 CP şi 400 Nm, respectiv 150 CP şi 360 Nm, şi prezintă consumuri combinate de 5,6 l, respectiv 5,4 l/100 km. Propulsorul pe benzină de 2 l generează 150 CP şi 187 Nm şi realizează un consum combinat de 7,6 l/100 km.
Acum să vedem ce au făcut inedit cei de la Mazda ca să atragă atenţia cu noua variantă a modelului. Īn primul rānd, noua generaţie este mai lungă şi mai īnaltă, condiţii care nu au dus neapărat la o greutate mai mare, noua Mazda 3 fiind cu 15 kilograme mai uşoară. Datorită noului design (partea frontală integrează faruri redesenate, un nou spoiler, o grilă īn cinci puncte, led-uri īn partea posterioară), maşina a īnregistrat coeficienţi de aerodinamică destul de buni, Cd 0,28 pentru Sedan şi 0,30 pentru Hatchback.
Noua Mazda3 este, de asemenea, īn proporţie de 95% reciclabilă.
Elementele standard includ direcţia asistată electric, sistemele ABS, EBD (distribuţia electronică a forţei de frānare), TCS şi DSC (de control al tracţiunii şi al stabilităţii), asistenţă la frānarea de urgenţă (ESS) şi şase airbag-uri (frontale, laterale şi cortină). Opţional şi īn funcţie de nivelul de echipare, acestea vor putea fi completate cu faruri Bi-Xenon, senzori de monitorizare a presiunii īn pneuri, sistem de faruri adaptive (AFS) şi cu tehnologia RVM (senzori de monitorizare īn mers a părţii din spate a autovehiculului).