Cu parere de rau postez acum anuntul pentru masina pe care mi-am dorit-o foarte multi ani, o Toyota Soarer V8 Limited UZZ32. Din pacate am prea multe agregate si nu apuc sa merg cu ea, este pacat sa stea degeaba.
Este un model foarte rar produs in 873 exemplare din care au ramas sub 300 in existenta, a devenit o masina cautata de colectionari. Este printre putinele japoneze ale anilor 90 care cresc in pret, asta datorita raritatii sale si a inovatiilor tehnice prezente.
Este vorba de o Toyota Soarer UZZ32 care a fost vanduta sub numele de Lexus SC400 in exteriorul japoniei (mult mai slab echipata / tehnologic). Un coupe GT de lux, prima masina proiectata complet pe calculator (CAD) si pe baza careia a fost facuta apreciata Toyota Supra mk4. Bet you didn't know that
La vremea respectiva a reprezentat nava amiral Lexus/Toyota si a costat in jur de 120.000$ la banii actuali, dublu cat un Soarer/Lexus V8 normal UZZ31.
Este echipata cu legendarul Lexus V8 (1UZ-FE) de 4000 cmc, un motor foarte rafinat si cu o zona larga de cuplu. In varianta de fabrica are 260 CP dar cu modificari mici poate trece de 300 iar cu un supercharger kit se poate ajunge sus tare. A fost foarte "gatuit" de fabrica initial fiind proiectat ca un motor de curse pt. campionatul CART si are caracteristicile doveditoare (6 main bearings, rod/stroke ratio de 1.96 etc.). Motoarele astea au ajuns in unele cazuri la peste 1 milion km fara sa fie desfacute.
Specificatii :
An fab. : 1991, masina cu numarul 453 din 873
259.466 km in bord si inca merge ca noua.
Dimensiuni : 4860 mm x 1790 mm x 1340 mm
Greutate : 1730 kg
Ampartament : 2690 mm
Motor : 1UZ-FE V8 4000cmc
Putere/Cuplu : 260 CP / 353 Nm
0-100 km/h : 6 s
Caracteristici unice UZZ32 :
- Suspensie hidro-pneumatica ACTIVA controlata de calculator (senzori laterali/longitudinali G, yaw, wheel speed, height, giroscop etc.) cu self-leveling. Singura suspensie care este si foarte confortabila si extrem de stabila in curbe, fara body roll (controlat). Fiind un sistem activ, in functie de informatiile primite de la senzori pregateste masina pentru ce va urma, "prezice" terenul. Ca un fun fact de trivia, Williams au fost banati in 91 din Formula 1 pentru ca foloseau acest tip de suspensie si masinile lor erau prea rapide fata de restul.
- Sistem de virare pe toate cele patru roti (4WS) care lucreaza in colaborare cu suspensia activa pentru a imbunatati stabilitatea la schimbarea benzilor la viteza mare, ajuta la stabilitatea in curbe la viteza mare si de asemenea reduce dramatic diametrul cercului de intoarcere la viteza mica/parcari
Dotari fabrica :
- Ecran multi-media color LCD cu touch screen (EMV pentru sistem entertainment + clima + extras)
- TV terestru
- Navigatie GPS (functioneaza doar in Japonia din pacate hehe)
- Computer de bord cu o gramade de parametri, statistici, calendar, istoric etc.
- Camera marsarier color
- Aer conditionat automat (clima)
- CD Changer 12CD-uri si casetofon auto-reverse digital cu dolby
- Sistem de sunet Nakamichi (pentru cine stie) cu o gramada de difuzoare si subwoofer (se aude superb)
- Head unit incorporat caseta full digital auto-reverse etc. (pe vremea aia era ceva hehe)
- Bord digital cu proiectie holografica (efect 3D)
- Oglinda retrovizoare cu functie anti-orbire la buton
- Interior piele naturala gri + lemn
- Airbag sofer
- Centuri cu pre-tensionare
- Volan reglabil electric pe inaltime si in profunzime
- Scaune reglabile electric + revenire electrica dupa rabatare pt. acces la locurile din spate
- Memorii pozitie scaune + pozitie volan
- Functie cornering proiectoare
- Aprindere automata faruri noaptea
- Oglinzi electrice, rabatabile, incalzite + curatare cu ultrasunete (cool)
- Cutie automata 4 trepte + mod sport + overdrive selectabil (short/long in esenta 8 trepte)
- Suspensie cu doua nivele reglabile de inaltime
- ABS
- TRC (traction control)
- Faruri cu proiector
- Pilot automat (cruise control)
- Geamuri electrice
- Stergator luneta
- Culoare perlata
+ alte chestii pe care probabil le-am uitat
Dotari after market :
- Jante TSW 18"
- modul TV DVB-T (digital)
- frane fata NOI Toyota Supra MK4 (originale), etriere in 6 pistonase + discuri mari gaurite. 700 lire cu factura
Stare per ansamblu foarte buna, pentru anii ei excelenta.
Parti bune :
- Sistemul de suspensie a fost total reconditionat la Soarer Sanctuary in UK, operatiune care a costat 2500 lire, acum este ca nou.
- Fara accidente, doar cateva mici defecte optice (zgarieturi etc.) de parcare
- Are caroseria galvanizata si nu rugineste.
- Interiorul/pielea se prezinta per ansamblu in stare foarta buna pentru varsta
- Multa hartogaraie (istoric) + manual in engleza
- Are un grip fantastic, este singura masina care m-a facut sa raman eu fara curaj inainte sa simt understeer sau oversteer. Si asta in cazul in care este si printre cele mai confortabile masini cu care am mers. Nici un alt sistem de suspensie nu ofera si confort si sportivitate in acelasi timp.
- Tehnic functioneaza impecabil (motor, cutie, suspensie etc.)
Mai putin bune :
- Cateva mici defecte optice la exterior (zgarieturi etc.). Din pacate a fost usor lovita la aripa spate stanga ceea ce inseamna ca zona respectiva nu mai este rezistenta la rugina si, intr-adevar, a inceput sa apara (se vede in poze). Usor remediabil insa.
- Jantele au facut cunostinta cu bordurile prin uk, au semne (zgariate) dar se pot reconditiona.
- Necesita schimbarea catorva bucse (posibil sa le comand/schimb eu daca e vreme)
- La interior cateva mici defecte si pielea uzata pe un suport lateral la scaunul sofer.
- CD Changer-ul am reusit sa-l blochez, am citit ca se poate rezolva relativ usor insa e datoria mea sa va prezit toate problemele.
- De cand am luat-o apare in bord cu rosu "4WS" ceea ce ar insemna o eroare la sistemul de virare de pe spate. Cred ca e un senzor sau ceva pentru ca funtioneaza corect si nu am avut vreo problema cu asta cat am mers cu masina.
Masina este inmatriculata in Anglia pe numele meu insa MOT si asigurarea sunt expirate (nu am circulat de mult cu ea). Se poate inmatricula in Bulgaria cu cateva sute de euro.
PRET : 3350 euro sau cea mai buna oferta.
Promit ca cine o va vedea si conduce se va indragosti de ea imediat.
Telefoane : 0748 681 331 sau 0742 094 758
E-mail :
octav@oxylus.ro
YM : xsdesign2k2
Film de prezentare a masinii :
https://youtu.be/2UtR7LLW5ME?hd=1
Mai multe poze (inclusiv toate defectele) :
https://www.facebook.com/media/set/?s...1149492&type=1