Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 11-09-08, 01:14   #1
Bogdan OCC
Kamikaze Racing Team Member

Stage 5
 
Bogdan OCC's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 921
Member of:
[Kamikaze Racing Team]
[Old School Cars]
[4Rally]
[Competitor CNCA]
Default Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

Salut, incep prin a face apel la toti posibilii ingineri auto de aici si la adevaratii cunoscatori in motoare. (nu vreau raspunsuri de genul am auzit ca.....de la un prieten care stie de la un mecanic foarte priceput);
Este sau adevarat ceea ce zice MotoMan in link-ul de mai jos?
Atentie, continut hard-core icon_twisted.gif
PS: Nu sunt offtopic deoarece in articol sunt promisi CP.

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
__________________
Instalări sisteme audio#Custom #SoundQuality #SPL #OEM+integration #Japan #Deutschland echipa-Zoom.com
Bogdan OCC is offline   Reply With Quote
Old 11-09-08, 02:00   #2
ANM

Stage 5
 
ANM's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,076
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

m-a pus si pe mine serios pe ganduri...
ANM is offline   Reply With Quote
Old 12-09-08, 21:06   #3
BASU

Stage 5
 
BASU's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,503
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

parerea mea e ca pare destul de logic ce scrie acolo
cine a desfacut vreodata un motor cred ca o sa fie de aceiasi parere
BASU is offline   Reply With Quote
Old 13-09-08, 00:28   #4
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

se poate incerca si vedea, oricum parca se referea la motoarele noi, nu stiu daca e valabila si la motorele refacute in Romania
200SX is offline   Reply With Quote
Old 13-09-08, 12:05   #5
Bogdan OCC
Kamikaze Racing Team Member

Stage 5
 
Bogdan OCC's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 921
Member of:
[Kamikaze Racing Team]
[Old School Cars]
[4Rally]
[Competitor CNCA]
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

O sa incerc eu o varianta putin mai light la viitoarea masina...
De aceea am venit aici si am intrebat cat de bine ii face motorului.
Inca astept si parerea celorlalti.
Bogdan OCC is offline   Reply With Quote
Old 14-09-08, 17:13   #6
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

M-am pus si am citit tot ce are baiatul le pagina lui, nu numai link-ul...
Are probleme serioase, ar fi bine un phsihiatru...dar intre atat prostie poate se ascunde si un pic de adevar...

Asta cu rodajul...este destul de greu de crezut dar ar putea fi adevarat. Cilindreele noi sunt foarte bine lucrate, deci rodajul se face in cateva minute cum scrie MotoMan,in schimb partea de segmenti... Cei drept alezatul clasic lasa urme foarte urata, care si dupa 10.000km inca se vad urmele, deci segmenti au vreme mai lunga pentru a slefui pe dimensiunea corecta. Daca luam noile motoare, unde nici nu vazi ca ar fi fost alezate, dar segmenti tot nu vin la exact, ramane minim la 2 locuri cateva sutimi de mm intre segment si perete...poate ar merge ce spune...

Am o singura problema cu acest rodaj, rodajul axelor cu came, care trebue facut la ~2000 timp de 20-30min, partea de came, nu rulmentii.

Cum spune si 200sx, la motoare noi, cu technologie noua ar putea sa mearga, dar ce scrie despre ulei este corect 100%.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 14-09-08, 22:59   #7
Bogdan OCC
Kamikaze Racing Team Member

Stage 5
 
Bogdan OCC's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 921
Member of:
[Kamikaze Racing Team]
[Old School Cars]
[4Rally]
[Competitor CNCA]
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

Doua probleme acum...
1.masinile vin cu cativa km la bord.
2.Nu ne-om apuca sa schimbam uleiul la dealer in curte... sper sa aiba ulei de rodaj aka mineral.

Deci voi cum ati face rodajul? (masina in cauza Mazda3 1.6 dohc cuplu@4000 si puterea@6000) eu ma gandesc la o varianta de mijloc cu urcari pe la 4500-5000rpm si fara sa scada sub 2000rpm, asta dupa ce las sa se incalzeasca motorul la 2000rpm(aka rodaj axe), gresesc?

Last edited by Bogdan OCC; 14-09-08 at 23:01.
Bogdan OCC is offline   Reply With Quote
Old 14-09-08, 23:29   #8
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

Uleiul de rodaj are cu siguranta, dar eu asi schimba dupa 50km.

Rodajul axei, turatia ti la 2000 rot\min pentru 10 min. dupa care faci ce spune MotoMan.
In atata timp motorul se incalzeste complet si poti face chestiile ce zice, deci accelerare de la 2000 in a 3-a so a 4-a la jumat de gaz 15min, la 3\4 gaz tot 15min si full tot 15 min, evident intre accelerari lasi frana de motor pentru a incetini, asta inseamna cam 50km, dupa care te duci si schimbi uleiul.
Cei drept nu e bun sa ti la o turati anume motorul in timpul rodajului.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 14-09-08, 23:53   #9
ovydyu

Stage 2
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 32
Member of:
[Toyota]
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

am citit si eu topicul si am o intrebare:cam care este posibilitatea sa se rupa segmentii intr-un rodaj ca asta?
ovydyu is offline   Reply With Quote
Old 15-09-08, 01:31   #10
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

Quote:
Originally Posted by ovydyu View Post
am citit si eu topicul si am o intrebare:cam care este posibilitatea sa se rupa segmentii intr-un rodaj ca asta?
Este o posibilitate, dar numai daca se supraincalzeste motorul sau din fabrica are probleme, in ambele cazuri este acolo garantia.

In schimb sustina ca daca era alezat motorul nu asta e modul de rodaj, asta numai in cazul motoarelor noi, dupa parerea mea.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 15-09-08, 01:42   #11
ovydyu

Stage 2
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 32
Member of:
[Toyota]
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

asa cred si eu.eu am lucrat mecanic auto si stiu k la un motor refacut(alezat)se poate intampla f usor sa se rupa segmentii chiar si pt o mica eroare la montaj sau chiar o accelerare brusca,pe cand la masinile noi la primul schimb de ulei uleiul mi se parea mereu diferit am banuit k e mineral si am intrebat nijte ingineri knd am fost la specializare care au spus k uleiul mineral nu se mai foloseste demult si alte teorii.asa ca sunt de acord cu tine

P.s: cum as fi putut deosebi uleiul daca era mineral
P.s din nou: nu era dacia firma la care am lucrat
ovydyu is offline   Reply With Quote
Old 15-09-08, 01:50   #12
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

Partea de ulei mineral...asta nici eu nu stiu, un lucru e sigur, cel sintetig ascunde mai bine problmea decat cel mineral. Asta observ si la a mea, de cand am pus 10W60 nu consuma nici un gram de ulei, asta fiind ce mai buna pe piata pentru masini sport, si dupa 2000km esta ca nou, culoare originala, nu pute de benzina, gaze carter foarte putin (asta din cauza ca motorul are 40 de ani).

Dar stiu 2 lucruri, moasinile noi au un program de rodaj, ori incorporat ori se pune din fabrica si la primul schimb de ulei face o resoftare. La fel se face una la 50.000 si 100.000 (in general aici se face service mare) si ca sa pleaca acasa fericit clientul ii mai da cateceva putere la masina.
La fel stiu ca le lielea noastra fac ezperimentele cu noile programe, adica la clienti fideli se pun softuri pentur a testa si dupa cei 10.000km se dascarca cu tot logaul si timit inapoi la prducator pentur analize.
La fel pentru primul ulei se pune una cu mici particule de grafit pentru rodaj, De geaba se spune ca nu trebue la astia noi, astat tot este aclolo, asa este marketingul...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 19-09-08, 15:14   #13
csebalyn

Stage 1
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 21
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

nu prea "pusca" logica aia cu segmentii are nu pot etansa presiunea de aeva zeci de atmosfere din cilindru. omul ala uita complet in e sen actioneaza presiunea segmentului si presiunea din cilindru, iar cateva randuri mai jos se contrazice singur, in afirmatia ca presiunea care scapa pe canalul segmentului il ajuta pe acesta sa etanseze. deci da sau ba? si asta nu e singurul lucru in care pare sa bata campii, desi in mare parte le cam zie bine. dupa cum a remarcat si colegul hexer, i-au cam scapat din vedere rodajul camelor si al restului transmisiei. cu motorul insa a cam nimerit-o.
csebalyn is offline   Reply With Quote
Old 21-09-08, 08:05   #14
Dennis_TL

Stage 5
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 389
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

la masinile noi motorul are rodajul la rece, nu vad de ce ar trebui schimbatul uleiului la 50km si chestii de astea. nu se face nici o resoftare la cel putin 3 marci de masini: dacia, renault , mitsubishi. iei masina , circuli 15mii de km sau 1an si la prima revizie schimbi doar filtrele si uleiul.
Dennis_TL is offline   Reply With Quote
Old 25-09-08, 11:02   #15
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Adevaratul Rodaj (MotoMan) - mit sau realitate?

Quote:
Originally Posted by Dennis_TL View Post
la masinile noi motorul are rodajul la rece, nu vad de ce ar trebui schimbatul uleiului la 50km si chestii de astea. nu se face nici o resoftare la cel putin 3 marci de masini: dacia, renault , mitsubishi. iei masina , circuli 15mii de km sau 1an si la prima revizie schimbi doar filtrele si uleiul.
Esti sigur ca rodajul e facut inca in fabrica?
Hexer is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -