Cum a zis motoman, am gasit in foarte multi carti de tuning, ceea ce e scris aici de mine, si pot sa confirm de la multi autori a acestor carti (+experiente cu audi).
Ca si rodaj eu asi desparti rodajul axului cu coame, cel de segmenti si vibrochen / biele (deci rulmetni).
Asta din cauza ca rodajul axelor e bune sa efectuam la 2000 timp de 15-20 de minute la relantin, in asa fel ambele suprafete a coamlor este supus la forte egale. Tinand la 2000 este bun din mai multe cauze ori cum, cu motor rece nu avem voe sa iesim la rodaj si presiunea uleiului e mai mare decat la relantin.
Rodajul motorului in mers si in 3 reprize:
1. accelleratia pana la jumate si de la 2000 pana la 4000 in a 5-a, cum atingi 4000 lasi acceleratia ca sa intre in frana de motor, asta e important fiindca creaza vacuum in carter si scoate ramasitele din spatele segmentilor. Asta se face de 15 ori.
2. acceleratia la 3/4 la fel 2000-4000 si cum inainte lasi sa deaccelereze in frana de motor, la fel 15 ori
3. dai blana de la 2000-4000 si la fel fara de motor si asta de 15 ori.
Accelerarile relativ vielonte sunt impotande din cauza ca segmentii sunt apasati catre peretele cilindreei de presiunea din camera de ardere, daca asta nu e facut destul de violent segmentii "rotunjesc" si in viata nu o sa rodeze si gazele de ardere petrund in carter si fac acid din ulei...de sttra trebue schimbat frecvent ori la 10.000 ori fiacare jumat de an uleiul (asta evident in functie de folosire)
Aici trebue schimbat uleiul si filtrul.
Cand tot asta e gata putem iesi pe autostrada noapte si variand viteza constandt intre 80-130 (
) sub o accelerare mai redusa, cu pedala cam pana la mijloc, aici faci rodajul virochenului si a bielelor, asta petnru 500-1000km.
Cand e gata iarasi schimbare de ulei si numai acum se pune unul sintetci, care ascunde si lubrificheaza mai bine decat ce mineral.